1. خبری
  2. پوشش‌های خبری
  3. فرهنگ
پوشش خبری

اکران فیلم «رحمان 1400» متوقف شد.

توقیف اکران رحمان ١٤٠٠

ایمناخبرگزاری ایمنا
توقیف اکران رحمان ١٤٠٠

به گزارش خبرنگار ایمنا، فیلم «رحمان۱۴۰۰» که تا کنون حدود بیست میلیارد فروش داشته است، به دلیل تطابق نداشتن نسخه‌ی معرفی شده به سازمان سینمایی و نسخه‌ی در حال اکران، از فردا توقیف می‌شود.

این خبری بود که در آخرین لحظات شب گذشته توسط محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان اعلام شد وی گفت: سازمان سینمایی پس از ارائه‌ی مجوز به فیلم هایی که به این سازمان فرستاده میشوند، بازرسانی را به سالن سینما میفرستد تا مطمئن شوند نسخه‌ی در حال اکران با نسخه‌ی ارائه شده به سازمان تطابق دارد که در مورد فیلم رحمان ۱۴۰۰، این اتفاق رخ نداده و نسخه‌ی در حال اکران، متفاوت با نسخه‌ی دارای مجوز است.

درگاه فروش اینترنتی بلیت این فیلم نیز بر روی سایت سینما تیکت، بسته شد.

هر چند که فیلم کمدی «رحمان ۱۴۰۰» به دلیل شوخی‌های نامناسب مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است؛ در حالی که مسئولان سازمان سینمایی اعلام کرده‌اند این نسخه مجوز اکران نداشته است و عوامل فیلم نسخه اولیه که ممیزی روی آن اعمال نشده است به سینماها داده‌اند اما منوچهر هادی کاگردان این فیلم در پی این خبر واکنش نشان داده است.

توقیف اکران رحمان ١٤٠٠ - 6

هادی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«تمام سینماهای کشور نسخه اصلاح شده را روی پرده اکران می‌کردند و تازه سینماهای حوزه نسخه اصلاح شده‌تری را.

هیچ باکی نیست تمام تلاشم را خواهم کرد که رحمان را دوباره اکران کنم فیلمی که حرف مردم رامیزند وخوشحالی را به مردم هدیه میداد.»

خواندن خبر در سایت منبع

جزئیات توقیف «رحمان ۱۴۰۰»

فردا نیوزخبرگزاری فردا نیوز
جزئیات توقیف «رحمان ۱۴۰۰»

خبرگزاری ایلنا: فیلم «رحمان ۱۴۰۰» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی، به دلیل نمایش نسخه‌ای غیر از آن‌چه توسط معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تایید شده بود، دیگر اجازه اکران ندارد.

جزئیات توقیف

روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری در این‌باره اعلام کرد:

«بر اساس گزارش‌های رسیده به اداره‌کل سینمای حرفه‌ای معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و بررسی بازرسان این اداره‌کل، تخلف فیلم «رحمان ۱۴۰۰» مبنی بر عدم حذف کامل برخی از صحنه‌های اعلامی از سوی شورای پروانه نمایش در برخی از سینما‌ها محرز شد و با عنایت به مفاد ماده ۱۸ آیین‌نامه نظارت بر نمایش فیلم، از ادامه اکران این فیلم جلوگیری بعمل آمد.»

خواندن خبر در سایت منبع

تبریک به دوستانی که منتظر بودند

آفتاب‌نیوزخبرگزاری آفتاب‌نیوز
تبریک به دوستانی که منتظر بودند

آفتاب‌‌نیوز : منوچهر هادی در طی توقیف و لغو اکران فیلمش در سینماهای کشور پست ذیل را با این متن منتشر کرد.

تبریک به دوستانی که منتظر این خبر بودند

تمام سینماهای کشور نسخه اصلاح شده را روی پرده اکران می‌کردند و تازه سینماهای حوزه نسخه اصلاح شده‌تری را. هیچ باکی نیست تمام تلاشم را خواهم کرد که رحمان را دوباره اکران کنم فیلمی که حرف مردم رامیزند وخوشحالی را به مردم هدیه میداد.

تبریک به دوستانی که منتظر بودند - 4

برنا

خواندن خبر در سایت منبع

«رحمان ۱۴۰۰» چگونه ارشاد را دور زد؟

فردا نیوزخبرگزاری فردا نیوز
«رحمان ۱۴۰۰» چگونه ارشاد را دور زد؟

خبرگزاری مهر: پرونده فیلم «رحمان ۱۴۰۰» که در مسیر تولید، در فرصت تکمیل فرم حضور در جشنواره فجر، در مرحله ورود به ترکیب فیلم‌های اکران نوروز و سرانجام در اکران عمومی همواره نامش عجین با حاشیه بود، سرانجام با حکم «توقیف» از سوی سازمان سینمایی بسته شد تا وداعش از پرده سینما‌ها هم از جنس حاشیه باشد. فیلمی که فارغ از واکنش‌های مثبت و منفی نسبت به محتوا و مختصات سینمایی‌اش حالا از منظر مدیریت سینمایی، به یکی از عجیب‌ترین مصادیق در زمینه ناکارآمدی سیستم «نظارت» و چرخه صدور «پروانه نمایش» در سینمای ایران تبدیل شده است.

درباره حواشی اکران و سرانجام توقیف این فیلم سینمایی، بازخوانی، مرور و تأمل بر چند نکته می‌تواند حائز اهمیت باشد.

«رحمان ۱۴۰۰» چطور فیلمی است؟

منوچهر هادی فیلمسازی مؤثر و لااقل از منظر اقتصادی موفق در سال‌های اخیر بوده است؛ فیلمسازی که با «من سالوادور نیستم» و «آینه بغل» در ردیف فاتحان گیشه سال سینمای ایران ظاهر شد و با «عاشقانه» توانست عنوان یکی از سریال‌های موفق شبکه نمایش خانگی پس از درخشش «شهرزاد» را از آن خود کند و همزمان در قاب تلویزیون با «خداحافظ بچه» و این اواخر «دلدادگان» در کورس رقابت برای کسب عنوان پرمخاطب‌ترین سریال تلویزیونی عرض‌اندام کرد.

همه این‌ها یعنی منوچهر هادی برخلاف تصویری که امروز در برخی رسانه‌ها تلاش می‌شود از او ارائه شود، نه فیلمسازی ناآشنا با قواعد و قوانین فرهنگی و هنری ایران است و نه مهم‌تر از آن فیلمسازی زیرزمینی و خارج از چرخه رسمی تولید و عرضه محصولات نمایشی در کشور محسوب می‌شود؛ هادی به معنای واقعی کلمه یکی از موردوثوق‌ترین کارگردان‌ها از سوی مدیران چه در تولید سینمایی و چه در عرصه سریال‌سازی تلویزیونی بوده است.

با این مقدمه و شناخت، باید گفت: «رحمان ۱۴۰۰» پیش از هر توصیف دیگری، «فیلم تازه منوچهر هادی» است؛ محصولی که نه آن‌طور که برخی هوادارانش می‌خواهند القا کنند، فیلم مهمی است و نه در قیاس با ویترین سال‌های اخیر سینمای ایران به سیاق برخی منتقدان سفت و سخت فیلم، می‌توان آن را قطعه‌ای ناجور و اثری فاجعه‌آمیز قلمداد کرد؛ تازه‌ترین ساخته هادی حکم نماد و نمونه‌ای از تولیدات «مصرفی» سینمای ایران در سال‌های اخیر را دارد. فیلم‌هایی که همچون چیپس و پفک در سبد تغذیه خانواده‌ها مصرفشان فایده و ارزش غذایی ندارد، اما مستقیما هم عامل مرگ هیچ مصرف‌کننده‌ای نمی‌شوند! لذت مصرف تفننی‌شان را نمی‌توان منکر شد و صدالبته که مصرفشان در بلندمدت عوارض دارد و در کنار عوامل دیگر حتی می‌تواند سلامتی مصرف‌کننده را تهدید کند.

«رحمان ۱۴۰۰» یکی از فیلم‌هایی است که اساسا با تکیه بر لذت‌های لحظه‌ای و دم‌دستی مخاطب ساخته می‌شوند و مأموریتی جز فتح گیشه هم برای خود تعریف نمی‌کنند. فرمول ساخت فیلم‌هایی از این دست هم آنقدر شبیه هم و یکسان شده که گاهی به سختی می‌توان ساخته یک فیلمساز را از ساخته فیلمساز دیگر تشخیص داد! بار اصلی طنز این دست فیلم‌ها هم بر شوخی‌های جنسی و گاه خلق موقعیت‌ها و دیالوگ‌های کمدی با بهره‌گیری از سوءبرداشت‌های احتمالی مخاطب استوار است.

در «رحمان ۱۴۰۰» البته این دست شوخی‌های لب مرزی و نزدیک به خطوط قرمز از چند مورد خاص فراتر رفته و بخشی از بدنه و چارچوب اصلی فیلم‌نامه و داستان را به خود اختصاص داده است و از این منظر بیش از نمونه‌های مشابه، غیرمنتظره جلوه می‌کرد.

در مجموع فیلم تازه منوچهر هادی را نمی‌توان و نباید مستقل از جریان پرقدرتی که این روز‌ها سایه‌اش بر سر تولید و اکران سینمای ایران سنگینی می‌کند تحلیل و نقد کرد؛ ما با محصول و به تعبیری معلول یک فرآیند مواجهیم که حذف صرف آن الزاما نمی‌تواند معنای حل مسئله را داشته باشد.

چه کسی قانون را دور زد؟

فیلم «رحمان ۱۴۰۰»، اما مهم‌تر از کارگردان، نام چهره کلیدی دیگری را هم بر پای خود دارد. علی سرتیپی تهیه‌کننده باسابقه و چهره شاخص عرصه پخش و اکران، تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی را برعهده داشته و از همین منظر هم حضور نسبتا تضمین‌شده‌اش در ترکیب فیلم‌های نوروزی از چند هفته مانده به اعلام ترکیب نهایی، مورد انتقاد‌هایی قرار گرفت.

یک فیلم علاوه‌بر ترکیب بازیگران بفروش و سوژه ملتهب، پشتوانه‌ای قوی در عرصه پخش داشته باشد، دیگر به‌سختی می‌تواند «نفروشد» و برای همین از همان روز‌های آغاز اکران نوروزی، «رحمان ۱۴۰۰» در کنار «متری شیش و نیم» (ساخته سعید روستایی که البته امتیاز حضور در جشنواره و شکار سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم را در قیاس با فیلم منوچهر هادی داشت) از رقبا پیش افتادند و رکوردشکنی‌های مختلف را آغاز کردند.

چگونه ممکن است فیلمی که به‌صورت متوسط هر روز نزدیک به ۸۰۰ نوبت در سینما‌های سراسر روی پرده رفته تا این اندازه از چشم ناظران ارشاد پنهان مانده باشد؟ به فرض امکان وقوع چنین تخلف آشکاری، زمان مفیدی که می‌توان متصور بود تا دستگاه عریض و طویل ارشاد از وقوع آن مطلع شود، چقدر باید در نظر گرفته شود؟!

همزمان با صعود تصاعدی فروش «رحمان ۱۴۰۰» در گیشه، این فیلم (که پیش‌تر در جشنواره حاضر نبود و طبیعتا دیده نشده بود تا موردانتقاد قرار بگیرد)، از سوی منتقدان و اصحاب رسانه هم دیده شد و همین نقطه آغاز کلید خوردن انتقادات نسبت به محتوا و ساختار فیلم شد. خط داستانی نامأنوس و مهم‌تر از آن شوخی‌های کلامی و حرکتی فیلم آنقدر برای گروهی غیرمنتظره بود که خیلی زود این سوال در ذهن بخشی از مخاطبان شکل گرفت که چگونه این فیلم پروانه نمایش دریافت کرده است؟

این سوال آرام‌آرام به ویترین رسانه‌های رسمی هم راه پیدا کرد و شاید به همین دلیل مدیران سینمایی که خود پروانه نمایش فیلم را صادر کرده بودند، کنجکاو شدند تا نسخه به نمایش درآمده در سینما‌ها را با نسخه اصلاح‌شده از نگاه خود قیاس کنند!

بدون تردید و فارغ از هر توضیحی صحبت‌های محمدرضا فرجی به‌عنوان مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی درباره فاقد مجوز بودن نسخه اکران شده فیلم «رحمان ۱۴۰۰» آن هم پس از عبور مجموع فروش فیلم از مرز ۲۲ میلیارد تومان، یکی از عجیب‌ترین اظهارنظر‌های مدیران سینمایی در سال‌های اخیر بوده است.

چگونه ممکن است فیلمی که به‌صورت متوسط هر روز نزدیک به ۸۰۰ نوبت در سینما‌های سراسر روی پرده رفته تا این اندازه از چشم ناظران ارشاد پنهان مانده باشد؟ با احتساب چند روز منتهی به نوروز ۹۸ فیلم نزدیک به یک ماه بر پرده سینما‌ها بوده و چطور می‌توان پذیرفت که در تمام این مدت اصلاحات اعلام شده از سوی شورای صدور پروانه نمایش بدون اطلاع ناظران در فیلم اعمال نشده و به تعبیری صاحبان فیلم ناظران ارشاد را دور زده‌اند؟! به فرض امکان وقوع چنین تخلف آشکاری، زمان مفیدی که می‌توان متصور بود تا دستگاه عریض و طویل ارشاد از وقوع آن مطلع شود، چقدر باید در نظر گرفته شود؟! و مهم‌تر از همه آیا باید برای یافتن پاسخ این سوالات نام تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم را هم به‌عنوان یکی از متغیر‌های تأثیرگذار مدنظر قرار داد؟

نکته جالب‌تر، اما این است که هم علی سرتیپی و هم منوچهر هادی اصل وقوع این تخلف را تکذیب کرده و صراحتا در ساعات پایانی شب گذشته اعلام کردند که نسخه نمایش داده شده در تمامی سینما‌ها همان نسخه اصلاح و تأیید شده از سوی سازمان سینمایی بوده است؛ این آیا به معنای یک مخفی‌کاری دیگر است یا باید بدبینانه حکم به صدور یک «دروغ مصلحتی» از سوی مدیران جهت حفاظت از خود در برابر ترکش انتقادات بدهیم؟!

وقتی از «نظارت» صحبت می‌کنیم …

«این هم یکی از ایده‌های کمپین تبلیغاتی فیلم است»! تعجب نکنید، کم نبودند آشنایان به تعاملات حاکم بر سینمای ایران که در ساعات ابتدایی انتشار اظهارات فرجی درباره غیرمجاز بودن نسخه اکران شده از فیلم «رحمان ۱۴۰۰» در سینماها، این صحبت‌ها را در راستای تبلیغ هرچه بیشتر فیلم تحلیل کردند! فارغ از بدبینی و اغراق مستتر در چنین تحلیل‌هایی، اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که اگر ملاک را فروش گیشه و یا تعداد دفعات دیده شدن یک فیلم قرار دهیم، صدور حکم توقیف، برخلاف ظاهر بازدارند، تأثیر ضریب‌دهنده بر توفیقات یک فیلم دارد!

راه دور لازم نیست برویم، فیلم «متری شیش و نیم» که در ایام جشنواره فجر با دست‌انداز‌های نظارتی و اعمال برخی اصلاحات مواجه شده بود، بریده‌ای از سکانس‌های حذف شده را در فضای مجازی منتشر کرد تا نهایت بهره‌گیری تبلیغاتی را از آن داشته باشد. بسیاری دیگر از فیلم‌هایی هم که در همه سال‌های گذشته مهر توقیف بر پیشانی داشته‌اند، به محض ورود به چرخه نمایش چندین برابر بیش از ظرفیت واقعی و بالقوه خود، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند.

این‌ها واقعیت‌هایی است که بیش از هر چیز خبر از سیستم معیوب نظارتی در سینمای ایران دارد. سازوکاری که قرار بوده جایگاه مشورتی برای مخاطبان سینمای ایران داشته باشد و همچون یک راهنما، خروجی‌اش مورداستفاده قرار بگیرد، حالا عملکردی عکس پیدا کرده و اعلام‌نظرهایش بیشتر موجب کنجکاوی‌برانگیزی می‌شود و ممانعت‌هایش حکم تبلیغ را پیدا کرده است!

سیستم نظارت و ارزشیابی در سینمای ایران (و مهم‌تر از آن کلیه هنر‌های نمایشی) در یک فرآیند فرسایشی، کارکرد‌های حیاتی خود را از دست داده است

سیستم نظارت و ارزشیابی در سینمای ایران (و مهم‌تر از آن کلیه هنر‌های نمایشی) در یک فرآیند فرسایشی، کارکرد‌های حیاتی خود را از دست داده است. نمونه بارزش هم ماجرای رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی است. رده‌بندی‌ای که ماهیتی مشورتی برای بهره‌گیری مطمئن‌تر مخاطبان از محتوا‌های متنوع عرضه‌شده در بازار را دارد، اما مخاطبان کمترین همدلی و اعتماد را نسبت به آن دارند.

این همان نقطه‌ای است که می‌توان از خدمت و خیانت توأمان سیستم «نظارت» در سینمای ایران سخن گفت؛ سیستمی که کارکرد‌های معکوسش گاه به طنز تنه می‌زند و گاه زمینه‌ساز خلق تراژدی‌های واقعی می‌شود!

در این شرایط طبیعی است که «رحمان ۱۴۰۰» هم حالا با مهر «توقیف» در پرونده اکران یک ماهه خود، تبدیل به یکی از آثار کنجکاوی برانگیز سینمای ایران برای گروه عمده‌ای از مخاطبان شود؛ اگر لابی و پیگیری عوامل نتیجه دهد و فیلم به چرخه اکران بازگردد حتما موج دوم استقبال و فروش کلان فیلم رقم خواهد خورد و اگر فیلم دیگر رنگ پرده نقره‌ای به خود نبیند هم شانس بالایی برای عرضه (اعم از رسمی و یا زیرزمینی) در شبکه نمایش خانگی را دارد.

با این وصف می‌توان این سوال جدی را عنوان کرد که عملکرد سازمان سینمایی و به طور خاص بازو‌های نظارتی آن در این مورد آیا مانع از گسترش منکری در سینمای ایران شده است؟ انحرافی را اصلاح کرده است و آیا کمکی به نهادینه شدن یک معروف کرد خواهد کرد؟ این ماجرا را باید فراتر از سرنوشت یک فیلم مورد آسیب شناسی و تحلیل قرارداد.

خواندن خبر در سایت منبع

اعتراضات به برخی شوخی‌های دور از عرف فیلم «رحمان ۱۴۰۰»

فردا نیوزخبرگزاری فردا نیوز
اعتراضات به برخی شوخی‌های دور از عرف فیلم «رحمان ۱۴۰۰»

خبرگزاری تسنیم: بعد از اعتراضاتی که نسبت به برخی شوخی‌ها و الفاظ دور از عرف فیلم «رحمان ۱۴۰۰» و البته بعد از فروش ۲۲میلیاردی این فیلم تازه مشخص شده است که نسخه در حال اکران این فیلم با نسخه‌ای که برای مجوز اقدام کرده بود متفاوت است.

محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی با تأیید این خبر گفت: سازمان سینمایی بعد از ارائه مجوز به هر فیلم برای تطابق نسخه مجوزدار و آنچه به اکران در می‌آید بازرسانی را به سینما می‌فرستد و بر مبنای گزارش این بازرسان تصمیم‌گیری می‌کند.

وی افزود: در مورد فیلم «رحمان ۱۴۰۰» این اتفاق افتاده است و گویا نسخه دارای مجوز این فیلم با نسخه در حال اکران متفاوت است که برای آن تصمیم‌گیری لازم را اتخاذ می‌کنیم.

خواندن خبر در سایت منبع

نظرها

در ادامه بخوانید

صدا و سیماصدا و سیما59 دقیقه قبل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما این دوره از مسابقه جایزه مصطفی با رقابت ۱۷۳۳ اثر در حوزه مکانیک از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شد که پس از بررسی آثار در هیات داوران در نهایت صد اثر، برگزیده شدند. آثار ارسالی به این رویداد علمی دانش آموزی، فیلم‌های کوتاه یک دقیقه‌ای است. در این دوره از مسابقات، دانش آموزانی از کشورهای مختلف جهان شرکت و آثارشان را ارسال کرده‌اند. دوره سوم مسابقه جایزه مصطفی به نام ابن رزاق جزری، دانشمند حوزه مکانیسم برگزار می‌شود. این رقابت دانش آموزی، هر سال به نام یکی از دانشمندان جهان اسلام؛ یکسال به نام دانشمند معاصر و سال دیگر به نام دانشمندی از مفاخر گذشته برگزار می‌شود و به نام جایزه مصطفی نامیده شده است. مسابقه جایزه مصطفی در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی برگزار میشود که در عرصه دانش آموزی موسوم به مسابقات نور است.
سینماپرسسینماپرس2 ساعت قبل
سینماپرس: سعید نوراللهی بازیگر سینما و تلویزیون ساعاتی پیش براثر سکته مغزی درگذشت. به گزارش سینماپرس سعید نوراللهی بازیگر سینما و تلویزیون ساعاتی پیش براثر سکته مغزی درگذشت. سعید نوراللهی سال ۱۳۳۰ در جنوب تهران متولد شد. نوراللهی در آثاری همچون فیلم سینمایی «مارمولک»، سریال تلویزیونی «متهم گریخت» و فیلم سینمایی «لیلی با من است» فعالیت داشته است. سعید نوراللهی حوالی ساعت ۵ صبح امروز ۶ اردیبهشت‌ماه به دلیل سکته مغزی فوت کرد.
انتخابانتخاب19 ساعت قبل
آی سینما: نشریه هالیوود ریپورتر در مطلبی پیش بینی کرده ۱۳ تن از شخصیت‌های مهم در جنگ با وایت واکرها کشته خواهند شد. ۲- میساندی: گفت‌وگوی او با کرم خاکستری درباره بازگشت به ناث بعد از نبرد به وضوح نشانه مرگ احتمالی بود. نگهبانی فرمانده فعلی نگهبانان شب در نبرد وینترفل به پایان می‌رسد. ۹- پادریک پین: ترانه خواندن او در شب نبرد وینترفل به سختی از یاد می‌رود. او آخرین جان خود را در نبرد وینترفل فدا خواهد کرد.
ایسناایسنا3 ساعت قبل
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از توسعه غربالگری بیماری‌های ژنتیکی و سرشتی نوزادان به ۲۰ مورد خبر داد. وی ادامه داد: زایمان ایمن، تغذیه با شیرمادر، واکسیناسیون، غربالگری بیماری‌هایی از قبیل هایپو تیروئید، فنیل کتونوری و تالاسمی و مشاوره قبل از ازدواج از جمله اقدامات وزارت بهداشت برای گروه نوزادان و مادران است و در آینده غربالگری‌ها به ۲۰ بیماری ژنتیک و یا سرشتی توسعه می‌یابد. به گفته برکاتی در حال حاضر غربالگری بیماری‌های ژنتیکی توسط مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر و ژنتیک در مرحله پایلوت است. وی با بیان اینکه مدارس مروج سلامت با استانداردهای خاص طراحی شده است، گفت: در این مدارس، سلامت دانش‌آموزان مورد بررسی قرار می‌گیرد. مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در ادامه گفت: در حال حاضر برای گروه سنی میانسال، بسته‌های ویژه‌ای داشته‌ایم.
صدا و سیماصدا و سیما2 ساعت قبل
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی کانون، بیش از ۳۸ عنوان از آثار بریل کانون در قفسه‌هایی جداگانه در دسترس علاقه‌مندان به این کتاب‌ها قرار گرفته است. «مادر» نوشته‌ی لیوباورونکوا ترجمه فاطمه زهروی، مجموعه «جزیره بی‌تربیت‌ها» نوشته شهرام شفیعی، «پسر نان و نمک» عباس جهانگیریان، مجموعه شعر «کودک» و «نوجوان»، «داستان‌های پپوچی» کلر ژوبرت، «پیروزی بر شب» نوشته ژ. کریستان ترجمه سیروس طاهباز، مجموعه «هندسه عصر حجری» نوشته جری بایلی، فلیسیا لاو ترجمه مجید عمیق، «پرواز کن! پرواز» اثر کریستوفر گریگوروسکی ترجمه محسن چینی‌فروشان و «افسانه تیرانداز جوان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی عنوان‌های برخی از این کتاب‌ها هستند. در عین حال، «سورنا» و «قلم و تاج» آثار ابراهیم حسن‌بیگی، «دعاهایی برای صلح جهانی» اثر جین گودال ترجمه نفیسه اعرابی، «یخی که عاشق خورشید شد» نوشته رضا موزونی، «خزان برگک» اثر لئوبوسکالیا ترجمه ایرج خانباباپور، «تیستو سبز انگشتی» نوشته موریس دروئون ترجمه لیلی گلستان، «کتابچه بدجنسی‌های گرگ کوچولو» نوشته ایان وایبرو ترجمه آتوسا صالحی و مژگان کلهر، «چارخونه و خاله کشمشی» طاهره ایبد، «من معذرت نمی‌خواهم» نوشته‌ سوفیا پروکوفیوا ترجمه و رضی هیرمندی و «آهوی گردن دراز» اثر جمشید سپاهی، عنوان‌های دیگر این کتاب‌ها است که در غرفه کانون به چشم می‌خورد. غرفه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش‌ «کودک و نوجوان» نمایشگاه کتاب تهران در رواق شرقی مصلی بزرگ امام خمینی (ره)، سالن B، راهری ۴، شماره ۱۲۴ واقع شده است. سی‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز ۴ اردیبهشت کار خود را آغاز کرده است و تا روز ۱۴ اردیبهشت ادامه دارد.
صدا و سیماصدا و سیما3 ساعت قبل
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در سخنانی گفت: به عنوان یک مدیر سینمایی معتقدم که توجه به زنجیره ارزش در صنعت سینما بسیار مهم است. نمی توان جشنواره موفقی داشت اما در پیش تولید، تولید، فیلمنامه، بازاریابی و حضور در بازارهای جهانی دچار ضعف بود. این جشنواره توسط اهالی سینما اداره می‌شود اما جا دارد امکان تعامل و همکاری بخش خصوصی با جشنواره بیش از این فراهم شود. تابش با تأکید بر این که جشنواره جهانی فیلم فجر محلی برای بروز فناوری‌های نوین و نوآوری‌های هنری است، گفت: اگر بخواهیم صنعت خلاقانه‌ای در سینما داشته باشیم یکی از فضاهایی که می‌تواند به این عرصه کمک کند جشنواره جهانی فیلم فجر است. بسیار خرسندم که امسال نمایشگاه تجهیزات و فناوری‌های سینمایی همزمان با جشنواره جهانی فجر برپا شد و در این نمایشگاه هنرمندان با دست اندرکاران فنی سینما تعامل و رایزنی می‌کنند. وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در جشنواره فضای خوبی برای ارائه تجربه‌های نو در اختیار هنرمندان قرار گیرد و جشنواره محلی برای عرضه آثار این افراد خلاق باشد. جشنواره فیلم فجر مهمترین سکوی ورود نسل جدید سینما به صنعت سینما است. نشانی سایت رسمی جشنواره Fajriff. com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff. com است. سی‌ و‌ هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

اخبار بیشتر