سازمان آموزش و پرورش

سازمان آموزش و پرورش

ایسناایسنا4 روز قبل
وی دریافت شهریه را ویژگی عمده مدارس غیردولتی و هیئت امنایی دانست و گفت: در مدارس شاهد، شهریه دانش آموزان غیرشاهد را که در حال حاضر بخش حداکثری دانش آموزان این مدارس هستند را از اولیاء دریافت می‌کنند. تفاوت عمده مدارس متنوع کنونی با سایر مدارس دولتی؛ ساعات اضافه درسی است که با هدف و محتوای کنکور برای دانش آموزان برگزار می‌کنند. مدارس خاص برای اقشار خاص، عدالت محوری را زیر سئوال برده استوی ادامه داد: علیرغم چنین ضرورت و الزام علمی و قانونی برای ساماندهی به تطور و طبقاتی شدن مدارس کشور، اقدام مؤثری در این زمینه صورت نپذیرفته و همچنان مدارس خاص برای اقشار خاص عدالت محوری نظام آموزشی کشور را زیر سئوال برده است. صرف نظر از آسیب‏‌ها یا مزایایی که موافقان و مخالفان توسعه این مدارس بر می‏‌شمرند، بررسی میزان اثرات مثبت یا احیانا منفی افزایش تعداد این مدارس در بهبود شرایط مدارس دولتی کشور نیازمند یک پژوهش جامع است. - مدارس عشایریمدرسه‌ای که بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان آن را دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهد.
اعتمادآنلایناعتمادآنلاین4 روز قبل
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تحصیل ۲۰۸۰ دانش آموز اوتیسم در مدارس عادی و خاص خبر داد و گفت: ابزارهای تشخیصی استانداردسازی باعث شد بتوانیم بچه‌ها را به خوبی در طرح سنجش شناسایی کنیم. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تقویت ابزارهای تشخیصی نیز اشاره کرد و گفت: ابزارهای تشخیصی استانداردسازی و باعث شد بتوانیم بچه‌ها را به خوبی در طرح سنجش شناسایی کنیم. همچنین کتاب‌های درسی دانش آموزان اوتیسم که همزمان اختلال کم توانی ذهنی داشتند را نیز چاپ و به دستشان رساندیم. قدمی افزود: تربیت مدرس دانش آموزان اوتیسم را برای همه استان‌ها پیش بینی و برای هر استان یک متخصص تربیت کردیم. وی با گلایه از عملکرد دانشگاه‌ها که بیشتر روی تشخیص اوتیسم کار می‌کنند تا محتوای آموزشی ویژه برای آنها گفت: آنچه که در سازمان استثنایی با توجه به پتانسیل و توانمندی‌های موجود انجام می‌دهیم کار بر روی محتواست.
ایسناایسنا4 روز قبل
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تحصیل ۲۰۸۰ دانش آموز اوتیسم در مدارس عادی و خاص خبر داد و گفت: ابزارهای تشخیصی استانداردسازی باعث شد بتوانیم بچه‌ها را به خوبی در طرح سنجش شناسایی کنیم. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تقویت ابزارهای تشخیصی نیز اشاره کرد و گفت: ابزارهای تشخیصی استانداردسازی و باعث شد بتوانیم بچه‌ها را به خوبی در طرح سنجش شناسایی کنیم. همچنین کتاب‌های درسی دانش آموزان اوتیسم که همزمان اختلال کم توانی ذهنی داشتند را نیز چاپ و به دستشان رساندیم. قدمی افزود: تربیت مدرس دانش آموزان اوتیسم را برای همه استان‌ها پیش بینی و برای هر استان یک متخصص تربیت کردیم. متاسفانه دانشگاه‌ها در حوزه آموزش، پرورش و توانبخشی دانش‌آموزان اوتیسمی، فارغ التحصیلان توانمند در اختیار مدارس قرار نمی‌دهند و ایراد کار به دانشگاه فرهنگیان هم برمی‌گردد زیرا اکنون چنین نیرویی تربیت نمی‌کند.
فارسفارس5 روز قبل
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فهرست طرح‌های پژوهشی پایان یافته در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در طول ۷ سال اخیر (۱۳۹۰ الی ۱۳۹۷) منتشر شد. پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۷ موفق به طراحی و اجرای ۲۸۵ پژوهش شده است. این گزارش نشان می‌دهد پژوهشگاه مطالعات به منزله موسسه پژوهشی متقاضی محور، به نیازهای پژوهشی کاربردی وزارت آموزش و پرورش توجه داشته و در جهت پشتیبانی پژوهشی از طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی وزارت آموزش و پرورش گام‌های جدی برداشته است و نسبت به پذیرش و اجرای سفارش‌های پژوهشی وزارت آموزش و پرورش اقدام کرده است. ۹ طرح پژوهشی به سفارش و درخواست دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش، ۴ طرح پژوهشی به سفارش معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، ۱۹ طرح پژوهشی به سفارش شورای عالی آموزش و پرورش، ۶ طرح پژوهشی به سفارش معاونت آموزش ابتدایی، ۱۰ طرح پژوهشی به سفارش معاونت آموزش متوسطه، ۲۱ طرح پژوهشی به سفارش معاونت پرورشی و فرهنگی و ۷ طرح پژوهشی به سفارش معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، انجام شده است. در همین بازه زمانی، ۴ طرح پژوهشی به سفارش سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی، ۲۷ طرح پژوهشی به سفارش سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ۹ طرح پژوهشی به سفارش انجمن اولیا و مربیان، ۲ طرح پژوهشی به سفارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۷ طرح پژوهشی به سفارش دفتر روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ۶ طرح پژوهشی به سفارش سازمان مدارس پرورش استعدادهای درخشان، ۲ طرح پژوهشی به سفارش دفتر امور زنان، ۲ طرح پژوهشی به سفارش سازمان دانش آموزی، ۷ طرح پژوهشی به سفارش مرکز آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش و ۱۴ طرح پژوهشی به سفارش و درخواست پژوهشگاه مطالعات انجام شده است.
فارسفارس5 روز قبل
مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، از تهیه برنامه ملی اختلالات اوتیسم خبر داد و گفت: این برنامه از اول آبان ۹۸ در نجف آباد شروع می‌شود. مشاور وزیر بهداشت، با اشاره به برنامه ملی اختلالات اوتیسم که از سه سال پیش تهیه آن آغاز شده است، ادامه داد: در حال حاضر این برنامه تهیه شده و اجرای پایلوت آن از اول آبان ۹۸ در نجف آباد شروع می‌شود. وی همچنین از تهیه شناسنامه خدمت کودکان اوتیسم خبر داد و افزود: سایر برنامه‌های غربالگری کودکان اوتیسم که از طریق سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت دنبال می‌شود، در نظام شبکه ادغام می‌گردد تا تشخیص نهایی کودکان اوتیسم توسط تیم‌های متخصص صورت بگیرد. خرازی، علوم شناختی و اعصاب اشاره کرد و افزود: این علوم کمک می‌کند که چگونه افراد دچار اختلالات تکاملی را معالجه کنیم. وی افزود: برنامه‌های کلینیک مغز شناخت، با تشکیل کمیته مشترک توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران و موسسه آموزش عالی علوم شناختی، دنبال می‌شود.
ایمناایمنا6 روز قبل
علاوه بر این شناسایی فرزندان کار، انجام مشاوره و پرداخت هزینه‌های آنها انجام شد و اکنون این دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند. در این کلاس‌ها قریب به ۲۵۱ هزار دانش‌آموز در ۱۲۳ رشته ثبت نام کردند که ۳۵ درصد دانش‌آموزان استان را در بر گرفت. از نیمه دوم آبان اعزام به راهیان نور انجام می‌شود و حدود ۹ هزار نفر از دانش‌آموزان استان به راهیان نور اعزام می‌شوند. طرح توانمند سازی اردوها و اجرایی کردن بیانیه گام دوم در چهار تشکل دانش آموزی خواهد بود. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ‌اصفهان، اظهار کرد: مراکز مشاوره و هسته مشاوره در ۴۱ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش وجود دارد و اکنون قریب به ۸۰۰ نفر مشاور در استان فعال هستند.
ایبناایبنا1 هفته قبل
در همین راستا نیز وزیر آموزش و پرورش، بانک ملی ایران را از شاخص‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور در کمک به توسعه مدرسه سازی برای مناطق محروم کشور برآورد کرد. همچنین بانک ملی ایران در زلزله کرمانشاه نیز علاوه بر امداد رسانی به آسیب دیدگان، تلاش کرد تا همچنان هموطنانمان را با انجام اقداماتی در راستای عمران آبادانی مناطق آسیب دیده مورد حمایت قرار دهد. بر همین اساس مدرسه سازی بانک در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز در کنار سایر اقدامات حمایتی آغاز شد و وزارت آموزش و پرورش به جهت عملکرد بانک مطلوب بانک ملی ایران در احداث مدرسه در کرمانشاه و سر پل ذهاب و ثلاث باباجانی از بانک تقدیر کرد. خادمیان در این مراسم احداث بناهای آموزشی را یکی از مهم‌ترین اقدامات بانک ملی ایران در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: مشارکت در ساخت پنج باب مدرسه در خراسان جنوبی را می‌توان از جمله این اقدامات بانک دانست. بانک ملی ایران همچنین ۱۰۱ مدرسه در نقاط مختلف کشور ساخته و در نظر دارد پنج باب خانه بهداشت و شش باب مدرسه در مناطق سیل زده کشور نیز احداث کند.
اقتصاد آنلایناقتصاد آنلاین1 هفته قبل
آخرین نمونه‌اش مصوبه شورای شهر تهران در اوایل شهریور بود و واکنش روز شنبه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش. یکی می‌گوید دانش‌آموزان دختر تهرانی فقر آهن دارند، آن‌یکی پاسخ می‌دهد که دیوارها را هر قدر هم بالا ببریم آپارتمان‌ها از آنها بلندترند. گفت‌وگو اواخر تیر امسال انجام شد و ابتکار در این گفت‌وگو توضیح داده بود که: «اعتقاد داریم در بحث حجاب باید ایجابی کار کنیم. چاره در نظر گرفته شده از سوی شورا این بود که شهرداری را موظف به تامین هزینه «مناسب‌سازی» مدارس در مناطق ۲۲ گانه تهران کند. یک مدل دیگر هم مدارسی هستند که اطراف‌شان پارک است یا آپارتمان‌سازی نشده و می‌شود با بلند کردن دیوارشان این مناسب‌سازی را انجام دهند.
تسنیمتسنیم1 هفته قبل
وی با تاکید بر اینکه نهادها و ارگان‌های متولی پیشگیری از وقوع جرائم بر اساس دستورالعمل ابلاغی اقدام کنند، افزود: برگزاری کارگاه‌های کنترل خشم بسیار مهم و جدی بوده و باید باکمک ادارات مربوطه و مشاوران به این ضرورت پرداخته شود. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان تصریح کرد: برنامه عملی پیشگری از خشونت در جامعه ابلاغ و در این زمینه نیز کمیته‌هایی نیز تشکیل شده و باید ادارات هر چه سریع‌تر براساس دستورالعمل اقدام کرده چراکه مصوبات این شورا لازم‌الاجراست و در غیر این‌صورت قطعا تعقیب کیفری دارد. وی با بیان اینکه از پنج عنوان جرم نخست کردستان، سه مورد آن به بحث خشونت ارتباط دارد، گفت: متأسفانه خشونت از نوع کلامی، لفظی، ایراد ضرب و جرح افزایش یافته و باید در این راستا اقدامات پیشگیرانه جدی انجام شود. اعظمی با بیان اینکه بستر فرهنگ‌سازی در سازمان آموزش و پرورش فراهم است، تصریح کرد: باید به کمک دانشگاه‌ها و مراکز مشاوره‌ای جلسات مشاوره در مدارس به‌صورت کارشناسی برگزار و راهکارهای حل مشکلات ارائه شود. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با بیان اینکه طرح نماد؛ طرح نظام مراقبت از دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش در استان اجرایی شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بر اساس نظرسجی در کشور، استان کردستان رتبه نخست را در این بخش کسب کرده است.
فارسفارس1 هفته قبل
علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل جدید اردوهای دانش‌آموزان به مدارس کشور خبر داد و اظهار کرد: دستورالعمل جدید اردویی از ۳ سال قبل با مشارکت و همراهی کمیسیون ایمنی راه‌ وزارت راه، شورای عالی آموزش و پرورش و معاونان پرورشی و فرهنگی سراسر و اردوگزاران کشور کلید خورد. مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس علاقه‌ای که اردوگزاران و دانش‌آموزان نسبت به حضور در مقبره شهدا مطرح کردند، سیاست جدی به برگزاری اردوی راهیان نور است تا این فرصت معنوی در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد که بتوانند از مقبره شهدا هم بازدید داشته باشند. وی به امنیت فضاهای پرورشی اشاره کرد و افزود: در دستورالعمل جدید مقرر شد فضاهای پرورشی باید از امنیت کامل برخوردار باشند و به جزئیات آن اشاره و تأکید شده است. وی اضافه کرد: در این دستورالعمل، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که نیازمند مراقبت جدی هستند مورد توجه قرار گرفته است و با هماهنگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی هماهنگ شده است تا این دانش‌آموزان نیز بتوانند از فرصت طلایی اردو بهره‌مند شوند. مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه این دستورالعمل جامع است و به تمام پرسش‌های اردوگزاران پاسخ داده است، گفت: در بحث امنیت، آموزش اردو و بهره‌مندی دانش‌آموزان از فرصت اردو در این دستورالعمل به صورت جزئی و ویژه توجه شده است.
ایلناایلنا1 هفته قبل
وزارت بهداشت با تخصیص تنها ۱٫۷۴ درصد و وزارت آموزش و پرورش با تخصیص ۲ درصد فرصت استخدامی به معلولان تخلف کرد‌ه‌اند. در این وزارتخانه از بین ۱۸۰۹۳ فرصت استخدامی تنها ۳۶۲ سهمیه برای افراد دارای معلولیت اختصاص داده شده است. این درحالی است که وزارت آموزش و پرورش موظف بود ۵۴۳ فرصت استخدامی برای معلولان ایجاد کند. طبق اظهارات مروتی؛ وزارت آموزش و پرورش ۱۸۱ فرصت استخدامی را از افراد دارای معلولیت سلب کرده است. این وزارتخانه از بین ۹۴۱۶ فرصت استخدامی، باید ۲۸۳ فرصت استخدامی به افراد دارای معلولیت تخصیص می‌داد که این مسئله نیز محقق نشده است و ۱۱۹ فرصت استخدامی از معلولان سلب شده است.
مهرمهر1 هفته قبل
به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه مراسم جشن عاطفه با حضور توسلی امام جمعه، حسنوند مدیر اداره آموزش و پرورش، ولی زاده رئیس کمیته امداد و اعضای شورای اسلامی شهر پردیس در دبستان ریحانه پردیس برگزار شد. ابوالقاسم ولی زاده رئیس کمیته امداد شهرستان پردیس در حاشیه برگزاری مراسم جشن عاطفه‌ها در گفتکو با خبرنگار مهر، بیان کرد: جشن عاطفه هر ساله از در شهریور ماه قبل از بازگشایی مدارس انجام می‌شد که امسال بصورت پویش از ۱۶ شهریور در سطح شهرستان با راه‌اندازی پایگاههای جمع آوری کمک‌های مردمی شروع به کار کردیم. ولی زاده با اشاره به اینکه پایگاههای جمع آوری کمکهای مردمی در نماز جمعه نیز حضور داشتند گفت: روزهای جمعه هر هفته از شروع این پویش دوستان ما در پایگاههای جمع آوری کمک‌های مردمی حضور داشتند. وی عنوان کرد: زنگ نواخت عاطفه ۱۰ مهر در دبستان ریحانه پردیس با حضور شورای آموزش و پرورش شهرستان پردیس نواخته شد. رئیس کمیته امداد شهرستان پردیس افزود: کمک‌های نقدی مردمی به مناسبت جشن عاطفه در سال گذشته ۵۵ میلیون تومان بود که امسال به ۸۵ میلیون تومان رسیده است و این را به فال نیک می‌دانیم امیدوارم دانش آموزان و خانواده‌های نیازمند را فراموش نکنیم و بدانیم که این عزیزان در همه حال نیازمند کمک‌های ما هستند.
ایسناایسنا2 هفته قبل
همچنین هیچ‌ نوع رقم و مبلغی از سوی پلیس در این زمینه اعلام نشده است و ما براساس اصل محرمانگی اطلاعات اینچنینی را بیان نمی‌کنیم. اگر این وعده محقق شود تا پایان سال کارت تمامی افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند صادر خواهد شد. رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا اعلام دادنحوه صدور گذرنامه زیارتی موقت/ افزایش ساعات کار «پلیس+۱۰» برای اربعینرییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از افزایش ساعات کار دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ و پلیس مهاجرت در ایام اربعین خبرداد. دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ نیز تا ساعت ۲۰ فعال بوده و موظفند که کار مردم در حوزه گذرنامه را انجام دهند. این پیش‌بینی‌ها در حالی مطرح می‌شود که میانگین امید زندگی در ایران حدود ۷۴ سال و امید زندگی توام با سلامت کمتر از ۵۰ سال است.
اعتمادآنلایناعتمادآنلاین2 هفته قبل
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه طبق آخرین آمار حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز دیرآموز شناسایی شده‌اند گفت: تقریبا با آمادگی کامل وارد سال تحصیلی شدیم از جمله اینکه از ابتدای سال تحصیلی رقمی بابت سرانه به مدارس خاص واریز کردیم. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنای درباره خدمات جدید این طرح نیز گفت: امسال کمی احتیاط کردیم. قدمی افزود: امسال مسابقات ورزشی خوبی برگزار و برای آن نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردیم. مسابقات محملی برای استعدادیابی و معرفی ورزشکاران مستعد به کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان است. طبق آخرین آمار حدود ۶۰ هزار دانش آموز دیرآموز هم شناسایی شده‌اند.
افکارنیوزافکارنیوز2 هفته قبل
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه طبق آخرین آمار حدود ۶۰ هزار دانش‎آموز دیرآموز شناسایی شده‌اند گفت: تقریبا با آمادگی کامل وارد سال تحصیلی شدیم از جمله اینکه از ابتدای سال تحصیلی رقمی بابت سرانه به مدارس خاص واریز کردیم. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنای درباره خدمات جدید این طرح نیز گفت: امسال کمی احتیاط کردیم. قدمی افزود: امسال مسابقات ورزشی خوبی برگزار و برای آن نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردیم. وی با بیان اینکه تقریبا با آمادگی کامل وارد سال تحصیلی شدیم از جمله اینکه از ابتدای سال تحصیلی رقمی بابت سرانه به مدارس خاص واریز کردیم گفت: حدود ۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس خاص و حدود ۶۷ هزار دانش آموز در طرح تلفیقی مشغول به تحصیل هستند. طبق آخرین آمار حدود ۶۰ هزار دانش آموز دیرآموز هم شناسایی شده‌اند.
ایسناایسنا2 هفته قبل
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه طبق آخرین آمار حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز دیرآموز شناسایی شده‌اند گفت: تقریبا با آمادگی کامل وارد سال تحصیلی شدیم از جمله اینکه از ابتدای سال تحصیلی رقمی بابت سرانه به مدارس خاص واریز کردیم. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنای درباره خدمات جدید این طرح نیز گفت: امسال کمی احتیاط کردیم. مسابقات محملی برای استعدادیابی و معرفی ورزشکاران مستعد به کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان است. وی با بیان اینکه تقریبا با آمادگی کامل وارد سال تحصیلی شدیم از جمله اینکه از ابتدای سال تحصیلی رقمی بابت سرانه به مدارس خاص واریز کردیم گفت: حدود ۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس خاص و حدود ۶۷ هزار دانش آموز در طرح تلفیقی مشغول به تحصیل هستند. طبق آخرین آمار حدود ۶۰ هزار دانش آموز دیرآموز هم شناسایی شده‌اند.
عصر ایرانعصر ایران2 هفته قبل
در یادداشت حاضر به نقد نظام تدبیر و سیاستگذاری برای آموزش و پرورش پرداخته‌ام: هسته سیاستگذاری آموزش و پرورش از حدود یک دهه پیش به این سو به تدریج دچار جایگزینی «کارمند ساده» به جای «استراتژیست آموزشی و پرورشی» شده است. هسته سیاستگذار این نهاد از نیروهای دانشگر (Knowledge Worker) خالی شده، دانشگرانی که قدرت تحلیل امروز و ترسیم آینده را داشته باشند. نظام تدبیر در آموزش و پرورش، کمتر اثربخش است چون نتوانسته نسبت خود را با دانشگاه، خانواده و رسانه تعریف کند و شبکه‌ای از روابط مبتنی بر اعتماد، تفاهم و مشارکت با حوزه عمومی بسازد. رویکرد حاکم بر نظام آموزش و پرورش، پاسخگوی نیاز و برآیند واقعیت‌های جامعه جدید ایران نیست. اتمسفری که آموزش و پرورش را احاطه کرده، برآیند واقعیت‌ها و نیاز جامعه و محله نیست.

افتتاح مدرسه شش کلاسه استثنایی بیرجند

8+
ایسناایسنا2 هفته قبل
مهرمهر2 هفته قبل
غفوریان ادامه داد: در هر شهری که تعداد دانش آموزان طیف ناشنوایی که اعلام می‌کنند باید به مدرسه ویژه بروند، به حد نصاب برسد آنجا مدرسه تشکیل می‌شود. در سال ۹۸ نیز به محض تخصیص بودجه این بخش ما این کار را ادامه خواهیم داد. وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار کتاب درسی پایه اول به صورت نرم افزار به زبان اشاره آماده شد و توزیع آن آغاز شده است. تبدیل کتاب‌های فارسی به زبان اشاره در پایه‌های بالاتر نیز در دستور کار ماست. همچنین توسعه رشته‌های مهارتی را در دستور کار داریم چرا که عموم دانش آموزان ناشنوا در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ادامه تحصیل می‌دهند.
ایسناایسنا2 هفته قبل
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در سال‌های اخیر دانش‌آموزان مدارس استثنایی به سمت رشته‌های حرفه‌ای و مهارتی گرایش پیدا کرده‌اند که تلاش می‌کنیم تا این دانش‌آموزان را تا رسیدن به کفایت اقتصادی همراهی کنیم که اگر این موضوع تحقق پیدا کند، هزینه‌های انجام شده به جامعه برمی‌گردد. به گزارش ایسنا، مجید قدمی، امروز ۸ مهر، در مراسم بهره برداری از مدرسه شش کلاسه استثنایی بیرجند اظهار کرد: هزینه در حوزه آموزش و پرورش و حتی در آموزش و پرورش استثنایی هزینه نیست. وی افزود: در حال حاضر از بیش از ۱۴ میلیون نفر دانش‌آموز کشور، نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند. معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سال جاری ۳۵۰ دانش‌آموز مدارس استثنایی کشور بدون داشتن سهمیه در دانشگاه پذیرفته شده‌اند. قدمی با بیان اینکه این امر نشان دهنده تاثیر نگاه فرهنگی به مدارس استثنایی است، تصریح کرد: حوزه آموزش و پرورش استثنایی نیاز به توجه استثنایی دارد.
تسنیمتسنیم2 هفته قبل
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجید قدمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر برای سال تحصیلی ۹۸_۹۹ بیش از یک هزار و ۶۲۰ مدرسه استثنایی به دانش آموزان شرایط خاص اختصاص یافته است. معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: حدود ۲۴ هزار نفر نیروی انسانی نیز در این مدارس مشغول به کار هستند و اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان برای آموزش، پرورش و توانبخشی این دانش آموزان اختصاص یافته است. قدمی تصریح کرد: به طور کلی آموزش دانش آموزان استثنایی به سمت آموزش‌های حرفه‌ای و مهارتی هدایت شده و برای دانش‌آموزان آسیب دیدگی ذهنی دوره‌های پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای پیش‌بینی شده و رشته‌های حرفه‌ای ساده در حوزه کاردانش پیش‌بینی شده است. معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: در بحث سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان تلاش شده سرویس ایاب و ذهاب در مناطق محروم کشور رایگان باشد و سالانه بیش از ۷۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده می‌شود. معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برای تمام شهرهای کشور مدرسه ایجاد شده و مدارس خاص برای گروه اتیسم نیز در ۲۳ استان کشور احداث شده و در مابقی استان‌ها دانش آموزان در کنار دیگر دانش‌آموزان استثنایی تحصیل می‌کنند.
ایسناایسنا2 هفته قبل
طی مراسمی، با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مدرسه شش کلاسه استثنایی مهرشهر بیرجند به بهره برداری رسید. به گزارش ایسنا، امروز ۸ مهر، با حضور مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و مسئولان استانی، مدرسه شش کلاسه استثنایی در منطقه مهرشهر بیرجند به بهره برداری رسید. محمدرضا بیکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: یکی از منابع مطمئن در سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس منابع نهادها و خیرین بوده که در اتمام پروژه‌های نیمه تمام این سازمان نقش پررنگی داشته‌اند. بیکی با بیان اینکه امسال مدارس خشت و گلی در استان حذف شده است، یادآور شد: برای تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس استثنایی به کمک‌های اعتباری نیاز داریم. محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: مدرسه شش کلاسه مهرشهر بیرجند ظرفیت پذیرش ۱۸۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در این شهرک را دارد.
ایسناایسنا2 هفته قبل
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: بیش از ۱۶۲۰ مدرسه استثنایی در سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ به کودکان استثنایی اختصاص داده شده است. به گزارش ایسنا، مجید قدمی، امروز ۸ مهر، در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه استثنایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۱۶۲۰ مدرسه استثنایی در سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ به کودکان استثنایی اختصاص داده شده است. معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نزدیک به ۲۴ هزار نفر نیروی انسانی در این مدارس مشغول به کار هستند، گفت: اعتباری نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش و توانبخشی کودکان استثنایی اختصاص داده شده است. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به طور کلی هزینه این کوکان در مقایسه با هزینه‌ای که برای دانش‌آموزان عادی در کشور می‌شود، حدود سه برابر بیشتر است و این مدارس در تمامی شهرهای کشور حضور دارند. قدمی در خصوص مدارس اوتیسم، تصریح کرد: تاکنون در ۲۳ استان مدرسه اوتیسم ایجاد شده و ۲۸ مرکز شبانه‌روزی برای دانش‌آموزان روستایی پیش بینی شده است.
فارسفارس2 هفته قبل
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تأکید بر اینکه توجه به آموزش و پرورش توجه به جامعه است، گفت: در سال جاری ۳۵۰ دانش‌آموز مدارس استثنایی کشور بدون داشتن سهمیه در دانشگاه قبول شدند که این امر نشان‌دهنده نگاه فرهنگی به مدارس استثنایی است. مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز شش مدرسه استثنایی تحویل شده، مطرح کرد: مدارس استثنایی از جمعیت پایینی برخوردارند و این مدرسه شامل شش کلاس درس و دو سالن است. مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه مدارس استثنایی کشور نیازمند توجه استثنائی است، گفت: ۱۵۰ هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه در مدارس استثنایی کشور تحصیل می‌کنند. وی با بیان اینکه این دانش‌آموزان در یک هزار و ۶۲۰ مدرسه استثنایی کشور درس می‌خوانن، اضافه کرد: ۲۴ هزار معلم متخصص وظیفه‌ آموزش این تعداد دانش‌آموز در کشور را بر عهده دارند. قبولی ۳۵۰ دانش‌آموز استثنائی در کنکوررئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تأکید بر اینکه توجه به آموزش و پرورش توجه به جامعه است، بیان داشت: در سال جاری ۳۵۰ دانش‌آموز مدارس استثنایی کشور بدون داشتن سهمیه در دانشگاه قبول شدند که این امر نشان‌دهنده نگاه فرهنگی به مدارس استثنایی است.
مهرمهر2 هفته قبل
معاون وزیر آموزش و و پرورش اضافه کرد: در سال جاری ۹۰۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش و توانبخشی این دانش آموزان اختصاص داده شده است. اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثناییوی ادامه داد: دانش آموزان ناشنوا نیز به سمت مدارس کاردانش از جمله رشته‌های راه و ساختمان، برق، گرافیک هدایت شده‌اند. وی با بیان اینکه نخستین محور برای حمایت از این دانش آموزان بحث سرویس ایاب و ذهاب این دانش آموزان است، بیان کرد: در این راستا تلاش کردیم برای مناطق محروم سرویس ایاب و ذهاب رایگان باشد و سالانه بیش از ۷۰ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده می‌شود. قدمی با اشاره به اینکه تاکنون نیز این هزینه‌ها به بیش از ۱۷ هزار نفر از دانش آموزان پرداخت شده است، افزود: بین سه تا چهار برابر دانش آموزان عادی در مدارس استثنایی برای دانش آموزان هزینه می‌شودوی با بیان اینکه در تمامی شهرهای کشور مدرسه استثنایی ایجاد شده است، افزود: برای گروه اوتیسم نیز تاکنون در ۲۳ استان مدرسه خاص تشکیل شده و در بقیه استان‌ها دانش آموزان اوتیسم در کنار سایر دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند. قدمی همچنین برای اختصاص ۵۰ میلیون تومان اعتبار به مدرسه استثنایی مهر شهر بیرجند قول مساعد داد.
تسنیمتسنیم2 هفته قبل
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: توجه به مدارس توجه به جامعه و سرمایه‌گذاری در مدرسه رشد در جامعه است. قدمی تصریح کرد: باید به آموزش و پرورش استثنایی و شرایط خاص توجه ویژه‌ای شود که در این راستا نهادهای مختلف مانند بانک ملی پای کار آمده‌اند و کمک یار آموزش و پرورش هستند. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: معلم این دانش‌آموزان بودن یک افتخار است و امیدواریم بسیاری از مشکلات کشور برطرف شده و زمینه خدمت‌رسانی بهتر به مردم و این دانش‌آموزان فراهم شود. قدمی اظهار داشت: حوزه آموزش و پرورش استثنایی باید استثنا دیده شود و هر استانی باید یک مدرسه اتیسم داشته باشد که خراسان جنوبی نیز نیازمند احداث مدرسه اتیسم است. وی افزود: بیشتر این دانش‌آموزان استثنایی و شرایط خاص در خانواده‌های محروم و کمتر برخوردار‌ند و آموزش آنها از ویژگی خاصی برخوردار است.
فارسفارس2 هفته قبل
معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار دانش‌آموز دارای آسیب‌ شنوایی در مدارس ویژه و عادی کشور تحصیل می‌کنند. غفوریان اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری نیز ۶۰ مدرس در کشور کار آموزش معلمان مدارس ویژه، معلمان مدارس پذیرا، والدین و ادارات مرتبط با کار ناشنوایان را انجام می‌دهند. معاون رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: برای اولین بار کتاب فارسی خوانداری پایه اول ابتدایی به صورت زبان اشاره با نرم‌افزار در اختیار دانش‌آموزان کلاس اولی آسیب‌دیده شنوایی قرار می‌گیرد که این کتاب در حال توزیع است. وی از ارائه خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان ناشنوا خبر داد و گفت: خرید سمعک برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده شنوایی جزو خدمات حمایتی است. غفوریان به آموزش زبان انگلیسی به دانش‌آموزان ناشنوا خبر داد و افزود: برای اولین بار در سال تحصیلی ۹۹ ۹۸ آموزش زبان اشاره انگلیسی به صورت آزمایشی به ۲ کلاس دانش‌آموزان آسیب‌دیده شنوایی در شهر تهران ارائه می‌شود.
مهرمهر2 هفته قبل
به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه و با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مدرسه شش کلاسه استثنایی در منطقه مهرشهر بیرجند به بهره برداری رسید. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدرسه ۶کلاسه مهر شهر بیرجند با زیر بنای ۵۵۴ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان با مشارکت بانک ملی و اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان احداث شده است. وی با بیان اینکه این آموزشگاه ظرفیت پذیرش ۱۸۰ دانش آموز با نیازهای ویژه این شهرک را دارا است، ادامه داد: نشست باشورای معاونین اداره کل، افتتاح آموزشگاه۶کلاسه مهرشهر، بازدید ازمراکز شکوه و تدبیر بیرجند و نشست تخصصی با مدیران مدارس و مراکزاستثنایی استان از دیگربرنامه‌های سفریک روزه معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور به خراسان جنوبی بود.
مهرمهر2 هفته قبل
به گزارش خبرنگار مهر، مجید قدمی صبح دوشنبه در مراسم بهره برداری از مدرسه شش کلاسه استثنایی بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر از بیش از ۱۴ میلیون نفر دانش آموز کشور نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر در شرایط خاص بوده که در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند. وی با تأکید بر اینکه هزینه در حوزه آموزش و پرورش و حتی در آموزش و پرورش استثنایی هزینه نیست، بیان کرد: توجه به آموزش و پرورش توجه به جامعه است. قبولی ۳۵۰ دانش آموز استثنایی در کنکورقدمی ادامه داد: با تحقق این امر هزینه‌های انجام شده به جامعه برمی گردد بنابراین هزینه برای آموزش و پرورش هزینه برای خود جامعه است. وی با بیان اینکه در سال جاری ۳۵۰ دانش آموز مدارس استثنایی کشور بدون داشتن سهمیه در دانشگاه قبول شدند، افزود: این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که نگاه فرهنگی به مدارس استثنایی تأثیرات خود را گذاشته است. معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه حوزه آموزش و پرورش استثنایی نیاز به توجه استثنایی دارد، بیان کرد: تاسیس مدرسه برای دانش آموزان اوتیسم یکی از نیازهای خراسان جنوبی بوده که تلاش می‌کنیم طی چند ماه آینده محقق شود.

به انتهای لیست رسیدید