بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

مهرمهر2 روز قبل
بهنام زنگی: اینکه چرا در ترویج و طراحی حوزه اسباب‌بازی ناموفق هستیم. ما فکر می‌کنیم اگر فنجانی را مثلا از لحاظ فنی نمی‌توانیم تولید کنیم متریال و تجربه آن را نداریم. مگر ما در زمینه کاراکتر، کم کاراکتر داریم، حتی سراغ اسباب‌بازی و کاراکترهای عجیب برویم. ما الآن حوزه کاراکتر بازی را به کشورهای غربی و شرقی باختیم. فکر کنید چیزی که در چین الآن تولید می‌شود مگر ما نمی‌توانیم؟!

ورزش الکترونیک، مفهومی نوظهور و پر درآمد

9+
تابناکتابناک4 روز قبل
ایرناایرنا2 هفته قبل
«هانا» یک بازی با فرایند سرگرمی است و کودک هنگام بازی در حالی‌که مهارت‌های شناختی خود را تقویت می‌کند، موجب تسریع و تعمیق روند یادگیری آن‌ می‌شود؛ و از همه مهم‌تر، موجب بهبود و تغییر پایه‌ای می‌گردد. همچنین، پس از آن‌که کودک مراحل بازی را طی می‌کند، «اپلیکیشن بازی هانا» یک گزارش اولیه از توانمندی‌های کودک و مؤلفه‌هایی که نیاز به تقویت دارد به خانواده‌ها می‌دهد. طبق گفته‌ی سازندگان بازی، کودک بی‌آنکه متوجه شود مدت‌ها زمان خود را صرف بازی می‌کند، اما در پشت ماجرا به‌ لطف بازی، کودک مشغول مهارت‌های شناختی است. زمانی‌ که کودک بازی می‌کند ما در پشت صحنه تمامی عملکرد بچه را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ۱۷ نوع تایپ یا راه‌های مواجه‌ کودک با بازی قرار دارد که باعث خسته نشدن کودک در زمان تعامل با بازی می‌شود که اهمیت بسیاری دارد.
ایسناایسنا2 هفته قبل
یکی از اقدامات مهم ما این است که اهمیت بازی‌های جدی را در مجموعه‌های دولتی، خصوصی، نخبگان و رسانه‌ها منعکس کنیم. مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های بازی‌های جدی، فرصت‌های آموزشی برای کشور است. ارائه راهکارهایی در حوزه اقتصادی و فرهنگیمدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند درمان بسیاری از مشکلات جسمی و روانی باشد. بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند راه‌کارهایی را در حوزه‌های اقتصادی، کسب و کار، فرهنگی و در فضاهای عینی و واقعی داشته باشد و بر آنها تاثیر بگذارد. مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اهمیت تولید دانش در عرصه بازی‌های رایانه‌ای گفت: ما اگر در این بخش تولید دانش نداشته باشیم، حتما در آینده دچار مشکل می‌شویم.
مهرمهر3 هفته قبل
پژمان در ابتدای صحبت‌هایش در این مراسم گفت: یکی از اهداف مهم این مراسم کمک به توسعه، تحقیق، تولید و ترویج بازی‌های جدی بوده است. یکی از اقدامات مهم ما این است که اهمیت بازی‌های جدی را در مجموعه‌های دولتی، خصوصی، نخبگان و رسانه‌ها منعکس کنیم. مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های بازی‌های جدی، فرصت‌های آموزشی برای کشور است. مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند درمان بسیاری از مشکلات جسمی و روانی باشد. در ادامه این مراسم برندگان اول تا سوم بازی‌های جدی مشخص شدند، که تیزران مقام اول و جایزه جدی سال ۹۸ بنیاد ملی بازی‌های ملی را دریافت کرد و بازی‌های شاه گیگیلی و کیپ استپ به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.
ایرناایرنا3 هفته قبل
این سری از بازی‌های جدی با مشارکت ۱۴ دستگاه مختلف برگزار شد. صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با این توضیح گفت: توسعه، تولید و ترویج از اهداف مهم سومین دوره بازی‌های جدی بود و بعد از پایان این برنامه تازه کار اصلی همه ما شروع می‌شود. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای برندگان امسال جایزه ۲۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است. اداره فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر یکی دیگر از حامیان سومین سری بازی‌های جدی است. محمدمهدی اسماعیلی رییس این اداره با حضور در مراسم اختتامیه گفت: حمایت از بازی‌های رایانه‌ای سبک زندگی سالم را ترویج می‌دهد و حمایت ما از این بازی‌ها دنباله دار خواهد بود.
صدا و سیماصدا و سیما3 هفته قبل
خلاصه ۹ بازی راه یافته به مرحله نهایی جشنواره بازی‌های رایانه جدی به این شرح است: بازی تیزرانبازی توان‌دستبازی دستکش توان‌افزابازی ریشتربازی سارایبازی شاه گیگیلیبازی هانابازی FirstAIDبازی KeepStepبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، از مجموع ۷۲ بازی ارسال شده به این جشنواره ۹ بازی جدی شامل «توان‌دست»، «تیزران»، «دستکش توان‌افزا»، «ریشتر»، «سارای»، «شاه گیگیلی»، «هانا»، «FirstAID» و «KeepStep» به مرحله نهایی راه یافتند که بازی «تیزران» به عنوان برتر دست یافت. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با برگزاری جایزه بازی‌های جدی تلاش کرده است تا از تحقیق، تولید و ترویج بازی‌های هدفمند برای آموزش، درمان، تبلیغات و … حمایت کند. این بازی به عنوان یک بازی-ورزش (Exergame)، تلاش می‌کند تا با تلفیق ورزش دوچرخه‌سواری با عناصر بازی، در راستای تندرسی و توان‌بخشی، جذابیت این ورزش را افزایش دهد. از ویژگی‌های بازی تیزران می‌توان به امکان بازی آنلاین چند نفره آن اشاره کرد. این بازی با هدف توان‌بخشی به بیماران و سالمندان، تمرینات دست را به کمک فناوری لیپ موشن شناسایی کرده و به کمک بازی، فرآیند تمرینات را جذاب می‌کند. داستان بازی درباره دونده‌ای است که باید برای عبور از موانع، از روی آن‌ها بپرد و امتیاز کسب کند. آموزش سلفژ در این بازی در بستر روایی بازی اتفاق می‌افتد. پلتفرم بازی واقعیت افزوده بوده و با استفاده از روش پروجکشن مپینگ، بازی روی زمین نشان داده می‌شود. از یک دستگاه مایکروسافت ایکس‌باکس کینکت نیز به عنوان سنسور برای تشخیص حرکات پا استفاده شده است.
ایسناایسنا1 ماه قبل
فراخوان دریافت آثار جشنواره منتقدان بازی‌های ویدیویی از امروز ۲۰ آذر ماه منتشر شده و علاقمندان تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند جهت ارسال آثار به این جشنواره اقدام کنند. به گزارش ایسنا، جشنواره منتقدان بازی‌های ویدیویی که از سوی رسانه‌های تخصصی بازی و با حمایت و همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار خواهد شد، قرار است با ایجاد تشکلی، با گردآوری نظرات و آرای منتقدان بازی و رسانه‌های مرتبط با بازی‌های ویدیویی، بازی‌های تولید شده‌ی یک سال اخیر کشور را مورد بررسی قرار داده و برترین آثار را معرفی کند. مطابق با فراخوان، بخش اصلی جشنواره در هشت دسته‌بندی زیر طراحی شده است:۱. بهترین بازی سال۲. بهترین بازی در جریان (On-Going) ۳.
مهرمهر1 ماه قبل
مطابق با فراخوان، بخش اصلی جشنواره در هشت دسته‌بندی زیر طراحی شده است:۱. بهترین بازی سال۲. بهترین بازی در جریان (On-Going) ۳. بهترین طراحی بازی۴. مطابق با زمان‌بندی اعلام شده بازی‌سازان تا ۱۵ دی ماه ۱۳۹۸ فرصت دارند تا از طریق سایت جشنواره نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.
عصر ایرانعصر ایران1 ماه قبل
رییس فراکسیون فناوری و نوآوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خسارت‌های مستقیم به کسب و کارهای حوزه فناوری روزانه بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: مجلس شورای اسلامی باید زمینه دسترسی و قطع اینترنت را طوری محدود کند که آسیب به این فضا و این زیست بوم به حداقل برسد. به گزارش ایرنا، سیده فاطمه حسینی رییس فراکسیون فناوری و نوآوری در جلسه علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح مشکلات شرکت‌های دانش بنیان گفت: ریسک‌های سیاسی در کشور بر فضای اقتصادی کشور سایه افکنده است. این ریسک‌ها تنفس درفضای زیست بوم نوآوری و فناوری را دشوار می‌کند. دکمه قرمزی که هرگز نباید فشرده می‌شد، فشرده شده و یکی از زیرساخت‌های مهم این زیست بوم یعنی دسترسی به شبکه جهانی اینترنت در کمال ناباوری به طور یکباره برای مدت طولانی قطع شد. تعدد نهادهای مسئول مجوزدهی و نظارت بر فعالیت کسب و کارها از چالش‌های مهم زیست بوم استارتاپی است.
خانه ملتخانه ملت1 ماه قبل
این ریسک‌ها تنفس درفضای نحیف گلخانه زیست بوم نوآوری و فناوری را دشوار می‌کند. در حالی که جلسات متعددی در کمیسیون اقتصادی و همچنین هیات رئیسه مجلس برگزار شده و به بررسی چالش‌های بیمه‌ای و بانکی شرکت‌های استارت آپی پرداخته شده است، اما گرد یأس و ناامیدی بر فضای زیست بوم که امید مایه حیات آن است، افشانده شد. دکمه قرمزی که هرگز نباید فشرده می‌شد، فشرده شده و یکی از زیرساخت‌های مهم این زیست بوم یعنی دسترسی به شبکه جهانی اینترنت در کمال ناباوری به طور یکباره برای مدت طولانی قطع شد. رئیس فراکسیون فناوری و نوآوری مجلس ادامه داد: یکی از مهمترین چالش‌های استارت‌آپ‌های امروز و جوانان فعال در این حوزه در زمینه ثبت، صدور و نظارت بر فعالیت کسب و کارها است، همچنین ضررهایی که در این حوزه مترتب می‌شوند. حسینی افزود: تعدد نهادهای مسئول مجوزدهی و نظارت بر فعالیت کسب و کارها از چالش‌های مهم زیست بوم استارت آپی است.
ایلناایلنا1 ماه قبل
مجموعه بودجه پیشنهادی دولت در سال ۹۹ برای خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری دانشجویان ایران، حمایت و ارتقای مطبوعات، هدایت تبلیغات و اطلاع‌رسانی، ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، برنامه تولید و انتشار خبر و پژوهش‌های کاربردی در امور فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بالغ بر ۳۰۴ میلیارد تومان است. به گزارش خبرنگار ایلنا، در بودجه پیشنهادی دولت در سال ۹۹ برای رسانه‌ها، بخش‌های مختلفی دیده شده است؛ که شامل: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری دانشجویان ایران، حمایت و ارتقای مطبوعات، هدایت تبلیغات و اطلاع‌رسانی، ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، برنامه تولید و انتشار خبر و پژوهش‌های کاربردی در امور فرهنگی، هنری و رسانه‌ای می‌شود که جمع این موارد در بودجه پیشنهادی بالغ بر ۳۰۴ میلیارد تومان است. جزئیات بودجه پیشنهادی دولت برای هر یک از این برنامه‌ها و بخش‌ها به شرح زیر است: ♦برنامه انتشار نشریات سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا): ۲۲ میلیارد تومان♦کمک به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در زیرمجموعه جهاد دانشگاهی: ۲۶ میلیارد و ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان♦برنامه حمایت و ارتقای مطبوعات معادل ۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که شامل موارد زیر می‌شود: - حمایت از فعالیت‌های کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان- حمایت از تداوم انتشار روزنامه‌های دارای مخاطب خاص و برون مرزی: ۵ میلیارد تومان- نظارت بر فعالیت‌های مطبوعاتی: ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان- کمک به برگزاری و شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مطبوعاتی در استان‌های کشور: ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان- حمایت از حضور بین‌المللی هیات‌های رسانه‌ای: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان- صدور مجوزهای مرتبط با نشریات خارجی و داخلی، تاسیس خبرگزاری، چاپ آگهی و خبرنگاری داخلی: ۴ میلیارد تومان- کمک به موسسات، مراکز، انجمن‌ها، کانون‌ها، تشکل‌های صنفی مطبوعاتی و خبرگزاری‌های غیر دولتی: ۱۹ میلیارد تومان♦برنامه هدایت تبلیغات و اطلاع‌رسانی ۷ میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان است که شامل موارد زیر می‌شود: - اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری الفاظ بیگانه- حمایت از مطالعات تخصصی تبلیغات و اطلاع‌رسانی- کمک به اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی- کمک به برگزاری همایش‌ها، گردهمایی‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تبلیغات- نظارت بر فعالیت‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی- صدور مجوز تاسیس کانون‌ها، طرح‌های تبلیغاتی و سایر مجوزهای قانونی حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی♦برنامه ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال ۴۸ میلیارد و ۱۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که شامل موارد زیر می‌شود: - نظارت بر بسته‌های نرم‌افزاری، ‌ محتوای پیامکی و رسانه‌های دیجیتال- حمایت از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- صدور مجوز تاسیس موسسه فرهنگی دیجیتال، ‌ثبت، ‌ نشر و تکثیر نرم‌افزار و پایگاه‌های اینترنتی و سایر موارد مرتبط- نظارت بر فعالیت‌های تخصصی رسانه‌های دیجیتال- حمایت از تشکل‌ها و موسسات برای توسعه، تولید و انتشار محتوای مروج فرهنگ ایرانی و اسلامی در فضای دیجیتال- اعطای شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال (شامد) - حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های استانی رسانه‌های دیجیتال- کمک به برگزاری نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی سالانه رسانه‌های دیجیتال- کمک به شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مرتبط داخلی و خارجی- حمایت از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی♦برنامه تولید و انتشار خبر: ۱۰۰ میلیارد تومان♦برنامه پژوهش‌های کاربردی در امور فرهنگی، هنری و رسانه‌ای: ۵۷ میلیارد و ۵۰۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که شامل موارد زیر می‌شود: - حمایت از مطالعات و پژوهش در زمینه‌های مرتبط- گردآوری، تولید، تنظیم و تحلیل آمارهای ثبتی
برترین‌هابرترین‌ها1 ماه قبل
مجموعه بودجه پیشنهادی دولت در سال ۹۹ برای خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری دانشجویان ایران، حمایت و ارتقای مطبوعات، هدایت تبلیغات و اطلاع‌رسانی، ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، برنامه تولید و انتشار خبر و پژوهش‌های کاربردی در امور فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بالغ بر ۳۰۴ میلیارد تومان است. ایلنا: در بودجه پیشنهادی دولت در سال ۹۹ برای رسانه‌ها، بخش‌های مختلفی دیده شده است؛ که شامل: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری دانشجویان ایران، حمایت و ارتقای مطبوعات، هدایت تبلیغات و اطلاع‌رسانی، ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، برنامه تولید و انتشار خبر و پژوهش‌های کاربردی در امور فرهنگی، هنری و رسانه‌ای می‌شود که جمع این موارد در بودجه پیشنهادی بالغ بر ۳۰۴ میلیارد تومان است. جزئیات بودجه پیشنهادی دولت برای هر یک از این برنامه‌ها و بخش‌ها به شرح زیر است: برنامه انتشار نشریات سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا): ۲۲ میلیارد تومانکمک به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در زیرمجموعه جهاد دانشگاهی: ۲۶ میلیارد و ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانبرنامه حمایت و ارتقای مطبوعات معادل ۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که شامل موارد زیر می‌شود: - حمایت از فعالیت‌های کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان- حمایت از تداوم انتشار روزنامه‌های دارای مخاطب خاص و برون مرزی: ۵ میلیارد تومان- نظارت بر فعالیت‌های مطبوعاتی: ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان- کمک به برگزاری و شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مطبوعاتی در استان‌های کشور: ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان- حمایت از حضور بین‌المللی هیات‌های رسانه‌ای: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان- صدور مجوزهای مرتبط با نشریات خارجی و داخلی، تاسیس خبرگزاری، چاپ آگهی و خبرنگاری داخلی: ۴ میلیارد تومان- کمک به موسسات، مراکز، انجمن‌ها، کانون‌ها، تشکل‌های صنفی مطبوعاتی و خبرگزاری‌های غیر دولتی: ۱۹ میلیارد تومانبرنامه هدایت تبلیغات و اطلاع‌رسانی ۷ میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان است که شامل موارد زیر می‌شود: - اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری الفاظ بیگانه- حمایت از مطالعات تخصصی تبلیغات و اطلاع‌رسانی- کمک به اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی- کمک به برگزاری همایش‌ها، گردهمایی‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تبلیغات- نظارت بر فعالیت‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی- صدور مجوز تاسیس کانون‌ها، طرح‌های تبلیغاتی و سایر مجوزهای قانونی حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانیبرنامه ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال ۴۸ میلیارد و ۱۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که شامل موارد زیر می‌شود: - نظارت بر بسته‌های نرم‌افزاری، ‌ محتوای پیامکی و رسانه‌های دیجیتال- حمایت از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- صدور مجوز تاسیس موسسه فرهنگی دیجیتال، ‌ثبت، ‌ نشر و تکثیر نرم‌افزار و پایگاه‌های اینترنتی و سایر موارد مرتبط- نظارت بر فعالیت‌های تخصصی رسانه‌های دیجیتال- حمایت از تشکل‌ها و موسسات برای توسعه، تولید و انتشار محتوای مروج فرهنگ ایرانی و اسلامی در فضای دیجیتال- اعطای شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال (شامد) - حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های استانی رسانه‌های دیجیتال- کمک به برگزاری نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی سالانه رسانه‌های دیجیتال- کمک به شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مرتبط داخلی و خارجی- حمایت از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتیبرنامه تولید و انتشار خبر: ۱۰۰ میلیارد تومانبرنامه پژوهش‌های کاربردی در امور فرهنگی، هنری و رسانه‌ای: ۵۷ میلیارد و ۵۰۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که شامل موارد زیر می‌شود: - حمایت از مطالعات و پژوهش در زمینه‌های مرتبط- گردآوری، تولید، تنظیم و تحلیل آمارهای ثبتی
ایلناایلنا1 ماه قبل
در رویداد گیم‌جم پاییزه که با سبک «آنلاین دونفره» برگزار شد، «اعداد معلق» بیشترین امتیاز را کسب کرده و جایزه ویژه این رویداد را از آن خود کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ مراسم اختتامیه گیم‌جم پاییزه انستیتو ملی بازی‌های رایانه‌ای درانستیتو ملی بازی‌سازی واقع در دانشگاه شهید بهشتی، شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب) برگزار و برنده این رویداد معرفی شد. در این رویداد که با سبک «آنلاین دونفره» برگزار شد ۹ بازی توسط ۹ شرکت و تیم بازی‌ساز معرفی شدند که ۳ بازی به‌صورت ارتباط تصویری توسط سازندگان آن ارائه شد. حاضرین در این رویداد پس از ارائه‌ بازی‌ها به آن‌ها امتیاز داده و جمع امتیاز‌ها به همراه رای داوران مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت بازی «اعداد معلق» بیشترین امتیاز را کسب کرده و جایزه ویژه این رویداد را از آن خود کرد. بازی «اعداد معلق» توسط تیم درخت سپید از مشهد و در مدت زمان محدود ساخته شده بود که توسط مرتضی کارگر به‌صورت تماس تصویری ارائه شد.
دنیای اقتصاددنیای اقتصاد2 ماه قبل
امامی افزود: صنعت سرویس‌های دیجیتال در کشور با رشد زیادی رو به جلوست و قابلیت رشد فراوانی دارد. وی تصریح کرد: درحال‌حاضر به سمت توسعه تولید این دو محصول در‌حال حرکت هستیم. امامی با اشاره به تحریم‌های کشور ادامه داد: این صنعت شامل تحریم نمی‌شود و ما به راحتی می‌توانیم در بازارهای بین‌الملل به‌ویژه در منطقه وارد شویم. وی با اشاره به اینکه مبین‌وان به‌دلیل حضور در فرابورس هم شناخته شده است، گفت: این شرکت تسهیلگر صادرات صنایع دیجیتال است و استارت‌آپ‌ها می‌توانند از فرصت ایجاد شده برخوردار شوند. در ادامه این مراسم صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: صنعت بازی‌های ویدئویی درحال توسعه است و در حوزه تولید بازی‌های بومی طی سال گذشته رشد چشمگیری داشته‌ایم.
اقتصادنیوزاقتصادنیوز2 ماه قبل
به گزارش اقتصادنیوز، این قرارداد مابین شرکت‌های مبین وان کیش، پیشگامان سرمایه پاسارگاد (شناسا) و مشاوره سرمایه‌گذاری دیدگاه‌های نوین در محل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منعقد شد. این صندوق با حجم ۳۰ میلیارد تومان و عمر ۷ سال تاسیس شده و پذیره‌نویسی اولیه آن تا یکماه آینده در فرابورس صورت می‌گیرد. امامی افزود: صنعت سرویس‌های دیجیتال در کشور با رشد زیادی رو به جلوست و قابلیت رشد فراوانی دارد. وی تصریح کرد: در حال حاضر به سمت توسعه تولید این دو محصول در حال حرکت هستیم. در ادامه این مراسم صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: صنعت بازی‌های ویدئویی در حال توسعه است و در حوزه تولید بازی‌های بومی طی سال گذشته رشد چشمگیری داشته‌ایم.
زوم‌جیزوم‌جی2 ماه قبل
این یعنی فرش ایرانی توانسته اندکی دارای فرم بصری شود که می‌توان آن را ایرانی و برآمده از فرهنگ ایرانی نامید. به هر حال ما ایرانی هستیم، از این فرهنگیم و اگر بخواهیم واقعا خودمان باشیم، چیزهای زیبایی مانند فرش ایرانی درست درمی‌آید. آنچه کتمان ناپذیر است، فرصت استفاده از چنین پتانسیلی برای ساخت یک بازی ایرانی واقعی و تزریق به بازار جهانی است. این یعنی اندک پتانسیل بازنمود عناصر فرهنگ ایرانی در یک بازی به مرور کم‌رنگ می‌شود. بازی Children of Morta اولین مهم‌ترین بازی است که در ایران تولید شد که همه‌جوره به استانداردهای جهانی تنه می‌زند.
ایبناایبنا2 ماه قبل
به گزارش خبرنگار ایبنا، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جسورانه در حوزه بازی‌های رایانه‌ای با امضای قرارداد تفاهم نامه میان شرکت مبین وان کیش، شناسا و دیدگاه نوین با همکاری بنیاد بازی‌های رایانه‌ای معرفی و آغاز به کار کرد. وی ادامه داد: ‌فاندرهای اصلی این صندوق نهادهای نوین و شناخته سده‌ای هستند که امید داریم تا حرکتی بزرگ را در حوزه بازی‌های رایانه‌ای رقم بزنیم. وی افزود: این صندوق قابلیت سرمایه گذاری از طریق عموم افراد را دارد و شهروندان در این فرصت می‌توانند در بخش‌های دیجیتال سرمایه گذاری کنند. مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد: تحریم‌ها و مشکلات پولی و بانکی زمینه رشد و توسعه را با دشواری روبرو کرده اما فعالیت پیشرفت متوقف نشده و توانستیم با با کمک مجموعه‌های داخلی رشد داشته باشیم. پژمان خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم با تلاش‌های انجام شده، مشکل تامین مالی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای مرتفع شود و اهداف لازم برای توسعه صنعت بازی در کشور محقق شود.
میزان‌آنلاینمیزان‌آنلاین2 ماه قبل
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، سید صادق پژمان مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم امضای قرارداد ایجاد بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری کشور در حوزهگفت: سرویس‌های دیجیتال با رشد قابل توجهی مسیر خود را طی می‌کنند و نقش موثری در زندگی مردم پیدا کرده‌اند، حال با توجه به توسعه پهنای باند و تنوع بازی‌ها، فرصتی برای اپلیکیشن‌های بازی‌های رایانه‌ای در زندگی مردم ایجاد شده است. وی افزود: طی سال‌های گذشته و همچنین سال‌های پیش رو فرصت خوبی برای توسعه حوزه آی‌تی در کشور بوجود آمده، ولی بازیگران زیادی نداشته است. حال با تغییر رویه و اقبال بی نظیر بازیکنان در صنعت دیجیتال توانسته‌ایم محدودیت‌های صنعت دیجیتال را به فرصت تبدیل کنیم و شرایط تحریم را دور بزنیم. مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: با توجه به محدویت‌هایی که تحریم در کشور ایجاد کرده توانسته‌ایم از این فرصت برای عرضه و تولید بازی‌های رایانه‌ای در بازار‌های بین‌المللی استفاده کنیم، همین موضوع باعث شد جرقه اصلی بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری کشور در حوزه بازی‌های رایانه‌ای شکل بگیرد. پژمان با بیان اینکه رونق تولید و عرضه بازی‌های رایانه‌ای در سطح بین‌الملل موجب حرکت به سمت تولید ناخالص ملی می‌شود گفت: سرمایه‌گذاری در بازی‌های رایانه‌ای بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در مجموعه شرکت‌های داخلی است که این سرمایه‌گذاری در سطح بین‌الملل جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت. وی توضیح داد: شرکت سرمایه گذاری داخلی تسهیل‌گری صنایع دیجیتال را بر عهده دارد، با داشتن یک تجربه موفق در فرابورس توانسته‌ایم شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در بزرگترین صندوق کشور در حوزه بازی‌های رایانه‌ای را فراهم کنیم. مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یادآوری کرد: نقش بخش خصوصی در حوزه پشتیبانی از بازی‌های رایانه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد که در این راستا بسیاری از استارت‌آپ‌ها نقشی ایفا می‌کنند و این اولین تجربه در قالب صندوق سرمایه‌گذاری در سطح ملی خواهد بود. پژمان اظهار کرد: ارزش صندوق سرمایه‌گذاری بازی‌های رایانه‌ای ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده که می‌تواند نقش بسزایی در تولید و عرضه بازی‌های رایانه‌ای در عرصه داخلی و بین‌الملل ایجاد کند. وی با بیان اینکه در سال ۹۶ میزان مخاطب بازی‌های رایانه‌ای ۲۸ میلیون نفر بوده است، گفت: از این تعداد حدود ۴۷ درصد افراد در روز بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند و این به معنای رشد قابل توجه در مجموعه موفقیت بازی‌های رایانه‌ای در سطح جهانی با توجه به تحریم‌ها به شمار می‌آید. مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خاطرنشان کرد: ‌ برای سرمایه‌گذاری در بزرگترین صندوق کشور در حوزه بازی‌های رایانه‌ای مطالعات دقیقی صورت گرفته تا بتوان با استفاده از فرصت‌ها و دور زدن تحریم شرایط را برای رونق و جایگاه اصلی بازی‌های رایانه‌ای در کشور فراهم کرد. پژمان تصریح کرد: رشد و پیشرفت در حوزه بازی‌های رایانه‌ای طی سال‌های اخیر رو به فزونی بوده و طبق آخرین آمار ۱۴ درصد بازی‌های رایانه‌ای داخلی یا بومی‌سازی شده‌اند و این روند در سال‌های آینده نیز رو به فزونی خواهد داشت.
مهرمهر2 ماه قبل
به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۲۶ آبان‌ماه، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای میان سه شرکت در این حوزه ایجاد شد. سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در این نشست گفت: خوشحالیم که این اتفاق مبارک یعنی ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌های در مجموعه بنیاد به صورت رسمی آغاز می‌شود، به دلایل مختلفی همکاران انتخاب خوبی داشتند. باید بگویم که قطعا وجوه گوناگون بازی‌های رایانه‌ای در حال رشد است و حتی بازی‌های بومی هم از این پیشرفت مستثنا نیستند و در کل روند رو به رشدی را در پیش داریم. او ادامه داد: همچنین در تابستان امسال ۱۴کلاس انیستیتو فعالیت داشت تا آموزش‌های نوین را به افراد علاقه‌مندان در حوزه بازی‌های رایانه‌ای ارائه دهد. او تصریح کرد: حضور بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان بازوی بخش دولتی در این عرصه می‌تواند این مسیر رشد را تکمیل کند.
برنابرنا2 ماه قبل
نشست ماهانه کمیسیون فناوری، اطلاعات و فضای مجازی کمیته ملی المپیک با حضور اعضای آن در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار شد. به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دهمین نشست کمیسیون فناوری، اطلاعات و فضای مجازی کمیته ملی المپیک با محوریت بررسی نشست کمیسیون با مدیران IT فدراسیون‌ها، نقشه راه فناوری و اطلاعات و همکاری با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار و در خصوص مسائل مختلف بحث و تبادل نظر شد. همچنین در خاتمه این نشست مقرر شد پیش نویس آیین نامه مشترک با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ارائه به هیات اجرایی پس از بررسی‌های لازم آماده شود.
ایسناایسنا2 ماه قبل
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، مزیت ایران را تاریخ غنی آن دانست و افزود: تاریخ انقضای فیلم‌های تخیلی گذشته است و وقت آن است که به سمت بازی‌های تاریخی تمدنی برویم. وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۸۵ گروه تبلیغی در دفتر تبلیغات وجود دارد که ۴۰ تای آن گروه‌های سنتی هستند و بقیه گروه‌های نوین. رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش زبان اسپانیایی، عربی، فرانسه، انگلیسی و چینی از دیگر فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی است و همچنین، برپایی جشنواره ملی سبک زندگی که امسال بیش از ۲۸ هزار اثر از سراسر کشور به آن فرستاده‌شده است. وی افزود: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ۱۱۲ عنوان کتاب چاپ کرده و حدود هشت عنوان کتاب جدید را نیز در دست انتشار دارد. ۸۰ درصد از برنامه‌های دفتر تبلیغات نیز مسئله محور است و بر اساس ۱۶ مسئله تعریف‌شده از سوی دفتر مرکزی اجرا می‌شود.
زوم‌جیزوم‌جی2 ماه قبل
سال‌ها است که علاقه‌مندان به اشتغال در حوزه ساخت بازی‌های ویدیویی از کلاس‌های انستیتو ملی بازی‌سازی استفاده می‌کنند. کم نیستند هنرآموزهای دیروز این مؤسسه آموزشی که امروز به‌عنوان مربی در انستیتو ملی بازی‌سازی به انتقال تجربه مشغولند. سال گذشته هم تأسیس دپارتمان خبرنگری انستیتو منجر به برگزاری دوره خبرنگاری و نقد بازی‌های ویدیویی شد؛ دپارتمانی که بهترین خروجی‌های آن اکنون در رسانه‌های تخصصی بازی کشور مشغول به فعالیت‌اند. با این مقدمه کوتاه، ‌ انستیتو ملی بازی‌سازی قصد دارد با همکاری دانشگاه صنعتی شریف دوره تخخصی مدیریت بازی‌سازی برگزار کند. گواهی این دوره به‌طور مشترک توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه صنعتی شریف صادر می‌شود و تعداد شرکت‌کنندگان این دوره محدود است.
اقتصاد آنلایناقتصاد آنلاین2 ماه قبل
درواقع مردم به دنبال کلمه بازی و بازی ماشینی یا بازی جدید دخترانه هستند. اما سؤال اینجاست علت تولید کم بازی در ایران چیست؟ صنعت بازی ایران از چه کمبودهایی پیروی می‌کند و حلقه‌های مفقوده این صنعت کدامند؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال به سراغ افراد متخصص فعال در صنعت رفته و با آنها به گفت‌وگو نشستیم. فقدان دانش فنی برای تولید محتوای باکیفیتاحسان کنگرانی، مدیر بخش بازی در «کافه‌بازار»، در رابطه با میزان تقاضا برای صنعت بازی می‌گوید: «در این رابطه تخمین عدد و ارقام خاصی ندارم؛ بازی ویدئویی یک کالای سرگرمی محسوب می‌شود. به اعتقاد مدیر بخش بازی «کافه‌بازار»؛ سهم رقابت در صنعت بازی کنونی کشور ما صفر است. رشد درآمد صنعت بازی در دنیا ۱۰ درصد است، اما در ایران به استناد آمار کافه بازار ۶۰ درصد است.
تسنیمتسنیم2 ماه قبل
وی بیان کرد: عدم آموزش صحیح به کودکان و نوجوانان از یک سو و از سوی دیگر تمایل آنان به استفاده از این نوع بازی‌های رایانه‌ای سبب بروز آسیب‌ها و مخاطرات جدی در جامعه و خانواده‌ها شده است. سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با تأکید بر لزوم پیشگیری از آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز عنوان کرد: این معاونت با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ستاد مربوطه و نیز همکاری سایر دستگاه‌های متولی، پیشگیری از ارائه بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز را در دستور کار خود قرار داده است. وی گفت: پیشگیری از ارائه بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز از گسست فکری و عاطفی درون خانواده‌ها جلوگیری کرده و زمینه کسب آگاهی از اثرات سوء بازی‌های غیر مجاز را برای خانواده‌ها مهیا می‌کند. وی ابراز کرد: هدف مهم این طرح پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی و توانمندسازی نسل نوپا برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است. وی همچنین توجه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان به پیشگیری‌های رشدمدار را یکی از برنامه‌های اصلی این معاونت خواند و خواستار مشارکت بیشتر سایر دستگاه‌ها در اجرای بهینه برنامه‌های پیشگیرانه رشدمدار شد.
ایسناایسنا2 ماه قبل
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: مقابله با ارائه بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز و نامناسب یک ضرورت اساسی است. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان، مهدی الماسی اظهار کرد: نظر به تأثیر گسترده و مخرب بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز و اثرات نامطلوب و ناخوشایند آن بر کودکان و نوجوانان کارگاه‌های استانی شیوه مواجهه صحیح با آسیب‌های ناشی از بازی‌های رایانه‌ای ویژه عوامل انتظامی و اجرایی مرتبط، توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان تشکیل می‌شود. وی بیان کرد: عدم آموزش صحیح به کودکان و نوجوانان از یک سو و از سوی دیگر تمایل آنان به استفاده از این نوع بازی‌های رایانه‌ای باعث بروز آسیب‌ها و مخاطرات جدی می‌شود. الماسی ضمن تأکید بر لزوم پیشگیری از مخاطرات بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز بیان کرد: این معاونت با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ستاد مربوطه و نیز همکاری سایر دستگاه‌های متولی، پیشگیری از ارائه بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز را در دستور کار خود قرار داده است. وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشگیری از ارائه بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز از گسست فکری و عاطفی درون خانواده‌ها جلوگیری کرده و زمینه کسب آگاهی از اثرات سوء بازی‌های غیرمجاز را برای خانواده‌ها مهیا خواهد ساخت.
مهرمهر2 ماه قبل
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی الماسی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تاثیر گسترده و مخرب بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز و اثرات نامطلوب و ناخوشایند آن بر کودکان و نوجوانان کارگاه‌های استانی شیوه مواجهه صحیح با آسیب‌های ناشی از بازی‌های رایانه‌ای ویژه عوامل انتظامی و اجرائی مرتبط، توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان تشکیل خواهد شد. الماسی بیان کرد: عدم آموزش صحیح به کودکان و نوجوانان از یک سو و از سوی دیگر تمایل آنان به استفاده از این نوع بازی‌های رایانه‌ای باعث بروز آسیب‌ها و مخاطرات جدی شود. وی ضمن تأکید بر لزوم پیشگیری از مخاطرات بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز عنوان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ستاد مربوطه و نیز همکاری سایر دستگاه‌های متولی، پیشگیری از ارائه بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز را در دستور کار خود قرار داده است. الماسی عنوان کرد: پیشگیری از ارائه بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز از گسست فکری و عاطفی درون خانواده‌ها جلوگیری کرده و زمینه کسب آگاهی از اثرات سوء بازی‌های غیر مجاز را برای خانواده‌ها مهیا خواهد ساخت.
زوم‌جیزوم‌جی2 ماه قبل
سومین دوره رویداد جایزه بازی‌های جدی در آینده‌ای نه‌چندان دور برگزار خواهد شد. این دوره از رویداد بازی‌های جدی در قالب سه رویداد جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۸، هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۸ و سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در رویداد می‌توانند با مراجعه به سایت رویداد جایزه بازی‌های جدی برای ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند. بنابر جدیدترین اخبار بازی در ایران، صادق پژمان، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در باب برگزاری سومین دوره رویداد بازی‌های جدی صحبت‌هایی کرده است. شما کاربران زومجی می‌توانید نظرات خود را درباره جزییات سومین رویداد جایزه بازی‌های جدی با ما در میان بگذارید.
برنابرنا2 ماه قبل
سالنامه آماری فرهنگ و هنر سال ۱۳۹۷ توسط نشر پویه مهر اشراق زیر نظر دکتر نظام بهرامی کمیل در ۸۰۰ نسخه منتشر شد. به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این سالنامه به منظور اطلاع­ رسانی و قرار دادن آمار و اطلاعات در اختیار مدیران و پژوهشگران، سالنامه آماری فرهنگ و هنر سال ۱۳۹۷ توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی راهبردی منتشر شد. سالنامه آماری فرهنگ و هنر سال ۱۳۹۷ در ۱۹ فصل به شرح زیر تدوین شده است. ۱- معاونت امور فرهنگی۲- معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی۳- معاونت امور هنری۴- معاونت امور قرآن و عترت۵- معاونت توسعه مدیریت و منابع۶- معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌ها۷- سازمان سینمایی و امور سمعی بصری۸- سازمان اوقاف و امور خیریه۹- سازمان حج و زیارت۱۰- سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی۱۱- سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی۱۲- نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور۱۳- ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور۱۴- مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال۱۵- دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی۱۶- دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی۱۷- موسسه پژوهشی فرهنگ، هنر و ارتباطات۱۸- انجمن آثار و مفاخر فرهنگی۱۹- بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

معرفی و رونمایی «استاندارد خدمات کتابخانه‌های عمومی برای کودکان و نوجوانان»

7+
نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشورنهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور3 ماه قبل

به انتهای لیست رسیدید