خط قرمزی ندارم جز آنکه نقش با باورهایم در تضاد باشد/ هرچه عوامل حرفه‌ای‌تری داشته باشید بیننده بیشتری خواهید داشت
  1. خبری
  2. همه خبرها
  3. ایلنا
  4. فرهنگ

خط قرمزی ندارم جز آنکه نقش با باورهایم در تضاد باشد/ هرچه عوامل حرفه‌ای‌تری داشته باشید بیننده بیشتری خواهید داشت

ایلناخبرگزاری ایلنا |
حبیب دهقان نسب ضمن بیان اینکه مجموعه خواب و بیدار از جمله آثاری است که در زمان پخش خود خیابان‌های تهران را خلوت می‌کرد، درباره قبول نقش‌های منفی گفت: هیچ خط قرمزی در انتخاب نقش‌های مختلف ندارم.

خط قرمزی ندارم جز آنکه نقش با باورهایم در تضاد باشد/ هرچه عوامل حرفه‌ای‌تری داشته باشید بیننده بیشتری خواهید داشت - 1

به گزارش ایلنا، حبیب دهقان نسب اصلیتی شیرازی دارد. مجموعه‌های مختارنامه، چاه پنجاه، قفسی برای پرواز، تاکسی شانس، آخرین دعوت، بانوی سردار، از یادها رفته، جاده قدیم، فوق سری و پرده‌نشین ازجمله آثاری به شمار می‌آیند که دهقان نسب در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

سریال «خواب و بیدار» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده از جمله آثار مهم این بازیگر به شمار می‌آید که این روزها در حال پخش از شبکه آی‌فیلم انگلیسی است. این سریال پلیسی در سال ۸۰ ساخته شد. به این بهانه با حبیب دهقان نسب به گپ و گفتی دوستانه پرداختیم.

به نظرتان چرا «خواب و بیدار» ماندگار شد و مردم با آن ارتباط برقرار کردند؟

چون این سریال برای مردم جذابیت داشت. اگر کاری توجه مخاطب را به سوی خودش جلب نکند، پس زده می‌شود. به نوعی مخاطب کانال را عوض کرده و یا تلویزیون را خاموش می‌کند. خواب و بیدار قصه جذابی داشت. به شخصه فکر می‌کنم در هر کاری فیلمنامه حرف اول را می‌زند. هر چقدر فیلمنامه حرفه‌ای‌تر باشد و قواعد درام‌نویسی در آن رعایت شده باشد، نتیجه بهتری می‌گیریم. هر چقدر که عوامل حرفه‌ای‌تری در سریال مشارکت داشته باشند، بیننده بیشتری خواهید داشت. کارهای پرمخاطب در بازپخش‌ها نیز مخاطبشان را تکرار خواهند کرد. بسیاری از سریال‌ها حتی در زمان پخش اول هم مخاطب آنچنانی ندارند. قصه جذاب، متنوع و غیرتکراری و عوامل حرفه‌ای می‌توانند روی فیلمنامه اثر بگذارند.

اکنون این سریال در حال پخش برای مخاطبان انگلیسی زبان است، آیا «خواب و بیدار» برای آنها هم می‌تواند جذاب باشد؟

صددرصد جذاب است، زیرا جذابیت‌هایی که یک سریال باید داشته باشد، در این کار تجمیع شده. قصه خوب، کارگردانی حرفه‌ای، بازی‌های روان و صحنه پردازی مناسب از جمله ویژگی‌های این سریال هستند که حتما مخاطبان غیرایرانی شبکه آی‌فیلم را هم جذب خواهند کرد.

برای نقشی که در این سریال ایفا کردید، چه تحقیقاتی انجام دادید و چطور به نقش نزدیک شدید؟

آقای فخیم زاده در مقام نویسنده و کارگردان راهنمایی‌های لازم را به من می‌کردند تا نقش درست در بیاید. از سوی دیگر، در کارهای اینچنینی که در ژانر پلیسی ساخته می‌شود، یک مشاور از حوزه انتظامی حضور دارد که به بازیگران مشاوره می‌دهد. طبیعتا اگر سوال و موردی بود، ایشان پاسخگو بودند. من هم سعی می‌کردم، مشورت‌های لازم را بگیرم تا بتوانم نقش سرهنگ را به خوبی ایفا کنم. این کاری بود که من می‌توانستم در مقام بازیگر انجام دهم. به طور کلی، بازیگران نسبت به مردم عادی بیشتر کنجکاو هستند. ما تجربه میدانی هم داریم. مثلا وقتی قرار است نقش یک سرهنگ را بازی کنم، بیشتر به عوامل نیروی انتظامی توجه می‌کنم و طرز برخورد، رفتار و کردار آنها را مدنظر قرار می‌دهم. شاید اشخاص عادی نسبت به طرز رفتار یک پلیس بی‌توجه باشند، اما این مسائل برای ما به عنوان یک بازیگر مهم است.

در سایت خبری بخوانید: بهترین اخبار فرهنگی ادبی ایران و جهان

بازی در نقش یک سرهنگ نیروی انتظامی از چه ویژگی‌هایی برخوردار بود؟

وقتی نقشی به بازیگر پیشنهاد می‌شود، اگر برایش جذاب نبوده و پارامترهایی را که دنبالش است نداشته باشد، حتما آن نقش را انتخاب نمی‌کند. نقش سرهنگ که من در خواب و بیدار ایفاگرش بودم، جذابیت‌هایی برایم داشته که انتخابش کردم. این نقش به لحاظ شخصیت‌پردازی برایم جذاب بود و قصه هم به نظرم جالب آمد. به همین دلیل نقش را قبول کردم. به طور کلی، نقش باید جای کار داشته و با کارهای قبلی متفاوت باشد تا بازیگر آن را قبول کند.

نقشی هست که خط قرمزتان شما باشد و بگویید که این نوع نقش را هرگز ایفا نخواهم کرد؟

نه، بعضی از همکاران نسبت به نقش منفی یک نوع بازدارندگی دارند و خط قرمزشان محسوب می‌شود ولی برای من اینطور نیست. من بارها نقش منفی بازی کرده‌ام. منتها همیشه سعی داشتم تعادلی را بین نقش مثبت و منفی ایجاد کنم تا انگ بازیگر نقش منفی نخورم. هر بازیگری با توجه به توانایی‌هایی که دارد، باید نقش‌ها را قبول کند. من خط قرمزی ندارم جز اینکه نقش با باورها و اعتقاداتم در تضاد باشد.

اکنون مشغول چه کاری هستید؟

در حال حاضر سر سریال «از بازگشت» هستم که حدود ۵۰ قسمت و یا کمی بیشتر است. فصل اول و دوم تمام شده و در چند روز آینده فصل سوم شروع خواهد شد. کارگردانی فصل اول و سومش برعهده آقای خردمندان است و فصل دوم را آقای بذرافشان کار کردند.

خواندن خبر در سایت منبع

در ادامه بخوانید

«خداحافظ دختر شیرازی» راهی سینماها می‌شود/ببینید

برنابرنا23 ساعت قبل
لوگو و لوگو موشن فیلم سینمایی «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی منتشر شد. به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ لوگو و لوگو موشن فیلم سینمایی «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور رونمایی و منتشر شد. «خداحافظ دختر شیرازی» به نویسندگی و کارگردانی افشین هاشمی، اقتباسی‌ست از یکی از مشهورترین آثار نیل سایمون (کمدی‌نویس آمریکایی) با نام «دختر خداحافظی». سرمایه‌گذاران «خداحافظ دختر شیرازی» علی طلوعی، فرشته طائرپور و افشین هاشمی می‌باشند و این فیلم به‌زودی توسط شرکت سینمایی نمایش گستران در سینماهای سراسر کشور اکران عمومی می‌شود. لوگو و لوگو موشن این فیلم توسط امید آیینه‌چی طراحی شده است.
آفتاب‌نیوزآفتاب‌نیوز16 ساعت قبل
میزان‌آنلاینمیزان‌آنلاین16 ساعت قبل
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلمبرداری فیلم سینمایی «درخت گردو» پنجمین ساخته محمدحسین مهدویان امروز برای ضبط سکانس‌های جنگی به غرب تهران رسید. بر همین اساس مهدویان و گروه تولید درخت گردو امروز در پایگاه نظامی واقع در غرب تهران مشغول ضبط سکانس هلیکوپتر خواهند شد، پیش از این فیلمبرداری این اثر در شهر ارومیه آغاز شده بود. چندی پیش «مینا ساداتی» بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان سومین بازیگر قطعی به فیلم سینمایی «درخت گردو» تازه‌ترین ساخته محمدحسین مهدویان پیوست. حضور مهران مدیری دیگر بازیگر سینما در فیلم درخت گردو ترکیب تازه و جالب فیلم کارگردان ماجرای نیمروز را کامل کرده است. فیلمی که هر چند در جشنواره فیلم فجر نتوانست به موفقیت برسد، اما در بخش فروش یکی از پرفروشترین آثار سال ۱۳۹۷ لقب گرفت.
خوزستان آنلاینخوزستان آنلاین18 ساعت قبل

همایش فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد

صدا و سیماصدا و سیما12 ساعت قبل

کسی که برای اشتغال تلاش می‌کند مجاهد است/ دولت‌ها هرگز در حمایت از مقاومت پایدار نبودند

21+
ایلناایلنا15 ساعت قبل

نظرها

اخبار بیشتر