اسم علی حاتمی موجب ماندگاری فیلم «مادر» شد
  1. خبری
  2. همه خبرها
  3. مهر
  4. فرهنگ
اسم علی حاتمی موجب ماندگاری فیلم «مادر» شد

اسم علی حاتمی موجب ماندگاری فیلم «مادر» شد

مهرخبرگزاری مهر |
اهواز - عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: نام علی حاتمی به تنهایی عامل ماندگاری فیلم «مادر» شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس امام شامگاه پنج شنبه در آیین گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد علی حاتمی و اکران فیلم سینمایی «مادر» در انجمن سینمای جوانان خوزستان اظهار کرد: علی حاتمی تسلط خوبی روی متن نویسی و ادبیات فارسی دارد و در فیلم «مادر» افراد مختلف با زبان‌های مختلف بودند.

وی افزود: مجموعه‌ای از چند هنرپیشه شناخته شده طراز اول و کارآزموده در این فیلم دیده شدند.

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: از فیلم «مادر» به عنوان فیلم ماندگار نام برده شده و علت ماندگاری آن برند و اسم علی حاتمی به عنوان نویسنده و کارگردان است.

امام افزود: اسم علی حاتمی نشان استاندارد بودن فیلم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: علی حاتمی استاد فضاپردازی و مجموعه این فیلم در شناخت فیلم و ماندگاری آن موثر بود.

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: عوامل پشت صحنه فیلم در ماندگاری آن نقش داشتند به طوری که منوچهر اسماعیلی در این فیلم به جای سه شخصیت فیلم صحبت کرده است.

خبری: اخبار فرهنگی هنری جهان

امام بیان کرد: فیلم بسیار ساده و شاعرانه عاطفه انسان‌ها را درگیر و برای همه ملموس و به دور از پیچیدگی‌های فنی و روشنفکرمابانه روز است.

وی گفت: از نظر تفسیری ارزش فیلم در ستایش نقش مادر در خانواده و نکته بسیار مهمی است و به نظر می‌آید اگر به طور نمادین نگاه کنیم جنبه نمادین دارد و این نکته کم اهمیتی نیست چون مادر در خانواده‌ها عامل ارتباط و اتصال فرزندان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: پیام اصلی فیلم توجه به نقش محوری مادر در اتصال اعضای خانواده و توجه به نقش مادر در هویت بخشی و انسجام بخشی خانواده یک تفسیر است.

امام در پایان گفت: فیلم در راستای تقویت ارزش‌های فرهنگی خانواده است و دیالوگ «مادر مرد از بس جان داد» نماد تداوم به خطر افتادن جامعه است.

خواندن خبر در سایت منبع

در ادامه بخوانید

(ویدیو) اجرای فینال پارسا خائف در عصر جدید

فراروفرارو18 ساعت قبل
فینالیست‌های عصر جدید در برنامه دوشنبه شب، پارسا خائف نوجوان اردبیلی که در بخش خوانندگی به فینال رسیده است، فاطمه عبادی در بخش طراحی با شن، محمد زارع در بخش حرکات نمایشی، گروه دختران نینجا در بخش هنر‌های رزمی و سعید فتحی روشن در بخش شعبده‌بازی بودند که شب جذابی را برای تلویزیون رقم زدند. به گزارش ایرنا، در شبکه‌های اجتماعی حالا بحث بر سر اینکه کدام یک از فینالیست‌ها رتبه نخست را کسب می‌کند بالا گرفته، اما بررسی‌ها از شاخص‌های بازدید کاربران گوگل و بازدید کاربران در اینستاگرام نشان می‌دهد پارسا خائف نوجوان اردبیلی بالاترین میزان دنبال کردن از سوی کاربران گوگل و اینستاگرام را دارد و این مساله نشان می‌دهد او به احتمال زیاد بالاترین شانس را برای کسب رتبه نخست دارد.

اقدام بی رحمانه ۲ تبهکار با زوج مستاجر / پلیس دست از سر آنها برنداشت+ فیلم

رکنارکنا2 روز قبل
به گزارش گروه ترجمه رکنا، پلیس ایندیانا در پی تعقیب و گریز دو سارقی است که روز گذشته دو تلویزیون آکبند یک زوج مستاجر را در مقابل درب خانه شان سرقت کردند. ویدیو منتشر شده سرقت دو متهم را به تصویر کشیده است که چگونه تلویزیون‌ها را از مقابل درب خانه به سرقت می‌برند. دوربین مداربسته این لحظه را ثبت و پس از شکایت زوج مستاجر به اداره پلیس از طریق فیلم دوربین پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کرده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

موسیقی متن محله چینی‌ها؛ جری گلدسمیت

تابناکتابناک1 روز قبل
فیلم سیتمایی «محله چینی‌ها / Chinatown» به کارگردانی رومن پولانسکی محصول سال ۱۹۷۴ است. جیک گیتس کارآگاه خصوصی لس آنجلسی، متخصص در امور افشای خیانت‌های زناشویی توسط زنی که خود را خانوم مالوری معرفی می‌کند استخدام می‌شود تا پرده از راز خیانت شوهر او بردارد. اما خیلی زود خانوم مالوری واقعی به این عمل کارآگاه اعتراض کرده و مشخص می‌شود همگی قربانی ماجرای رازآلودی شده‌اند که هدف اصلی آن بی‌آبرو کردن آقای مالوری بوده. جیک گیتس تصمیم می‌گیرد زن مرموزی که او را ابتدای ماجرا استخدام کرده بود پیدا کند اما با کشته شدن آقای مالوری داستان شکل دیگری به خود می‌گیرد. جری گلدسمیت موسیقی متن این فیلم را ساخت که قطعه اصلی آن را بر روی تصاویری از این اثر می‌بینید و می‌شنوید.

راه مقابله با ساسی مانکن را بلدیم؟ + ویدیو

ایسناایسنا1 روز قبل
مهدوی ادامه می‌دهد: ما به آهنگ‌های معروف لس‌آنجلسی روی آورده‌ایم و این آهنگ‌ها حتی در مداحی‌هایمان نیز رسوخ کرده است. متولیان امر فرهنگی کشور گمان می‌کنند می‌توانند با ایجاد تغییرات در شعر آهنگ‌های مشهوری که مخاطب زیاد دارند ولی در داخل دارای مجوز نیستند، ماهیت آنها را عوض کنند. این سرود مذهبی هم به گفته این کارشناس برگرفته از ملودی یک آهنگ آن ور آبی است که برای کودکان ساخته شده است. خیلی‌ها به واسطه‌ ملودی شعر را حفظ می‌شوند. ممکن است همان آهنگ‌ها ملودی و شعر خوبی داشته‌ باشند ولی وقتی روی ملودی آنها شعر مذهبی می‌گذارند به مردم حالتی از انزجار دست خواهد داد و احساس می‌کنند به فرهنگ عاشورا توهین شده است.

واکنش تلویزیون به مرگ یک موجود زنده؛ شوخی یا توهین؟

عصر ایرانعصر ایران1 روز قبل
عصرایران؛ مصطفی داننده- در هفته‌ای که رفت، واکنش‌ها به مرگ گربه بزرگمهر حسین‌پور کاریکاتوریست و طراح شناخته شده کشور حسابی جنجال به‌پا کرد. دو مجری جوانی که این مرگ و هم‌دردی هنرمندان با بزرگمهر را تا توانستند مسخره کردند. به هر دلیلی بزرگمهر به این گربه علاقه داشته و با مرگ او غمگین شده است. توجه کنید علاقه او به یک ماشین یا یک لیوان نبوده است، او دلبسته یک موجود زنده شده بود. مثلا با پخش این برنامه می‌خواست بگوید ببیند اینها نگران مرگ یک گربه هستند و کاری به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ندارند.

دلبر طناز؛ شهرام شکوهی

تابناکتابناک1 روز قبل
نکن تو هی ناز دلبر طنازتو هستی منی تو مستی منیتو هستی منی آتیش نزن منوتو مستی منی تو هستی منیتو مستی منی جهانو دور من نگردوناز جا نکن منو آتیش نزن منواشاره کن به باد و باروننکن تو هی ناز دلبر طنازدیوونه‌تر از این نمیشمدلبر طناز من که به هر سازرقصیدمو نموندی پیشمماهی مهتابی خوبی جذابیخراب مستی چشاتمداغم تب دارم عشقم بیمارممریض حال خنده هاتمنکن تو هی ناز دلبر طنازدیوونه‌تر از این نمیشمدلبر طناز من که به هر سازرقصیدمو نموندی پیشمماهی مهتابی خوبی جذابیخراب مستی چشاتمداغم تب دارم عشقم بیمارممریض حال خنده هاتمدوباره مستم دوباره مستم «دلبر طناز» قطعه‌ای از شهرام شکوهی است. موزیک ویدیو این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید. «دلبر طناز» قطعه‌ای از شهرام شکوهی است. موزیک ویدیو این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

نظرها

اخبار بیشتر