1. خبری
  2. همه خبرها
  3. جهان نیوز
  4. فرهنگ
تفاوت عبادت جوان و پیر در کلام پیامبر (ص)

تفاوت عبادت جوان و پیر در کلام پیامبر (ص)

جهان نیوزخبرگزاری جهان نیوز |
رسول خدا حضرت محمد صلی الله علیه و آله در کلامی ارزشمند تفاوت جوان عابد نسبت به پیر عابد و برتری جوانان را بیان فرموده‌اند.

به گزارش جهان نيوز، پیامبر اکرم حضرت محمد صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله: برتری جوان عابدی که در جوانی خود ره بندگی پیش گرفته، بر پیری که در بزرگسالی به عبادت روی آورده؛ همچون برتری فرستادگان الهی بر دیگر مردمان است.

متن حدیث:

عنه صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله: فضل الشاب العابد الذی تعبد فی صباه علی الشیخ الذی تعبد بعد ما کبرت سنه کفضل المرسلین علی سائر الناس.

«کنزالعمال: ۴۳۰۵۹ - منتخب میزان الحکمه، ۲۹۰»

در سایت خبری بخوانید: بهترین اخبار فرهنگی ادبی ایران و جهان

خواندن خبر در سایت منبع

در ادامه بخوانید

صدا و سیماصدا و سیما8 ساعت قبل
شهروندان تهرانی و مخاطبان می‌توانند حین عبور و بازدید از این محل با این پوستر‌ها عکس و سلفی بگیرند و آن‌را به صفحه اینستاگرامی گذر سینما بفرستند. در پایان جشنواره عکس‌های ارسالی داوری و انتخاب خواهند شد و جایزه ویژه و متفاوتی به برندگان اهدا می‌شود. زمان شرکت در این مسابقه تا پایان جشنواره جهانی فیلم فجر است. «گذر سینما» تمام شب‌های جشنواره از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در فضای باز خیابان برادران مظفر، ضلع شرقی سینما فلسطین با برنامه‌های فرهنگی، هنری و نمایش رایگان فیلم، پذیرای عموم مردم است. سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۲۹ فروردین در سینما چارسو و فلسطین آغاز به کار کرده و تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت.
صدا و سیماصدا و سیما12 ساعت قبل
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، چادر بزرگ سفیدی در خیابان سنگفرش شده برادران مظفر برپا و زیر چادر صندلی‌هایی برای علاقه‌مندان به تماشای فیلم چیده شده است؛ اینجا «گذر سینما» است که به مناسبت سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برپا شده و هر روز در غرفه هایش برنامه‌های متنوع هنری اجرا می‌شود. وحید قاسمی مدیر رویداد‌های شهری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره این گذر سینمایی که امسال نخستین تجربه خود را با همکاری شهرداری تهران پشت سر می‌گذارد، می‌گوید: گذر سینما اتفاقی است برای اینکه مردم را با سینما آشتی دهد و فضایی بسازد که جشنواره را از در‌های بسته بیرون بیاورد و شهر را درگیر خودش کند. وی ادامه می‌دهد: جشنواره جهانی فیلم فجر یک رویداد تخصصی و نخبه‌پرور است که در اهداف خود می‌خواهد کمک کند سینمای ایران هم در سطح داخلی هم جهانی ارتقا یابد و از سوی دیگر می‌تواند رویداد شهری باشد و با شهر ارتباط برقرار کند و همین دیدگاه باعث شد گذر سینما در کنار سینما فلسطین شکل بگیرد. قاسمی درباره برنامه‌هایی که در گذر سینما برگزار می‌شود، می‌گوید: در «گذر سینما» برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی، فیلمنامه‌خوانی، نمایش فیلم‌های برگزیده جشنواره در دوره قبل، اجرای موسیقی زنده و خیمه‌شب‌بازی داریم و سعی کردیم در این گذر فضای متفاوت و سرگرم‌کننده‌ای را برای مردم به وجود بیاوریم. غرفه‌های حجم‌سازی، کاریکاتور، نمایش عروسکی، شهر فرنگ و فروش محصولات فرهنگی بخش‌هایی از گذر سینماست. مسئول شهر فرنگ به شهروند علاقه‌مندی توضیح می‌دهد که در دوره‌ای گردانندگان شهر فرنگ با برش اسلاید‌های فیلم‌های واقعی برای خودشان فیلم‌های جدیدی درست می‌کردند و در ازای چند سکه آن را به مردم نشان می‌دادند. برنامه‌های گذر سینما هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۳ اجرا می‌شوند. موسیقی‌هایی که در گذر سینما اجرا می‌شوند، موسیقی فیلم هستند و همچنین هر شب یک هنرمند مهمان «گذر سینما» است و نمایشنامه‌خوانی یا فیلمنامه‌خوانی با حضور او برگزار می‌شود. سایت رسمی جشنواره Fajriff. com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff. com است. سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.
صدا و سیماصدا و سیما12 ساعت قبل
وی افزود: دوربین دیجیتال به ما اجازه می‌دهد که اکسپوز دوبل داشته باشیم بنابراین فکر می‌کنم چیز‌های کهنه برای سینماگران جوان فایده‌ای ندارد پس لطفا احساس رمانتیک به فیلم‌های قدیمی نداشته باشید. لوکا بیگاتزی گفت: با دوربین دیجیتال نور‌های شما سافت‌تر می‌شود و می‌توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید. لوکا بیگاتزی ادامه داد: از طرف دیگر به نظر من این خیلی مهم است که فیلمبردار سریع باشد زیرا زمان متعلق به بازیگران و کارگردان است. این فیلمبردار ایتالیایی، فیلم دیدن را بهترین راه فیلمبردار شدن دانست و افزود: تالیف کتاب‌های فیلمبرداری معمولا بسیار قدیمی است بنابراین اگر بخواهید با نورپردازی تکنیکال جلو بروید کار بیهوده‌ای انجام داده‌اید. لوکا بیگاتزی افزود: هیچ پیشنهاد تکنیکالی برای شما وجود ندارد که نورپردازی خوبی کنید.
سینماپرسسینماپرس12 ساعت قبل
سینماپرس: بنیاد سینمایی فارابی با پنج عنوان فیلم سینمایی جدید در غرفه دی وان این بازار در پردیس چارسو حضور دارد. به گزارش سینماپرس، فیلم‌هایی که پخش بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی، عرضه آن‌ها را در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر عهده‌دار است، عبارتند از: «اولین امضا برای رعنا» ساخته علی ژکان، «پاستاریونی» ساخته سهیل موفق، «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی، «درخت گردو» ساخته فیصل سویسال (محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی از ایران، ترکیه، بلغارستان و آلمان) و «بی‌تار» ساخته جمیل رستمی. در کنار مذاکره با پخش کنندگان و عرضه فیلم‌ها، معرفی بخش تولید مشترک این بنیاد به همراه پروژه‌های در دست اقدام و همچنین تشریح فعالیت «مرکز نوآوری و شتابدهی سینمای ایران» در دستور کار فعالیت‌های این بنیاد در بازار جشنواره جهانی فیلم فجر قرار گرفته است. در سال گذشته بخش تولید مشترک بنیاد سینمایی فارابی با تشکیل کارگروه تخصصی این حوزه، پروژه‌های متعددی را مورد بررسی قرار داد و از میان آنها، هشت پروژه برای مشارکت با کشورهای آذربایجان، فنلاند، ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه، ترکیه، بلغارستان و جمهوری چک در تولید فیلم سینمایی، در این کار گروه به تصویب رسید. سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در تهران در حال برگزاری است.
صدا و سیماصدا و سیما12 ساعت قبل
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر که این روز‌ها در تهران در حال برگزاری است، سی و پنج سینماگر زن به عنوان «فیلمساز»، «داور» و «برگزارکننده ورک شاپ» در مجموع از ۲۰ کشور حضور دارند، همچنین در بخش بازار فیلم و مهمانان جشنواره، ۵۸ فیلمساز زن از ۳۲ کشور شرکت کرده‌اند. حضور پر شمار زنان هنرمند از کشور‌های مختلف در جشنواره جهانی فیلم فجر که مهم‌ترین رویداد سینمایی منطقه به شمار می‌رود، نکته‌ای قابل اعتناست. ۳ فیلمساز زن چینی در بخش مرور سینمای چین و یک فیلمساز زن آلمانی در بخش مرور سینمای آلمان حضور دارند. در بخش ورک شاپ‌ها؛ سینماگران زن از هلند، چین، آلمان، رومانی و ایتالیا مهمان جشنواره جهانی فیلم فجر هستند. سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.
صدا و سیماصدا و سیما16 ساعت قبل
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نغمه ثمینی مدرس «دارالفنون» سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به اینکه کارگاه‌های این بخش از جشنواره جهانی فیلم فجر بیشتر برای علاقمندان ایرانی مفید است، گفت: امکان سفر دانشجویان ایرانی به خارج از کشور و ملاقات با هنرمندان یا دانشجویان هنر از فرهنگ‌های دیگر کم است در نتیجه کارگاه‌های «دارالفنون» فرصتی است که هنرجویان خارجی به ایران بیایند و من از این که دو گروه ایرانیان و دانشجویان خارجی با هم برقرار می‌کنند خیلی راضی هستم. وی که کارگاهی ۲ روز در جشنواره برگزار کرد درباره کیفیت این برنامه بیان کرد: روز نخست به گفتن تئوری‌ها گذشت و من با تردید کلاس را ترک کردم، چون از اینکه موضوعات گفته شده چقدر در دانشجویان اثر کرده مطمئن نبودم، ولی کارگاه روز ۳۰ فروردین را رضایت بخش ارزیابی می‌کنم، زیرا وقتی طرح‌ها خوانده شد، متوجه شدم دانشجویان چقدر موضوعاتی را که گفته بودم درک و تمرین کرده بودند. وی افزود: دانشجویان را یکی در میان خارجی و ایرانی انتخاب کردم که طرح‌ها را بخوانند، ولی آنقدر هماهنگی بینشان وجود داشت که نمی‌شد گفت: طرح ایرانی‌ها بهتر است یا خارجی‌ها. این به دلیل این است که وقتی خوراک یکسانی به بچه‌ها ارائه دهید، نتیجه یکسانی دریافت می‌کنید و من از اینکه کیفیت طرح‌ها کم و بیش استاندارد و یکسان بودند خوشحالم. ثمینی یکی از یافته‌های خودش از کارگاه امسال را اینگونه تشریح کرد: تجربه امسال نشان داد بهتر است در کلاس تئوری فیلمنامه نویسی ایرانی‌ها و خارجی‌ها از هم جدا باشند و در مرحله خواندن طرح به هم ملحق شوند. علتش این است که اولا سرعت کلاس به دلیل نیاز نداشتن به ترجمه بالا می‌رود و دوما شیوه تعامل با دانشجویان ایرانی متفاوت از خارجی هاست چراکه ممکن است آن‌ها درکی از شوخی‌هایی که در فرهنگ ایرانی وجود دارد یا فیلم‌هایی که از آثار هنرمندان ایرانی مثال زده می‌شود نداشته باشند مانند «دونده» که برای ما اسطوره است، ولی خارجی‌ها وقتی از آن مثال می‌آوریم تازه باید آن را ببینند. به گفته وی، جدا کردن دانشجویان در کارگاه تئوری خوب است، اما باید در مرحله طرح خواندن برای طوفان فکری، کارگاه به صورت مشترک برگزار شود. فیلمنامه نویس «خون بازی» در پایان در مورد استفاده او از دانشجویان «دارالفنون» برای تشکیل تیم نویسندگی گفت: دو سه نفری در کارگاه بودند که احساس کردم کارشان خوب است و بسیار فعال هستند و دوست دارند سر کلاس مشارکت کنند. جذابیتش این است که این افراد ترکیبی از بچه‌های ایرانی و خارجی هستند.

نظرها

اخبار بیشتر