ایمن سازی

ایمن سازی

مهرمهر12 ساعت قبل
سرهنگ همت علی ترکارانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نوجوانی ۱۸ ساله بر اثر غرق شدگی در کانال آب در محرزی نهر ۶ خرمشهر جان باخت. وی افزود: با حضور ماموران انتظامی و عوامل امدادی به محل حادثه و بررسی صورت گرفته، مشخص شد این نوجوان ۱۸ ساله به همراه دوستانش برای شنا کردن درکانال آب محرزی نهر ۶ خرمشهر رفته بود که به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا و بی احتیاطی غرق شده است. فرمانده انتظامی خرمشهر به اتفاقی مشابه در روز گذشته اشاره کرد و گفت: روز گذشته نیز کودکی پنج ساله نیز در هنگام آب تنی در یک رودخانه فصلی غرق شد و جان خود را از دست داد. وی عدم آشنایی با فنون شنا و بی احتیاطی را هم عامل مرگ این کودک ۵ ساله دانست و از انتقال جسد به پزشکی قانونی خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، کانال‌های روباز و ناایمن به ویژه در روستای محرزی یکی از معضلات شهری خرمشهر است که هر از چند گاهی قربانی می‌گیرد.
برترین‌هابرترین‌ها13 ساعت قبل
خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی خرمشهر از غرق شدگی جوانی ۱۸ ساله در روز یکشنبه و غرق شدگی کودکی ۵ ساله در روز گذشته خبر داد. سرهنگ همت علی ترکارانی اظهار کرد: نوجوانی ۱۸ ساله بر اثر غرق شدگی در کانال آب در محرزی نهر ۶ خرمشهر جان باخت. وی افزود: با حضور ماموران انتظامی و عوامل امدادی به محل حادثه و بررسی صورت گرفته، مشخص شد این نوجوان ۱۸ ساله به همراه دوستانش برای شنا کردن درکانال آب محرزی نهر ۶ خرمشهر رفته بود که به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا و بی احتیاطی غرق شده است. فرمانده انتظامی خرمشهر به اتفاقی مشابه در روز گذشته اشاره کرد و گفت: روز گذشته نیز کودکی پنج ساله نیز در هنگام آب تنی در یک رودخانه فصلی غرق شد و جان خود را از دست داد. کانال‌های روباز و ناایمن به ویژه در روستای محرزی یکی از معضلات شهری خرمشهر است که هر از چند گاهی قربانی می‌گیرد.
خوزستان آنلاینخوزستان آنلاین15 ساعت قبل
فرمانده انتظامی خرمشهر خبر داد: پیام خوزستان - خرمشهر _ فرمانده انتظامی خرمشهر از غرق شدگی جوانی ۱۸ ساله در روز یکشنبه و غرق شدگی کودکی ۵ ساله در روز گذشته خبر داد. سرهنگ همت علی ترکارانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نوجوانی ۱۸ ساله بر اثر غرق شدگی در کانال آب در محرزی نهر ۶ خرمشهر جان باخت. فرمانده انتظامی خرمشهر به اتفاقی مشابه در روز گذشته اشاره کرد و گفت: روز گذشته نیز کودکی پنج ساله نیز در هنگام آب تنی در یک رودخانه فصلی غرق شد و جان خود را از دست داد. وی عدم آشنایی با فنون شنا و بی احتیاطی را هم عامل مرگ این کودک ۵ ساله دانست و از انتقال جسد به پزشکی قانونی خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، کانال‌های روباز و ناایمن به ویژه در روستای محرزی یکی از معضلات شهری خرمشهر است که هر از چند گاهی قربانی می‌گیرد.
فارسفارس17 ساعت قبل
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اوایل مردادماه امسال بود که مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در نخستین کارگروه مقابله با سیلاب نخستین اخطار سیل این استان در سال آبی آینده (۹۹-۹۸) را صادر کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال با سیل بندهای متلاشی و رسوبات در رودخانه‌ها و سدها مواجه هستیم، باید از هم اکنون برای مقابله با سیل احتمالی چاره اندیشی شود سال گذشته با وجود اینکه، پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر داشتن پائیز نرمال و زمستان خشک اما با سیل بی‌سابقه‌ای روبرو شدیم. وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری در مدیریت بحران گفت: هزینه‌هایی که در زمینه پیشگیری انجام می‌شود، به مراتب کمتر از هزینه‌های مقابله با سیلاب است. با این اعتبار انتظار لایروبی و بازسازی سیل بندها نداشته باشیدمدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان اما این اعتبار را ۴۸۰ میلیارد ریال عنوان می‌کند و می‌گوید: اعتبار اختصاص یافته برای ساماندهی رودخانه‌های استان ناکافی است و با این اعتبار نباید انتظار لایروبی و بازسازی سیل بند در همه شهرستان‌ها را داشته باشیم. وضعیت سیل‌بندها نگران کننده استجمال عالمی نیسی سرپرست فرمانداری اهواز اوایل مردادماه امسال نیز با اشاره به وضعیت نگران کننده سیل بندها عنوان کرد: در سیل اخیر وسعت تخریب سیل بندها بالا بود و امکانات دستگاه‌های اجرایی برای ترمیم آنها جوابگو نیست لذا اگر براساس هشدارهای اعلام شده در پاییز با بارندگی آب بالا بیاید، این موضوع مشکل ساز می‌شود؛ اگر دستگاه‌های اجرایی مکلف به ترمیم سیل بندها شده‌اند باید فوری این کار را اغاز کنند چراکه در حال حاضر یکی از نگرانی‌های عمده ما ترمیم نشدن سیل بندها هستند. قطعا اگر پیش از بارش‌های پاییزی فکری برای ترمیم سیل‌بندها و لایروبی انهار و رودخانه‌ها اندیشیده نشود خسارات سیل تنها به مناطق و شهرهای پیرامون رودخانه‌ها آسیب نخواهند رساند و گستره پیشروی سیل بیش از مناطق و روستاهایی خواهد بود که در سیل امسال متضرر شدند.
الفالف17 ساعت قبل
آخرین دفاعیات مربوط به ابعاد مختلف حادثه سقوط اتوبوس در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در دومین جلسه دادگاه توسط وکیل پرونده انجام شد و اکنون خانواده‌های دانشجویان و مسؤولان دانشگاه آزاد منتظر اعلام حکم مقام قضایی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با رضا مسعودی رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، جعفر کوشا وکیل دانشگاه در پرونده حادثه واژگونی اتوبوس و ملیکا جهانگیری دانشجوی دانشگاه علوم تحقیقات گفت‌وگو کردیم. * تصمیم گیرنده نهایی قاضی پرونده استرضا مسعودی رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات با اشاره به برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پرونده سانحه تصادف اتوبوس دانشجویان در روز سه شنبه ۸ مردادماه در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت، گفت: در جلسه نهایی رسیدگی به پرونده حادثه واژگونی اتوبوس همه دفاعیات از سوی وکیل دانشگاه علوم تحقیقات به قاضی پرونده ارائه شد و اکنون منتظر اعلام حکم نهایی دادگاه هستیم البته باید بگویم تصمیم گیرنده نهایی درباره حادثه واژگونی اتوبوس، قاضی پرونده است که با بررسی ابعاد مختلف و نحوه وقوع حادثه باید حکم نهایی خود را صادر کند. * قاضی باید براساس ۴ محور رأی صادر کندجعفر کوشا وکیل دانشگاه علوم و تحقیقات در پرونده حادثه واژگونی اتوبوس گفت: دومین دادگاه رسیدگی به پرونده واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات که در روز سه‌شنبه ۸ مرداد ماه در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت برگزار شد همه دفاعیات برای دانشگاه آزاد صورت گرفت اما تاکنون از سوی قاضی پرونده هیچ رأیی صادر نشده است و همچنان منتظر رأی دادگاه هستیم این درحالی است که در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات همه دفاعیات برای دانشگاه‌ آزاد در این حادثه انجام شد اما قاضی باید پس از بررسی موضوع با در نظر گرفتن ۴ محور حکم نهایی را صادر کند. وی افزود: البته به عقیده من قاضی پرونده باید بررسی حادثه واژگونی اتوبوس بین دانشگاه، رئیس دانشگاه، پیمانکار و راننده که چهار محور اصلی این پرونده هستند هر کدام از آنها را تفکیک کرده و میزان تاثیرگذاری آنها را در این حادثه مشخص کنند.

ثبت نام رایگان در سمینار رقابت‌های استارت آپی سلامت آنلاین

24+
اقتصاد آنلایناقتصاد آنلاین21 ساعت قبل
افکارنیوزافکارنیوز23 ساعت قبل
حالا پس از گذشت ماه‌ها از این حادثه در ۲ نوبت دادگاه رسیدگی به این حادثه تشکیل شده است و همه خانواده‌های دانشجویان از دست رفته و مسؤولان دانشگاه آزاد و همچنین افکار عمومی منتظر نتیجه نهایی حکم قاضی پرونده هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با رضا مسعودی رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، جعفر کوشا وکیل دانشگاه در پرونده حادثه واژگونی اتوبوس و ملیکا جهانگیری دانشجوی دانشگاه علوم تحقیقات گفت‌وگو کردیم. * تصمیم گیرنده نهایی قاضی پرونده استرضا مسعودی رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات با اشاره به برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پرونده سانحه تصادف اتوبوس دانشجویان در روز سه شنبه ۸ مردادماه در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت، گفت: در جلسه نهایی رسیدگی به پرونده حادثه واژگونی اتوبوس همه دفاعیات از سوی وکیل دانشگاه علوم تحقیقات به قاضی پرونده ارائه شد و اکنون منتظر اعلام حکم نهایی دادگاه هستیم البته باید بگویم تصمیم گیرنده نهایی درباره حادثه واژگونی اتوبوس، قاضی پرونده است که با بررسی ابعاد مختلف و نحوه وقوع حادثه باید حکم نهایی خود را صادر کند. * قاضی باید براساس ۴ محور رأی صادر کندجعفر کوشا وکیل دانشگاه علوم و تحقیقات در پرونده حادثه واژگونی اتوبوس گفت: دومین دادگاه رسیدگی به پرونده واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات که در روز سه‌شنبه ۸ مرداد ماه در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت برگزار شد همه دفاعیات برای دانشگاه آزاد صورت گرفت اما تاکنون از سوی قاضی پرونده هیچ رأیی صادر نشده است و همچنان منتظر رأی دادگاه هستیم این درحالی است که در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات همه دفاعیات برای دانشگاه‌ آزاد در این حادثه انجام شد اما قاضی باید پس از بررسی موضوع با در نظر گرفتن ۴ محور حکم نهایی را صادر کند. وی افزود: البته به عقیده من قاضی پرونده باید بررسی حادثه واژگونی اتوبوس بین دانشگاه، رئیس دانشگاه، پیمانکار و راننده که چهار محور اصلی این پرونده هستند هر کدام از آنها را تفکیک کرده و میزان تاثیرگذاری آنها را در این حادثه مشخص کنند.
مهرمهر23 ساعت قبل
خیرالله گراوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اعتبارات لازم برای آسفالت معابر روستاهای شهرستان ایلام اختصاص یافته و در همنی حال کار در بعضی از مناطق شروع شده است. وی افزود: کار آسفالت معابر روستایی همچنان در سطح شهرستان ادامه دارد. گراوند تصریح کرد: برای توسعه گردشگری در منطقه سیوان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، تلفن همراه، جاده دسترسی، اجرای طرح‌های در روستاها و …در دستور کار مسئولان قرار دارد. وی اضافه کرد: رفع نقاط حادثه خیز روستاهای بخش سیوان، ترمیم و ایجاد راه دسترسی به مناطق گردشگری را با هدف تسهیل تردد را نیز پیگیری خواهیم کرد. فرماندار ایلام گفت: انجام کار‌های عمرانی نظیر طرح هادی روستایی نقش مهمی در ایجاد انگیزه برای کار و فعالیت در روستاها را به دنبال دارد.
مشرق‌نیوزمشرق‌نیوز23 ساعت قبل
حالا پس از گذشت ماه‌ها از این حادثه در ۲ نوبت دادگاه رسیدگی به این حادثه تشکیل شده است و همه خانواده‌های دانشجویان از دست رفته و مسؤولان دانشگاه آزاد و همچنین افکار عمومی منتظر نتیجه نهایی حکم قاضی پرونده هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با رضا مسعودی رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، جعفر کوشا وکیل دانشگاه در پرونده حادثه واژگونی اتوبوس و ملیکا جهانگیری دانشجوی دانشگاه علوم تحقیقات گفت‌وگو کردیم. * تصمیم گیرنده نهایی قاضی پرونده استرضا مسعودی رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات با اشاره به برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پرونده سانحه تصادف اتوبوس دانشجویان در روز سه شنبه ۸ مردادماه در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت، گفت: در جلسه نهایی رسیدگی به پرونده حادثه واژگونی اتوبوس همه دفاعیات از سوی وکیل دانشگاه علوم تحقیقات به قاضی پرونده ارائه شد و اکنون منتظر اعلام حکم نهایی دادگاه هستیم البته باید بگویم تصمیم گیرنده نهایی درباره حادثه واژگونی اتوبوس، قاضی پرونده است که با بررسی ابعاد مختلف و نحوه وقوع حادثه باید حکم نهایی خود را صادر کند. * قاضی باید براساس ۴ محور رأی صادر کندجعفر کوشا وکیل دانشگاه علوم و تحقیقات در پرونده حادثه واژگونی اتوبوس گفت: دومین دادگاه رسیدگی به پرونده واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات که در روز سه‌شنبه ۸ مرداد ماه در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت برگزار شد همه دفاعیات برای دانشگاه آزاد صورت گرفت اما تاکنون از سوی قاضی پرونده هیچ رأیی صادر نشده است و همچنان منتظر رأی دادگاه هستیم این درحالی است که در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات همه دفاعیات برای دانشگاه‌ آزاد در این حادثه انجام شد اما قاضی باید پس از بررسی موضوع با در نظر گرفتن ۴ محور حکم نهایی را صادر کند. وی افزود: البته به عقیده من قاضی پرونده باید بررسی حادثه واژگونی اتوبوس بین دانشگاه، رئیس دانشگاه، پیمانکار و راننده که چهار محور اصلی این پرونده هستند هر کدام از آنها را تفکیک کرده و میزان تاثیرگذاری آنها را در این حادثه مشخص کنند.
فارسفارس23 ساعت قبل
هادی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، بیان کرد: تاکنون از محل اعتبارات ملی ۲۲۰ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه‌های ایمن سازی ‌ها شهرهای پلدختر، معمولان و روستا‌های سیل زده لرستان در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه با توجه به حجم بالای خسارات در حال اولویت بندی پروژه‌های خود در مناطق سیل زده هستیم، افزود: پس از اولویت بندی پروژه‌ها در آینده‌ای نزدیک نسبت به عقد قرارداد با پیمانکاران اقدام خواهیم کرد. معاون عمران روستایی سازمان بنیاد مسکن لرستان، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته بنیاد مسکن نسبت به طرح‌های ایمن سازی در روستاهای استان نگاهی ویژه خواهد داشت. جعفری با اشاره به اینکه علاوه بر طرح‌های ایمن سازی اقداماتی دیگر در مناطق روستایی استان انجام خواهیم‌داد، تصریح کرد: علاوه بر ایمن سازی روستا‌های مناطق سیل زده در دو روستای بابازید و چم مهر دیوارسازی مناطق ساحلی آن را نیز انجام می‌دهیم. وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورات بنیاد مسکن کشور روستاهای هر کدام از شهرستان‌های استان در اختیار یکی از استان‌های معین قرار دارد، لازم به ذکر بوده که استان‌های اصفهان، قزوین، کردستان، مرکزی و اردبیل به عنوان استان‌های معین لرستان تایین شده‌اند.
فارسفارس1 روز قبل
آخرین دفاعیات مربوط به ابعاد مختلف حادثه سقوط اتوبوس در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در دومین جلسه دادگاه توسط وکیل پرونده انجام شد و اکنون خانواده‌های دانشجویان و مسؤولان دانشگاه آزاد منتظر اعلام حکم مقام قضایی هستند. حالا پس از گذشت ماه‌ها از این حادثه در ۲ نوبت دادگاه رسیدگی به این حادثه تشکیل شده است و همه خانواده‌های دانشجویان از دست رفته و مسؤولان دانشگاه آزاد و همچنین افکار عمومی منتظر نتیجه نهایی حکم قاضی پرونده هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با رضا مسعودی رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، جعفر کوشا وکیل دانشگاه در پرونده حادثه واژگونی اتوبوس و ملیکا جهانگیری دانشجوی دانشگاه علوم تحقیقات گفت‌وگو کردیم. وی افزود: البته به عقیده من قاضی پرونده باید بررسی حادثه واژگونی اتوبوس بین دانشگاه، رئیس دانشگاه، پیمانکار و راننده که چهار محور اصلی این پرونده هستند هر کدام از آنها را تفکیک کرده و میزان تاثیرگذاری آنها را در این حادثه مشخص کنند. به عقیده من پیمانکار و راننده هر دو به عنوان سبب هستند که باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند اما این در حالی است که شاید دادگاه دانشگاه را هم به عنوان سبب ببیند.
ایران‌جیبایران‌جیب1 روز قبل
یک استاد دانشگاه گفت: ما هر زمان در اقتصاد تفاوت قیمت دستوری و مکانیزمی را داشته باشیم، فساد بوجود می‌آید. اکنون نیز در شرایطی …فارس- یک استاد دانشگاه گفت: ما هر زمان در اقتصاد تفاوت قیمت دستوری و مکانیزمی را داشته باشیم، فساد بوجود می‌آید. مخالفت ۹۲ درصدی مردم با قیمت گذاری دستوریطبق نظرسنجی که در برنامه مناظره انجام شد، ۹۲/۲۹ درصد بینندگان مخالفت خود را با قیمت گذاری دستوری و عدم موفقیت برنامه‌های ستاد تنظیم بازار در مهار تورم اعلام کردند. فساد اقتصادی حاصل قیمت گذاری دستوری استسید مصطفی صفاری استاد دانشگاه در تکمیل صحبتهای میرزا خانی اظهار داشت: ما هر زمان در اقتصاد تفاوت قیمت دستوری و مکانیزمی را داشته باشیم، فساد بوجود می‌آید. قیمت گذاری دستوری ۲.
صدا و سیماصدا و سیما1 روز قبل
آتش سوزی اتاقک سرایداری در خیابان ولیعصرآتش سوزی در ساختمانی اداری، با تلاش آتش نشانان سه ایستگاه مهار و خاموش شد. همزمان با رخداد حادثه آتش سوزی اتاقک سرایداری و تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، نیرو‌های عملیاتی ایستگاه‌های ۱۱، ۴۳ و ۸۴ به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی، ساعت ۱۰:۰۵ دقیقه امروز به خیابان ولیعصر، بالاتر از میرداماد، بلوار ستاری اعزام شدند. افسر آماده منطقه ۲ عملیات آتش نشانی تهران، درباره این حادثه گفت: در یک ساختمان اداری پنج طبقه دو واحدی، یک اتاقک به مساحت ۹ مترمربع به عنوان اتاق سرایداری در طبقه همکف دچار آتش سوزی شده و دود غلیظی، راهرو‌ها و طبقات این ساختمان را در بر گرفته بود. مهدی آشوری افزود: نیرو‌های عملیات بی درنگ جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و پس از ایمن سازی کامل، با بکارگیری تجهیزات انفرادی و یک رشته لوله آبرسانی، مشغول مهار شعله‌های آتش شدند و در کمترین زمان ممکن آتش سوزی را مهار و خاموش کردند. وی خاطر نشان کرد: همزمان با عملیات مهار آتش سوزی، گروه دیگری از آتش نشانان اقدام به تخلیه ساختمان و جستجوی محبوسین احتمالی کردند که خوشبختانه همه ساکنان از ساختمان خارج شده بودند. آشوری افزود: آتش نشانان پس از تخلیه دود و ایمن سازی محل حادثه و تحویل محل به مالکان ساختمان به عملیات خود پایان دادند.
فردا نیوزفردا نیوز1 روز قبل
رکنا: حوالی ساعت ۱۷:۴۶ روز گذشته شهروندان طی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کردند که یک مار افعی سمی را در مغازه‌ای مشاهده کردند. آتش‌نشانان پس از اعزام به این مغازه چوب فروشی در خیابان تهرانپارس به سرعت عملیات را آغاز کردند و پس از ایمن سازی محل با احتیاط کامل مار سمی را به دام انداختند
تسنیمتسنیم1 روز قبل
وی گفت: استان قزوین در مرکز محورهای مواصلاتی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور واقع شده است و از این رو حجم بالایی از ترافیک عبوری از این استان متعلق به خودروهای عبوری است. رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: بر همین اساس کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای در استان قزوین با اجرای طرح‌های ایمن سازی مسیر و افزایش روشنایی در حال پیگیری است. بیگلری گفت: در سه سال گذشته بیش از ۷۶۶ میلیون دستگاه خودرو از راه‌های استان قزوین تردد داشته‌اند که همین میزان بالای عبور و مرور احتمال وقوع حوادث و تصادفات را نیز افزایش می‌دهد. حق لطفی عنوان کرد: بیش از ۳۶۷ نقطه حادثه خیز در استان قزوین وجود دارد که نیاز است ایمن سازی و بهسازی مناسب در خصوص آن صورت گیرد. معاون راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: هر سال نزدیک به ۴ هزار کیلومتر خط کشی در استان تجدید و ترمیم می‌شود.
عصر ایرانعصر ایران1 روز قبل
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر اسدی معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه، کاهش معضل ترافیک، فرهنگ سازی عمومی برای استفاده از دوچرخه و افزایش نشاط اجتماعی را عامل اصلی برگزاری همایش خانوادگی رکاب زنی دانست. وی افزود: به دلیل مناسب بودن معابر و وضعیت توپوگرافی خیابان‌های محله اکباتان که فاقد شیب است، دوچرخه سواری خانوادگی در این محله انجام شد و نیروهایی نظیر اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس راهور برای ایمن سازی مسیر، با معاونت حمل ونقل وترافیک همکاری کردند. در کنار این همایش، مسابقه، اهدای جوایز و آموزش با اهداف ایمنی در دوچرخه سواری، محل مناسب برای رکاب زدن در معابر و استفاده از دوچرخه برای داشتن شهری پاک با حضور سمن‌ها، نهادهای مردمی و شهروندان منطقه برگزار شد. ایجاد مسیرخط کشی دوچرخه، آموزش رایگان، احداث مسیر دوچرخه در جاده سلامتی و جدا سازی آن، نصب دوچرخه بند در مدارس دارای متقاضی دوچرخه سواری و ایستگاه متروی اکباتان وهمچنین ایجاد فضای استقرار تعدادی دوچرخه در محدوده بلوک ۴ اکباتان از اقدامات مکمل برای ترویج فرهنگ استفاده از حمل ونقل پاک توسط معاونت حمل و نقل وترافیک در منطقه است.
فارسفارس1 روز قبل
یک استاد دانشگاه گفت: ما هر زمان در اقتصاد تفاوت قیمت دستوری و مکانیزمی را داشته باشیم، فساد بوجود می‌آید. *مخالفت ۹۲ درصدی مردم با قیمت گذاری دستوریطبق نظرسنجی که در برنامه مناظره انجام شد، ۹۲/۲۹ درصد بینندگان مخالفت خود را با قیمت گذاری دستوری و عدم موفقیت برنامه‌های ستاد تنظیم بازار در مهار تورم اعلام کردند. *فساد اقتصادی حاصل قیمت گذاری دستوری استسید مصطفی صفاری استاد دانشگاه در تکمیل صحبتهای میرزا خانی اظهار داشت: ما هر زمان در اقتصاد تفاوت قیمت دستوری و مکانیزمی را داشته باشیم، فساد بوجود می‌آید. قیمت گذاری دستوری ۲. در قیمت گذاری دستوری اگر هدف کنترل بازار است، باید نظارت بر روی تک تک مغاره‌ها وجود داشته باشد و از آنجا کنترل شود که چندان امکان پذیر نیست و قیمت هایی که به مردم ارائه می‌شود صحیح و ثابت باشد.
خبر فوریخبر فوری1 روز قبل
شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با وجود وقوع سیل گسترده در خوزستان، موفق به تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید نفت خام شد. سعید کوتی، مدیر تولید این شرکت در نشست تخصصی و پیشگیرانه صیانت از تولید در مقابل حوادث طبیعی و غیرمترقبه شرکت نفت‌خیز جنوب گفت: هدف از این نشست درس‌آموزی، تعیین نقاط ضعف و قوت و همچنین بررسی دستاوردها و چالش‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مقابله با سیل اخیر در بخش جبهه صیانت از تولید، چاه‌ها و تاسیسات فرآیندی است. مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ارتباط مستمر با سازمان‌های ذی‌ربط از قبیل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران را ضروری و بسیار مهم دانست و بیان کرد: داده‌های هواشناسی و اطلاعات دریافتی از مراجع موثق و بررسی احتمال بارش‌های شدید باید مورد توجه جدی قرار گیرد. وی تقویت سیل‌بندهای اطراف تاسیسات، شناسایی نقاط ریسک‌پذیر، تقویت پل‌های کریدورهای نفتی، ایمن سازی خطوط لوله و چاه‌های تولیدی و ترمیم جاده‌های ارتباطی را از مهم‌ترین اقدام‌هایی دانست که باید در دستور کار قرار گیرد. صیانت از تولید که شامل تامین خوراک پالایشگاه‌های کشور، تامین گاز مصرفی منازل و موارد دیگر است، خود نوعی مسئولیت اجتماعی است.
فارسفارس1 روز قبل
این مقام انتظامی در تشریح نرخ جرم به نسبت جمعیت و سایر مؤلفه‌ها به ترتیب پلیس راه آهن یزد، شمال شرق و کرمان را با بیشترین کشفیات از حیث کیفی و کمی به عنوان سه رده برتر پلیس راه آهن در کشور معرفی کرد. سرهنگ ملکی یادآور شد: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس راه آهن کشور ضمن توجه به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، همچنین تدابیر ابلاغی مبارزه جدی و قاطع با قاچاقچیان کالا، ارز و سوخت در جهت رسیدن به شاخص ۲۰ درصدی کشف سالیانه از طریق شبکه ریلی اهتمام لازم را داشته است. وی افزود: در بحث سنگ پرانی به قطارهای عبوری، طی ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۴۸ مورد به قطارهای مسافری سنگ پرانی صورت گرفت که با انجام اقدامات پیشگیرانه، شاهد کاهش ۱۴ درصدی این اقدام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و افزایش ۲۰ درصدی دستگیری افراد سنگ پران هستیم. فرمانده پلیس راه آهن کشور در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با نظارت، پایش و ارائه هشدارهای لازم برای رفع موانع و محدویت‌ها و با هدف ارتقاء سطح ایمن سازی مسیر و خطوط ریلی تلاش می‌کند که در مسیرهای ریلی، از حوادث، اتفاقات و سوانح ناگوار و ارتکاب هرگونه بزه پیشگیری کند. انتهای پیام/
مهرمهر1 روز قبل
جواد حق لطفی در این جلسه گفت: در سال ۹۶ تعداد ۲۵۵ میلیون تردد و سال قبل ۲۷۱ میلیون تردد در جاده‌های استان صورت گرفت که شاهد افزایش ۴٫۵ درصدی بودیم. وی بیان کرد: نصب نیوجرسی در ۱۱۷ کیلومتر ازاد راههای استان با ۴ میلیارد تومان به پایان رسیده و ۲۰۰ کیلومتر دیگر نیز نیازمند نصب نیوجرسی است که برای اجرا به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. وی بیان کرد: نگهداری و آماده سازی ۲۸۸ دستگاه ماشین آلات برفروبی در استان بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و برای خرید تجهیزات جدید هم به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. حق لطفی گفت: برای رفع ۱۰ نقطه حادثه خیز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و اجرای روکش آسفالت میکروسرفسینگ در ۵۰ کیلومتر به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. وی اظهارداشت: ۵۰ کیلومتر آسفالت حفاظتی در آزاد راه‌های استان نیز با ۱۰ میلیارد تومان انجام شده و اجرای ۱۰۰ کیلومتر دیگر به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مهرمهر1 روز قبل
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، سعید کوتی، مدیر تولید این شرکت در نشست تخصصی و پیشگیرانه صیانت از تولید در مقابل حوادث طبیعی و غیرمترقبه شرکت نفت‌خیز جنوب گفت: هدف از این نشست درس‌آموزی، تعیین نقاط ضعف و قوت و همچنین بررسی دستاوردها و چالش‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مقابله با سیل اخیر در بخش جبهه صیانت از تولید، چاه‌ها و تاسیسات فرآیندی است. وی اظهار کرد: با وجود سیل گسترده و فعالیت بیش از هزار نفر از کارکنان شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و امداد و خدمت‌رسانی به مردم شریف و تخصیص صدها دستگاه ماشین سنگین و نیمه‌سنگین به ستاد مدیریت بحران خوزستان، موفق به تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید نفت خام شدیم و این درحالی است که منطقه وسیعی از چاه‌ها، تاسیسات و جاده‌های ارتباطی را آب فرا گرفته بود. مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ارتباط مستمر با سازمان‌های ذی‌ربط از قبیل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران را ضروری و بسیار مهم دانست و بیان کرد: داده‌های هواشناسی و اطلاعات دریافتی از مراجع موثق و بررسی احتمال بارش‌های شدید باید مورد توجه جدی قرار گیرد. وی تقویت سیل‌بندهای اطراف تاسیسات، شناسایی نقاط ریسک‌پذیر، تقویت پل‌های کریدورهای نفتی، ایمن سازی خطوط لوله و چاه‌های تولیدی و ترمیم جاده‌های ارتباطی را از مهم‌ترین اقدام‌هایی دانست که باید در دستور کار قرار گیرد. صیانت از تولید که شامل تامین خوراک پالایشگاه‌های کشور، تامین گاز مصرفی منازل و موارد دیگر است، خود نوعی مسئولیت اجتماعی است.
مهرمهر1 روز قبل
به گزارش خبرنگار مهر، سومین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان قزوین ظهر شنبه با حضور سردار سید تیمور حسینی رویس پلیس راه کشور، زاهدی استاندار، علی فرخزاد معاون عمرانی، سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راه استان، جواد حق لطفی مدیر راهداری در استانداری قزوین برگزار شد. سرهنگ نصرالله بیگلری در این جلسه اظهارداشت: محورهای مواصلاتی استان قزوین به عنوان راههای ملی از تردد بالایی برخوردار است و روزانه حداقل ۸۳۰ هزار خودرو و حداکثر یک میایون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو از این استان تردد می‌کنند. وی اضافه کرد: ۱۵ درصد حجم ترافیک جاده‌های کشور در استان قزوین قرار دارد و این استان از نظر میزان تردد در رتبه اول تا چهارم قرار دارد. سرهنگ بیگلری تصریح کرد: در طول سه سال گذشته بیش از ۷۶۶ میلیون دستگاه خودرو از جاده‌های استان قزوین عبور کرده‌اند و ۴ درصد سهم سوانح جاده‌ای کشور نیز به این استان تعلق دارد. وی اظهارداشت: در حال حاضر ۲۹ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در راههای استان غیر فعال است و ۶۶ نقطه حادثه خیز در استان نیازمند اصلاح است که باید در دستور کار قرار گیرد.
مهرمهر1 روز قبل
علی فرخزاد در این جلسه اظهارداشت: رفع نقاط حادثه خیز از کارهای مهمی است که در دستور کار مسئولان راه و شهرسازی قرار دارد و ما نیز در این زمینه حمایت لازم را صورت خواهیم داد. وی بیان کرد: کاهش سوانح در استان قزوین با یک برنامه ریزی مدون صورت گرفته و همه دستگاههای مرتبط مانند پلیس راه، راه و شهرسازی، نیروهای امدادی هم کمک کرده‌اند تا شاهد کاهش سوانح باشیم. معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: بیشترین سوانح در جاده‌های روستایی رخ می‌دهد و باید با ایمن سازی این جاده‌ها بویژه روکش آسفالت و سپس آموزش رانندگان روستایی به کاهش سوانح کمک کنیم. فرخزاد یادآورشد: با انتقال بخشی از وظایف اداره راه به راهداری امیدواریم در حل مشکلات تسریع شود و پایش ایستگاههای پلیس راه و تجدید نظر در مکان یابی ضروری است. فرخزاد یادآورشد: ایستگاههای پلیس راه قدیمی دارای موقعیت خوبی است که می‌تواند به بخش خصوصی واگذار شده و از محل منابع آن برای ساخت ایستگاههای جدید اقدام شود.
تسنیمتسنیم1 روز قبل
رئیس پلیس راه کشور گفت: پلیس راهور ناجا به صراحت اعلام کرده است که از سال آینده به هیچ عنوان پراید در کشور شماره گذاری نخواهد شد. ۳ هزار نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده استرئیس پلیس راه کشور در ادامه سخنان خود به شناسایی ۳ هزار نقطه حادثه خیز در کشور اشاره کرد و گفت: با تامین اعتبارات لازم اصلاحاتی باید در این نقاط حادثه خیز انجام شود. این مسئول گفت: برنامه ریزی هایی برای اصلاح ۳۵ درصد از این نقاط حادثه خیز در کشور انجام شده است و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم به این هدف گزاری دست یابیم. رئیس پلیس راه کشور گفت: مهم‌ترین مسئله در راه‌های استان قزوین ترافیک محور رودبار به گیلان است که امیدواریم با تکمیل آزاد راه قزوین- رشت تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند. وی خاطرنشان کرد: هیچ چیز به اندازه جان انسان‌ها برای ما ارزشمند نیست و برای کاهش تصادفات همه عوامل دخیل باید مدیریت و کنترل شود.
تسنیمتسنیم1 روز قبل
وی افزود: علاوه بر ارتباط میان کشور ایران و عراق، ارتباط استان ایلام و کل کشور، با کشورهای همسایه برقرار خواهد کرد. کاظمی در پاسخ به سئوال زمان به بهره برداری بزرگراه کربلا اظهار داشت: اربعین امسال بزرگراه «ایلام مهران» به بهره‌برداری می‌رسد. مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: بزرگراه ایلام به مهران به‌عنوان پروژه ملی و در ادامه بزرگراه کربلا بوده که در دستور کار بوده و عزم ملی برای اتمام بزرگراه «ایلام مهران» جدی است. مدیرکل راه و شهرسازی ‌استان ایلام افزود: دو پروژه بزرگ ارتباطی در استان به‌صورت هم‌زمان پیگیری و اجرایی می‌شوند، پروژه نخست بزرگراه کرمانشاه- حمیل- ایلام- مهران و کربلا با عنوان بزرگراه کربلا در استان عملیاتی خواهد شد. عملیات اجرایی راه آهن ایلام همزمان با سفر رئیس جمهور آغاز می‌شودمدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار تسنیم در ایلام در ارتباط سرانجام وعده‌های داده شده برای راه‌آهن ایلام و اتصال استان ایلام به شبکه ریلی کشور بیان داشت: عملیات اجرایی راه آهن ایلام همزمان با سفر رئیس جمهور آغاز می‌شود.
شاناشانا1 روز قبل
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سعید کوتی، مدیر تولید این شرکت در نشست تخصصی و پیشگیرانه صیانت از تولید در مقابل حوادث طبیعی و غیرمترقبه شرکت نفت‌خیز جنوب گفت: هدف از این نشست درس‌آموزی، تعیین نقاط ضعف و قوت و همچنین بررسی دستاوردها و چالش‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مقابله با سیل اخیر در بخش جبهه صیانت از تولید، چاه‌ها و تاسیسات فرآیندی است. مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ارتباط مستمر با سازمان‌های ذی‌ربط از قبیل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران را ضروری و بسیار مهم دانست و بیان کرد: داده‌های هواشناسی و اطلاعات دریافتی از مراجع موثق و بررسی احتمال بارش‌های شدید باید مورد توجه جدی قرار گیرد. وی تقویت سیل‌بندهای اطراف تاسیسات، شناسایی نقاط ریسک‌پذیر، تقویت پل‌های کریدورهای نفتی، ایمن سازی خطوط لوله و چاه‌های تولیدی و ترمیم جاده‌های ارتباطی را از مهم‌ترین اقدام‌هایی دانست که باید در دستور کار قرار گیرد. مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پس از ارائه گزارش‌ها و نظرات مدیران شرکت و شرکت‌های تابع اذعان کرد: در صورت بروز هرگونه رویداد طبیعی، صنعت نفت براساس مسئولیت اجتماعی خود، افزون بر حفاظت از تاسیسات، سرمایه‌های انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات خود را در حد امکان و توانمندی برای کمک‌رسانی گسیل خواهد کرد، زیرا عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در قبال مردم شریف این مرز و بوم را از وظایف اصلی خود می‌دانیم. کوتی در پایان تصریح کرد: صیانت از تولید که شامل تامین خوراک پالایشگاه‌های کشور، تامین گاز مصرفی منازل و موارد دیگر است، خود نوعی مسئولیت اجتماعی است.
رکنارکنا1 روز قبل
به گزارش رکنا، رئیس پلیس راه استان همدان گفت: ۲ دستگاه خودروی سواری تویوتا و پیکان در جاده کبودراهنگ - شیرین سو پس از تصادف دچار حریق شدند. سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه اظهار داشت: ساعت ۱۰ صبح امروز ۲ دستگاه خودروی سواری پیکان و تویوتا متعلق به منطقه آزاد در جاده کبودرآهنگ - شیرین سو در حال تردد بودند. وی اضافه کرد: خودروی پیکان با نزدیک شدن به منطقه مسکونی «تاسران» به علت وجود سرعت گیر در این مسیر، سرعت خود را کاهش داده اما تویوتا با سرعت بالا به پشت این وسیله نقلیه برخورد می‌کند. رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: پس از بروز این سانحه رانندگی با توجه به دوگانه سوز بودن سواری پیکان، انفجار کپسول گاز منجر به حریق این وسیله نقلیه و خودروی تویوتا شد. سرهنگ عزیزی بیان کرد: پیش از بروز حریق، سه سرنشینان مجروح این ۲ خودرو از وسیله نقلیه پیاده شده و با کمک مردم محل حادثه را ترک کردند.
مهرمهر1 روز قبل
انسان، عامل ۹۳ درصد حوادث جاده‌ای استسردار حسینی تصریح کرد: ۹۳ درصد علت سوانح جاده‌ای را عامل انسانی تشکیل می‌دهد اما منطقی نیست به دلیل یک اشتباه و غفلت راننده شاهد مرگ چند نفر باشیم و خانواده هایی بی سرپرست شده و یا خودشان با یک اشتباه زندگیشان را از دست بدهند. رئیس پلیس راه کشور اظهارداشت: نباید تاوان خسارت انسانی مرگ باشد و در این راستا موضوع «بخشنده بودن جاده» مطرح می‌شود یعنی این که باید در جاده شرایطی ایجاد شود که یک غفلت راننده را ببخشد و جانش را نگیرد. رئیس پلیس راه کشور یادآورشد: علیرغم این که سهم انسان در وقوع تصادف بیش از ۹۰ درصد است اما اعتقاد داریم با اقدامات اساسی در جاده و ایمن سازی خودروها می‌توانیم به کاهش تلفات برسیم. سردار حسینی تصریح کرد: در بازدید میدانی از استانها وضعیت سوانح و تلفات جاده‌ای و علل حوادث را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم با خرد جمعی و همکاری دستگاههای ذیربط با اقدامات موثر برای کاهش سوانح برنامه ریزی کنیم. وی بیان کرد: باید روند منطقی کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای با جدیت دنبال شود و بتوانیم با کمک مردم، شهریور ماه را با کمترین سوانح پشت سر بگذاریم.
ایلناایلنا1 روز قبل
نماینده مردم قائم‌شهر که امروز در صحن علنی مجلس سوال خود را از وزیر کشور مطرح کرد از پاسخ‌های وی قانع شد. در ابتدا ادیانی بیان داشت: سؤال بنده صرفا تاکید بر حقوق شهروندی است که یک عقبه و پشتوانه کار سنگین تقنینی هم مترتب این موضوع است. در قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه، احکام تکلیفی و تجویزی فراوانی به دستگاههای اجرائی از جمله وزارت کشور ابلاغ شده است که بنده به سه مورد آن اشاره نمودم. شورای محترم نگهبان مصوبه مذکور را در مورخ ۲۹/۰۳/۱۳۹۲ تصویب و جهت اجراء به هیأت دولت ابلاغ نمود که علیرغم پیگیری‌های وزارت کشور، اساسنامه مذکور همچنان به وزارت کشور ابلاغ نشده است. ب- پیگیری تصویب و ابلاغ ساختار سازمانی ستاد مرکزی و یا سازمان «ساماندهی، هماهنگی و نظارت بر سواحل کشور» در زمینه طرحهای ساحلی ستاد وزارت کشور از پست‌های بلاتصدی.
خانه ملتخانه ملت1 روز قبل
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس توضیح داد: در صورتی که وزیر موعد اجرایی شدن طرح آزادسازی سواحل شمال کشور، نظام درآمد پایدار و ساماندهی مدیریت جامع شهری را مشخص و آنها را تا حصول نتیجه پیگیری نماید، از توضیحات وی قانع می‌شوم. در قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه، احکام تکلیفی و تجویزی فراوانی به دستگاههای اجرائی از جمله وزارت کشور ابلاغ شده است که بنده به سه مورد آن اشاره نمودم. وزارت کشور و دولت مکلف بودند که سازمان توسعه عمران دریا و سواحل را ایجاد نمایند، حقیقتا در سواحل شمال دچار مشکلات عدیده‌ای بوده و تلفات انسانی زیادی داریم. شورای محترم نگهبان مصوبه مذکور را در مورخ ۲۹/۰۳/۱۳۹۲ تصویب و جهت اجراء به هیأت دولت ابلاغ نمود که علیرغم پیگیری‌های وزارت کشور، اساسنامه مذکور همچنان به وزارت کشور ابلاغ نشده است. ب- پیگیری تصویب و ابلاغ ساختار سازمانی ستاد مرکزی و یا سازمان «ساماندهی، هماهنگی و نظارت بر سواحل کشور» در زمینه طرحهای ساحلی ستاد وزارت کشور از پست‌های بلاتصدی.

به انتهای لیست رسیدید