ایرباس

فارسفارس2 ماه قبل
پس از آنکه شرکت هواپیمایی امارات سفارش خرید ایرباس ۳۸۰ A را کاهش داد، شرکت ایرباس از برنامه خود برای توقف تولید این هواپیما خبر داد. به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، ‌ پس از آنکه شرکت هواپیمایی امارات، سفارش خرید هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ را کاهش داد، شرکت هواپیماسازی ایرباس از تصمیم خود برای توقف خط تولید این هواپیما خبر داد. خطوط هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین خریدار و دارنده هواپیماهای A۳۸۰ در جهان است و این هواپیما نیز بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری در دنیا محسوب می‌شود. امارات اخیرا تعداد سفارش خود را از ۱۶۲ به ۱۳۲ فروند هواپیمای ایرباس کاهش داده بود و این هواپیماساز فرانسوی نیز نبود مشتری را دلیل توقف خط تولید ۳۸۰ عنوان کرده است. قرار است پیش از توقف خط تولید ۳۸۰، ایرباس ۱۴ فروند دیگر را طی ۲ سال آینده به امارات تحویل دهد.
فارسفارس1 ماه قبل
شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه اعلام کرد: برای دور زدن تحریم تسلیحاتی عربستان توسط آلمان و فروش هواپیما به این کشور، قطعات آلمانی هواپیمای C۲۹۵ را حذف می‌کند. براساس این ممنوعیت، فروش تسلیحات نظامی که قطعات آلمانی در آنها استفاده شده است نیز به عربستان ممنوع است. به گفته یک منبع آگاه، ۴ درصد از قطعات هواپیمای C۲۹۵ آلمانی است و هم‌اکنون ایرباس در حال جایگزین کردن آنهاست، این هواپیمای ترابری نظامی در کارخانه ایرباس در اسپانیا تولید می‌شود. و به گفته یک منبع آگاه دیگر، ایرباس به دنبال جایگزین کردن قطعات آلمانی در دیگر هواپیماهای خود است. تام اندرز، مدیرعامل ایرباس، طی ماه جاری اعلام کرد که این شرکت به دنبال جایگزین کردن قطعات آلمانی در هواپیماهای ایرباس است.

پهپاد Skyways ایرباس با موفقیت آزمایش شد

زومیتزومیت1 ماه قبل
ایرباس با همکاری شرکت خدمات کشتی‌رانی ویلهلم و اداره‌ی دریانوردی سنگاپور، پهپاد تحویل اسکای‌ویز را به‌طور موفقیت‌آمیز آزمایش کرد. به‌عنوان بخشی از پروژه‌ی اسکای‌ویز (Skyways) ایرباس پهپاد تحویل کالایی را به‌همین نام با موفقیت آزمایش کرد که بسته‌ها را به کشتی‌های لنگرانداخته‌ی دور از ساحل منتقل می‌کند. پهپاد تحویل ایرباس پس از پرواز و حمل بار، آن را روی عرشه‌ی کشتی قرار داد و آماده‌ی بازگشت شد. لئو جئو، سرپرست پروژه اسکای‌ویز ایرباس گفت: ما هیجان‌زده‌ایم که اولین آزمایش چنین پهپادی را در دنیای فعالیت‌های دریایی با موفقیت انجام دادیم. ویدئو زیر نشانگر عملیات موفقیت‌آمیز هواپیمای بدون سرنشین اسکای‌ویز ایرباس در عمل است.
زومیتزومیت2 ماه قبل
هواپیمای نمادین ایرباس A۳۸۰ عنوان بزرگ‌ترین جت مسافربری جهان را یدک می‌کشد؛ اما شرکت سازنده در نظر دارد تا تولید این پرنده را خاتمه دهد. براساس بیانیه‌ی منتشر شده توسط ایرباس، غول هوانوردی اروپا از سال ۲۰۲۱ تولید A۳۸۰ را متوقف خواهد کرد. ایرباس پس از این خبر از پایان تولید هواپیمای غول‌پیکر خود دارد که خطوط هواپیمایی امارات (Emirates Airlines) سفارش خود برای A۳۸۰ را کاهش داد. به‌ادعای ایرباس، ‌ عملکرد مالی ایرباس در سال ۲۰۱۸ یکی از دیگر دلائل اصلی برای پایان تولید A۳۸۰ است. دلیل پایان تولید A۳۸۰ چیست؟ این هواپیمای پرظرفیت و جادار، اولین پرواز تجاری خود را در سال ۲۰۰۷ به انجام رساند.
انتخابانتخاب2 ماه قبل
شرکت ایرباس اعلام کرد که بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری مدل A۳۸۰ را پس از سال ۲۰۲۱ تولید نخواهد کرد. به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ایرباس تصمیم دارد به مرور زمان و تا فرا رسیدن سال ۲۰۲۱ عرضه ایرباس مدل A۳۸۰خود را به پایان برساند. تام اندرز، مدیر عامل شرکت ایرباس، اعلام کرد: "اعلامیه امروز برای ما و خریداران A۳۸۰ در سراسر جهان دردناک است. اما در نظر داشته باشید که A۳۸s سالهاست که در آسمان با موفقیت پریده است و با یک کارنامه قوی خط تولید را ترک می‌کند. " جالب است بدانید بخش عمده مشکل خط تولید ایرباس به عدم سفارش اماراتی‌ها باز می‌گردد.
ایسناایسنا2 ماه قبل
شرکت هواپیماسازی ایرباس به تازگی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۱ میلادی تولید هواپیمای پهن پیکر A۳۸۰ را متوقف خواهد کرد. به گزارش ایسنا، ایرباس A۳۸۰ که از زمان ساخت و عرضه نهایی آن ۱۴ سال می‌گذرد، حالا به نظر می‌رسد که به پایان عمر خود نزدیک شده است چراکه شرکت سازنده آن، ایرباس، به تازگی اعلام کرده است که تحت تأثیر تقاضای پایین ایرلاین‌های مختلف در جهان، تولید این جت غول پیکر و پهن پیکر تا سال ۲۰۲۱ میلادی متوقف خواهد شد. بر اساس گزارش وب سایت بیزینس اینسایدر، تام اندرز، مدیرعامل ایرباس در این خصوص خاطرنشان کرده است که تعداد سفارشات قابل توجهی برای خریداری و استفاده از A۳۸۰ نخواهیم داشت بنابراین فرایند پرهزینه و زمان بر ساخت آن نیز دیگر صرفه و توجیه اقتصادی برای ایرباس نخواهد داشت. وی ادامه داد که این امر در نهایت موجب مختومه شدن پرونده تولید هواپیمای ایرباس A۳۸۰ در سال‌های آتی خواهد شد. انتهای پیام
خبر فوریخبر فوری2 ماه قبل
به نظر می‌رسد تصمیم ایرباس برای توقف تولید A۳۸۰ یک جدال تجاری فرا اقیانوس اطلسی بر سر ادعاهای دوطرفه مربوط به سوبسیدهای غیرقانونی هواپیما به راه اندازد. حالا اتحادیه اروپا آماده می‌شود به سازمان تجارت جهانی ثابت کند که سوبسیدهای A۳۸۰ دیگر وجود ندارد چون این هواپیما از بازار خارج شده است. دولت ترامپ سال گذشته اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا همچنان به منافع آمریکا آسیب برساند، اقدامات متقابل در مورد کالاهای اروپایی انجام خواهد داد. ایرباس اعلام کرد دیگر نیازی به بازپرداخت وام‌های دولتی A۳۸۰ ندارد چون دولت‌ها توافق کرده‌اند در ریسک این پروژه ۱۵ میلیارد یورویی سهیم شوند. آمریکا از ایرباس خواسته از این وام‌های اروپایی استفاده نکند یا آن را با نرخ‌های بازار پرداخت کند.
برترین‌هابرترین‌ها1 ماه قبل
خبرگزاری مهر: اولین فروند از ۳ فروند ایرباس A۳۱۹ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) فرود آمد و به ناوگان این شرکت هواپیمایی ملحق شد. بنا به گفته فرزانه شرفبافی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، این شرکت سه فروند هواپیمای دست دوم، از نوع ایرباس A۳۱۹ از شرکت‌های خارجی خریداری کرده و توانسته ۳۸۰ صندلی به صندلی‌های پروازی ایران‌ایر اضافه کند. ایرباس A۳۱۹، نمونه کوچکتر ایرباس A۳۲۰ است که ۱۵۰ نفر ظرفیت و نزدیک به ۷۰۰۰ متر برد دارد. از این هواپیما علاوه بر پروازهای داخلی، می‌توان برای انجام پروازهای برد متوسط، مانند برخی پروازهای اروپایی استفاده کرد. ایران‌ایر پیش از این کاربر ایرباس‌های A۳۲۰ و A۳۲۱ بوده و بنابراین پرسنل فنی و پروازی و همچنین دانش فنی مورد نیاز برای کاربری ایرباس A۳۱۹ را در اختیار دارد.
تابناکتابناک2 ماه قبل
شرکت ایرباس از توقف خط تولید هواپیمای ای۳۸۰ خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، شرکت ایرباس اعلام کرد که تولید جت‌های مسافربری ای۳۸۰ را در پی نداشتن سفارش متوقف خواهد کرد؛ امری که می‌تواند تهدیدی برای مشاغل بریتانیا به حساب آید. این شرکت هواپیماسازی اروپایی اعلام کرد که در تصمیمی «دردناک» بر آن شده که تولید هواپیمای ای۳۸۰ را در سال ۲۰۲۱ متوقف کند. خطوط هوایی امارات بناست به جای ای۳۸۰، ۷۰ هواپیمای کوچک‌تر ای۳۳۰ و ای۳۵۰ را از ایرباس خریداری کند؛ امری که نشان از گرایش اخیر شرکت‌های هوایی به هواپیماهای کوچک‌تر و کاربردی‌تر دارد. توقف تولید ای۳۸۰ حدود سه هزار و ۵۰۰ شغل در ایرباس را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که ۳۰۰ نفر از آن‌ها در کارخانه‌ای در شمال ولز به ساخت بال‌های این مدل از هواپیما مشغول بودند.
ایلناایلنا2 ماه قبل
شرکت ایرباس از توقف خط تولید هواپیمای ای۳۸۰ خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، شرکت ایرباس اعلام کرد که تولید جت‌های مسافربری ای۳۸۰ را در پی نداشتن سفارش متوقف خواهد کرد؛ امری که می‌تواند تهدیدی برای مشاغل بریتانیا به حساب آید. این شرکت هواپیماسازی اروپایی اعلام کرد که در تصمیمی «دردناک» بر آن شده که تولید هواپیمای ای۳۸۰ را در سال ۲۰۲۱ متوقف کند. خطوط هوایی امارات بناست به جای ای۳۸۰، ۷۰ هواپیمای کوچک‌تر ای۳۳۰ و ای۳۵۰ را از ایرباس خریداری کند؛ امری که نشان از گرایش اخیر شرکت‌های هوایی به هواپیماهای کوچک‌تر و کاربردی‌تر دارد. توقف تولید ای۳۸۰ حدود سه هزار و ۵۰۰ شغل در ایرباس را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که ۳۰۰ نفر از آن‌ها در کارخانه‌ای در شمال ولز به ساخت بال‌های این مدل از هواپیما مشغول بودند.
خبرآنلاینخبرآنلاین1 هفته قبل
«برونو مایر» وزیر دارایی فرانسه گفت: پاداش خدمت برای مدیران رده بالا باید به ۳۰ درصد از حقوق آنها محدود شود. اظهارات وی به دنبال دریافت پاداش خدمت نجومی «تام اندرس» مدیر اجرایی شرکت ایرباس مطرح می‌شود. وزیر خارجه فرانسه گفت: پاداش خدمت را برای مدیران رده بالا به ۳۰ درصد حقوق آنها محدود خواهم کرد. وی تصریح کرد: دریافت چنین پاداش خدمتی از سوی مدیر اجرایی ایرباس به شهرت این شرکت لطمه وارد می‌کند. پاداش خدمت وی که ۳۶٫۸ میلیون یورو است، شامل ۲۶٫۳ میلیون یورو مستمری، ۳٫۲ میلیون یورو مزایا و ۷٫۳ میلیون یورو مزایای عملکرد است.
ایسناایسنا2 ماه قبل
شرکت ایرباس اعلام کرد در پی لغو سفارش کشور امارات برای تولید چند فروند هواپیمای A۳۸۰ که بزرگترین «جامبو جت» دنیا محسوب می‌شود، تولید این هواپیما را به کلی متوقف می‌کند. به گزارش ایسنا و به نقل از ایرباس، شرکت ایرباس امروز اعلام کرد که تولید هواپیمای A۳۸۰ متوقف خواهد شد، چرا که شرکت هواپیمایی امارات متعلق به امارات متحده عربی سفارشات خود را برای تولید این هواپیما که در حال حاضر بزرگترین در جهان است، لغو کرده است. «تام اندرس» مدیرعامل شرکت ایرباس در یک کنفرانس تلفنی به تحلیلگران گفت: این یک تصمیم دردناک است. ایرباس تا به امروز فقط ۲۳۴ فروند A۳۸۰ را از ۱۲۰۰ فروندی که قرار بود تولید شود فروخته است. «شیخ احمد بن سعید آل مکتوم» رئیس و مدیرعامل شرکت هواپیمایی امارات در بیانیه‌ای که توسط شرکت هواپیمایی امارات منتشر شد گفت: هواپیمایی امارات از زمان آغاز فعالیت خود حامی جدی A۳۸۰ بوده است.
تسنیمتسنیم1 هفته قبل
برونو لو مایر وزیر دارایی فرانسه هشدار داد که آمریکا و اتحادیه اروپا نمی‌توانند اجازه یک منازعه تجاری تازه را به خاطر شرکت ایرباس بدهند. امروز دفتر نمایندگی تجاری آمریکا روند مربوط به شناسایی کالاهای ساخت اروپا را برای اعمال تعرفه‌های بیشتر تجاری آغاز می‌کند. این تدابیر تا زمانی ادامه خواهد داشت که اتحادیه اروپا دست از اعطای یارانه به شرکت ایرباس بردارد. بر اساس اعلام دفتر نمایندگی تجاری آمریکا، اعطای یارانه‌های اتحادیه اروپا به ایرباس هر سال ۱۱ میلیارد دلار به ایالات متحده زیان وارد می‌کند. منازعه آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر ایرباس و بوئینگ از سال ۲۰۰۴ میلادی آغاز شده است.

نخستین هواپیمایی ایرباس A۳۲۰neo وارد تاشکند شد

32+
فارسفارس1 ماه قبل
خبرآنلاینخبرآنلاین3 هفته قبل
به گزارش خبرانلاین، بسیاری از تحلیلگران این توافق را حرانی جدید برای بویینگ تلقی می‌کنند. بحران بویینگ پس او سقوط پیاپی دو فرورند هواپیمای متعلق به تین شرکت آغاز شد. بی بی سی گزارش داده است ایرباس در بیانیه‌ای گفت که این موافقتنامه را با «شرکت هلدینگ تدارکات هوانوردی چین» امضا کرد که خریداری ۲۹۰ ایرباس ای ۳۲۰ و ده‌ای ۳۵۰ اکس دبلیو بی را پوشش می‌دهد. ایرباس در بیانیه‌ای گفت که این موافقتنامه را با «شرکت هلدینگ تدارکات هوانوردی چین» امضا کرد که خریداری ۲۹۰ ایرباس ای ۳۲۰ و ده‌ای ۳۵۰ اکس دبلیو بی را پوشش می‌دهد. این درحالی است که رقیب ایرباس، بوئینگ، اخیرا مجبور شده همه هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس خود را زمین گیر کند، چون دو فروند از این هواپیماها در اندونزی و اتیوپی دچار سانحه شدند که ظن آن می‌رود به اشکال در سیستم کنترل پرواز هواپیما مربوط باشد.
اعتمادآنلایناعتمادآنلاین1 ماه قبل
فرزانه شرفبافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اعلام الحاق سه فروند هواپیمای مسافربری به ناوگان هوایی کشور، عنوان کرد: یک فروند از سه فروند ایرباس ۳۱۹ خریداری شده برای الحاق به ناوگان ایران ایر از مشهد به فرودگاه امام منتقل شد. با ورود این سه هواپیمای ایرباس ۳۱۹ که از یک کشور اروپایی خریداری شده حدود ۳۸۰ صندلی به ظرفیت ناوگان ایران ایر اضافه شد تا در سفرهای نوروزی از آن استفاده شود. با الحاق این سه فروند هواپیمای ایرباس تعداد هواپیماهای عملیاتی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به ۳۲ فروند افزایش یافت. در دوران پساتحریم هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای خرید ۲۰۰ فروند هواپیما سه قرارداد با شرکت‌های بوئینگ، ایرباس و ای. تی. آر امضا کرد. طبق این قرار دادها ۱۶ فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور شد که ۱۳ فروند آن توسط شرکت ای. تی. آر و سه فروند دیگر توسط ایرباس تحویل داده شد اما با اعمال تحریم‌های ظالمانه، خزانه داری آمریکا اجازه نداد بقیه هواپیماها وارد کشور شوند.
آفتاب‌نیوزآفتاب‌نیوز2 ماه قبل
بزرگترین هواپیمای جهان با دو طبقه و ظرفیت حمل ۵۴۴ نفر در حالت چینش استاندارد، برای رقابت با بوئینگ ۷۴۷ به میدان آمد اما نتوانست موفقیت چندانی کسب کندشرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرده است که قصد دارد ساخت هواپیمای پهن‌پیکر A۳۸۰، بزرگترین هواپیمای جهان را متوقف کند. شرکت ایرباس در بیانیه‌ای تایید کرده که آخرین هواپیمای A۳۸۰ را در سال ۲۰۲۱ تحویل خواهد داد. فروش کمتر از انتظار این هواپیمای غول‌پیکر باعث این تصمیم ایرباس شده که قصد داشت این هواپیما را به یکی از پرفروش‌ترین هواپیمای مسافربری قرن ۲۱ تبدیل کند. تا زمان توقف کامل ساخت این هواپیمای پهن‌پیکر، ایرباس ۱۷ فروند هواپیمای A۳۸۰ دیگر تولید خواهد کرد که از این تعداد ۱۴ هواپیما به سفارش خطوط هوایی امارات خواهد بود. خطوط هوایی امارات ناوگان هوایی خود را در عرصه جهانی با هواپیماهای ایرباس A۳۸۰ و بوئینگ ۷۷۷ شکل داده است و حدود صد فروند از بزرگترین هواپیمای پهن‌پیکر جهان را در اختیار دارد.
تابناکتابناک1 هفته قبل
وزیر اقتصاد فرانسه گفت: ‌تشدید مناقشه بر سر دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس بین آمریکا و واشنگتن به نفع رقبای چینی خواهد بود. به گزارش فارس به نقل از رویترز، برونو لمایر وزیر اقتصاد فرانسه گفت: تشدید مناقشه تجاری بین اروپا و آمریکا بر سر رقابت دو شرکت بوئینگ و ایرباس بی‌ثمر بوده و فقط به نفع رقبای جدید چینی خواهد بود. این مسئله به تعمیق اختلاف طولانی مدت بین اروپا و آمریکا بر سر ارائه کمک‌های مالی به شرکت ایرباس توسط اروپایی‌ها منجر شده است. هر گونه جنگ تجاری بین بوئینگ و ایرباس تنها به نفع شرکت کوماک چین خواهد بود. شرکت کوماک چین به دنبال تبدیل شدن به یکی از تولید کنندگان مطرح هواپیماسازی در جهان است.
خبر فوریخبر فوری1 ماه قبل
الحاق سه فروند ایرباس A۳۱۹ به ناوگان هما طی مراسمی اعلام شد. این نوع هواپیما یکی از کوچک‌ترین اعضای خانواده ایرباس A۳۲۰ است که هم اکنون نیز چند فروند از آن در هما خدمت می‌کنند. این سه فروند هواپیما به ناوگان ۲۹ فروندی هما افزوده خواهند شد و بنا به گفته فرزانه شرفبافی، مدیرعامل این شرکت هواپیمایی، به این ترتیب ۳۸۰ صندلی به صندلی‌های پروازی ایران ایر اضافه خواهد کرد. امروز یک فروند از این سه هواپیما با پرواز از مشهد به تهران، رسما وارد این ناوگان می‌شود. پیشتر و در قالب قراردادهایی که پس از برجام به امضا رسیده بود، ۱۳ فروند ATR۷۲-۶۰۰، دو فروند ایرباس A۳۳۰-۲۰۰ و یک فروند ایرباس A۳۲۱-۲۰۰ به ناوگان هما افزوده شده بود.
ایسناایسنا1 ماه قبل
همزمان با تلاش سوسیال دموکرات‌های آلمان برای تمدید تحریم‌ تسلیحاتی علیه ریاض، شرکت ایرباس از حذف قطعات آلمانی روی هواپیماهایش خبر داد. منابع مطلع به نقل از شرکت اروپایی ایرباس اعلام کردند، قطعات آلمانی هواپیمای ترابری نظامی سی -۲۹۵ را که در اسپانیا ساخته می‌شود، حذف می‌کنند و علت آن ممنوعیت برلین برای صادرات تسلیحات به عربستان سعودی است. بدین ترتیب ایرباس قصد دارد با حذف این قطعات به صادرات این هواپیما به عربستان ادامه داده و به نوعی تحریم‌های آلمان را دور بزند. یک منبع مطلع گفت: «ما اکنون قطعات آلمانی این هواپیما را جدا می‌کنیم و در مجموع قطعات آلمان شامل چهار درصد می‌شود.» یک منبع دیگر هم گفت، شرکت ایرباس در حال بررسی نصب این قطعات آلمانی روی سایر ایرباس‌ها است.
فارسفارس1 هفته قبل
وزیر اقتصاد فرانسه گفت: ‌تشدید مناقشه بر سر دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس بین آمریکا و واشنگتن به نفع رقبای چینی خواهد بود. به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، برونو لمایر وزیر اقتصاد فرانسه گفت: تشدید مناقشه تجاری بین اروپا و آمریکا بر سر رقابت دو شرکت بوئینگ و ایرباس بی‌ثمر بوده و فقط به نفع رقبای جدید چینی خواهد بود. این مسئله به تعمیق اختلاف طولانی مدت بین اروپا و آمریکا بر سر ارائه کمک‌های مالی به شرکت ایرباس توسط اروپایی‌ها منجر شده است. هر گونه جنگ تجاری بین بوئینگ و ایرباس تنها به نفع شرکت کوماک چین خواهد بود. شرکت کوماک چین به دنبال تبدیل شدن به یکی از تولید کنندگان مطرح هواپیماسازی در جهان است. انتهای پیام/
تابناکتابناک2 ماه قبل
شرکت هواپیماسازی ایرباس به تازگی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۱ میلادی تولید هواپیمای پهن پیکر A۳۸۰ را متوقف خواهد کرد. به گزارش ایسنا، ایرباس A۳۸۰ که از زمان ساخت و عرضه نهایی آن ۱۴ سال می‌گذرد، حالا به نظر می‌رسد که به پایان عمر خود نزدیک شده است چراکه شرکت سازنده آن، ایرباس، به تازگی اعلام کرده است که تحت تأثیر تقاضای پایین ایرلاین‌های مختلف در جهان، تولید این جت غول پیکر و پهن پیکر تا سال ۲۰۲۱ میلادی متوقف خواهد شد. این هواپیما که در اصل به منظور رقابت با بوئینگ ۷۴۷ ساخته و طراحی شده بود، توسط ایرلاین‌های اندکی همچون هواپیمایی امارات مورد استقبال فراوانی قرار گرفته بود که حالا به نظر می‌رسد این ایرلاین‌ها نیز تصمیم گرفته‌اند میزان سفارش خود را از این مدل پهن پیکر کاهش دهند و از ۱۶۲ فروند آن را به ۱۲۳ فروند تقلیل داده‌اند. بر اساس گزارش وب سایت بیزینس اینسایدر، تام اندرز، مدیرعامل ایرباس در این خصوص خاطرنشان کرده است که تعداد سفارشات قابل توجهی برای خریداری و استفاده از A۳۸۰ نخواهیم داشت بنابراین فرایند پرهزینه و زمان بر ساخت آن نیز دیگر صرفه و توجیه اقتصادی برای ایرباس نخواهد داشت. وی ادامه داد که این امر در نهایت موجب مختومه شدن پرونده تولید هواپیمای ایرباس A۳۸۰ در سال‌های آتی خواهد شد.
الفالف1 هفته قبل
وزیر اقتصاد فرانسه گفت: ‌تشدید مناقشه بر سر دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس بین آمریکا و واشنگتن به نفع رقبای چینی خواهد بود. گروه جهان الف، ۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۱۰ ۳۹۸۰۱۲۱۲۲۵به گزارش فارس به نقل از رویترز، برونو لمایر وزیر اقتصاد فرانسه گفت: تشدید مناقشه تجاری بین اروپا و آمریکا بر سر رقابت دو شرکت بوئینگ و ایرباس بی‌ثمر بوده و فقط به نفع رقبای جدید چینی خواهد بود. این مسئله به تعمیق اختلاف طولانی مدت بین اروپا و آمریکا بر سر ارائه کمک‌های مالی به شرکت ایرباس توسط اروپایی‌ها منجر شده است. هر گونه جنگ تجاری بین بوئینگ و ایرباس تنها به نفع شرکت کوماک چین خواهد بود. شرکت کوماک چین به دنبال تبدیل شدن به یکی از تولید کنندگان مطرح هواپیماسازی در جهان است.
افتصادنیوزافتصادنیوز4 هفته قبل
خبر فوریخبر فوری1 ماه قبل
موافقت شورای اقتصاد در سال ۱۳۹۷مبنی بر سرمایه گذاری از محل منابع داخلی هما برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای ای تی آر، سه فروند ایرباس جدید و پنج فروند هواپیمای ایرباس دست دوم به منظور خرید هواپیماهای جدید نیست. قرارداد هواپیماهای مذکور در مجموع شامل ۲۸ فروند هواپیما می‌شد که ۲۰ فروند آن هواپیماهای ATR بودند که از این تعداد ۱۳ مورد آن خریداری شد. علاوه بر این دو فروند هواپیمای نو ایرباس ۳۳۰، یک فروند هواپیمای نو ایرباس ۳۲۱ توسط ایران ایر خریداری شد و از پنج فروند ایرباس دست دوم نیز سه فروند هواپیمای دسته دوم توسط ایران ایر و دو فروند نیز توسط هواپیمایی معراج خریداری خریداری شد. در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی سه فروند هواپیمای ATR تحویل داده شد و تا پایان سال ۲۰۱۷، هشت فروند هواپیمای ATR تحویل گرفتیم و قرار بود در مورد هواپیمایی بوئینگ در سال ۲۰۱۹ نیز تعداد مورد نظر ساخته و تحویل داده شود. قرار بر این بود که تا سال ۲۰۱۸، ۱۲ فروند هواپیمای ATR به ما تحویل داده شود.
فارسفارس1 ماه قبل
سه فروند هواپیمای ایرباس ۳۱۹ با شماره‌های EY-۵۵۹، EY-۵۵۸، EY-۵۵۷ تا ساعتی دیگر وارد ناوگان هوایی ایران ایر می‌شود. ورود سه فروند ایرباس ۳۱۹ به ناوگان هوایی ایران ایربه گزاش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سه فروند هواپیمای ایرباس ۳۱۹ با شماره‌های EY-۵۵۹، EY-۵۵۸، EY-۵۵۷ تا ساعتی دیگر وارد ناوگان هوایی ایران ایر می‌شود. حدود یک سال پیش بود که این سه فروند ایرباس از مجارستان خریداری شد و پس از ورود به کشور در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به زمین نشست. پس از ورود به ناوگان هما شماره رجیستری این سه فروند هواپیما تغییر خواهد کرد. ایران ایر در حال حاضر ۲۹ فروند هواپیمای عملیاتی در اختیار دارد که با احتساب این سه فروند به ۳۲ فروند افزایش می‌یابد و حدود ۴۰۰ صندلی پرواز به ناوگان هما افزوده می‌شود.
انتخابانتخاب2 ماه قبل
شرکت هواپیماسازی ایرباس اروپا به تازگی اعلام کرده است که به اطلاعات کارمندان و مهندسان این شرکت حمله سایبری شده و داده‌های محرمانه بسیاری از ایرباس به سرقت رفته است. با توجه به افزایش حملات سایبری و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات نهاد و سازمان‌های مختلف، شرکت‌های مختلفی که در سراسر جهان حضور و فعالیت دارند، همگی با بهره‌گیری از متخصصان فنی زبده و همچنین فناوری‌های پیشرفته و نوین سعی دارند که از اطلاعات محرمانه موجود بر روی سرورهای خود نگهداری و حفاظت کنند. حالا بر اساس گزارشی که در وب سایت زددی‌نت آمده است، به نظر می‌رسد که شرکت هواپیماسازی ایرباس اروپا این بار قربانی نفوذ هکرها و حملات سایبری آنها شده است چراکه به تازگی با انتشار بیانیه‌ای جدید اعلام کرده است که برخی از اطلاعات و داده‌های محرمانه آن که بر روی سرورهای این شرکت ذخیره و نگهداری شده است، به سرقت رفته است. به گفته سخنگوی ایرباس، هنوز انگیزه و هدف حمله سایبری به سرورهای این غول هواپیماسازی اروپایی معلوم و مشخص نشده است ولی بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که این اطلاعات از سوی شرکت‌های چینی فعال در حوزه هوانوردی و تجهیزات هوایی به سرقت رفته است و بسیاری از هکرها نیز با انگیزه نامعلومی به اطلاعات شخصی، کاری کارمندان و مهندسان فعال در ایرباس و همچنین داده‌های مربوط به صنعت هوانوردی این شرکت دسترسی و نفوذ یافته‌اند. ایرباس همچنین اعلام کرده است که در حال بررسی علت این حادثه و حمله سایبری بوده و از تمامی متخصصان و مهندسان امنیتی خود نیز درخواست کرده است که هرچه زودتر به بررسی علل و جوانب مختلف حملات سایبری آن بپردازند.
مهرمهر2 ماه قبل
ایرباس قصد دارد این طرح را در دو مرحله اجرا کند. در مرحله اول یکی از دو خلبان هواپیماهای تولیدی ایرباس حذف شده و سیستم‌های رایانه‌ای جایگزین آن می‌گردد. از سوی دیگر این تحول به صرفه جویی در مصرف سوخت می‌انجامد، زیرا هواپیماهای خودران مسیریابی را با دقت بیشتری انجام می‌دهند. البته مهم‌ترین چالش در این زمینه اقناع مقامات سیاسی و نیز مسافران عادی در مورد امنیت هواپیماهای خودران است. بنابراین به نظر می‌رسد در گام اول هواپیماهای باربری خودران شوند.
برترین‌هابرترین‌ها2 ماه قبل
ایرباس قصد دارد این طرح را در دو مرحله اجرا کند. در مرحله اول یکی از دو خلبان هواپیماهای تولیدی ایرباس حذف شده و سیستم‌های رایانه‌ای جایگزین آن می‌گردد. از سوی دیگر این تحول به صرفه جویی در مصرف سوخت می‌انجامد، زیرا هواپیماهای خودران مسیریابی را با دقت بیشتری انجام می‌دهند. البته مهم‌ترین چالش در این زمینه اقناع مقامات سیاسی و نیز مسافران عادی در مورد امنیت هواپیماهای خودران است. بنابراین به نظر می‌رسد در گام اول هواپیماهای باربری خودران شوند.
دنیای اقتصاددنیای اقتصاد2 ماه قبل
در مرحله اول یکی از دو خلبان هواپیماهای تولیدی ایرباس حذف شده و سیستم‌های رایانه‌ای جایگزین آن می‌شود. در مرحله دوم خلبان دیگر هم حذف می‌شود و هدایت هواپیما به‌صورت کاملا خودران صورت می‌گیرد. حذف خلبان از هواپیماهای مسافربری برای شرکت‌های هواپیمایی بسیار مفید است، زیرا هزینه‌های آنها را به علت عدم پرداخت حقوق به خلبان‌ها به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۰ میلیارد دلار بودجه در صنعت هواپیمایی صرف پرداخت حقوق به خلبانان شده است. از سوی دیگر این تحول به صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌انجامد، زیرا هواپیماهای خودران مسیریابی را با دقت بیشتری انجام می‌دهند.

به انتهای لیست رسیدید