خودروسازان

خودروسازان

دنیای اقتصاددنیای اقتصاد40 دقیقه قبل
ازآنجاکه دولت واردات خودرو را به‌عنوان کالایی لوکس در راستای مدیریت منابع ارزی ممنوع کرده، واردکنندگان با پیشنهاد واردات بدون انتقال ارز با دولت وارد مکاتبه شده‌اند تا شاید نظر مثبت تصمیم‌سازان را جلب کنند. آن طور که مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با «ایسنا» عنوان کرده، این انجمن چهار پیشنهاد را با محوریت واردات خودرو بدون انتقال ارز، به دولت ارائه کرده است. وی با بیان اینکه دغدغه دولت برای ممنوعیت واردات خودرو مشکل ارزبری واردات بود، می‌گوید: ما چهار پیشنهاد درخصوص واردات خودرو بدون خروج ارز به دولت ارائه کرده‌ایم تا شرکت‌های واردکننده خودرو به تعطیلی کشیده نشوند. پیشنهادات ارائه شده از سوی انجمن واردکنندگان خودرو اما با چالش‌های خاص خود مواجه است. به‌عنوان مثال، بانک مرکزی بسیار روی مبدا ارز حساسیت دارد و چون ممکن است ارز استفاده شده برای واردات خودرو، از شفافیت لازم برخوردار نباشد، معلوم نیست این بانک با چنین پیشنهاداتی موافقت کند.
دنیای اقتصاددنیای اقتصاد40 دقیقه قبل
بنابراین چنانچه شورای رقابت بخواهد بار دیگر در این پروسه فعال شود پیش از هر چیز باید نسبت به تغییر مصوبه مذکور اقداماتی صورت بگیرد. این در حالی است که برخی مخالفان حذف شورای رقابت معتقدند جنس قیمت‌گذاری صورت‌گرفته توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت متفاوت از شورای رقابت است. چالش دوگانه قیمت‌گذاریهمان‌طور که اشاره شد بازگشت شورای رقابت به گردونه قیمت‌گذاری خودرو طرفدارانی در میان نمایندگان مجلس و همچنین مقامات قضایی کشور پیدا کرده است، این در شرایطی است که برخی کارشناسان نیز معتقدند حذف شورای رقابت از گردونه قیمت‌گذاری خودرو انحصار در صنعت و بازار خودرو را تکمیل کرده است. بر این اساس حضور شورای رقابت در پروسه قیمت‌گذاری خودرو پس از جمله معروف رئیس دولت دهم قوت گرفت. این نقش اطلاع رسانی شورای رقابت با حذف این شورا مغفول مانده است. در شرایطی حسینی‌کیا از حضور شورای رقابت دفاع می‌کند که حسن کریمی‌سنجری کارشناس خودرو معتقد است حضور مجدد شورای رقابت به عمیق‌تر شدن بحران زیان انباشته و بدهی شرکت‌های خودروساز دامن می‌زند و اساس حیات خودروسازی را به خطر می‌اندازد.
دنیای اقتصاددنیای اقتصاد40 دقیقه قبل
طی سال‌های گذشته توجه شرکت‌های خودروسازی معروف و بزرگ در جهان به سمت و سوی توسعه محصولات خودران و هوشمند جلب شده است. این خودروها قادر خواهند بود به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G متصل و مسیرهای موردنظر کاربران را شناسایی و ناوبری کنند. خودروهای موردنظر به‌صورت خودکار موانع پیش رو را نیز با کمک سیستم‌های جدید شناسایی خواهند کرد. بر اساس گزارش وب سایت techlapse، یکی از جدیدترین برنامه‌های فولکس واگن، توسعه و ارائه سیستم‌عامل اختصاصی برای خودروهای خودران و هوشمند فولکس واگن است تا به این ترتیب بتواند تمامی برنامه و نرم افزارهای موردنظر خود را به‌صورت کاملا اختصاصی روی محصولاتش ارائه دهد. به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو، خودروهای هوشمند و خودران در حال نزدیک شدن به مرحله رشد و شکوفایی هستند.
تجارت‌نیوزتجارت‌نیوز3 ساعت قبل
مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا اظهار داشت: برگزیت از طریق کاهش رشد اقتصادی بریتانیا و اتحادیه اروپا، می‌تواند تقاضا برای انرژی را کاهش دهد که این موضوع طبیعتا هم از کانال کاهش تقاضا و هم کاهش قیمت، روی اقتصاد ایران تاثیرگذار است. مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا اظهار داشت: برگزیت از طریق کاهش رشد اقتصادی بریتانیا و اتحادیه اروپا، می‌تواند تقاضا برای انرژی را کاهش دهد که این موضوع طبیعتا هم از کانال کاهش تقاضا و هم کاهش قیمت، روی اقتصاد ایران تاثیرگذار است. به گزارش تجارت‌نیوز، مهرداد عمادی در مورد تاثیرات برگزیت بر اقتصاد ایران گفت: شاید این موضوع به صورت مستقیم تاثیر زیادی نداشته باشد چون میزان تجارت ما با اتحادیه اروپا آن‌گونه که باید باشد، نیست و شاید ۷۰ درصد این موضوع نیز به ما مربوط می‌شود. وی ادامه داد: برگزیت از طریق کاهش رشد اقتصادی بریتانیا و اتحادیه اروپا، می‌تواند تقاضا برای انرژی را کاهش دهد که این موضوع طبیعتا هم از کانال کاهش تقاضا و هم کاهش قیمت روی ایران تاثیرگذار است. عمادی یادآور شد: در حال حاضر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یک فرصت است چون امکان خرید مجمتع‌های صنعتی بریتانیا با قیمت پایین وجود دارد.
زومیتزومیت4 ساعت قبل
پورشه و بوش به جمع مشتریان باتری خودروی برقی CATL پیوستند؛ پیش از این بی‌ام‌و، هیوندای، تویوتا و ولوو، باتری‌های خود را از سازنده‌ی چینی تأمین می‌کردند. به‌گفته‌ی مایکل اشتاینر، رئیس بخش تحقیق و توسعه پورشه، این شرکت و تولیدکننده‌ی باتری‌های لیتیوم یون CATL در حال پیشبرد مذاکرات هستند. سازنده‌ی چینی باتری از قبل با بی‌ام‌و به‌عنوان مشتری، قرارداد همکاری امضا کرده است. CATL در این قرارداد با طراحی، توسعه و ساخت باتری خودروی برقی برای استفاده در سیستم ۴۸ ولتی نیم‌هیبریدی بوش که هم‌اکنون در حال تولید است، با بوش همکاری خواهد کرد. فناوری باتری CATL هم‌اکنون توسط تعدادی از تولیدکنندگان وسایل نقلیه برقی در سراسر جهان استفاده می‌شود.

تویوتا پریوس ۲۰۲۰؛ مدلی تازه با بروزرسانی‌های جدید!

4+
چرخانچرخان4 ساعت قبل

گزارش تصویری اختصاصی/ سایپا ۴ - نساجی ۳

42+
فوتبالیفوتبالی5 ساعت قبل
ایران‌جیبایران‌جیب5 ساعت قبل
در واقع طی سال گذشته و با وجود انفجار قیمت در بازار خودرو، افت تقاضا چندان به چشم نیامد، اما برخی تحلیل‌ها این‌گونه بود که طی سال ۹۸ بحران تقاضا به وضوح خود را نشان خواهد داد. در باب اینکه چرا بحران تقاضا در بازار خودرو احتمالا طی شش ماه دوم سال‌جاری نیز رخ نخواهد داد، دلایل مختلفی عنوان می‌شود. چشمک بحران به بازار ۹۹با وجود پیش‌بینی‌ها مبنی بر سپری شدن امسال بدون بحران تقاضا در بازار خودرو، برای سال آینده شرایط متفاوتی متصور است. در کنار موضوع قیمت، نکته دیگر ضعف مشوق‌های فروش است که می‌تواند جزو عوامل بحران‌ساز تقاضا در بازار خودرو سال آینده باشد. در نهایت اما شماره‌گذاری نشدن احتمالی برخی خودروهای پرتیراژ داخلی نیز می‌تواند در آتش بحران تقاضا در بازار خودرو طی سال ۹۹ بدمد.
تابناکتابناک6 ساعت قبل
مثل این نقص که بازکردن در صندوق عقب بسیاری از خودرو‌ها ساده است و راه مقابله با آنها، نصب برخی قفل‌های ایمن است. برای مقابله با سرقت خودرو و لوازم آن چه باید کرد؟ این سوالی است که پاسخ‌های شفاف و مشخصی دارد، اما نه برای خودروسازان وطنی! «تمام کاستی‌ها خودرو به خودرو سازان اعلام شده و قابل حل است، اما هنوز اراده جمعی در خودروسازان و دستگاه‌های ناظر ایجاد نشده است. مثل این نقص که بازکردن در صندوق عقب بسیاری از خودرو‌ها ساده است و راه مقابله با آنها، نصب برخی قفل‌های ایمن است. کارگاه‌هایی که دست کم در این زمینه از غول‌های خودروساز کشورمان پیشروتر و موفق‌تر عمل کرده و می‌کنند!

وقتی کوروت C۸ یک اثر هنری دیواری جذاب می‌شود!

5+
چرخانچرخان6 ساعت قبل
تجارت‌نیوزتجارت‌نیوز6 ساعت قبل
قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار هم در بازار آزاد امروز تا ساعت ۱۷ با سه هزار و ۳۰۰ تومان کاهش به ۴۰۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. در همین حال کاهش خوش‌بینی‌ها به بازار جهانی طلا هم رخ داده است. بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، در حالی که خوش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت به آینده کوتاه‌مدت بازار طلا کاهش یافته، سرمایه‌گذاران مین‌استریت همچنان به این بازار خوش‌بین هستند. در بازار جهانی، قیمت نفت هم روندی نزولی را به خود گرفته اما پس از انتشار آخرین اخبار از حمله نفتی به عربستان نگرانی‌ها درباره آینده این بازار کمی افزایش یافته است. در حالی گروه خودرو مورد توجه سهامداران است که پیش‌بینی بحران تقاضا در بازار خودرو به نظر جدی می‌رسد.
تجارت‌نیوزتجارت‌نیوز7 ساعت قبل
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پراید در سال آینده قطعا پلاک نمی‌شود و پلیس با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند، گفت: خودروسازان تمایل دارند به جای پراید خودروی جدید و ایمن‌تری را به مشتریان ارائه دهند. به گزارش تجارت‌نیوز، سردار سیدکمال هادیان فر رئیس پلیس راهور امروز یکشنبه در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پراید در سال آینده قطعا پلاک نمی‌شود و پلیس با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند. خودروسازان تمایل دارند به جای پراید خودروی جدید و ایمن‌تری را به مشتریان ارائه دهند. رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: البته خودروها نسبت به گذشته ایمن‌تر شده‌اند ولی کافی نیست و باید خودروسازان به هشدارهای پلیس اهمیت دهند. افتتاح قطعه اول آزادراه تهران به شمال در دهه فجررئیس پلیس راهور ناجا همچنین از افتتاح قطعه اول آزادراه تهران به شمال به طول ۳۲ کیلومتر در دهه فجر امسال خبر داد.
خانه ملتخانه ملت10 ساعت قبل
عبدالله رضیان عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتدرباره فروش فوری خودروسازان، گفت: مقرر بود در فروش فوری، تولید و تحویل خودرو به روز باشد اما سیاست‌های کنونی بکار گرفته شده ظلم به مصرف کننده واقعی است چراکه نه تنها خودروسازان به وعده‌ها و تعهدات خود عمل نکردند، بلکه سرمایه مردم نیز مدت زیادی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. فروش فوری با هدف کاهش تدریجی قیمت خودرو و کنترل حاشیه بازار انجام گرفت و قرار بود این سود در اختیار تولید کننده قرار گیرد و نقش دلالان در بازار کاهش یابد اما به نظر می‌رسد این اهداف کاملا محقق نشده استانتقاد از بلاتکلیفی ثبت نام کنندگان در فروش فوری خودرونماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فروش فوری‌ها نمایندگی‌ها باید خودرو را سریعا به مردم تحویل دهند و سیاست «از تولید به مصرف» پیاده شود، افزود: در حال حاضر خریداران خودرو بلاتکلیف مانده‌اند. وی اظهار کرد: فروش فوری با هدف کاهش تدریجی قیمت خودرو و کنترل حاشیه بازار انجام گرفت و قرار بود این سود در اختیار تولید کننده قرار گیرد و نقش دلالان در بازار کاهش یابد اما به نظر می‌رسد این اهداف کاملا محقق نشده است. تکرار تجربه ناموفق قبلی خودروسازان در فروش فوریاین نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: از آنجایی که تعداد متقاضیان خرید خودرو در فروش فوری بسیار بود خودروسازان نتوانستند به این نیاز پاسخ دهد در نتیجه تجربه قبلی آنها در پیش فروش‌ها تکرار و سوء استفاده هایی رخ داد. عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که فروش فوری خودروسازان کنترل نشود و خودروسازان بدون ضابطه اقدام به فروش کنند، فروش فوری به چاه جدیدی برای آن‌ها تبدیل خواهد شد که موجب واکنش دستگاه‌های نظارتی می‌شود. /پایان پیام
میزان‌آنلاینمیزان‌آنلاین12 ساعت قبل
خبرگزاری میزان- نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است در صورتی که تعرفه واردات خودرو صفر شود، خودروسازی‌های داخلی به دلیل بی‌کیفیت بودن تعطیل می‌شوند. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، هادی قوامی نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بالا بودن هزینه تمام شده تولید خودرو، گفت: در صنعت خودروسازی ایران به مولفه‌های اقتصادی توجه نمی‌شود؛ در واقع برای تولید خودرو بر مبنای مباحث اقتصادی، کارخانه‌های این صنعت باید در کنار بنادر و با مشارکت خودروسازی‌های خارجی بنا می‌شد تا زمینه تولید خودروی باکیفیت به منظور صادرات فراهم می‌شد. خودروسازان علیرغم حمایت‌های بی‌شمار توانایی تولید خودروی باکیفیت را ندارندنماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر تعرفه واردات خودرو به شدت بالاست و علیرغم حمایت‌های بی‌شمار از صنعت خودروسازی، خودروسازان توانایی تولید خودروی باکیفیت را ندارند. وی با بیان اینکه در صورتی که تعرفه واردات صفر شود خودروسازی داخلی به دلیل بی‌کیفیت بودن تعطیل می‌شود، اظهار کرد: استراتژی به کار گرفته شده در صنعت خودرسازی، کاملا غلط و اشتباه است. منبع: خانه ملتانتهای پیام/خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
اقتصاد آنلایناقتصاد آنلاین12 ساعت قبل
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در سال‌های گذشته توجه شرکت‌های خودروسازی معروف و بزرگ در جهان به سمت و سوی توسعه خودروهای خودران و هوشمند جلب شده است. این خودروها قادر خواهند بود به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G متصل شوند و مبتنی بر سیستم عامل مخصوص خودروهای هوشمند عمل کرده و مسیرهای موردنظر کاربران را شناسایی و ناوبری کند و به صورت خودکار و اتوماتیک موانع در پیش روی آنها را تشخیص دهد. بر اساس گزارش وب سایت techlapse، یکی از جدیدترین برنامه‌های این خودروساز بزرگ آلمانی، توسعه و ارائه سیستم‌عامل اختصاصی برای خودروهای خودران و هوشمند فولکس واگن است تا بدین ترتیب بتواند تمامی برنامه و نرم افزارهای موردنظر خود را به صورت کاملا اختصاصی بر روی خودروهای تولید شده خود ارائه دهد و در دسترس کاربران و مشتریانش قرار دهد. کریستین سینیگر، مدیر بخش خودروهای هوشمند و سرویس‌های دیجیتال گروه صنعتی فولکس واگن، در این خصوص خاطرنشان کرده است: بخش‌های نرم‌افزاری به‌کار رفته در سیستم خودروهای هوشمند می‌تواند تا حد زیادی کار خودروسازان را پیچیده و دشوار کند چراکه ممکن است برخی از نرم افزارها با بخش‌های سخت افزاری خودرو مطابقت کافی را نداشته باشد و یا تحت تاثیر عوامل دیگری بهترین عملکرد را از خود نشان ندهد. خودروهای هوشمند از همه جوانب باید هوشمند و متصل باشند و این بدان معناست که با بخش‌های مختلف خودرو، فضای ابری و همچنان کاربران باید در لحظه در ارتباط و اتصال باشد در غیر این صورت با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد و ایمنی خودرو و رفاه سرنشینان آن را به چالش خواهد کشید.
چرخانچرخان12 ساعت قبل
بازار خودرو این روزها متفاوت‌تر از هر زمان دیگری بوده و فعالان این بازار به خوبی می‌دانند که خبری از سودهای آن‌چنانی و قیمت‌گذاری‌های دلخواه آنها نیست! وی در ادامه افزود: افرادی در بازار خودرو اقدام به سرمایه‌گذاری کرده بودند که حالا با ضرر در حال ترک این بازار هستند. همین اتفاق باعث خواهد شد تا قیمت خودرو در بازار کاهش پیدا کند. از دیگر دلایل مهم موثر در کاهش قیمت خودرو، تحولاتی است که در مدیریت خودروسازان رخ داده است. رفع انحصار از فروش خودرو و برخورد با چند نمایندگی متخلف نیز در این امر موثر بوده است.
فردا نیوزفردا نیوز13 ساعت قبل
خبرگزاری مهر: سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با خودروسازان صحبت کردیم و نظرات خود را به آن‌ها ارائه دادیم و خودروسازان تمایل دارند به جای پراید خودروی جدید و ایمن‌تری را به مشتریان ارائه دهند. وی افزود: البته خودرو‌ها نسبت به گذشته ایمن‌تر شده، ولی مطلوب کافی نیست و باید خودروسازان به هشدار‌های پلیس اهمیت دهند. هادیانفر گفت: قطعا پراید در سال آینده پلاک نمی‌شود و پلیس با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند. این مقام انتظامی درباره تمهیدات پلیس راهور برای بازگشایی مدارس نیز گفت: ۱۲۲ هزار وسیله با ظرفیت دو و نیم میلیون دانش‌آموز برای جابه‌جایی آماده هستند. وی متذکر شد: ۱۴ هزار نفر نیروی پلیس راهور در شهر‌ها در اول مهر آماده فعالیت هستند و سعی داریم اول مهر را با کمترین گره‌ها و حوادث ترافیکی برگزار کنیم.
تجارت‌نیوزتجارت‌نیوز13 ساعت قبل
به گزارش تجارت‌نیوز، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو در رکود کامل قرار دارد و افرادی که نیاز به خودرو دارند خرید خود را انجام می‌دهند. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در حال حاضر قیمتی در حدود ۷۵ میلیون تومان دارد و سمند به ۷۳ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که سراتو سایپا ۲۹۵ میلیون تومان توسط شرکت فاکتور می‌شود اما در بازار قیمت کمتری دارد. موتمنی در خصوص خرید خودرو در شرایط فعلی گفت: در این بازار اگر کسی عجله در خرید خودرو نداشته باشد می‌تواند با قیمت‌های کمتر نیز در آینده خریداری خود را انجام دهد. این خودروها نیز به صورت کارتکس عرضه میشد و یکی از عاملان افزایش قیمت خودرو در گذشته به همین قضیه بازمی‌گشت.
دنیای خودرودنیای خودرو13 ساعت قبل
توجه سایپا به‌این آگهی‌های فروش درکنار دو عامل دیگر که درادامه مطلب به‌آن پرداخته خواهد شد، نشان می‎دهد سایپا درمسیر بسیار درستی قرار گرفته است. برنامه افزایش سرمایه ۲۰۰درصدیدرکنار تحول درتولید و فروش، برنامه افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی سایپا از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها هم جدی‎تر دنبال می‎شود و بازار به‌شرکت‎هایی که از این محل افزایش سرمایه دارند، روی خوشی نشان می‎دهد. وضعیت ترازنامه خودروسازان نیز با افزایش سرمایه و اصلاح ساختارهای مالی بهبود پیدا خواهد کرد و پس از مدت‌ها این شرکت‌ها شاهد خروج از زیان‎دهی خواهند بود. از سوی دیگر، افزایش سرمایه شرکت‌های خودروساز از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها قطعا اثر مثبتی برقیمت سهم آن‌ها خواهد گذاشت. ورود سایپا به‌مسیر نجات مالیبراساس عواملی که گفته شد، به‎طور قطع می‎توان گفت سایپا وارد مسیر نجات مالی شده است.
اقتصادنیوزاقتصادنیوز13 ساعت قبل
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، در سال‌های گذشته توجه شرکت‌های خودروسازی معروف و بزرگ در جهان به سمت و سوی توسعه خودروهای خودران و هوشمند جلب شده است. این خودروها قادر خواهند بود به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G متصل شوند و مبتنی بر سیستم عامل مخصوص خودروهای هوشمند عمل کرده و مسیرهای موردنظر کاربران را شناسایی و ناوبری کند و به صورت خودکار و اتوماتیک موانع در پیش روی آنها را تشخیص دهد. بر اساس گزارش وب سایت techlapse، یکی از جدیدترین برنامه‌های این خودروساز بزرگ آلمانی، توسعه و ارائه سیستم‌عامل اختصاصی برای خودروهای خودران و هوشمند فولکس واگن است تا بدین ترتیب بتواند تمامی برنامه و نرم افزارهای موردنظر خود را به صورت کاملا اختصاصی بر روی خودروهای تولید شده خود ارائه دهد و در دسترس کاربران و مشتریانش قرار دهد. کریستین سینیگر، مدیر بخش خودروهای هوشمند و سرویس‌های دیجیتال گروه صنعتی فولکس واگن، در این خصوص خاطرنشان کرده است: بخش‌های نرم‌افزاری به‌کار رفته در سیستم خودروهای هوشمند می‌تواند تا حد زیادی کار خودروسازان را پیچیده و دشوار کند چراکه ممکن است برخی از نرم افزارها با بخش‌های سخت افزاری خودرو مطابقت کافی را نداشته باشد و یا تحت تاثیر عوامل دیگری بهترین عملکرد را از خود نشان ندهد. خودروهای هوشمند از همه جوانب باید هوشمند و متصل باشند و این بدان معناست که با بخش‌های مختلف خودرو، فضای ابری و همچنان کاربران باید در لحظه در ارتباط و اتصال باشد در غیر این صورت با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد و ایمنی خودرو و رفاه سرنشینان آن را به چالش خواهد کشید.
جام نیوزجام نیوز13 ساعت قبل
در حال حاضر کارگران خطوط تولید محصولات حذف شده، احتمالا در سایر خطوط به کار گرفته شده‌اند. ایران خودرو در دوران تحریم و تا به امروز، سه محصول خود شامل سوزوکی گرند ویتارا، تندر-۹۰ معمولی و تندر-۹۰ اتومات را از دست داده است. از ایران خودرو که بگذریم، سایپایی‌ها نیز سه محصول خود را تا به امروز به دلیل تحریم از دست داده‌اند. با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود حدود نصف محصولات حذف شده از خودروسازی ایران (در دوران تحریم‌های جدید) به بخش خصوصی مربوط می‌شود. بنابر آمارهای منتشره، خودروسازی بخش خصوصی تا به امروز به دلیل تحریم، محصولاتی شامل لیفان، BYD، هیوندایی، ام جی و سابرینا را از دست داده است.
سلامت نیوزسلامت نیوز13 ساعت قبل
سلامت نیوز: رئیس پلیس راهور ناجا از فوت ۵ هزار و ۸۳۳ نفر بر اثر تصادف در چهار ماهه ابتدایی سال جاری در جاده‌ها و معابر خبر داد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سیدکمال هادیانفر صبح امروز در نشست خبری به آمار کشته‌های جاده‌ای اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۵ هزار و ۸۳۳ نفر بر اثر تصادف در جاده‌ها و معابر شهری جان خود را از دست دادند. از تعداد کل کشته‌های ناشی از تصادف، ۴ هزار و ۳۹۷ نفر در جاده‌ها فوت کردند و مابقی نیز در شهرها و معابر بودند. رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آماده باش ۱۴ هزار و ۹۰۲ نیروی راهور با شروع سال تحصیلی اظهار کرد: تمام امکانات را بسیج کردیم تا با کمترین گره ترافیکی در مهرماه روبه‌رو شویم. وی ادامه داد: در این مدت حدود یک میلون و ۱۰۳ هزار و ۷۷۴ جلد گواهینامه تمدید و صادر شده است.
ایسناایسنا13 ساعت قبل
فولکس‌واگن به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد سیستم‌عامل اختصاصی جدیدی را برای خودروهای هوشمند خود توسعه خواهد داد. به گزارش ایسنا، در سال‌های گذشته توجه شرکت‌های خودروسازی معروف و بزرگ در جهان به سمت و سوی توسعه خودروهای خودران و هوشمند جلب شده است. این خودروها قادر خواهند بود به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G متصل شوند و مبتنی بر سیستم عامل مخصوص خودروهای هوشمند عمل کرده و مسیرهای موردنظر کاربران را شناسایی و ناوبری کند و به صورت خودکار و اتوماتیک موانع در پیش روی آنها را تشخیص دهد. بر اساس گزارش وب سایت techlapse، یکی از جدیدترین برنامه‌های این خودروساز بزرگ آلمانی، توسعه و ارائه سیستم‌عامل اختصاصی برای خودروهای خودران و هوشمند فولکس واگن است تا بدین ترتیب بتواند تمامی برنامه و نرم افزارهای موردنظر خود را به صورت کاملا اختصاصی بر روی خودروهای تولید شده خود ارائه دهد و در دسترس کاربران و مشتریانش قرار دهد. خودروهای هوشمند از همه جوانب باید هوشمند و متصل باشند و این بدان معناست که با بخش‌های مختلف خودرو، فضای ابری و همچنان کاربران باید در لحظه در ارتباط و اتصال باشد در غیر این صورت با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد و ایمنی خودرو و رفاه سرنشینان آن را به چالش خواهد کشید.
اعتمادآنلایناعتمادآنلاین14 ساعت قبل
نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است در صورتی که تعرفه واردات خودرو صفر شود، خودروسازی‌های داخلی به دلیل بی‌کیفیت بودن تعطیل می‌شوند. اعتمادآنلاین|هادی قوامی نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بالا بودن هزینه تمام شده تولید خودرو، گفت: در صنعت خودروسازی ایران به مولفه‌های اقتصادی توجه نمی‌شود؛ در واقع برای تولید خودرو بر مبنای مباحث اقتصادی، کارخانه‌های این صنعت باید در کنار بنادر و با مشارکت خودروسازی‌های خارجی بنا می‌شد تا زمینه تولید خودروی باکیفیت به منظور صادرات فراهم می‌شد. کره جنونی صنعت خودروسازی را با نگاه برون گرا همزمان با ایران که نگاه درون گرا داشت، آغاز کرد اما حال این کشور توانسته دنیا را تسخیر کند اما ایران نه تنها نتوانست به سایر کشورها صادراتی داشته باشد بلکه توانایی تولید خودروی باکیفیت را نیز نداردخودروسازان علیرغم حمایت‌های بی‌شمار توانایی تولید خودروی باکیفیت را ندارندنماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر تعرفه واردات خودرو به شدت بالاست و علیرغم حمایت‌های بی‌شمار از صنعت خودروسازی، خودروسازان توانایی تولید خودروی باکیفیت را ندارند. وی با بیان اینکه در صورتی که تعرفه واردات صفر شود خودروسازی داخلی به دلیل بی‌کیفیت بودن تعطیل می‌شود، اظهار کرد: استراتژی به کار گرفته شده در صنعت خودرسازی، کاملا غلط و اشتباه است. منبع: خانه ملت
تجارت‌نیوزتجارت‌نیوز14 ساعت قبل
خودروهایی که تولید آنها در ایران متوقف شد (اینفوگرافیک) اخبار خودرو ۲۴ شهریور , ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰تولید خودروهای پرطرفداری مانند رنو تندر ۹۰، رنو برلیانس، رنو ساندرو و ۱۷ خودرو دیگر به دلیل مسائلی از جمله تحریم‌های صنعت خودروسازی ایران متوقف شده است. به گزارش تجارت‌نیوز ۲۰ خودرو از انواع خودروهای موجود در بازار به دلیل مسائل به وجود آمده در اثر تحریم‌ها دیگر تولید نمی‌شوند. ۱۰ خودرو این لیست متعلق به بخش دولتی و سایر موارد از تولیدات بخش خصوصی است. جزئیات بیشتر در این باره را می‌توانید در اینفوگرافیک تجارت‌نیوز که برگرفته از داده‌های منتشره در دنیای اقتصاد است، مشاهده کنید. (اینفوگرافیک از سحر قادری) مطالعه بیشتر: آمار تولید خودرو؛ از اعلام وزیر صنعت تا داده‌های خودروسازان (اینفوگرافیک) این مطلب را به اشتراک بگذارید تلگرامتلگرام فیسبوکفیسبوک توییترتوییتر لینکداینلینکداین ایمیل

نگاهی به ۱۰ سوپر اسپرت برتر سرزمین خورشید تابان!

7+
چرخانچرخان14 ساعت قبل

عاشقانی که به کام مرگ رفتند

3+
ایمناایمنا14 ساعت قبل
ایران‌جیبایران‌جیب14 ساعت قبل
نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است در صورتی که تعرفه واردات خودرو صفر شود، خودروسازی‌های داخلی به دلیل …نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است در صورتی که تعرفه واردات خودرو صفر شود، خودروسازی‌های داخلی به دلیل بی‌کیفیت بودن تعطیل می‌شوند. هادی قوامی نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به بالا بودن هزینه تمام شده تولید خودرو، گفت: در صنعت خودروسازی ایران به مولفه‌های اقتصادی توجه نمی‌شود؛ در واقع برای تولید خودرو بر مبنای مباحث اقتصادی، کارخانه‌های این صنعت باید در کنار بنادر و با مشارکت خودروسازی‌های خارجی بنا می‌شد تا زمینه تولید خودروی باکیفیت به منظور صادرات فراهم می‌شد. خودروسازان علیرغم حمایت‌های بی‌شمار توانایی تولید خودروی باکیفیت را ندارندنماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر تعرفه واردات خودرو به شدت بالاست و علیرغم حمایت‌های بی‌شمار از صنعت خودروسازی، خودروسازان توانایی تولید خودروی باکیفیت را ندارند. وی با بیان اینکه در صورتی که تعرفه واردات صفر شود خودروسازی داخلی به دلیل بی‌کیفیت بودن تعطیل می‌شود، اظهار کرد: استراتژی به کار گرفته شده در صنعت خودرسازی، کاملا غلط و اشتباه است. هزینه بالاسری خودروسازان بسیار استعضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه بالاسری خودروسازان بسیار بوده و مکان‌یابی آنها برای احداث کارخانه‌ها غلط است، اضافه کرد: کره جنونی صنعت خودروسازی را با نگاه برون گرا همزمان با ایران که نگاه درون گرا داشت، آغاز کرد اما حال این کشور توانسته دنیا را تسخیر کند اما ایران نه تنها نتوانست به سایر کشورها صادراتی داشته باشد بلکه توانایی تولید خودروی باکیفیت را نیز ندارد.
مشرق‌نیوزمشرق‌نیوز14 ساعت قبل
- به علت گرانی شدید مسکن، دریافت وام مسکن نصف شددنیای اقتصاد درباره بازار مسکن گزارش داده است: بررسی تازه‌ترین آمار مربوط به استفاده از تسهیلات خرید مسکن در سال جاری نشان می‌دهد درجه انجماد در بازار بالادست بخش مسکن به بالاترین حد رسیده است. وضعیت جدید تسهیلات خرید مسکن را می‌توان به‌عنوان علامت چهارم بی‌اثر شدن وام مسکن معرفی کرد. «دنیای اقتصاد» در گزارشی که ۱۲ شهریور ماه منتشر کرده بود، وقوع مرگ وام مسکن را اعلام و برای آن سه علامت تشریح کرد. اکنون نیز درجه انجماد بالای استفاده از وام در کشور، به‌عنوان علامت چهارم مرگ وام مسکن شناسایی شد. تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد در حال حاضر مصرف‌کنندگان وام مسکن شامل سه گروه اصلی هستند.

به انتهای لیست رسیدید