اکران فیلم «رحمان 1400» متوقف شد.
  1. خبری
  2. پوشش‌های خبری
  3. فرهنگ
پوشش خبری

اکران فیلم «رحمان 1400» متوقف شد.

توقیف اکران رحمان ١٤٠٠

ایمناخبرگزاری ایمنا
توقیف اکران رحمان ١٤٠٠
اکران پر فروش ترین فیلم در اکران‌های نوروزی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فیلم «رحمان۱۴۰۰» که تا کنون حدود بیست میلیارد فروش داشته است، به دلیل تطابق نداشتن نسخه‌ی معرفی شده به سازمان سینمایی و نسخه‌ی در حال اکران، از فردا توقیف می‌شود.

این خبری بود که در آخرین لحظات شب گذشته توسط محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان اعلام شد وی گفت: سازمان سینمایی پس از ارائه‌ی مجوز به فیلم هایی که به این سازمان فرستاده میشوند، بازرسانی را به سالن سینما میفرستد تا مطمئن شوند نسخه‌ی در حال اکران با نسخه‌ی ارائه شده به سازمان تطابق دارد که در مورد فیلم رحمان ۱۴۰۰، این اتفاق رخ نداده و نسخه‌ی در حال اکران، متفاوت با نسخه‌ی دارای مجوز است.

درگاه فروش اینترنتی بلیت این فیلم نیز بر روی سایت سینما تیکت، بسته شد.

هر چند که فیلم کمدی «رحمان ۱۴۰۰» به دلیل شوخی‌های نامناسب مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است؛ در حالی که مسئولان سازمان سینمایی اعلام کرده‌اند این نسخه مجوز اکران نداشته است و عوامل فیلم نسخه اولیه که ممیزی روی آن اعمال نشده است به سینماها داده‌اند اما منوچهر هادی کاگردان این فیلم در پی این خبر واکنش نشان داده است.

توقیف اکران رحمان ١٤٠٠ - 6

هادی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«تمام سینماهای کشور نسخه اصلاح شده را روی پرده اکران می‌کردند و تازه سینماهای حوزه نسخه اصلاح شده‌تری را.

هیچ باکی نیست تمام تلاشم را خواهم کرد که رحمان را دوباره اکران کنم فیلمی که حرف مردم رامیزند وخوشحالی را به مردم هدیه میداد.»

خواندن خبر در سایت منبع

جزئیات توقیف «رحمان ۱۴۰۰»

فردا نیوزخبرگزاری فردا نیوز
جزئیات توقیف «رحمان ۱۴۰۰»
اکران فیلم «رحمان ۱۴۰۰» به دلیل تخلف در نمایش نسخه تایید نشده در برخی سینماها، متوقف شد.

خبرگزاری ایلنا: فیلم «رحمان ۱۴۰۰» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی، به دلیل نمایش نسخه‌ای غیر از آن‌چه توسط معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تایید شده بود، دیگر اجازه اکران ندارد.

جزئیات توقیف

روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری در این‌باره اعلام کرد:

«بر اساس گزارش‌های رسیده به اداره‌کل سینمای حرفه‌ای معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و بررسی بازرسان این اداره‌کل، تخلف فیلم «رحمان ۱۴۰۰» مبنی بر عدم حذف کامل برخی از صحنه‌های اعلامی از سوی شورای پروانه نمایش در برخی از سینما‌ها محرز شد و با عنایت به مفاد ماده ۱۸ آیین‌نامه نظارت بر نمایش فیلم، از ادامه اکران این فیلم جلوگیری بعمل آمد.»

خواندن خبر در سایت منبع

تبریک به دوستانی که منتظر بودند

آفتاب‌نیوزخبرگزاری آفتاب‌نیوز
تبریک به دوستانی که منتظر بودند
منوچهر هادی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

آفتاب‌‌نیوز : منوچهر هادی در طی توقیف و لغو اکران فیلمش در سینماهای کشور پست ذیل را با این متن منتشر کرد.

تبریک به دوستانی که منتظر این خبر بودند

تمام سینماهای کشور نسخه اصلاح شده را روی پرده اکران می‌کردند و تازه سینماهای حوزه نسخه اصلاح شده‌تری را. هیچ باکی نیست تمام تلاشم را خواهم کرد که رحمان را دوباره اکران کنم فیلمی که حرف مردم رامیزند وخوشحالی را به مردم هدیه میداد.

تبریک به دوستانی که منتظر بودند - 4

برنا

خواندن خبر در سایت منبع

«رحمان ۱۴۰۰» چگونه ارشاد را دور زد؟

فردا نیوزخبرگزاری فردا نیوز
«رحمان ۱۴۰۰» چگونه ارشاد را دور زد؟
اظهارات یکی از مدیران سینمایی درباره فاقد مجوز بودن پرفروش‌ترین فیلم نوروز ۹۸ و درپی آن توقف اکران این فیلم، باردیگر سازوکار «نظارت» در سینمای ایران را با سوالات جدی مواجه کرده است.

خبرگزاری مهر: پرونده فیلم «رحمان ۱۴۰۰» که در مسیر تولید، در فرصت تکمیل فرم حضور در جشنواره فجر، در مرحله ورود به ترکیب فیلم‌های اکران نوروز و سرانجام در اکران عمومی همواره نامش عجین با حاشیه بود، سرانجام با حکم «توقیف» از سوی سازمان سینمایی بسته شد تا وداعش از پرده سینما‌ها هم از جنس حاشیه باشد. فیلمی که فارغ از واکنش‌های مثبت و منفی نسبت به محتوا و مختصات سینمایی‌اش حالا از منظر مدیریت سینمایی، به یکی از عجیب‌ترین مصادیق در زمینه ناکارآمدی سیستم «نظارت» و چرخه صدور «پروانه نمایش» در سینمای ایران تبدیل شده است.

درباره حواشی اکران و سرانجام توقیف این فیلم سینمایی، بازخوانی، مرور و تأمل بر چند نکته می‌تواند حائز اهمیت باشد.

«رحمان ۱۴۰۰» چطور فیلمی است؟

منوچهر هادی فیلمسازی مؤثر و لااقل از منظر اقتصادی موفق در سال‌های اخیر بوده است؛ فیلمسازی که با «من سالوادور نیستم» و «آینه بغل» در ردیف فاتحان گیشه سال سینمای ایران ظاهر شد و با «عاشقانه» توانست عنوان یکی از سریال‌های موفق شبکه نمایش خانگی پس از درخشش «شهرزاد» را از آن خود کند و همزمان در قاب تلویزیون با «خداحافظ بچه» و این اواخر «دلدادگان» در کورس رقابت برای کسب عنوان پرمخاطب‌ترین سریال تلویزیونی عرض‌اندام کرد.

همه این‌ها یعنی منوچهر هادی برخلاف تصویری که امروز در برخی رسانه‌ها تلاش می‌شود از او ارائه شود، نه فیلمسازی ناآشنا با قواعد و قوانین فرهنگی و هنری ایران است و نه مهم‌تر از آن فیلمسازی زیرزمینی و خارج از چرخه رسمی تولید و عرضه محصولات نمایشی در کشور محسوب می‌شود؛ هادی به معنای واقعی کلمه یکی از موردوثوق‌ترین کارگردان‌ها از سوی مدیران چه در تولید سینمایی و چه در عرصه سریال‌سازی تلویزیونی بوده است.

با این مقدمه و شناخت، باید گفت: «رحمان ۱۴۰۰» پیش از هر توصیف دیگری، «فیلم تازه منوچهر هادی» است؛ محصولی که نه آن‌طور که برخی هوادارانش می‌خواهند القا کنند، فیلم مهمی است و نه در قیاس با ویترین سال‌های اخیر سینمای ایران به سیاق برخی منتقدان سفت و سخت فیلم، می‌توان آن را قطعه‌ای ناجور و اثری فاجعه‌آمیز قلمداد کرد؛ تازه‌ترین ساخته هادی حکم نماد و نمونه‌ای از تولیدات «مصرفی» سینمای ایران در سال‌های اخیر را دارد. فیلم‌هایی که همچون چیپس و پفک در سبد تغذیه خانواده‌ها مصرفشان فایده و ارزش غذایی ندارد، اما مستقیما هم عامل مرگ هیچ مصرف‌کننده‌ای نمی‌شوند! لذت مصرف تفننی‌شان را نمی‌توان منکر شد و صدالبته که مصرفشان در بلندمدت عوارض دارد و در کنار عوامل دیگر حتی می‌تواند سلامتی مصرف‌کننده را تهدید کند.

«رحمان ۱۴۰۰» یکی از فیلم‌هایی است که اساسا با تکیه بر لذت‌های لحظه‌ای و دم‌دستی مخاطب ساخته می‌شوند و مأموریتی جز فتح گیشه هم برای خود تعریف نمی‌کنند. فرمول ساخت فیلم‌هایی از این دست هم آنقدر شبیه هم و یکسان شده که گاهی به سختی می‌توان ساخته یک فیلمساز را از ساخته فیلمساز دیگر تشخیص داد! بار اصلی طنز این دست فیلم‌ها هم بر شوخی‌های جنسی و گاه خلق موقعیت‌ها و دیالوگ‌های کمدی با بهره‌گیری از سوءبرداشت‌های احتمالی مخاطب استوار است.

در «رحمان ۱۴۰۰» البته این دست شوخی‌های لب مرزی و نزدیک به خطوط قرمز از چند مورد خاص فراتر رفته و بخشی از بدنه و چارچوب اصلی فیلم‌نامه و داستان را به خود اختصاص داده است و از این منظر بیش از نمونه‌های مشابه، غیرمنتظره جلوه می‌کرد.

در مجموع فیلم تازه منوچهر هادی را نمی‌توان و نباید مستقل از جریان پرقدرتی که این روز‌ها سایه‌اش بر سر تولید و اکران سینمای ایران سنگینی می‌کند تحلیل و نقد کرد؛ ما با محصول و به تعبیری معلول یک فرآیند مواجهیم که حذف صرف آن الزاما نمی‌تواند معنای حل مسئله را داشته باشد.

چه کسی قانون را دور زد؟

فیلم «رحمان ۱۴۰۰»، اما مهم‌تر از کارگردان، نام چهره کلیدی دیگری را هم بر پای خود دارد. علی سرتیپی تهیه‌کننده باسابقه و چهره شاخص عرصه پخش و اکران، تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی را برعهده داشته و از همین منظر هم حضور نسبتا تضمین‌شده‌اش در ترکیب فیلم‌های نوروزی از چند هفته مانده به اعلام ترکیب نهایی، مورد انتقاد‌هایی قرار گرفت.

یک فیلم علاوه‌بر ترکیب بازیگران بفروش و سوژه ملتهب، پشتوانه‌ای قوی در عرصه پخش داشته باشد، دیگر به‌سختی می‌تواند «نفروشد» و برای همین از همان روز‌های آغاز اکران نوروزی، «رحمان ۱۴۰۰» در کنار «متری شیش و نیم» (ساخته سعید روستایی که البته امتیاز حضور در جشنواره و شکار سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم را در قیاس با فیلم منوچهر هادی داشت) از رقبا پیش افتادند و رکوردشکنی‌های مختلف را آغاز کردند.

چگونه ممکن است فیلمی که به‌صورت متوسط هر روز نزدیک به ۸۰۰ نوبت در سینما‌های سراسر روی پرده رفته تا این اندازه از چشم ناظران ارشاد پنهان مانده باشد؟ به فرض امکان وقوع چنین تخلف آشکاری، زمان مفیدی که می‌توان متصور بود تا دستگاه عریض و طویل ارشاد از وقوع آن مطلع شود، چقدر باید در نظر گرفته شود؟!

همزمان با صعود تصاعدی فروش «رحمان ۱۴۰۰» در گیشه، این فیلم (که پیش‌تر در جشنواره حاضر نبود و طبیعتا دیده نشده بود تا موردانتقاد قرار بگیرد)، از سوی منتقدان و اصحاب رسانه هم دیده شد و همین نقطه آغاز کلید خوردن انتقادات نسبت به محتوا و ساختار فیلم شد. خط داستانی نامأنوس و مهم‌تر از آن شوخی‌های کلامی و حرکتی فیلم آنقدر برای گروهی غیرمنتظره بود که خیلی زود این سوال در ذهن بخشی از مخاطبان شکل گرفت که چگونه این فیلم پروانه نمایش دریافت کرده است؟

این سوال آرام‌آرام به ویترین رسانه‌های رسمی هم راه پیدا کرد و شاید به همین دلیل مدیران سینمایی که خود پروانه نمایش فیلم را صادر کرده بودند، کنجکاو شدند تا نسخه به نمایش درآمده در سینما‌ها را با نسخه اصلاح‌شده از نگاه خود قیاس کنند!

بدون تردید و فارغ از هر توضیحی صحبت‌های محمدرضا فرجی به‌عنوان مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی درباره فاقد مجوز بودن نسخه اکران شده فیلم «رحمان ۱۴۰۰» آن هم پس از عبور مجموع فروش فیلم از مرز ۲۲ میلیارد تومان، یکی از عجیب‌ترین اظهارنظر‌های مدیران سینمایی در سال‌های اخیر بوده است.

چگونه ممکن است فیلمی که به‌صورت متوسط هر روز نزدیک به ۸۰۰ نوبت در سینما‌های سراسر روی پرده رفته تا این اندازه از چشم ناظران ارشاد پنهان مانده باشد؟ با احتساب چند روز منتهی به نوروز ۹۸ فیلم نزدیک به یک ماه بر پرده سینما‌ها بوده و چطور می‌توان پذیرفت که در تمام این مدت اصلاحات اعلام شده از سوی شورای صدور پروانه نمایش بدون اطلاع ناظران در فیلم اعمال نشده و به تعبیری صاحبان فیلم ناظران ارشاد را دور زده‌اند؟! به فرض امکان وقوع چنین تخلف آشکاری، زمان مفیدی که می‌توان متصور بود تا دستگاه عریض و طویل ارشاد از وقوع آن مطلع شود، چقدر باید در نظر گرفته شود؟! و مهم‌تر از همه آیا باید برای یافتن پاسخ این سوالات نام تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم را هم به‌عنوان یکی از متغیر‌های تأثیرگذار مدنظر قرار داد؟

نکته جالب‌تر، اما این است که هم علی سرتیپی و هم منوچهر هادی اصل وقوع این تخلف را تکذیب کرده و صراحتا در ساعات پایانی شب گذشته اعلام کردند که نسخه نمایش داده شده در تمامی سینما‌ها همان نسخه اصلاح و تأیید شده از سوی سازمان سینمایی بوده است؛ این آیا به معنای یک مخفی‌کاری دیگر است یا باید بدبینانه حکم به صدور یک «دروغ مصلحتی» از سوی مدیران جهت حفاظت از خود در برابر ترکش انتقادات بدهیم؟!

وقتی از «نظارت» صحبت می‌کنیم …

«این هم یکی از ایده‌های کمپین تبلیغاتی فیلم است»! تعجب نکنید، کم نبودند آشنایان به تعاملات حاکم بر سینمای ایران که در ساعات ابتدایی انتشار اظهارات فرجی درباره غیرمجاز بودن نسخه اکران شده از فیلم «رحمان ۱۴۰۰» در سینماها، این صحبت‌ها را در راستای تبلیغ هرچه بیشتر فیلم تحلیل کردند! فارغ از بدبینی و اغراق مستتر در چنین تحلیل‌هایی، اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که اگر ملاک را فروش گیشه و یا تعداد دفعات دیده شدن یک فیلم قرار دهیم، صدور حکم توقیف، برخلاف ظاهر بازدارند، تأثیر ضریب‌دهنده بر توفیقات یک فیلم دارد!

راه دور لازم نیست برویم، فیلم «متری شیش و نیم» که در ایام جشنواره فجر با دست‌انداز‌های نظارتی و اعمال برخی اصلاحات مواجه شده بود، بریده‌ای از سکانس‌های حذف شده را در فضای مجازی منتشر کرد تا نهایت بهره‌گیری تبلیغاتی را از آن داشته باشد. بسیاری دیگر از فیلم‌هایی هم که در همه سال‌های گذشته مهر توقیف بر پیشانی داشته‌اند، به محض ورود به چرخه نمایش چندین برابر بیش از ظرفیت واقعی و بالقوه خود، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند.

این‌ها واقعیت‌هایی است که بیش از هر چیز خبر از سیستم معیوب نظارتی در سینمای ایران دارد. سازوکاری که قرار بوده جایگاه مشورتی برای مخاطبان سینمای ایران داشته باشد و همچون یک راهنما، خروجی‌اش مورداستفاده قرار بگیرد، حالا عملکردی عکس پیدا کرده و اعلام‌نظرهایش بیشتر موجب کنجکاوی‌برانگیزی می‌شود و ممانعت‌هایش حکم تبلیغ را پیدا کرده است!

سیستم نظارت و ارزشیابی در سینمای ایران (و مهم‌تر از آن کلیه هنر‌های نمایشی) در یک فرآیند فرسایشی، کارکرد‌های حیاتی خود را از دست داده است

سیستم نظارت و ارزشیابی در سینمای ایران (و مهم‌تر از آن کلیه هنر‌های نمایشی) در یک فرآیند فرسایشی، کارکرد‌های حیاتی خود را از دست داده است. نمونه بارزش هم ماجرای رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی است. رده‌بندی‌ای که ماهیتی مشورتی برای بهره‌گیری مطمئن‌تر مخاطبان از محتوا‌های متنوع عرضه‌شده در بازار را دارد، اما مخاطبان کمترین همدلی و اعتماد را نسبت به آن دارند.

این همان نقطه‌ای است که می‌توان از خدمت و خیانت توأمان سیستم «نظارت» در سینمای ایران سخن گفت؛ سیستمی که کارکرد‌های معکوسش گاه به طنز تنه می‌زند و گاه زمینه‌ساز خلق تراژدی‌های واقعی می‌شود!

در این شرایط طبیعی است که «رحمان ۱۴۰۰» هم حالا با مهر «توقیف» در پرونده اکران یک ماهه خود، تبدیل به یکی از آثار کنجکاوی برانگیز سینمای ایران برای گروه عمده‌ای از مخاطبان شود؛ اگر لابی و پیگیری عوامل نتیجه دهد و فیلم به چرخه اکران بازگردد حتما موج دوم استقبال و فروش کلان فیلم رقم خواهد خورد و اگر فیلم دیگر رنگ پرده نقره‌ای به خود نبیند هم شانس بالایی برای عرضه (اعم از رسمی و یا زیرزمینی) در شبکه نمایش خانگی را دارد.

با این وصف می‌توان این سوال جدی را عنوان کرد که عملکرد سازمان سینمایی و به طور خاص بازو‌های نظارتی آن در این مورد آیا مانع از گسترش منکری در سینمای ایران شده است؟ انحرافی را اصلاح کرده است و آیا کمکی به نهادینه شدن یک معروف کرد خواهد کرد؟ این ماجرا را باید فراتر از سرنوشت یک فیلم مورد آسیب شناسی و تحلیل قرارداد.

خواندن خبر در سایت منبع

اعتراضات به برخی شوخی‌های دور از عرف فیلم «رحمان ۱۴۰۰»

فردا نیوزخبرگزاری فردا نیوز
اعتراضات به برخی شوخی‌های دور از عرف فیلم «رحمان ۱۴۰۰»
مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی اعلام کرد نسخه در حال اکران فیلم «رحمان ۱۴۰۰» آن نسخه‌ای نیست که مجوز اکران گرفته است.

خبرگزاری تسنیم: بعد از اعتراضاتی که نسبت به برخی شوخی‌ها و الفاظ دور از عرف فیلم «رحمان ۱۴۰۰» و البته بعد از فروش ۲۲میلیاردی این فیلم تازه مشخص شده است که نسخه در حال اکران این فیلم با نسخه‌ای که برای مجوز اقدام کرده بود متفاوت است.

محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی با تأیید این خبر گفت: سازمان سینمایی بعد از ارائه مجوز به هر فیلم برای تطابق نسخه مجوزدار و آنچه به اکران در می‌آید بازرسانی را به سینما می‌فرستد و بر مبنای گزارش این بازرسان تصمیم‌گیری می‌کند.

وی افزود: در مورد فیلم «رحمان ۱۴۰۰» این اتفاق افتاده است و گویا نسخه دارای مجوز این فیلم با نسخه در حال اکران متفاوت است که برای آن تصمیم‌گیری لازم را اتخاذ می‌کنیم.

خواندن خبر در سایت منبع

نظرها

در ادامه بخوانید

علیخانی به روحانی: اگر نمی‌توانید رسما اعلام کنید!

برترین‌هابرترین‌ها1 روز قبل

عزم جدی برای برخورد با تقلب‌های علمی

صدا و سیماصدا و سیما20 ساعت قبل
گزارش تصویریعزم جدی برای برخورد با تقلب‌های علمیاگر در حد فاصل میدان انقلاب تا دانشگاه تهران را قدم بزنیم به راحتی می‌توانیم صدای دستفروشانی که مشغول خرید و فروش پایان نامه و یا مقاله علمی هستند، بشنویم
تابناکتابناک1 روز قبل
به گزارش تابناک ورزشی، امروز هم خبری در همین رسانه‌های نامطمئن و بدون تایید منبع رسمی منتشر شده است که یک شبکه‌ ماهواره‌ای مستقر در انگلیس، به عادل فردوسی‌پور مجری طردشده شبکه سوم سیما پیشنهاد همکاری داده است. خبری که به احتمال فراوان و قریب به یقین از سوی این فعال رسانه‌ای هم قویا تکذیب خواهد شد. در آن برهه زمزمه می‌شد که شبکه فارسی بی بی سی مقصد بعدی عادل خواهد بود اما این گمانه زنی‌ها هیچگاه به واقعیت بدل نشد و فردوسی پور تریبون و برنامه‌اش را حفظ کرد. با اینحال و به رغم بی مهری مقامات رده بالای صداوسیما در پیگیری مساله عادل فردوسی پور و نادیده گرفتن تذکرات متعدد نمایندگان مجلس و هشدار شورای نظارت بر صداوسیما؛ فردوسی پور طبق جمله معروفش همچنان فرزند رسانه ملی است و هیچ واکنشی به این شایعات نشان نداده است. فردوسی پور اما ثابت کرده که دنبال پست و مقام نیست و تنها دل به کار رسانه و آگاهی مردم در حوزه فوتبال بسته است.
تسنیمتسنیم1 روز قبل
علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار‌کرد: حادثه پیش آمده در منطقه خجیر برای تعدادی از دانش‌آموزان در اردوی مربوط به آموزش‌وپرورش نبود. وی افزود: این اتفاق در اردویی رخ داد که یکی دیگر از نهادها برگزار کرده بود. همچنین طبق اعلام اورژانس، پس از رسیدن نیروهای اورژانس مشخص شد که تعدادی از دانش آموزان در وسط رودخانه گرفتار شدند که با تلاش نیروهای امدادی از محل نجات پیدا کردند و خوشبختانه این حادثه مصدوم جدی در پی نداشته است. البته طبق آخرین اخبار، بالگردهای هلال احمر با کمک نیروهای آتش نشانی، دقایقی قبل دانش آموزان گرفتار در رودخانه خجیر را نجات داده و به منطقه امن منتقل کردند. انتهای پیام/
صدا و سیماصدا و سیما1 ساعت قبل
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ انجمن رئولوژی ایران با همکاری دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر، انجمن علوم و مهندسی پلیمر و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در روز‌های ۲۶ و ۲۷ آذر نخستین دوره همایش بین‌المللی رئولوژی را برگزار می‌کند. دانشجویان و متخصصین مراکز علمی برای شرکت در این همایش که در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برگزار می‌شود، می‌توانند مقالات خود را تا ۱۲ مرداد برای انجمن ملی رئولوژی ایران ارسال کنند. مقالات پذیرش شده باید درباره موضوع‌های «سوسپانسیون‌ها و کلوئیدها»، «رئولوژی بین سطحی، امولسیون‌ها و ژل‌ها»، «آلیاژ‌های پلیمری و نانو کامپوزیت‌ها»، «مکانیک سیالات غیر نیوتونی»، «رئولوژی سیالات الکترومغناطیسی»، «مواد غذایی، آرایشی و دارویی»، «شبیه سازی و رئولوژی محاسباتی»، «صنایع نفت و پتروشیمی»، «پوشش‌های سطحی و سیستم‌های زیستی» و «رئولوژی در کنترل کیفی مواد و فرآیندها» باشد. زمان اعلام پذیرش مقالات روز ۲۱ شهریور تعیین شده است. علاقه‌مندان برای دریافت جزئیات بیشتر این همایش بین المللی به نشانی www. icor-isr. com مراجعه کنند.
صدا و سیماصدا و سیما2 ساعت قبل
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه دولتی چلیابینسک روسیه و دانشکده مطالعات جهان با حضور رئیس دانشگاه دولتی چلیابینسک و هیأت همراه به امضا رسید. در این دیدار که دکتر دیانا تسرینگ، رئیس دانشگاه دولتی چلیابینسک، دکتر الوینا یاگناکوا، رئیس دانشکده اوراسیا و شرق و دکتر کسینیا یاکوتس، رئیس انستیتوی آموزش بین‌المللی، دکتر امیربهرام عرب‌احمدی، مشاور بین‌الملل دانشکده، دکتر الهه کریمی‌ریابی و دکتر خدایار براری اعضای هیأت علمی گروه مطالعات روسیه، حضور داشتند، راه‌های گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی بررسی شد. در ابتدای این دیدار دکتر عرب‌احمدی، به معرفی دانشکده مطالعات جهان و دانشگاه تهران پرداخت و با تأکید بر رویکرد گسترش روابط بین‌الملل در دانشگاه تهران، به ویژه با دانشگاه‌های روسیه، آمادگی دانشکده مطالعات جهان را با ویژگی خاص آن برای تعامل و همکاری اعلام کرد. دکتر تسرینگ نیز ضمن معرفی دانشگاه چلیابینسک و فعالیت‌های آن در منطقه با بیش از ۲۰ هزار دانشجو، از هر نوع فعالیت علمی و دانشگاهی با دانشکده مطالعات جهان استقبال کرد. دو طرف راه‌های مختلف همکاری از جمله تبادل استاد و دانشجو و برگزاری نشست‌های علمی را بررسی و در پایان برای عملیاتی‌کردن فعالیت‌های مشترک، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

اخبار بیشتر