صحبت‌های جنجالی غلامحسین لطفی در مورد دستمزدها
  1. خبری
  2. همه خبرها
  3. پارس نیوز
  4. فرهنگ
صحبت‌های جنجالی غلامحسین لطفی در مورد دستمزدها

صحبت‌های جنجالی غلامحسین لطفی در مورد دستمزدها

پارس نیوزخبرگزاری پارس نیوز |
غلامحسین لطفی با تاکید بر اینکه از فیلمسازان حوزه کمدی توقع بیشتری دارد، می‌گوید که در طی چند سال اخیر هیچ فیلمی نظرش را جلب نکرده است و برخی فیلمسازان نظیر رامبد جوان در «قانون مورفی» انتظارات را برآورده نکرده‌اند.

به گزارش پارس نیوز،  

«میگن کوه به کوه نمی‌رسه ولی آدم به آدم میرسه، یادته همه نقشه‌ها زیر سر من بود؟» ۱۴ سالی از این دیالوگ در سریال «خانه به دوش» گذشته اما راست می‌گفت کوه به کوه نرسید ولی مسیر ما هرچند دور به قزوین و آدم‌های فراموش شده‌اش رسیده است. فراموشی که نه به دست تقدیر، بلکه درگیر و دار گره‌های کور ارتباطی از دیده شدن مغفول مانده و تاریخی را که روزگاری به دستان این آشنایان به هنر آلایش می‌شد را به آلزایمر مشکوک کرده است. راست می‌گفت همه نقشه‌ها زیر سر او بود. یادش بخیر چه خوش درخشید در «بوی خوش زندگی» ابوالحسن داودی تا در بی معرفتی‌های امروز به یاد نقش آفرینی در «جیب برها به بهشت نمی‌روند» زخم دنیای سینما بر پیکره افکار حرفه‌ای‌اش را التیام بخشد. شاید هم خوب می‌دانست «پرده آخر» تنها یک فیلم برای تصاحب حق نیست بلکه دردی مشترک از دست دادن‌ها را به نمایش می‌گذارد یکی میراث خانوادگی و دیگری میراث هنری.

غلامحسین لطفی متولد ٢٠ آبان ١٣٢٨ از شهر قزوین و دانش آموخته کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ١٣۶١ و دکتری افتخاری تئاتر است.

این هنرمند که بر اثر سانحه سقوط از ارتفاع در سریال «بایرام» دچار شکستگی از ناحیه هر دو پا و آسیب جدی به کمر شده است، بی اطلاعی اهالی تلویزیون و سینما از احوالات خود را بی رحمی آدم‌ها می‌داند و می‌گوید: پنج سالی است که از پایتخت به قزوین آمده‌ام و تنها در مواقعی برای ادامه درمان به پایتخت می‌آیم. قزوین زادگاه من است. تا به این سن ازدواج نکرده‌ام و بعد از فوت پدر و مادرم به امید دو خواهر خود در این شهر زندگی می‌کنم. با وجود این فاصله، همیشه محترمانه به کار دعوت شده‌ام و هرگز همانند برخی هنرمندان خودم را برای حضور در کار به کسی تحمیل نکرده و نخواهم کرد.

ناراحتی از بعضی بی انصافی‌ها در صدایش به گوش می‌رسد: من برای کارم ارزش زیادی قائل هستم اما دعوت به کار با دستمزد ٣٠ سال پیش توهین به هنرمند است. ما هنرمندان به این دلسوزی‌ها نیازی نداریم در حالی که بسیاری از دوستانم هم با وجود تحصیلات آکادمیک در رشته کاری و تجارب خوب از فضای کار به دور مانده و به مشاغل دیگری مشغول هستند اما برخی افراد به واسطه روابط و آشنائیت‌ها هنرمند شده‌اند.

این هنرمند سینما و تلویزیون تاکید می‌کند: من با دیدن آنونس‌ها تصمیم به تماشای فیلم می‌گیرم و متاسفانه در طی چند سال اخیر هیچ فیلمی نظرم را جلب نکرده است. این در حالی است که ما توقع بیشتری از برخی فیلمسازان نظیر رامبد جوان داریم که در «قانون مورفی» این انتظار برآورده نشد. پایین کشیدن فیلم از پرده سینما نیز نمونه‌ای از این کم و کاستی‌ها است چرا که تضادهای عجیب و غریبی در فیلم‌ها دیده می‌شود که می‌تواند ناشی از بسته بودن دست و پاهای طنز پرداز و محدودیت در کلام و دیالوگ‌ها باشد.

در وبسایت خبری بخوانید: مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری جهان

این بازیگر سینما، فروش بالای فیلم‌های کمدی را صرفا استفاده از فحاشی و جوک‌های غیر اخلاقی می‌داند که برای جلب نظر مردم دست به نشان دادن هر عملی می‌زنند. کپی برداری در تولید و جذب مخاطب نیز از دیگر مشتقات برنامه های تلویزیونی است که حتی با الهام گرفتن از دکور برنامه‌های خارجی بدون هیچگونه ایده‌ای فعالیت می‌کنند. برنامه «عصر جدید» نمونه بارزی از این برنامه‌ها است که حتی در نشان دادن هنر بانوان هم دچار خود سانسوری شده‌اند. در حالیکه در برنامه‌های خارجی به دنبال کشف استعدادهای جدید و طنزپردازی هستند و با بهره مندی از توانایی افراد حتی بانوان نیز قدمی جدی برداشته می‌شود.

او توانایی ساخت سریال را در خود می‌بیند اما نداشتن توانایی مالی و حمایت برای فیلمسازی را عاملی برای عقب کشیدن از این عرصه معرفی کرد و تاکید می‌کند: فیلمسازی نیاز به بودجه دارد. من اگر بودجه لازم داشتم تا به حال کارهای زیادی را ساخته بودم همانند سال ۱۳۶۴ که با دقیقه‌ای ۲۵۰۰ تومان سریال «آیینه» را ساختم و خوشبختانه مخاطب خوبی هم داشته است. بنابراین هنر و نمایش نیاز به کار دسته جمعی، نیروی خوب و حرفه‌ای دارد. از طرف دیگر دستمزد کم بازیگران و بدقولی در پرداخت آن فعالیت هنرمندان حرفه‌ای را با مشکل روبرو کرده و اصلا با دستمزدها و شرایط بازیگران خارجی قابل مقایسه نیست. سالها از زمان ساخت سری دوم سریال «آیینه» گذشته است اما هنوز هم سازمان صدا و سیما به بنده بدهکار است و من این را بی احترامی به هنرمند می‌دانم.

لطفی، بازیگر سینما و تلویزیون، نویسنده و کارگردان از عمر رفته و تلاش‌های خود در این عرصه با ناراحتی می‌گوید: بهنوش بختیاری بازیگر تلویزیون با استوری خود در فضای مجازی، من را به یاد همه آورد. باید بگویم در حال حاضر هیچ وضعیتی ندارم، به علت عواقب افتادن از ارتفاع در سریال «بایرام» با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنم، می‌خوانم، می‌بینم، می‌شنوم ولی نمی‌گذارم زنگ زده شوم.

منبع خبر : خبر آنلاین بازیگر سینما و تلویزیون بودجه تلویزیون سازمان صدا و سیما قانون

خواندن خبر در سایت منبع

در ادامه بخوانید

خبر فوریخبر فوری21 ساعت قبل
عدم پخش مجموعه «گیله‌وا» در موعد مقرر این شائبه را ایجاد کرد که شاید این موضوع به دلیل بازی ستاره اسکندری در سریال باشد. مینی سریال «گیله‌وا» به کارگردانی اردلان عاشوری یکی از تولیدات سازمان هنری رسانه‌ای اوج بوده که بر اساس اطلاع رسانی قبلی قرار بود بعد از پخش سریال گاندو، از شبکه سه سیما پخش شود. با توجه به حواشی پیش‌آمده برای ستاره اسکندری، این طور به نظر می‌رسد که پخش «گیله وا» به دلیل حضور این بازیگر عقب افتاده است. امیر بنان (تهیه‌کننده سریال گیله‌وا) درباره عدم پخش این سریال گفت: نمی‌دانم دلیل پخش نشدن این سریال چه چیزی است. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پخش نشدن سریال به حواشی ستاره اسکندری در مدت اخیر مرتبط است، گفت: بعد از پخش نشدن سریال، دلیل آن را پیگیری کردیم ولی مسئله‌ای را به عنوان عامل اصلی به ما اعلام نکرده‌اند.

اینجا پایگاه آرامش است؛ عقاب فرود آمد

7+
ایسناایسنا1 روز قبل
تسنیمتسنیم21 ساعت قبل
به گزارش خبرگزاری تسنیم، جمعی از شاعران طنزپرداز، پنجشنبه ۲۷ تیرماه با حضور در دفتر مقام معظم رهبری با ایشان دیدار کردند. محمدرضا شهبازی شاعر و طنز پرداز کشورمان در کانال شخصی‌اش دیدار اهالی طنز با رهبر معظم انقلاب را روایت کرد که در ادامه می‌خوانید: در حمایت از جریان مومن صریح باشید «قصد نداشتم حرف بزنم. قبل از دیدار، توی جلسه‌ای که در حوزه هنری برگزار شد هم همین را گفتم. بعد هم آقای فیض با اشاره پرسید که حرف میز‌نی؟ این شد که بعنوان آخرین نفر حرف زدم. من یک نقل قولی شنیدم از شما که ظاهرا در دیدار با دوستان اوج فرموده‌اید آدم ساختن مهمتر از فیلم ساختن و اینهاست.
سینماپرسسینماپرس23 ساعت قبل
سینماپرس: مسعود احمدی‌افزادی مدیر شبکه آموزش ضمن تشریح رویکرد محتوایی برنامه «مثبت ۴۰» به‌عنوان محصول تازه این شبکه، از تغییر رویکرد برنامه «مشاعره» و همچنین شروع فصل جدید «قندپهلو» خبر داد. به گزارش سینماپرس، مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه هفت سیما درباره برنامه «مثبت ۴۰» که از پنجشنبه ۲۷ تیر پخش خود را از شبکه آغاز کرد، به مهر گفت: این برنامه قرار است به نسل‌های مختلف انقلاب بپردازد. ۴۰ سال از انقلاب گذشته است و این برنامه هم خاطره‌سازی از این ۴۰ سال است. گروهی با نام «چلسی» داریم که قبل از ۴۰ سال دارند و به زودی مثبت ۴۰ خواهند شد و انتخاب این نام به خاطر دوپهلو بودن آن است. «مشاعره» و «قندپهلو» دو برنامه نشان ما در حوزه ادبیات فارسی هستند که به آنها توجه ویژه داریم.

یک مژه خفتن؛ سالار عقیلی

تابناکتابناک19 ساعت قبل
دارم سخنی با تو و گفتن نتوانموین درد نهان سوز شنفتن نتوانمتو گرم سخن گفتن و از جام نگاهتمن مست چنانم که شتفتن نتوانمشادم به خیال تو چو مهتاب شبانگاهگر دامن وصل تو گرفتن نتوانمبا پرتو ماه آیم و چون سایه دیوارگامی ز سر کوی تو رفتن نتوانمدور از تو من سوخته در دامن شبهاچون شمع سحر یک مژه خفتن نتوانمفریاد ز بی مهریت ای گل که در این باغچون غنچۀ پاییز شکفتن نتوانمای چشم سخنگوی تو بشنو ز نگاهمدارم سخنی با تو و گفتن نتوانم «یک مژه خفتن» یکی از قطعات از آلبوم «نگاه آسمانی» سالار عقیلی است. موزیک ویدیو این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید. «یک مژه خفتن» یکی از قطعات از آلبوم «نگاه آسمانی» سالار عقیلی است. موزیک ویدیو این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.
فارسفارس14 ساعت قبل
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، علی قربان‌نژاد کارشناس مسائل سیاسی یادداشتی تحت عنوان «جدال با هویت دینی جامعه ایرانی توصیه استعمارکهن به استعمارنو» نوشت که متن آن به شرح ذیل است: می‌دانیم که غایت استعمار سلطه جویی برای کسب ثروت است. اما در جامعه ایرانی ما با هجوم بی مانند فرهنگ سلطه جو روبرو هستیم. حال برای آنها چه فرقی دارد که زنان ایرانی با پوشش مناسب با فرهنگ اسلامی – ایرانی باشند یا همسو با فرهنگ مهاجم غربی؟ ۳. باید توجه داشت که فرهنگ جامعه‌ای مثل جامعه ایرانی با باورهای دینی در هم تنیده شده و تفکیک آنها از هم تقریبا بعید می‌نماید. در مسیر اضمحلال هویت فرهنگی جامعه زنان هدف اول و اصلی هستند.

نظرها

اخبار بیشتر