توسعه حمل و نقل عمومی

توسعه حمل و نقل عمومی

اقتصاد آنلایناقتصاد آنلاین11 ساعت قبل
از همین رو در چنین شرایطی نمی‌توان اطمینان داشت که کاهش مصرف بنزین ادامه پیدا کند. اما با توجه به اینکه انتخاب دیگری هم وجود ندارد، یکی از راهکارهای کنترل مصرف به طور قطع افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی است. به گفته وی توسعه حمل و نقل عمومی شرایطی را فراهم می‌کند که در پی آن افراد کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و نتیجه آن کاهش مصرف بنزین خواهد بود. فراهم کردن شرایط حمل و نقل عمومی رایگان برای اقشار فرودست جامعه موقعیتی ایجاد می‌کند که یکی از گره‌های جدی زندگی این افراد باز شود. به اعتقاد حریری یکی از شیوه‌های مناسب پرداخت یارانه به اقشار فرودست فراهم کردن کارت‌های بهداشت رایگان، خدمات عمومی رایگان و البته حمل و نقل رایگان است.
خبرآنلاینخبرآنلاین13 ساعت قبل
مرتضی الویری در بیست و ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها افزود: یارانه بنزین در صورتی می‌تواند به توسعه منجر شود که به دهک‌های بالا اختصاص نیابد. وی اظهار امیدواری کرد تا درآمدهای این طرح برای توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های شهری اختصاص یابد. اعطای جایزه تهرانرییس شورای عالی استان‌ها از اعطای جایزه تهران به برترین حوزه شهری در یازدهمین جشنواره پژوهش شهری خبر داد و گفت: همزمان با هفته پژوهش مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران که هرساله جشنواره پژوهش شهری را برگزار می‌کند، امسال میزبان یازدهمین جشنواره پژوهش شهری است. وی افزود: بنابراین چالش کاهش شدید درآمدهای نفتی در شرایطی که ثبات جهانی وجود ندارد را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و به سمت حذف درآمدهای نفتی از بودجه پیش رفت. رییس شورای عالی استان‌ها افزود: شهرداری‌ها نیز در سال‌های اخیر به درآمدهای پایدار توجه ویژه‌ای داشته و امسال نیز از کمیسیون‌های تخصصی می‌خواهم تا پیشنهادهای کاربردی خود را در این زمینه ارائه دهند.
رکنارکنا1 روز قبل
• محمدعلی نجفی، شهردار اسبق سند تحویل و تحول را به شورای شهر تهران ارائه کرد که باعث دستگیری برخی معاونان شهردار اسبق شد. پیمانکاران این پروژه‌ها جلوی شورای شهر تعجمع کرده و به شورای شهر دوره پنجم فحش می‌دهند. من سوابق و مکاتبات سازمان بازرسی را مطالعه م کنم مشخص است که بسیار دقیق است و بخشی از این مسائل مربوط به گذشته است که سازمان بازرسی در حال پیگیری آن است. • تخلفاتی از دوره گذشته در سازمان بازنشستگی شهرداری تهران وجود داشت که سازمان بازرسی شهرداری شروع به بررسی این تخلفات پرداخت. قطعا من که در حمل و نقل شهری کار کردم نمی‌توانم در حمل و نقل برون شهری موفق باشم.
خوزستان آنلاینخوزستان آنلاین1 روز قبل
وی اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که سالانه ۷ میلیون مرگ منتسب به آلودگی هوا است که ۴٫۲ میلیون آن مربوط به آلودگی در هوای آزاد و بقیه مربوط به آلودگی در داخل منازل است. در واقع این ۷ میلیون مرگ حدود ۱۰ درصد مرگ و میر دنیا را به خود اختصاص می‌دهد. وی اظهار داشت: مسئله مهم این است که می‌دانیم آلودگی هوا را چگونه کاهش دهیم اما سرطان را هنوز نمی‌دانیم بنابراین اگر آلودگی را کنترل کنیم به میزان زیادی امید به زندگی افزایش می‌یابد. وی به سال‌های از دست رفته به علت مرگ ناشی از آلودگی هوا در تهران اشاره کرد و گفت: به این نسبت به واسطه مواجهه با آلودگی ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون در تهران ۴۲ هزار سال عمر از دست رفته داشتیم که در گروه سنی ۱۵ تا ۶۵ سال حدود ۲۷ هزار سال بوده است همچنین هزینه اقتصادی آن برای شهر تهران حدود ۱٫۳ میلیارد دلار بوده است. اینها آمارهای تکان دهنده‌ای هستند و باید بررسی کرد که کشورهای موفق در خصوص کنترل آلودگی هوا چه کارهایی انجام داده‌اند.
اقتصاد آنلایناقتصاد آنلاین2 روز قبل
همچنین دولت موظف است با رعایت قانون حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی شهری و حومه نسبت به تضمین اصل و سود این تسهیلات اقدام کند. اوراق فروش نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید شهرداری مربوطه و سازمان برنامه و بودجه کشور قابل واگذاری به طلبکاران آن طرح می‌باشد. همچنین در لایحه پیشنهادی بودجه آمده است که عوارض ارزش افزوده براساس قانون برنامه ششم توسعه در شهرستان تهران به نسبت هشتاد و هشت درصد در نقطه شهری شهر تهران و ۱۲درصد در نقاط روستایی و عشایری توزیع می‌شود. در لایحه بودجه آمده است که عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حامل‌های انرژی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده و جداول پرداختی‌ها (مصارف) این تبصره، پس از وصول، ظرف مدت یک ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود تا به شهرداریها و دهیاریها پرداخت شود. در قسمت اعتبارات هزینه‌ای (جاری) نیز دستگاه‌های مجری برای شهرداری تهران ۱۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده است.
عصر ایرانعصر ایران2 روز قبل
با هدف بهبود و توسعه‌ی حمل و نقل شهری انجام شد: تپ‌سی، به عنوان یکی از بازیگران اصلی حمل و نقل آنلاین، از ابتدای آذر ماه، فعالیت خود را در شهر قم آغاز کرد. تپ‌سی با هدف تسهیل حمل و نقل درون‌شهری در قم، شروع به فعالیت کرده و آماده قبول درخواست سفرهای شهروندان قمی است. با اضافه شدن قم به شهرهای محل فعالیت تپ‌سی، هم اکنون این شرکت در تمام شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت حضور دارد. به همین دلیل، این شهر ظرفیت زیادی در بخش حمل و نقل شهری دارد که نیازمند ساماندهی و حضور بیشتر بازیگران اصلی حمل و نقل اینترنتی است. تپ‌سی با توجه به نیاز شهروندان قمی به خدمات حمل و نقل هوشمند، در نظر دارد تا با تشکیل ناوگان کافی و ارائه خدمات مطلوب در شهر قم، علاوه بر تسهیل حمل و نقل شهری و پاسخ به نیاز شهروندان در قم، فرصت‌های شغلی جدیدی در این شهر ایجاد کند.
همشهریهمشهری2 روز قبل
همچنین دولت موظف است با رعایت قانون حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی شهری و حومه نسبت به تضمین اصل و سود این تسهیلات اقدام کند. اوراق فروش نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید شهرداری مربوطه و سازمان برنامه و بودجه کشور قابل واگذاری به طلبکاران آن طرح است. همچنین در لایحه پیشنهادی بودجه آمده است که عوارض ارزش افزوده بر اساس قانون برنامه ششم توسعه در شهرستان تهران به نسبت ۸۸ درصد در نقطه شهری شهر تهران و ۱۲ درصد در نقاط روستایی و عشایری توزیع می‌شود. در لایحه بودجه آمده است که عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حامل‌های انرژی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده و جداول پرداختی‌ها (مصارف) این تبصره، پس از وصول، ظرف مدت یک ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود تا به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شود. در قسمت اعتبارات هزینه‌ای (جاری) نیز دستگاه‌های مجری برای شهرداری تهران ۱۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده است.
قدس آنلاینقدس آنلاین2 روز قبل
مصوبه نصب فیلتر دوده روی خودروهای سنگین دیزلی نمونه بارزی از این دست مصوبات است. اما در خصوص نصب فیلتر دوده روی خودروهای در حال تردد هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. به طوری که در بودجه امسال و سال آینده شهرداری تهران ردیف بودجه نصب فیلتر دوده حذف شده است. در واقع آن‌ها راحت‌ترین راهکار یعنی خرید اتوبوس‌های جدید را دنبال می‌کنند که روی آن فیلتر دوده نصب است. وی از امکان تولید فیلتر دوده در داخل کشور خبر می‌دهد و می‌گوید: تولید فیلتر دوده فناوری چندان دشواری نیست.
خبرآنلاینخبرآنلاین2 روز قبل
آخرین خبری که از سوی محسن محمدیان مدیر روابط عمومی مترو تهران بیان شده حاکی از آن است که به خاطر ازدحام مردم در برخی ایستگاه‌های مترو، تردد قطارها با کندی مواجه شده است. دلیل این موضوع عجیب هم یک تصمیم اشتباه است: قطارها متعلق به شهرداری کرج است و آنها اجازه نداده‌اند این قطارها برای تردد مردم کرج تا تهران مورد استفاده قرار گیرد! برآوردها نشان می‌دهد در میانه سال ۱۳۹۸ هزینه خرید هر واگن مترو، بیش از ۱۵ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. شهرداری تهران مسئول پیگیری بازگشت قطارها شدرئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به خبرآنلاین می‌گوید شرکت مترو تهران مسئول پیگیری بازگشت دو رام قطار متوقف شده در کرج به مترو شد. چون در نهایت شهرداری کرج می‌خواهد این قطارها را چه کند؟ قطار را که نمی‌شود در موزه گذاشت.

گرایش‌های سیاسی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس/ اعلام وصول طرح ایجاد تهران جنوبی/ تکذیب درخواست رئیس‌جمهور برای پخش اعترافات تلویزیون

19+
ایلناایلنا3 روز قبل
خبر فوریخبر فوری3 روز قبل
رئیس هیئت مدیره کانون جایگاه داران گفت: قیمت تمام شده هر لیتر بنزین برای دولت ۴ تا ۵ هزار تومان است اما اینکه گفته می‌شود بنزین در کشور ما خیلی ارزان است یک تحلیل اشتباه است. همایون صالحی درخصوص مصرف بنزین سوپر گفت: حدود دو سال است که بنزین سوپر به دلیل تحریم‌ها کمتر عرضه شده و بیشتر صادر می‌شود و البته بنزین سوپر در تهران به دلیل مسائل سیاسی به مقدار بیشتری عرضه می‌شود. وی گفت: طبق آخرین آمارها، مصرف بنزین سوپر از یک میلیون لیتر مصرفی به حدود ۴۰۰ هزار لیتر رسیده است. رئیس هیئت مدیره کانون جایگاه داران با بیان اینکه مصرف بنزین سوپر به شدت پایین آمده گفت: با ماندن بنزین سوپر در مخزن، فضای خالی مخازن در زیر زمین بیشتر شده و با تغییر حجم، تبخیر افزایش پیدا می‌کند و جایگاه داران هم ضرر خواهند کرد. وی با اشاره به اینکه تغییر قیمت، میزان مصرف را فقط در یک بازه کوتاه مدت کاهش می‌دهد بیان کرد: روش منطقی و عقلانی برای کاهش مصرف سوخت توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های مربوطه است.
ایسناایسنا3 روز قبل
ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح قیمت بنزین، ۱۰ درصد مصرف آن در روز کاهش پیدا کرده که البته باید کاهش مصرف بنزین تداوم داشته باشد. علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان صرفه‌جویی مصرف بنزین در یک ماه گذشته بعد از اصلاح قیمت آن، اظهار کرد: قبل از اصلاح قیمت بنزین، مصرف آن ۱۰۰ میلیون لیتر در روز بود و هم‌اکنون تولید آن ۱۱۰ میلیون لیتر در روز است که صادر هم می‌شود. مجلس موافق دو نرخی شدن قیمت بنزین نبود و نظرش افزایش تدریجی قیمت بنزین بود. اگر می‌خواهیم شدت مصرف انرژی را که سه برابر متوسط دنیا است باید جاده‌ها بیشتر ریلی شود و چون مصرف انرژی در ریل ۱۰ درصد است شدت مصرف انرژی کاهش زیادی پیدا می‌کند. امیدواریم در اصلاح قیمت بنزین کار کارشناسی انجام شده باشد تا کاهش مصرف و بهینه‌سازی مصرف سوخت تداوم یابد.
خبر فوریخبر فوری4 روز قبل
دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور گفت: خطر حوادث رانندگی ۱۵ برابر زلزله است و روزانه ۴۶ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند. هرمز ذاکری دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با اشاره به اینکه این کمیسیون در هر موقعیت نقش پایه‌ای در ایمنی راه‌ها دارد، گفت: ایمنی در ذیل یک مدیریت راهبردی ایجاد می‌شود و دولت باید با اجرای پارامتر‌های دقیق‌تر بتواند میزان حوادث جاده‌ای را کاهش دهد. او با اشاره به اینکه افزایش تلفات رانندگی و تصادفات جاده‌ای یک روند نگران کننده‌ای را طی می‌کند گفت: افزایش چشمگیر تصادفات جاده‌ای باعث شده است که در طول ماه‌های گذشته شاهد رشد چشمگیر تلفات جاده‌ای باشیم. او بیان کرد: خطر تصادفات جاده‌ای ۱۵ برابر خطر زلزله است این در حالی است که در بین افکار عمومی خطر زلزله نگران کننده است در صورتی که روزانه ۴۶ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند. دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور اظهار کرد: ۶ تا ۷ درصد تولید ناخالص داخلی کشور صرف خسارت‌های رانندگی می‌شود، اما باید سعی کنیم با رفع نقاط حادثه خیز و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی ایمنی را در این حوزه افزایش دهیم.
ایسناایسنا4 روز قبل
ایسنا/فارس رییس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به پراکندگی سامانه‌های هوشمند در مرکز کنترل ترافیک و سازمان فاوا بر ارتقا هماهنگی دو حوزه به منظور یکپارچه‌سازی این سامانه‌ها تاکید کرد و گفت: سامانه‌های هوشمند شهری بهمن‌ماه یکپارچه می‌شود. وی خاطرنشان کرد: سیستم حمل و نقل هوشمند تنها یک ابزار یا تکنولوژی جدید نیست در واقع، (Intelligent Transportation Systems) (ITS)، امکان یکپارچه‌سازی سیستم حمل‌ونقل را فراهم می‌آورد. عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به برنامه ریزی مرکز کنترل ترافیک در زمینه توسعه سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS)، سامانه‌های پیشرفته اطلاعات حمل و نقل، سامانه پیشرفته مدیریت حمل و نقل، سامانه پرداخت الکترونیکی، سامانه پیشرفته حمل و نقل همگانی و سامانه پیشرفته کنترل وسایل نقلیه، افزود: در راستای تحقق این مهم، سامانه‌های مورد استفاده در راستای مدیریت شهری هوشمند باید ادغام شود. وی با اشاره به یکپارچه‌سازی سامانه‌های هوشمند شهری ادامه داد: در این راستا می‌توان، از داده‌های موجود مرکز کنترل ترافیک در دیگر نهادهای شهری (مانند سیستم هشدار طغیان رودخانه) استفاده کرد. عضو شورای اسلامی شهر شیراز، بر نظارت و ریاست کمیته فنی و تعیین شرح وظیفه از سوی سازمان فاوا تاکید کرد.
ایسناایسنا4 روز قبل
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه امروز شورای شهر تبریز در خصوص لایحه افزایش نرخ پارکینگ داری با اشاره به این‌که در بررسی پارکینگ‌های استاندارد و غیراستاندارد باید تفکیک قائل شد، گفت: با افزایش نرخ ورودیه، نمی‌توان مدیریت بر پارکینگ‌ها را جدی‌تر کرد. فریدون بابایی‌اقدم نیز با اشاره به تعریف کاربری برای زمین‌های خالی، ادامه داد: پارکینگ‌ یکی از کاربری‌های مهم شهری است اما در توسعه شهر مغفول مانده است. عبداله تقی‌پور گفت: تعیین یک نرخ ثابت برای تمام پارکینگ‌ها کار درستی نیست و باید در این راستا به سمت هوشمندسازی پارکینگ‌ها رفته و در تصمیم گیری‌های توسعه حمل و نقل عمومی، ایجاد پارکینگ‌ها به صورت جدی دیده شود. در ادامه رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری عنوان کرد: باید به جای داخل شهر در محدوده حاشیه مرکزی شهر مجوز پارکینگ داده شود. به گزارش روابط عمومی شورای شهر تبریز، وی ادامه داد: در تمام نقاط دنیا نرخ پارکینگ ثابت نیست و براساس خدمات ارائه شده باید نرخ‌ها اخذ شود.
همشهریهمشهری4 روز قبل
معتقد نیستم که مشکل آلودگی هوا راه‌حل قطعی نداردحناچی در ادامه با بیان اینکه معتقد نیستم که مشکل آلودگی هوا راه‌حل قطعی ندارد چرا که راه‌حل آن کاهش آلاینده‌هاست، تاکید کرد: باید هر اقدامی که برای کاهش آلاینده‌ها لازم است را انجام دهیم. آلودگی هوا و ترافیک هم یکی از عارضه‌های کلانشهرهاست که ریشه اصلی آن در تمرکز جمعیت در یک مساحت است. وی به میزان تأثیرگذاری طرح کاهش آلودگی هوا نیز پرداخت و گفت: میزان مونواکسیدکربن در تهران در تابستان امسال نسبت به قبل از اجرای طرح جدید کاهش محسوس پیدا کرده است. حناچی در پاسخ به این سوال که سهم شهرداری تهران از آلودگی هوا چقدر است، اظهار داشت: نمی‌توان برای سهم شهرداری تهران در موضوع آلودگی هوا درصد تعیین کرد اما پلیس راهور و شهرداری ٢ دستگاه اصلی هستند که اگر هماهنگ باشند، می‌توانند تاثیر زیادی بگذارند. وی درباره این اتهام به شهرداری تهران که طرح کاهش آلودگی هوا با انگیزه درآمدزایی اجرا شده است، تصریح کرد: اتفاقا واقعیت این است که درآمدهای شهرداری در این خصوص کاهش پیدا کرده است چون تخفیفات آن بیشتر شده است.
مهرمهر4 روز قبل
راه حل موضوع آلودگی هوای تهران، کاهش آلاینده‌هاستحناچی با بیان اینکه در شرایطی که تهران در زمستان به دلیل پدیده وارونگی نمی‌تواند تنفس کند، توسعه فضای سبز یک الزام است، در خصوص راه حل آلودگی هوای تهران و وجود نداشتن راه حل قطعی برای مشکل آلودگی هوای پایتخت گفت: من معتقدم راه حل موضوع آلودگی هوای تهران، کاهش آلاینده‌هاست. به هر حال آلودگی و ترافیک یکی از عارضه‌های تهران است و ریشه این دو، تمرکز جمعیت در یک جغرافیای محدود است. حناچی در مورد انتقادات پلیس راهور به شهرداری با بیان اینکه طرح کاهش آلودگی هوا یک طرح بازدارنده است و میزان خودروهای ورودی به محدوده طرح را کنترل می‌کند، گفت: مساله انتقادات پلیس به این طرح یک بحث کارشناسی است و ما این تصمیمات را در شورای ترافیک اخذ می‌کنیم. من ترجیح می‌دهم این موضوعات کارشناسی را در مطبوعات و رسانه‌ها مطرح نکنیم چراکه خیلی راحت با اعداد و آمار می‌توان این موضوع را بررسی کرد. در این راستا ۱۵ هزار معبر در تهران بررسی شد و آن چیزی که عمدی تلقی می‌شد کمتر از دو دهم درصد بود.
فارسفارس4 روز قبل
عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه در شهر تبریز با مشکل پارکینگ روبه‌رو هستیم‌، گفت: در مسیرگشایی‌ها باید به ایجاد پارکینگ‌ها توجه کنیم. رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه در شهر تبریز با مشکل پارکینگ روبه‌رو هستیم‌ تاکید کرد: در مسیرگشایی‌ها باید به ایجاد پارکینگ‌ها توجه کنیم. عبداله تقی‌پور دیگر عضو شورای شهر تبریز همچنین گفت: تعیین یک نرخ ثابت برای تمام پارکینگ‌ها کار درستی نیست، امروز باید به سمت هوشمندسازی پارکینگ‌ها رفت. وی افزود: در تصمیم‌گیری‌های توسعه حمل و نقل عمومی ایجاد پارکینگ‌ها باید به صورت جدی دیده شود. وی ادامه داد: در تمام نقاط دنیا نرخ پارکینگ ثابت نیست براساس خدمات ارائه شده باید نرخ‌ها اخذ شود.
صدا و سیماصدا و سیما4 روز قبل
زهرا صدراعظم نوری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در تشریح نقش مدیریت شهری جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) افزود: شهروندان باید بدانند که مدیریت شهری به صورت جدی پیگیر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است. رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به این که توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی به دو بخش زیر ساخت و تجهیزات تقسیم بندی می‌شود، افزود: ما در مدیریت شهری زیر ساخت‌هایی مانند تونل را احداث می‌کنیم، اما تجهیز آن و خرید واگن اقدامی است که از حیطه اختیار مدیریت شهری خارج است و کمک دولت را می‌طلبد. صدراعظم نوری ادامه داد: ما در بخش ساخت تونل مترو از ظرفیت نیرو‌های داخلی استفاده می‌کنیم، اما بازهم توسعه و ازدیاد واگن‌های مترو وظیفه مدیریت شهری نیست و کمک دولت را می‌خواهد. خانم صدراعظم نوری با تاکید بر اینکه به مردم حق می‌دهم که از ازدحام جمعیت در مترو و اتوبوس ناراضی باشند، گفت: استفاده بیش از حد شهروندان از مترو و اتوبوس در کنار ایحاد نارضایتی موجب استهلاک زودتر ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود. وی با اشاره به این که شورای شهر و شهرداری تهران در توسعه و ناوگان حمل و نقل عمومی دستشان باز نیست، بیان کرد: ما در مدیریت شهری در زمان بودجه ریزی بیشترین سهم و اعتبار را به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص می‌دهیم و ناوگان حمل و نقل عمومی از بخش‌هایی است که زودتر از هر نهادی بودجه خود را دریافت می‌کند.
مشرق‌نیوزمشرق‌نیوز5 روز قبل
به گزارش مشرق، احمد توکلی در یادداشتی نوشت: از اواخر دهه ۶۰ تا سال ۱۳۸۳، نوروز هر سال دولت درصدی معمولا کمتر از نرخ تورم به قیمت بنزین اضافه می‌کرد و عملا «قیمت واقعی» بنزین را کاهش می‌داد. این مساله در کنار افزایش شدید تولید و فروش خودرو، در نیمه اول دهه ۸۰ باعث ورود انبوه خودروها به خیابانها و تشدید راه بندانها، آلودگی هوا و بیماری‌های جسمی و روانی شده بود. ضمن اینکه در اواسط دهه ۸۰ مصرف روزانه بنزین به مرز روزانه ۶۵ میلیون لیتر رسیده بود و امکانات حمل و توزیع بنزین در آن سالها اجازه ادامه رشد مستمر مصرف بنزین را نمی‌داد. برای حل معضل ایجاد شده و جبران ۱۴سال سیاستگذاری اشتباه درباره بنزین، دولت وقت در قانون برنامه چهارم توسعه، تصمیم گرفته بود از بهار ۱۳۸۴ نرخ بنزین را به نرخ فوب آن روز برساند یعنی بیش از ۳ برابر گران کند. سهمیه بندی سوخت با کارت هوشمند که علاوه بر کاهش مصرف بنزین، برای اولین بار آمار دقیق مصرف و خودروهای در حال جابجایی را در اختیار سیاستگذاران قرارداد.
ایلناایلنا5 روز قبل
نماینده تهران گفت: دلسردی و ناامیدی در جامعه وجود دارد، اما حوادث اخیر نشان داد که راه درست برای اصلاح امور کنش‌های مدنی است. وی افزود: شورای نگهبان صحه‌ای بر این قانون نگذاشته است بلکه بر اساس قانون که می‌گوید اگر شورای نگهبان پس از ۱۰ روز به مصوبه پاسخ ندهد قانون تصویب می‌شود، قانون شده است. این اصل در قانون اساسی پیش‌بینی شده است اما ما گزارشی درباره اینکه نیروی انتظامی چه کاری کرده نداریم. وی با اشاره به دو طرح دو و سه فوریتی فراکسیون امید در رابطه افزایش قیمت بنزین گفت: همه عزممان را در صبح یکشنبه جذم کرده بودیم که در این رابطه تصمیم بگیریم. نماینده تهران ادامه داد: نمایندگان اصولگرا که بعد از قرعه کشی سخنرانی کردند گفتند این تصمیم آقا است و نظرشان عوض شده اما ما انتقاداتی داشتیم و تاکید داشتیم که افزایش قیمت دیگر کالاها بعد از افزایش قیمت بنزین اجتناب ناپذیر است.
اقتصاد آنلایناقتصاد آنلاین5 روز قبل
وی با بیان اینکه با افتتاح بزرگراه شهید کاظم نجفی رستگار در ضلع جنوب شرق تهران شاهد یک اتصال دلتایی هستیم که ترافیک را از تهران عبور می‌دهد و موجب ایجاد آرامش در مناطق پر تراکم تهران می‌شود، تصریح کرد: جا دارد که از قرارگاه خاتم الانبیاء که در شرایط سخت پا به پای ما همراهی می‌کند نیز تشکر کنیم. همچنین در ادامه محمدی شهردار منطقه ۱۵ با بیان اینکه امروز برای چهارمین بار یک پروژه دیگر در منطقه ۱۵ افتتاح می‌شود، گفت: تا کنون ۸۰ پروژه در منطقه ۱۵ افتتاح شده است که علی رغم شرایط مالی باید از شورای شهر و شهرداری با تخصیص بودجه مناسب به این منطقه تشکر کنیم. وی با بیان اینکه با افتتاح این بزرگراه رینگ ترافیکی جنوب تکمیل می‌شود و ترافیک ورودی بزرگراه امام رضا که ۱۱ درصد ترافیک ورودی به تهران است و همچنین ترافیک بسیج کاهش می‌یابد، گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم کل پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار را افتتاح کنیم. افتتاح بزرگراه شهید رستگار تا پایان سال! وی با بیان اینکه همزمان با این دو کیلومتر هفت پل نیز به طول ۱۴۲۵ متر افتتاح می‌شود، گفت: مسیری که امروز افتتاح می‌شود دسترسی مشیریه به آزادگان و امام علی (ع) و بالعکس را تسهیل می‌بخشند و دسترسی مردم به مسیر بزرگراهی بدون واسطه خواهد بود.
الفالف5 روز قبل
هاشمی با بیان این که این ایده آن قدر ایده آل است که حتی در کشورهای پیشرفته هم اجرایی نشده، افزود: چرا که خطوط اتوبوس و مترو معمولا به شیوه «انبوه بر» طراحی شده‌اند و به همین دلیل تعداد صندلی‌هایشان کم است و مسافران باید بایستند. رئیس شورای شهر تهران با بیان این که بیان این حرف انحرافی است، گفت: به نظر می‌رسد که مسوول مربوطه ایده آل‌هایی که در ذهنش وجود داشته را بیان کرده است. چرا که این ایده امکان پذیر نیست و زمانی ما می‌توانیم این ایده را در تهران اجرایی کنیم که بیش از ۱۵ هزار اتوبوس یعنی سه برابر ظرفیت کنونی اتوبوس داشته باشیم و به نظر می‌رسد که این ایده برای ۳۰ الی ۴۰ سال آینده و زمانی که درآمدهای ملی‌مان را مرز ۳۰ هزار میلیارد گذشت می‌توانیم انجام دهیم. وی افزود: بیان این گونه ایده‌ها در سطح جامعه صحیح نیست چرا که افرادی هم وجود دارند که برای تضعیف مدیریت کشور و نه شهر فعال هستند چرا که بیان این موضوعات کشور را تضعیف می‌کنند. هاشمی با بیان این که قوانین خوبی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی داریم اما درست اجرا نمی‌شود و بر همین اساس سه مرتبه جهانگیری معاون اول جلسه‌اش را برای حل مشکل حمل ونقل عمومی تهران کنسل کرده است گفت: بیان این گونه طرح‌ها که شرایط اجرای آن هم وجود ندارد موجب تضعیف مدیریت کشور می‌شود.
فارسفارس5 روز قبل
معاون شهردار تهران گفت: دولت باید نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهد. معاون حناچی: نیمی از درآمد بنزین را به حمل و نقل عمومی بدهیدبه گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، محسن پورسیدآقایی درباره لایحه بودجه ۹۹ که فردا از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، اظهارداشت: انتظار داریم دولت اهتمام ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی در لایحه بودجه داشته باشد. وی با اشاره به افزایش تقاضای سفر با وسایل نقلیه عمومی، گفت: نه تنها کلانشهر تهران که سایر کلانشهرها نیز انتظار دارند نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد. پورسیدآقایی با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا دو معضل اجتماعی است که با کاهش تردد خودروهای شخصی و توسعه حمل ونقل عمومی مدیریت می‌شود تصریح کرد: معتقتدم با افزایش قیمت بنزین و صرفه‌جویی بیشتر در این بخش دولت می‌تواند بخشی از بنزین را صادر کرده و منابع خوبی حاصل کند، از این‌رو نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را باید به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهد. انتهای پیام/
وانانیوزوانانیوز5 روز قبل
حناچی: هیچ عقل سلیمی به دنبال فروش صندلی اتوبوس و افزایش نرخ کرایه نیستحناچی: هیچ عقل سلیمی به دنبال فروش صندلی اتوبوس و افزایش نرخ کرایه نیستبه گزارش وانانیوز، پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه افتتاح فاز اول شهید نجفی رستگار با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با افتتاح این پروژه رانندگان دیگر لازم نیست برای دسترسی به بزرگراه امام رضا (ع) وارد محدوده مسکونی شوند، گفت: با اجرای این پروژه آرامش در محلات جنوب شرقی پایتخت از جمله مشیریه ایجاد می‌شود و هدایت ترافیکی دیگر از داخل محلات نیست. حناچی افزود: این پروژه‌ها در مقیاس محلی هستند و با اینکه مگاپروژه نیستند اما تاثیر زیادی بر زندگی مردم دارند، از جمله می‌توان توسعه قلمرو عمومی در محلات را داشته باشیم که در شعارهای‌مان نیز به آن توجه شد و در بودجه نیز این ردیف دیده شده است. وی در خصوص انتشار خبری در مورد فروش صندلی اتوبوس‌های بی آر تی با بیان اینکه اصل خبر اساسا درست نیست و این خبر هم درست منعکس نشده بود گفت: در این شرایط سخت هیچ عقل سلیمی به دنبال فروش صندلی و افزایش کرایه نیست و چیزی که توضیح داده شده بود با خبری که منعکس شده بود متفاوت است. حناچی افزود: این صحبت در حاشیه یک برنامه در مورد استفاده از ظرفیت‌های استارت‌آپی بیان شده و عنوان شده بود که می‌توان از ظرفیت اتوبوس‌های خصوصی برای تقاضاهای انبوه بر از طریق اپلیکیشن اقدام کرد و این ربطی به فروش صندلی‌های اتوبوس‌های بخش عمومی ندارد. انتهای پیام
عصر ایرانعصر ایران5 روز قبل
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای اجرای طرح اتوبوس دی ار تی در پایتخت نیاز به ۱۵ هزار اتوبوس داریم گفت: مطرح کردن آن، موضوعی انحرافی بود. محسن هاشمی روز شنبه در آئین بهره برداری از فاز نخست بزرگراه شهید رستگار در جمع خبرنگاران توضیح داد: بحث اتوبوس‌های دی ار تی در کشورهای توسعه یافته مطرح شده اما انجا هم اجرایی نشده است. به گفته هاشمی، این طرح حتی هنوز در کشورهای پیشرفته هم اجرایی نشده است و در حد ایده باقی مانده است. وی تاکید کرد: متروها و اتوبوس‌ها در دنیا بر اساس نفر ایستاده‌ها طراحی شده است. وی همچنین تاکید کرد: بیان این گونه ایده‌ها در سطح جامعه صحیح نیست چرا که افرادی هم وجود دارند که برای تضعیف مدیریت کشور و نه شهر فعال هستند.
همشهریهمشهری5 روز قبل
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سر حمل و نقل عمومی کلانشهرها به خصوص تهران چندین سال است که از بودجه‌های دولتی بی‌کلاه مانده است. به گونه‌ای که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران می‌گوید: افزایش نرخ سوخت تاثیر مستقیمی بر حمل و نقل عمومی تهران دارد و برآورد می‌شود که بیش از ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش مسافر داشته‌ایم. در این میان شهرداری تهران توان افزایش ناوگان را ندارد. بنابراین حالا که استقبال مردم از حمل و نقل عمومی بهتر شده، باید از این فرصت استفاده کنیم. فرسودگی یک‌چهارم ناوگان اتوبوسرانی پایتختدر حالی مسئولان شهرداری از کمبود ناوگان حمل ونقل عمومی گلایه‌مند هستند که نگاهی به وضعیت و سن ناوگان نشان می‌دهد که وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط خوبی قرار ندارد.
فارسفارس5 روز قبل
شهردار تهران گفت: هیچ عقل سلیمی موافق افزایش نرخ حمل و نقل عمومی و فروش صندلی‌های اتوبوس نیست. حناچی بیان داشت: افتتاح پروژه شهید نجفی رستگار در کاهش ترافیک بسیار موثر بوده است و یکی از تاثیرات آن آرامش بیشتر در مناطق مسکونی و پررفت‌وآمد خواهد بود. شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما در پایان امسال علاوه بر اتمام بخشی از ایستگاه‌های مترو به تجهیز و مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو نیز می‌پردازیم. وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های جدیدی را در تهران در آینده اجرایی می‌کنیم که عمدتا در مقیاس محلی است. شهردار تهران گفت: توسعه قلمرو عمومی از شعارهای ما بوده است که اعتباراتی نیز در سال ۹۹ برای آن اختصاص داده‌ایم.

اتوبوس‌های جنجالی یک روزه به ایستگاه آخر رسید!

5+
فارسفارس5 روز قبل

به انتهای لیست رسیدید