اخبار ایران خودرو - آخرین و مهم ترین اخبار ایران خودرو از خبرگزاری‌های ایران | خبری

اخبار « ایران خودرو »

مهمترین خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت

18+
ایسناایسنا14 ساعت قبل
خبرآنلاینخبرآنلاین15 ساعت قبل
به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایکو پرس، فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در نشستی صمیمانه با مدیران ارشد حوزه فروش و خدمات پس از فروش این شرکت، نمایندگی‌های مجاز منتخب و مسئولین صنفی مربوطه گفت: کسب رضایت مشتریان و ارائه خدمات مناسب و با کیفیت، خط قرمز ما در خدمات پس از فروش است و در این زمینه توقع نهایت تلاش در اجرای دقیق دستورالعمل‌ها ابلاغ شده، همراه با سرعت در اجرا و نوآوری در ارائه خدمات را از نمایندگی‌ها داریم. مقیمی همچنین خاطر نشان کرد: باید مدل جدیدی از همکاری‌ها بین ایران‌خودرو و ذی‌نفعان ارزشمند آن طراحی شود تا چرخ صنعت خودرو، به شکلی متفاوت‌تر، روزآمدتر و بهره‌ورتر به گردش درآید و در مسیر این بهبود، از راهکارها و پیشنهادهای نمایندگی‌ها که موجب رونق تولید و ارتقا تصویر ذهنی جامعه نسبت به ایران‌خودرو شود، استقبال می‌کنیم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به نظارت مستقیم مدیران حوزه خدمات پس از فروش گفت: متولیان این حوزه علاوه بر پایش‌های سیستمی و لحظه به لحظه بر نحوه ارائه خدمات، نظارت هایی را به‌منظور بررسی گلوگاه‌ها و نقاط قابل بهبود طبق برنامه‌های مدون و به خصوص در زمان‌های اوج مراجعه هموطنان به نمایندگی‌ها دراستان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی و اجراکرده و خدمات ارائه شده به مشتریان را مورد ارزیابی قرار داده و از نزدیک در جریان دغدغه‌های مشتریان و نمایندگی‌ها قرار ‌گیرند. وی تاکید کرد: رضایت مشتریان همواره پاشنه آشیل گروه صنعتی ایران‌خودرو بوده و خواهد بود و این مجموعه با هر نمایندگی یا فردی که در فرآیند ارائه خدمات کارشکنی کرده و باعث اخلال شود، شدیدا برخورد خواهد کرد. گفتنی است در پایان این نشست صمیمانه، نمایندگان صنفی و مدیران نمایندگی‌های منتخب حاضر در جلسه، به بیان موانع، مشکلات و تنگناهای موجود پرداختند و مقرر شد، کارگروهی متشکل از خبرگان شبکه نمایندگی‌ها و ستاد گروه صنعتی ایران‌خودرو (سازمان فروش و شرکت خدمات پس از فروش) در جلسات منظم و مستمر نسبت به ارائه راهکارهای سازنده اقدام کنند.
چرخانچرخان15 ساعت قبل
تولید خودرو در دو سال گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرده و خودروسازان طی یکسال گذشته با انبوهی از تقاضا برای خرید محصولاتشان روبرو بوده‌اند. به گزارش چرخان، صنعت خودروسازی کشورمان در یکسال گذشته شاهد تغییر رفتار بازار خودرو بوده و در حالی که قبل از آن برای خرید خودرو معمولا اقدامات زیادی از سوی ایران‌خودرو و سایپا انجام می‌شد ولی در این یکسال عملا این مردم بودند که برای خرید خودرو دست و پنجه نرم کردند! خرید خودرو حالا وضعیت متفاوتی پیدا کرده و به گفته مسئولین بازار خودرو عملا خریدار خاصی در بازار حضور ندارد و در مقابل فروشندگان به وفور پیدا می‌شوند. این رو هم بخون: از بدقولی دولت برای تامین نقدینگی خودروسازان تا تکلیف خودروسازان چینی…یکی از دلایل کاهش قیمت خودرو و به تبع آن کاهش خرید خودرو اتفاقاتی است که علی‌الخصوص در دو ماه اخیر شاهد بودیم و ورود نهاد قضایی به خودروسازان از جمله این موارد بوده است. همه این دلایل باعث شده تا پیش‌بینی‌ها از بازار خودرو به این سمت برود که در صورت ادامه‌دار بودن وضعیت فعلی شاهد کاهش مقدار خرید خودرو در سال ۹۹ باشیم.
فراروفرارو16 ساعت قبل
فرارو- عاقبت خلف وعده خودروسازان در رابطه با عدم تحویل به موقع خودرو‌های ثبت‌نامی کار دست آنان داد، بطوریکه قرار است در آینده‌ای نزدیک سامانه پیش فروش خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی شود و خودروسازان باید بر اساس آمار تولید خود اقدام به پیش‌فروش خودرو کنند، تا دیگر ماجرا‌های محصولات معوق تکرار نشود. به گزارش فرارو، به نظر می‌رسد دولت قصد دارد بالاخره یک اقدام عملی در رابطه با ساماندهی وضعیت آشفته پیش فروش خودرو از سوی شرکت‌های جاده مخصوص انجام دهد، در این رابطه علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت از پیاده‌سازی سامانه شکایت، گارانتی، بازرسی و مجوز پیش فروش خودرو در ماه‌های آینده خبر داد. همچنین حسن نوروزی سخنگوی‌ کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه در حال‌ حاضر علیرغم اینکه مردم برای خرید خودرو ثبت نام کرده و پول آن را کامل پرداخت کرده‌اند، اما خودرو به آن‌ها تحویل داده نمی‌شود، گفت: «سایپا و ایران خودرو تعداد زیادی خودرو باید به مردم تحویل دهند در حالی که، اما و اگر‌های بسیاری برای نحوه برخورد خودروسازان در رابطه با عمل به تعهدات وجود دارد، علاوه بر این مسائل این شرکت‌ها در حال حاضر نیز به پیش فروش خودرو ادامه می‌دهند که موجب بر هم خوردن تعادل در بازار می‌شود.» سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: «از نظر قانون تجارت خودروسازان متعهد شدند که خودروی فروخته شده را به مردم تحویل دهند، اما از آنجایی که تلاشی برای تحقق این وعده انجام نمی‌دهند می‌توان این امر را مورد بررسی قرار داد.» امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت‌خودروبا یک تضاد فلسفی در صنعت خودرو روبرو هستیمامیرحسن کاکایی استاد دانشگاه در گفتگو با فرارو با بیان اینکه در صنعت خودرو دچار با یک تضاد فلسفی مواجه هستیم، اظهار داشت: «از یک طرف دولت بار‌ها بحث خصوصی‌سازی خودروسازان را به پیش کشیده و مدعی است باید آن‌ها واگذار شوند، در همین راستا نیز قرار است باقیمانده سهم دولت در ایران خودرو و سایپا واگذار شود.» وی افزود: «اما از طرف دیگر وزارت صنعت می‌آید، یک سامانه‌ای را برای پیش فروش خودرو طراحی می‌کند، که شرکت‌ها در آن آمار تولید خود را ثبت کنند و درخواست مجوز پیش‌فروش خودرو را نیز ارائه دهند، که این می‌تواند دخالت در بازار خودرو تلقی شود.» کاکایی با تاکید بر اینکه این وضعیت برکل اقتصاد کشور حکم‌فرما است، گفت: «نظام اقتصادی کشور از یک طرف به دنبال خصوصی‌سازی و اقتصاد مبتنی بر بازار است، اما از سوی دیگر نیز شاهد کنترل‌های اقتصادی مبتنی بر یک نظام بسته اقتصادی و قیمت‌گذاری دستوری هستیم، در این رابطه باید تکلیف مشخص شود، که کدام مدل می‌خواهد مورد استفاده قرار گیرد.» این کارشناس صنعت‌خودرو با اشاره به اینکه دولت‌ از یک طرف بر قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو تاکید دارد و از سوی دیگر هم به دنبال واگذاری خودروسازان است، اضافه کرد: «چنین چیزی در عمل نمی‌تواند اتفاق بیفتد، به بیان دیگر اگر دولت به طور واقعی خواهان واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی است، دیگر نباید در صنعت خودرو قیمت‌گذاری انجام دهد و این کار را می‌بایست، به مکانیزم عرضه و تقاضا و فرآیند بازار واگذار کند.» قرار است سامانه‌ای جدید برای پبش فرو خودرو طراحی شودآیا طراحی سامانه پیش فروش دخالت در صنعت خودرو محسوب می‌شود؟ این استاد دانشگاه در پاسخ به اینکه با این تفاسیر دولت چه نقشی را باید در صنعت خودرو بر عهده بگیرد، بیان داشت: «دولت در این راستا نباید در صنعت خودرو به صورت مستقیم دخالت کند، در این رابطه قیمت‌گذاری دستوری یک مصداق عینی است‌که نبابد انجام شود، از سوی دیگر دولت می‌تواند نقش اصلی خود که همانا سیاست‌گذاری است را انجام دهد و به صورت کلان اهداف را مشخص کند، اما دیگر در حوزه اجرا وارد نشود و کار را به خودروسازان واگذار کند.» کاکایی همچنین در مورد اینکه آیا کار دولت برای ایجاد سامانه پیش فروش خودرو صحیح است یا خیر، گفت: «نفس این کار خیلی خوب است، اینکه یک سامانه الکترونیکی وجود داشته باشد تا از طریق آن میزان تولید و فروش خودروسازان مشخص باشد و از سوی دیگر نیز میزان پیش‌فروش‌هایی که آن‌ها می‌خواهند انجام دهند نیز به طور شفاف معلوم شود، اقدامی منطقی است.» وی افزود: «اما اینکه دولت بیابد در ریزترین جزئیات همانند صدور مجوز نیز دخالت کند و خود این وظایف را بر عهده بگیرد، مشکلات را بیشتر می‌کند، بنابراین دولت ابتدا باید زیرسا‌خت‌های این امر را فراهم آورد و در ادامه نیز بر نحو فعالیت این سامانه نظارت کند، نه اینکه خود در جزئی‌ترین امور وارد شود.» این کارشناس صنعت‌خودرو با اشاره به اینکه در سایر کشور‌ها چنین وظایفی را انجمن‌های مردم نهاد بر عهده می‌گیرند، اظهار داشت: «به عنوان مثال در حوزه ایمنی هر دولتی حداقل استاندارد‌های ایمنی را برای خود تعیین کرده است، اما یک شرکت بخش خصوصی به نام یورو انکپ «Euro NCAP» در اروپا با اختصاص ستاره به هر خودرو ایمنی و کیفیت آن را درجه بندی می‌کند، با توجه به وجود چنین امکانی هر فرد می‌تواند خودروی مورد نظر خود را تهیه کند، بدون اینکه دولت در این باره دخالتی را انجام داده باشد.» کاکایی در پاسخ به این پرسش که در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد که اتفاقا نیز خصوصی شده این‌کار را انجام می‌دهد، اما ستاره‌هایی که به برخی از خودور‌ها می‌دهد، تعجب‌برانگیز است، گفت: «درست، اما این شرکت خصوصی شده، اما هنوز بودجه‌هایی را از دولت نیز دریافت می‌کند، از طرفی با توجه به اینکه دولت خود نیز در خودروسازان ذینفع است، چنین مسائلی پیش می‌آید، از طرفی زمانیکه مردم می‌بینند دولت بودجه این سازمان را می‌دهد، به نتایج آن اعتماد ندارند.» وی تصریح کرد: «هر چند که مسئولان این شرکت تمام سعی خود را می‌کنند تا بی طرفانه و بر اساس کیفیت، خودرو‌ها را ستاره بندی کنند، اما به دلیل بودجه‌ای که دولت به این شرکت می‌دهد، مردم در برخی از موارد به ن
فراروفرارو16 ساعت قبل
فرارو- شاخص کل بورس تهران که از ابتدای سال تاکنون با رشد بیش از ۶۶ درصدی روبرو بوده است، اما در آخرین روز از داد و ستد‌های هفته جاری شاخص کل با بیش از ۷۹۰۰ واحد کاهش روبرو شد و دوباره به تراز ۲۹۰ هزار واحدی بازگشت، این در حالیست که نماگر اصلی بازار سهام برای اولین باز در تاریخ ۵۰ ساله بورس ایران، کانال ۳۰۰ هزار واحدی را فتح کرد. به گزارش فرارو، برخی از کارشناسان معتقدند دیگر زمان اصلاح قیمت‌ها در بازار سهام فرا رسیده و در کوتاه مدت این احتمال وجود دارد، قیمت‌ها با کاهش ۲۰ درصدی روبرو شوند، در چنین شرایطی ریسک ورود افراد تازه وارد به بازار سرمایه و خرید سهام از سوی آن‌ها بالا می‌رود، بنابراین در چنین شرایطی توصیه می‌شود، این قبیل افراد مدتی صبر پیشه کرده، تا قیمت‌ها اصلاحات لازم را بخورند، تا جذابیت خرید در آن‌ها دوباره هویدا شده و بعد از آن اقدام به خرید کنند. علیرضا کدیور کارشناس بازار سهامدلایل اصلی افت ۸ هزار واحدی شاخص کلعلیرضا کدیور کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه دلیل اصلی افت حدود ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس تهران طی روز چهارشنبه فرا رسیدن موعد تسویه اعتباری کارگزاری‌ها نبوده است، گفت: «این افت چشمگیر به سه دلیل رشد بیش از حد قیمت سهام شرکت‌ها در چند وقت اخیر، عرضه‌های گسترده از سوی کسانی که در حال حاضر در سود‌های خیلی خوبی قرار دارند و همچنین نگرانی‌هایی پیرامون تنش‌های اخیر بین الملل رخ داد.» وی افزود: «به نظر می‌رسد این روند ادامه دار باشد و در کوتاه مدت بازار وارد فاز اصلاحی شود، به بیان دیگر طی روز‌های آینده کلیت بازار منفی خواهد بود، اما نه با این شدتی که در روز چهارشنبه انجام شد، به طور مثال در سه روز معاملاتی را اگر در نظر بگیرد، شاخص کل دو روز منفی خواهد بود و یک روز مثبت، این وضعیت تا اصلاح بازار ادامه می‌یابد.» کدیور با اشاره به اینکه می‌توان پیش‌بینی کرد، شاخص کل بین ۱۵ تا ۲۰ درصد در روز‌های پیش رو با کاهش روبرو شود، اظهار داشت: «اینکه کم و کیف این نزول به چه شکلی باشد و طی چند روز این روند کاهشی اتفاق بیفتد، به وضعیت بازار بستگی دارد، همچنین به اینکه نقدینگی‌هایی که به بازار آمده، قصد خرید سهم داشته باشند، یا اینکه بخواهند از سهام‌داری خارج شوند.» بیشتر بخوانید: رشد بازار سهام از بازار ارز پیشی گرفتاین کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که برخی از تحلیل‌گران معتقدند رشد بازار سهام در مقایسه با رشد نرخ دلار بیشتر بوده و از آن پیشی گرفته است، آیا این تحلیل صحیح است، بیان داشت: «بله، در اکثر سهم‌هایی که در بازار وجود دارد، این قضیه صادق است و قیمت بیشتر سهم‌های بورس و فرابورس از قیمت دلار بیشتر رشد کرده است.» وی اضافه کرد: «اما نکته آن‌جاست که این رشد‌های فزاینده به خاطرجو هیجانی و روانی که بر بازار حاکم است، به وجود آمده نه اتفاقات عملیاتی و بنیادی، به بیان دیگر در اکثر سهم‌های بازار سهام یک حباب به وجود آمده که اتفاقا بزرگ است و شر‌کت‌ها بیش از آن چیزی که باید، با افزایش قیمت سهم‌هایشان روبرو شدند و این می‌تواند امر خطرناکی باشد.» این‌ کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه بنابراین درحال حاضر ریسک سرمایه‌گذاری در بورس تهران بسیار بالاست، یادآورشد: «کسانیکه در حال حاضر و در قیمت‌های بالا و حبابی اقدام به خرید می‌کنند، این هشدار را باید به آن‌ها داد که در آینده‌ای نزدیک با زیان‌های هنگفتی روبرو خواهند شد، زیرا که اکثر نماد‌های به حداکثر سطح قیمتی خود رسیده‌اند و احتیاج به اصلاح دارند، که ریزش ۸ هزار واحدی شاخص کل در روز چهارشنبه خود نشانه این چرخش بازار در کوتاه مدت است.» به نظر می‌رسد در هفته پیش رو خرید سهام شرکت‌ها در تالار حافظ با ریسک بالایی همراه باشدچرایی اقبال به دو گروه خودرویی و بانکیکدیور همچنین در مورد دو گروه بانکی و خودرویی که طی یک هفته اخیر بسیار مورد اقبال بازار قرار گرفتند و حجم‌های بسیار خوبی نیز خوردند، اذعان داشت: «در مورد گروه بانکی می‌تواند گفت، با توجه به اینکه برخی از نماد‌های این صنعت قبل از سال افزایش سرمایه دادند و بعضی از آن‌ها نیز در شرف این کار هستند، به همین دلیل اقبال به بانکی‌ها خوب شده است، در مورد خودرویی‌ها نیز همین موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای دو شرکت ایران خودرو و سایپا صادق است و بازار با توجه به این مسئله به خودرویی‌ها اقبال دارد.» این کارشناس بازار سهام با بیان اینکه افراد تازه واردی که تازه می‌خواهند وارد بورس شوند، خیلی باید احتیاط کنند، اظهار داشت: «با توجه به اینکه در حال حاضر ریسک معامله در بورس تهران برای کسانیکه مبتدی هستند، بالا است، باید با شناخت و مشورت اقدام به خرید کنند، چرا که ممکن است با ارتکاب یک اشتباه و خرید یک سهم پرریسک دچار ضرر و زیان هنگفتی شوند.» بیشتر بخوانید: وی یکی از دلایل این روز‌های اقبال به بورس را عدم جذابیت بازار‌های موازی از جمله سکه، طلا و ارز دانست و گفت: «با توجه به اینکه نرخ ارز در کانال ۱۱ هزار تومان تثبیت شده، دیگر نقدینگی برای سرمایه‌گذاری به منظور کسب سود در بازار ارز وجود ندارد، همین موضوع در مورد بازار سکه و طلا نیز صدق می‌کند، بنابراین با توجه به رشد بی وقفه بازار سهام از ابتدای سال تاکنون، نقدینگی‌های سرگردان به بورس سرازیر شده است.» کدیور در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر اگر کسی قصد خرید سهام را داشته باشد، باید به سراغ خرید چه نوع سهم‌هایی برود، گفت: «طی چندین ماه گذشته رشد‌هایی که در بازار اتفاق افتاد بیشتر تحت تاثیر سهم‌های زیان‌ده و متاثر از سفته‌بازی بوده و آن‌ها دارای حباب نیز هستند، اما یک‌سری از سهم‌های بنیادی و ارزنده وجود دارند که از قضا نیز رشد متناسب با کلیت بازار را تجربه نکردند، بنابراین سرمایه‌گذاران می‌توانند سراغ چنین شرکت‌های بروند که کم ریسک هستند و بلند مدت نیز سودده خواهند بود.»
تجارت‌نیوزتجارت‌نیوز18 ساعت قبل
این هفته بازار خودرو با خبرهای بسیاری مواجه بود، از خروج خودورسازی‌های خارجی و هشدار وزیر صنعت به فرانسوی‌ها گرفته تا بازدید دادستان تهران از پارکینگ سایپا که باعث شد تولید خودرو حاشیه‌ساز شود. در این هفته اما شاهد اظهارنظرها و اتفاقات دیگری در حاشیه صنعت خودرو کشور بودیم که در مرور اخبار هفته به آنها خواهیم پرداخت. براساس بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» طی یک سالی که از تحریم‌های صنعت خودرو گذشته تولید نزدیک به ۲۰ محصول که همگی مونتاژی به حساب می‌آیند، متوقف شده است. با خروج آمریکا از برجام و پس از آن تحریم صنعت خودروی ایران، ابتدا تیراژ افت کرد و به تدریج تولید برخی خودروها نیز متوقف شد. نمایندگان مجلس در طرح ساماندهی صنعت خودرو، دولت را مکلف کرده بودند که الباقی سهام خود را در دو شرکت بزرگ خودروساز واگذار کند.
اعتمادآنلایناعتمادآنلاین19 ساعت قبل
به دنبال درخواست لغو قانون «فیلتر دوده» از سوی ایران خودرو دیزل، عضو هیأت علمی دانشگاه بهشتی تأکید کرد که فیلتر دوده حتی در شرایط تحریم، از منابع مختلف قابل تامین است و حتی قابلیت تولید داخل دارد. در تازه‌ترین اخبار، ایران خودرو دیزل اعلام کرده تحریم‌ها مانع تأمین فیلتر دوده می‌شود، بنابراین خواسته که تا زمان رفع تحریم‌ها این قانون لغو شود. این خواسته در شرایطی مطرح می‌شود که محمدعلی احترام استاد دانشگاه بهشتی و متخصص حوزه آلودگی هوا به ایسنا می‌گوید: فیلتر دوده و کاتالیست شباهت‌های ساختاری بسیاری دارند. از همان سال ۹۳ هم در جریان تهیه و تصویب قانون الزامی شدن نصب فیلتر دوده روی خودروهای سنگین بود، برای همین تعجب می‌کنم که این شرکت حالا درخواست لغو قانون فیلتر دوده را داده است. فیلتر دوده وسیله‌ای است که ذرات و دوده حاصل از احتراق موتورهای دیزلی را از بین می‌برد.
اقتصادنیوزاقتصادنیوز20 ساعت قبل
واردات خودروهای روسی یا تولید در کنار داخلی‌سازی؟ کاکایی در ادامه بیان کرد ایجاد تعامل با سیار کشورها اقدام مناسبی محسوب می‌شود و از لحاظ اصولی نیز می‌بایست به زودی از خودروهای روسی استفاده کنیم. از این رو برندهای بزرگ چینی خواهان خروج از ایران بوده و برندهای کوچک به فعالیت در ایران ادامه می‌دهند. راهکار صنعت خودرو کشوراین کارشناس حوزه خودرو در پایان خاطرنشان کرد: خودروسازان چینی حتی در زمان فعالیت در کشور نیز خواهان داخلی‌سازی محصولاتشان در کشور ما نیستند. در میان خودروسازان چینی که تاکنون در ایران مانده‌اند می‌توان گفت سایر برندها نیز با توجه به اطلاعات موجود از ایران خواهند رفت. بنابراین باید خودروسازان بزرگ چون ایران خودرو و سایپا محصولات جدیدی را طراحی کنند که این کار در حال انجام است و سایر خودروسازان کوچک نیز باید برای بقا ادغام شوند.
ایسناایسنا22 ساعت قبل
به دنبال درخواست لغو قانون «فیلتر دوده» از سوی ایران خودرو دیزل، عضو هیأت علمی دانشگاه بهشتی تأکید کرد که فیلتر دوده حتی در شرایط تحریم، از منابع مختلف قابل تامین است و حتی قابلیت تولید داخل دارد. این خواسته در شرایطی مطرح می‌شود که محمدعلی احترام استاد دانشگاه بهشتی و متخصص حوزه آلودگی هوا به ایسنا می‌گوید: فیلتر دوده و کاتالیست شباهت‌های ساختاری بسیاری دارند. از همان سال ۹۳ هم در جریان تهیه و تصویب قانون الزامی شدن نصب فیلتر دوده روی خودروهای سنگین بود، برای همین تعجب می‌کنم که این شرکت حالا درخواست لغو قانون فیلتر دوده را داده است. حتی اگر فیلتر دوده راندمان خودرو را پایین بیاورد؛ به دلیل آسیب‌هایی که دوده برای سلامت مردم دارد؛ این افت راندمان موضوع مهمی نیست. به گزارش ایسنا، فیلتر دوده وسیله‌ای است که ذرات و دوده حاصل از احتراق موتورهای دیزلی را از بین می‌برد.
ایمناایمنا1 روز قبل
به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین سلاح ورزی در صفحه توییتر خود نوشت: ایران خودرو دیزل، با وقاحت خواسته به دلیل تحریم‌های ظالمانه، خودروهایش از نصب فیلتر ذرات معلق معاف شود. چهل سال هزینه رانت و انحصار به کشور تحمیل شده به اسم حمایت از تولید و امروز حتی قادر نیستید ساده‌ترین الزامات حفظ سلامت مردم را رعایت کنید. ظالمانه‌تر از تحریم‌ها رفتار شما با مردم است.
تجارت‌نیوزتجارت‌نیوز1 روز قبل
علاوه بر این، «پر سرقت‌ترین خودروی کشور»، «تابوت مرگ» و «ارابه مرگ» سه برچسب دیگر از چندین برچسب‌های انتقادی به خودروی پراید است. در لیست قیمتی سایپا، قیمت پراید ۱۱۱ معادل ۳۹ میلیون و ۶۸۱ هزار تومان، قیمت پراید ۱۳۱ معادل ۳۷ میلیون و ۳۸۱ هزار تومان، قیمت پراید ۱۵۱ معادل ۴۰ میلیون و ۳۱۳ هزار تومان و تیبا صندوق‌دار معادل ۴۳ میلیون و ۴۴۳ هزار تومان اعلام شده است. بنابراین پراید همچنان پس از توقف احتمالی در بازار خودرو ایران حضور خواهد داشت اما به شکل خیلی کمرنگ‌تری. از سوی دیگر تجربه سال گذشته بازار خودرو ایران نشان می‌دهد که همزمان با کاهش تولید خودرو امکان نوسان قیمت وجود دارد. از نگاه خیلی از کارشناسان و فعالان بازار خودرو شاید تنها در صورتی این نوسان صعودی قیمت پراید رخ ندهد که خودروسازان تقاضای مردم برای خرید خودرو ارزان‌قیمت را بی‌پاسخ نگذارند.
خبر فوریخبر فوری1 روز قبل
در نشست مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با معاون امور روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مسایل موجود مرتبط با منابع انسانی ایران خودرو مورد بررسی قرار گرفت. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جایگاه ایران خودرو در اقتصاد ملی کشور گفت: قضاوت عمومی و گفتمان شکل گرفته در جامعه، ‌ زیبنده این مجموعه نیست. وکیلی تصریح کرد: ایران خودرو نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات درون سازمانی برای بهبود جایگاه سازمانی و اقدامات کیفیت بخشی و ارتقا و همچنین اقدامات مدیریتی است. در ادامه این جلسه خانم حیدری مدیر کل تامین اجتماعی غرب استان تهران نیز توضیحاتی درباره وضعیت روابط موجود ایران خودرو و سازمان تامین اجتماعی و اقدامات صورت گرفته برای تسهیل امور مربوط به کارکنان ارایه کرد. گفتنی است، نماینده مجلس، معاون وزیر کار و هیات همراه، در بازدید از خطوط تولید ایران خودرو در سالن‌های پرس، بدنه، ‌رنگ و مونتاژ با فرآیند تولید خودرو به صورت تخصصی آشنا شدند.
مشرق‌نیوزمشرق‌نیوز1 روز قبل
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جایگاه ایران خودرو در اقتصاد ملی کشور گفت: قضاوت عمومی و گفتمان شکل گرفته در جامعه، ‌ زیبنده این مجموعه نیست. وکیلی تصریح کرد: ایران خودرو نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات درون سازمانی برای بهبود جایگاه سازمانی و اقدامات کیفیت بخشی و ارتقا و همچنین اقدامات مدیریتی است. وی ادامه داد: ایران خودرو به عنوان شرکت پیشرو در خودروسازی کشور باید به برند ملی می‌رسید و باید بازار کشورهای همسایه را نیزراهبری می‌کرد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روابط موجود میان کارفرما و کارگران در مجموعه ایران خودرو را تحسین کرد و گفت: نظم ناشی از رعایت قوانین و مقررات در ایران خودرو قابل تقدیر است. گفتنی است، نماینده مجلس، معاون وزیر کار و هیات همراه، در بازدید از خطوط تولید ایران خودرو در سالن‌های پرس، بدنه، ‌رنگ و مونتاژ با فرآیند تولید خودرو به صورت تخصصی آشنا شدند.
چرخانچرخان1 روز قبل
ارزانی چند هفته‌ای در بازار خودروهای داخلی نقل محافل خبری و شبکه‌های اجتماعی است ولی هنوز مقاومت دلالان در این زمینه مشاهده می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که به زودی مجلس برای ساماندهی بیشتر بازار و کمک به روند نزولی قیمت‌ها وارد عمل خواهد شد. این رو هم بخون: چه عواملی باعث کاهش قیمت خودروهای داخلی شد؟ به گزارش چرخان، بازار خودروهای داخلی این روزها با نوسانات اندکی همراه بوده و خریداران دست بالا را در معاملات دارند ولی هنوز فروشندگان برای کاهش بیشتر قیمت خودرو مقاومت می‌کنند. شنیده‌ها حاکی از آن است که مجلس برای کمک به خودروسازان و جلوگیری از سو استفاده دلالان وارد عمل خواهد شد و اقدامات را بدین منظور انجام خواهد داد. از سوی دیگر شرایط فروش سایپا و ایران‌خودرو نیز به زودی افزایش خواهد یافت و خودروهای ناقص در انبارها نیز به بازار عرضه خواهد شد.
فارسفارس1 روز قبل
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص برای مشخص شدن حجم تخلفات در بخش معادن، وضعیت حقوق و عوارض دولتی و اجحافات صورت گرفته و سامان یافتن بخش معادن بود که باعث شد صدها پرونده راکد جریان پیدا کند و ده‌ها پرونده تخلف برملا شود. وی افزود: برخی از ارگان‌های دولتی با بخشانه‌های غیر اصولی که می‌فرستند به عواقب کار نمی‌اندیشند و مشکلات فراوانی را در کشور و استان‌ها ایجاد می‌کنند. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: افرادی می‌خواستند تولیدات ایران‌خودرو و سایپا را در کشور متوقف کرده و صدها نفر و هزاران خانواده را در کشور بیکار کنند تا چند نفری به منفعت خودشان می‌رسیدند. قاضی‌پور به وضعیت اسفناک گمرکات اشاره کرد و گفت: به دلیل بی بندو باری در گمرکات استان و عدم رسیدگی به درخواست ثبت سفارش کنندگان، یکی از معاونین سابق گمرکات آذربایجان‌غربی که به استان قزوین انتقال پیدا کرده است با ارتباطی که با ثبت سفارش‌کنندگان دارد آنان را از این استان به استان قزوین منتقل و در گمرکات آن ثبت و سفارش انجام می‌دهند و مدیرکل گمرکات آذربایجان‌غربی هم هفته آینده تغییر پیدا خواهد کرد. انتهای پیام/۱۰۵۴/ن/ر
چرخانچرخان1 روز قبل
بازار خودروهای داخلی در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری شاهد رکوردهای عجیب و غریبی برای این محصولات بود ولی بعد از آن شاهد روند نزولی قیمت‌ها بودیم. این روند نزولی حالا به وضعیت خوبی رسیده و کارشناسان بازار خودرو معتقدند که در صورت ورود چند ده هزار خودروی باقیمانده در انبار خودروسازان، شاهد کاهش قیمت بیشتری هم خواهیم بود! به گزارش چرخان، دلایل مختلفی برای کاهش قیمت خودروهای داخلی گفته می‌شود که هر کدام از آنها نقش بسزایی در این وضعیت داشته‌اند ولی بعضی از مسئولین نسبت به این کاهش قیمت نظرات متفاوتی داشته و چندعامل را پررنگ‌تر از هر اتفاق دیگر می‌دانند. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی‌کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای پیرامون کاهش قیمت خودروهای داخلی و دلایل آن گفت: از جمله دلایل کاهش قیمت خودرو اعمال تسهیلات بر روی خودرو، باقی ماندن سند خودروهای فروخته شده در رهن خودروساز و همچنین محدودیت‌هایی مانند کد ملی و تعداد خرید و محدودیت جغرافیایی و …. به نظر می‌رسد در صورت عدم نوسان در بازار ارز می‌توان به روند نزولی بازار خودروهای داخلی امیدوار بود.
ایران‌جیبایران‌جیب1 روز قبل
در میان آرشیو قیمت ایران خودرو، نرخ محصولات این شرکت در سال ۸۳ خالی از لطف نیست. در میان آرشیو قیمت ایران خودرو، اعلام نرخ محصولات این شرکت در سال ۸۳ خالی از لطف نیست. در سال‌های ۸۲ و ۸۳ محصولات ایران خودرو با پلاک تهران و شهرستان با نرخ‌های متفاوتی عرضه میشدند.
الفالف1 روز قبل
البته این فعال بازار به دو عامل دیگر نیز به‌عنوان عواملی که به نوعی ترمز قیمت خودرو را کشیده، اشاره می‌کند. همچنین قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار که همواره اندکی از قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ بیشتر بود، با قیمت ۹۲ میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه می‌شود. بررسی قیمت دنا در بازار نشان می‌دهد در شرایطی که دنا معمولی در بازار با قیمت ۱۰۵ میلیون تومان موجود است، دنا با موتور توربوپلاس ۱۶۵ میلیون تومان معامله می‌شود. خودروی مونتاژی فرانسوی ایران‌خودرو در بازار ۲۹۸ میلیون تومان قیمت دارد و محصول چینی این خودروساز هم با قیمت ۱۲۸ میلیون تومان قابل خریداری است. قیمت X-TRAIL در بازار ۸۵۰ و قیمت جوک فول ۴۶۰ میلیون تومان است.
برترین‌هابرترین‌ها1 روز قبل
پایگاه اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو: مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو با هدف ارتقاء روزافزون کیفیت ارائه خدمات فروش و پس از فروش، دستور بازنگری در بخشی از رویه‌ها و دستورالعمل‌های این حوزه را صادر کرد. فرشاد مقیمی در نشستی صمیمانه با مدیران ارشد حوزه فروش و خدمات پس از فروش این شرکت، نمایندگی‌های مجاز منتخب و مسئولین صنفی مربوطه گفت: کسب رضایت مشتریان و ارائه خدمات مناسب و با کیفیت، خط قرمز ما در خدمات پس از فروش است و در این زمینه توقع نهایت تلاش در اجرای دقیق دستورالعمل‌ها ابلاغ شده، همراه با سرعت در اجرا و نوآوری در ارائه خدمات را از نمایندگی‌ها داریم. مقیمی خاطرنشان کرد: باید مدل جدیدی از همکاری‌ها بین ایران‌خودرو و ذی‌نفعان ارزشمند آن طراحی شود تا چرخ صنعت خودرو، به شکلی متفاوت‌تر، روزآمدتر و بهره‌ورتر به گردش درآید و در مسیر این بهبود، از راهکارها و پیشنهادهای نمایندگی‌ها که موجب رونق تولید و ارتقا تصویر ذهنی جامعه نسبت به ایران‌خودرو شود، استقبال می‌کنیم. وی تاکید کرد: رضایت مشتریان همواره پاشنه آشیل گروه صنعتی ایران‌خودرو بوده و خواهد بود و این مجموعه با هر نمایندگی یا فردی که در فرآیند ارائه خدمات کارشکنی کرده و باعث اخلال شود، شدیدا برخورد خواهد کرد. در پایان این نشست صمیمانه، نمایندگان صنفی و مدیران نمایندگی‌های منتخب حاضر در جلسه، به بیان موانع، مشکلات و تنگناهای موجود پرداختند و مقرر شد، کارگروهی متشکل از خبرگان شبکه نمایندگی‌ها و ستاد گروه صنعتی ایران‌خودرو (سازمان فروش و شرکت خدمات پس از فروش) در جلسات منظم و مستمر نسبت به ارائه راهکارهای سازنده اقدام کنند.
اقتصادنیوزاقتصادنیوز1 روز قبل
وزیر صنعت، معدن و تجارت چندی پیش از مراحل سه‌گانه خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروساز رونمایی کرد به‌طوری‌که به گفته وی سهام دو خودروساز بزرگ کشور پس از طی کردن این سه مرحله واگذار خواهد شد. به‌عنوان نمونه در آگهی‌های مزایده این دو شرکت تولید‌کننده خودرو، املاکی همچون ویلا در شمال شهر تهران یا شمال کشور خودنمایی می‌کرد. از آپارتمان‌های مسکونی در اقصی نقاط شهر تهران و کشور که بگذاریم صدها ملک تجاری در آگهی‌های مذکور به چشم می‌آید. وی ادامه می‌دهد که البته حجم سرمایه‌گذاری خودروسازان در بخش‌های غیرمولد چندان قابل توجه نیست بنابراین نمی‌توان به آنها خرده گرفت. مدنی در پاسخ به این سوال که چرا این جنس سرمایه‌گذاری‌ها در خودروسازان داخلی دیده می‌شود، ولی این مساله جایی در تفکر خودروسازان بین‌المللی ندارد، می‌گوید: پاسخ این سوال را باید در شرایط اقتصادی کشورهایی که دارای صنعت خودرو هستند، جست‌و‌جو کرد.
فردا نیوزفردا نیوز1 روز قبل
فروش اقساطی خودرو یکی از شیوه‌های مناسب برای افرادی است که از نقدینگی کافی برخوردار نیستند. این مقاله با هدف معرفی مهم‌ترین نکات پیرامون فروش اقساطی خودرو اختصاص دارد. آگاهی از نوع قراردادقرارداد فروش اقساطی خودرو، از نوع اجاره به شرط تملیک است. آگاهی از میزان دقیق سود قراردادخریدار موظف است قبل از نهایی کردن قرارداد فروش اقساطی خودرو، تمامی بندهای آن را به دقت مطالعه کند. مفهوم فروش اقساطی خودرو در کشورهای خارجیفروش اقساطی خودرو فقط محدود به ایران نیست و در سایر کشورها نیز انجام می‌شود.
چرخانچرخان1 روز قبل
نعمت زاده دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید که تامین نقدینگی ۷ هزار میلیاردی برای خودروسازان چاره کار مشکل تولید خودرو است! نامه نگاری‌های زیادی با دولت پیرامون قیمت‌گذاری دستوری انجام شد و این موضوع که خودروسازان کشورمان از این حیث متوجه زیان‌های بالایی شدند، به آنها اعلام گردید. به طور کلی تصمیمات وزارت صنعت در تضعیف نقدینگی خودروسازان موثر بود. در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی مقرر شد که ۱۱ هزار میلیارد تومان وام به خودروسازان داده شود ولی در اسفندماه صرفا ۴ هزار میلیارد تومان به خودروسازان داده شد که این مبلغ نیز سریعا به حساب قطعه سازان واریز شد ولی خبری از ۷ هزار میلیارد تومان باقیمانده نیست. خودروسازان اموال زیادی دارند که برای فروششان وقت لازم است و باید به قیمت مناسب فروخته شوند ولی نقدینگی موردنیاز خودروسازان به صورت فوری است!
جام نیوزجام نیوز1 روز قبل
به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، جعفر سبحانی درباره زمان پرداخت سود سهام عدالت و مقدار آن اظهار داشت: رقم و میزان سود سهام عدالت به چند عامل بستگی دارد. ممکن است فردی ۱۰ سهم ایران خودرو را خریداری کرده باشد و فردی دیگر ۱۰۰۰ سهم، بنابراین طبیعی است که سود به اندازه سهم خواهد بود. وی افزود: از ابتدا سهام عدالت تا سقف یک میلیون تومان برای مشمولان مصوب شده بود. اما عده‌ای در دو مرحله ۱۲۰ هزار تومان سود دریافت کردندوطبیعی است که این سود از عدد ۵۳۲ هزارتومان آنهابایدکسرشود و نباید کسانی که سود دریافت کرده‌اند با افرادی که دریافت نکرده‌اند یکسان باشند. سود سال ۹۵ برای مشمولانی که سهم یک میلیون تومانی داشتند ۱۵۰ هزار تومان بود که در سال ۹۶ این عدد به ۱۷۵ هزار تومان رسید. وی ادامه داد: این سود برای سال ۹۷ بازهم افزایش خواهد داشت.
مهرمهر1 روز قبل
به گزارش خبرنگار مهر، بهرام پارسایی پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست اضافه کرد: موضوع محیط زیست کمتر از موضوعات فرهنگی نیست و بودجه محیط زیست نزدیک به ۵ درصد کل بودجه فرهنگی در کشور است. پارسایی در خصوص محیط بانان نیز تاکید کرد: کسانی که ماموریت محیط زیستی میگیرند از وطن دوست‌ترین افراد هستند و اگر کسی در این مسیر از بین برود کمتر از شهدای راه وطن نیست. او اضافه کرد: کمتر مصوبه‌ای بیش از ٧٠ درصد آرا را کسب می‌کنند. و لایحه‌ای که توسط مدیریت محیط زیست در راستای حمایت محیط بانان بود نزدیک به ١٠٠ درصد رای آورد. پارسایی اضافه کرد: همه ما توان مافیای خودروساز را می‌دانیم و میدانیم که چه کسانی مافیای خودرو را در اختیار دارند و به دنبال این موضوع هستند که با استفاده از موضوع تحریم نسبت به آلودگی بیشتر شهرها اقدام کنند.
میزان‌آنلاینمیزان‌آنلاین1 روز قبل
درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند صعودی ۴٫۹۹ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم منفی ۲٫۷ درصدی رسید. درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند مثبت ۴٫۱۵ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم منفی ۳٫۴۷ درصدی رسید. درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند مثبت ۴٫۶۹ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم منفی ۳٫۹۴ درصدی رسید. درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند مثبت ۴٫۸۲ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به منفی ۳٫۹۸ درصدی رسید. برای دو گروه سهام گروه سایپا دیزل و سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.
ساعت ۲۴ساعت ۲۴1 روز قبل
ساعت ۲۴-مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به ساپکو ماموریت دادتا سند راهبردی و کلان تعمیق و توسعه ساخت داخل قطعات صنعت خودروی کشور را در اسرع وقت تدوین کند. فرشاد مقیمی در دومین جلسه ستاد تعمیق و توسعه ساخت داخل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان و صاحبان فکر برای تدوین این سند راهبردی استفاده کنید. وی افزود: در تدوین سند راهبردی کلان تعمیق و توسعه ساخت داخل قطعات خودروی کشور لازم است نقش هریک از ارکان تاثیر گذار از جمله وزارت صمت، مجلس شورای اسلامی، شرکت‌های دانش بنیان، سازندگان و … مشخص شود. وی مهمترین دلایل نهادینه نشدن تعمیق ساخت داخل قطعات در دو دهه گذشته را عدم توجیه اقتصادی خودکفایی قطعات به دلیل تیراژ محدود و نیاز به سرمایه گذاری بالا برای تولید قطعات‌های تک، ثابت نگه داشتن نرخ ارز در برابر رشد تورم و در اولویت نبودن کاهش ارزبری قطعات و عدم تضمین خرید قطعات خودکفا شده دانست. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه ارائه مشوق برای پیشبرد پروژه‌های داخلی سازی قطعات خودرو پیشنهاد داد نقدینگی مورد نیاز سازندگان براساس پیشرفت برنامه ساخت داخل تامین شود.
تسنیمتسنیم1 روز قبل
زهرا دفتری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: ۲۷۲ میلیون و ۵۶۵ هزار سهم و حق تقدم به ارزش ۸۹۵ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال در تالار منطقه‌ای کرمانشاه معامله شد. مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه عنوان کرد: در پایان معاملات این هفته شرکت‌های گروه صنعتی بارز، روی زنگان، ملی صنایع مس ایران، سرامیک‌های صنعتی اردکان، ایران ارقام، بانک صادرات، بانک تجارت و صندوق اعتمادآفرین پارسیان بیشترین تقاضای خرید را داشتند. وی گفت: شرکت‌های پتروشیمی نوری، بانک پاسارگاد، بانک تجارت، ایران ارقام، باما، پتروشیمی پردیس، روی زنگان، فنرسازی خاور، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیشترین تقاضای فروش را در هفته منتهی به ۲۷ شهریور ماه امسال داشتند. دفتری ارزش معاملات بورس کرمانشاه را در هفته مذکور بیش از ۸۹۵ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: شرکت‌های گروه صنعتی بارز، سرامیک‌های صنعتی اردکان، پتروشیمی نوری، پتروشیمی پردیس، ملی صنایع مس ایران و بانک تجارت بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند. مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: در این هفته کلاس آموزش با عنوان «آشنایی با مفاهیم اولیه بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار» برگزار شد.
خبرآنلاینخبرآنلاین1 روز قبل
حبیب امین زاده چهارشنبه شب در نشست مشترک با برخی از اعضای انجمن قطعات یدکی و ماشین آلات کشاورزی تبریز افزود: تلاش می‌شود با همکاری خودروسازان حداقل ۳۰ درصد از قطعات مورد نیاز شرکت ایران خودرو تبریز از صنایع بومی استان تامین شود و در گام‌های بعدی این عدد افزایش یابد. وی با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی مشترک بین مدیران ارشد شرکت ایران خودرو و نمایندگانی از صنایع قطعه سازی استان، اظهار داشت: در این نشست‌ها تلاش می‌شود با معرفی نقاط قوت استان در تولید انواع قطعات مورد نیاز صنایع خودروسازی نسبت به عقد قراردادهای تولید نیز اقدام شود. رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به راهکارهای متنوع حمایت از تولید داخل گفت: عدم واردات، افزایش تعرفه واردات و عدم ثبت سفارش کالاهای مشابه ساخت داخل از جمله این راهکارهاست. امین زاده، از قطعه سازان استان خواست در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو که در هفته‌های پیش رو برگزار می‌شود حضور فعالی داشته باشند. وی یادآوری کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه خودکفایی در موضوعات مختلف و با همکاری سازمانها و نهادهای متعدد در محل مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار می‌شود که این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی است تا شهروندان و متخصصان از میزان و چگونگی خودکفایی تولیدات صنعتی استان مطلع شوند.
سلامت نیوزسلامت نیوز1 روز قبل
ماجرا چه بود؟ به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۹۳ و همین طور قانون هوای پاک (از ابتدای سال ۹۶) نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی الزامی است. تصمیمی که اجرای آن به گفته کارشناسان در کاهش ذرات معلق نقش موثری ایفا می‌کند. تجریشی گفته بود: «خودروسازان قبل از تحریم‌ها هم زیر بار اجرای نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی نمی‌رفتند و به دنبال فرار از این مصوبه بودند. اوایل شهریورماه امسال وزارت بهداشت هم در نامه‌ای به شهرداری تهران بر لزوم نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی مانند اتوبوس‌ها تاکید کرده بود. بنا به اعلام آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، آلاینده ذرات معلق یکی از عوامل بروز سرطان‌ معرفی شده است.
اقتصاد آنلایناقتصاد آنلاین1 روز قبل
تصمیمی که اجرای آن به گفته کارشناسان در کاهش ذرات معلق نقش موثری ایفا می‌کند. اعدادی که به خوبی وضعیت انتشار ذرات معلق را نشان می‌دهد. تجریشی گفته بود: «خودروسازان قبل از تحریم‌ها هم زیر بار اجرای نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی نمی‌رفتند و به دنبال فرار از این مصوبه بودند. اوایل شهریورماه امسال وزارت بهداشت هم در نامه‌ای به شهرداری تهران بر لزوم نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی مانند اتوبوس‌ها تاکید کرده بود. بنا به اعلام آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، آلاینده ذرات معلق یکی از عوامل بروز سرطان‌ معرفی شده است.

به انتهای لیست رسیدید