سلامت خواب

سلامت خواب

سلامت نیوزسلامت نیوز1 هفته قبل
سلامت نیوز: پیاز از گذشته ماده‌ی غذایی پرطرفداری بوده در این گزارش می‌بینید اگر هر روز پیاز بخوریم دقیقا چه اتفاقی در بدن ما رخ می‌دهد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ پیاز از گذشته ماده‌ی غذایی پرطرفداری بوده. اما قبل از اینکه در رژیم غذایی تان تمام و کمال به پیاز روی آورید، باید بدانید ترکیب پیاز با زردچوبه تأثیر مضاعفی دارد و سیر هم خاصیتی مشابهی پیاز دارد. ۲- کاهش ریسک ابتلا به دیابتپیاز تأثیر شگفت انگیزی هم در کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع دو دارد. با خوردن پیاز، این ماده‌ی غذایی میزان انسولین موجود در سیستم بدن را افزایش می‌دهد.
رکنارکنا1 هفته قبل
حتی خاصیت اشک آوری پیاز در واقع از ترکیبات سولفوریک موجود در آن نشأت می‌گیرد که همین ترکیبات برای بدن بسیار مفید هستند. در حقیقت با مصرف روزانه پیاز لطف زیادی به بدن خود خواهید کرد. اما قبل از اینکه در رژیم غذایی تان تمام و کمال به پیاز روی آورید، باید بدانید ترکیب پیاز با زردچوبه تأثیر مضاعفی دارد و سیر هم خاصیتی مشابهی پیاز دارد. ۲- کاهش ریسک ابتلا به دیابتپیاز تأثیر شگفت انگیزی هم در کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع دو دارد. با خوردن پیاز، این ماده‌ی غذایی میزان انسولین موجود در سیستم بدن را افزایش می‌دهد.
نامه‌نیورنامه‌نیور1 هفته قبل
پیاز از گذشته ماده‌ی غذایی پرطرفداری بوده در این گزارش می‌بینید اگر هر روز پیاز بخوریم دقیقا چه اتفاقی در بدن ما رخ می‌دهد. در حقیقت با مصرف روزانه پیاز لطف زیادی به بدن خود خواهید کرد. در ادامه می‌خواهیم ببینیم اگر هر روز پیاز بخوریم دقیقا چه اتفاقی در بدن ما رخ می‌دهد. ۲- کاهش ریسک ابتلا به دیابتپیاز تأثیر شگفت انگیزی هم در کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع دو دارد. با خوردن پیاز، این ماده‌ی غذایی میزان انسولین موجود در سیستم بدن را افزایش می‌دهد.
انتخابانتخاب1 ماه قبل
کیفیت خواب، الگو و مدت زمان خواب ممکن است بین کشورهای مختلف متفاوت باشد، اما یک چیز واضح است؛ مردم هنوز خواب کافی ندارند. بیایید دریابیم که چه عواملی روی عادتهای خواب ما اثر می‌گذارند و چه عواملی به افراد کمک می‌کند بهتر و طولانی‌تر بخوابند. کمبود خواب حتی با تعدادی از بلایای دیگر نظیر حوادث هواپیما و قایق و حتی ذوب رآکتورهای هسته‌ای مرتبط بوده است. به دلایل بسیاری مردم از کمبود خواب رنج می‌برند. مراقبهمطالعات اخیر نشان داده است که درمان ذهن و بدن برای بی خوابی مانند یوگا، تای چی و مراقبه تأثیرات مثبتی در بهبود کیفیت خواب داشته است.
اقتصادنیوزاقتصادنیوز2 ماه قبل
به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، گوشی‌های هوشمند امروزه به بخشی جدانشدنی از زندگی ما بدل شده‌اند. درواقع هرجا که برج‌های مخابراتی حضور داشته باشند، نوجوانانی زندگی خود را وقف گوشی‌های هوشمند می‌کنند. درباره‌ی نسل iGen، می‌توان دوقلوی گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان فاکتور تأثیرگذار در تغییرات شدید نسلی معرفی کرد. درواقع درکنار تمامی آمارهای نگران‌کنند‌ه‌ی بالا، باید افزایش کمبود خواب (خواب کمتر از هفت ساعت) را هم اضافه کنیم. نسلی که دگرگون شدآمارها و گزارش‌های بالا، به‌روشنی ارتباط میان افسردگی و گوشی‌های هوشمند را اثبات می‌کنند.

گوشی‌های هوشمند و نسلی که دگرگون شد

10+
زومیتزومیت2 ماه قبل
سلامت نیوزسلامت نیوز4 ماه قبل
افکارنیوزافکارنیوز4 ماه قبل
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که شب‌ها با کابوس دیدن خواب ناآرامی دارید، باید بدانید که خواب نامنظم و پر کابوس علت خستگی‌های مکرر شماست. کابوس دیدن، کودکان را بیشتر از بقیه‌ی رده‌های سنی تحت تاثیر قرار می‌دهداما همین کابوس دیدن می‌تواند هرکسی با هر سن و سالی را تحت تاثیر قرار دهد و آزرده خاطر کند. درمورد کابوس‌ها بیشتر بدانیدزیرا هرچه بیشتر در مورد کابوس دیدن بدانید، ممکن است آن‌ها کمتر ترسناک جلوه کنند. پس چه چیزی باعث کابوس دیدن می‌شود؟ دانشمندان چند دلیل برای کابوس دیدن ذکر کرده‌اند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم. بهترین راه برای جلوگیری از کابوس دیدن، زندگی سالم و کم استرس استغیر منطقی است که امیدوار باشیم شما کابوس دیگری را دوباره تجربه نمی‌کنید.
مشرق‌نیوزمشرق‌نیوز4 ماه قبل
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که شب‌ها با کابوس دیدن خواب ناآرامی دارید، باید بدانید که خواب نامنظم و پر کابوس علت خستگی‌های مکرر شماست. کابوس دیدن، کودکان را بیشتر از بقیه‌ی رده‌های سنی تحت تاثیر قرار می‌دهداما همین کابوس دیدن می‌تواند هرکسی با هر سن و سالی را تحت تاثیر قرار دهد و آزرده خاطر کند. درمورد کابوس‌ها بیشتر بدانیدزیرا هرچه بیشتر در مورد کابوس دیدن بدانید، ممکن است آن‌ها کمتر ترسناک جلوه کنند. پس چه چیزی باعث کابوس دیدن می‌شود؟ دانشمندان چند دلیل برای کابوس دیدن ذکر کرده‌اند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم. بهترین راه برای جلوگیری از کابوس دیدن، زندگی سالم و کم استرس استغیر منطقی است که امیدوار باشیم شما کابوس دیگری را دوباره تجربه نمی‌کنید.
برترین‌هابرترین‌ها4 ماه قبل
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که شب‌ها با کابوس دیدن خواب ناآرامی دارید، باید بدانید که خواب نامنظم و پر کابوس علت خستگی‌های مکرر شماست. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که شب‌ها با کابوس دیدن خواب ناآرامی دارید، باید بدانید که خواب نامنظم و پر کابوس علت خستگی‌های مکرر شماست. کابوس دیدن، کودکان را بیشتر از بقیه‌ی رده‌های سنی تحت تاثیر قرار می‌دهداما همین کابوس دیدن می‌تواند هرکسی با هر سن و سالی را تحت تاثیر قرار دهد و آزرده خاطر کند. درمورد کابوس‌ها بیشتر بدانیدزیرا هرچه بیشتر در مورد کابوس دیدن بدانید، ممکن است آن‌ها کمتر ترسناک جلوه کنند. پس چه چیزی باعث کابوس دیدن می‌شود؟ دانشمندان چند دلیل برای کابوس دیدن ذکر کرده‌اند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.
رکنارکنا5 ماه قبل
«برخی از افراد تنها به پنج ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارند»، «خرخر کردن خطری ندارد» و «مصرف مواد الکلی پیش از زمان خواب به داشتن خواب بهتر کمک می‌کند» از جمله این باورهای نادرست و مضر برای سلامتی هستند. لذا اصلاح این باورهای اشتباه در مورد خواب موجب بهبود سلامت خواب و سلامت عمومی بدن می‌شود. یکی از رایج‌ترین باورها این ادعاست که برخی افراد تنها به پنج ساعت خواب در طول شبانه‌روز نیاز دارند. محققان همچنین با اشاره به یکی دیگر از باورهای اشتباه اظهار داشتند: درحالیکه خرخر کردن می‌تواند بی‌ضرر باشد اما نشانه‌ای از عارضه آپنه خواب است؛ بیماری که موجب می‌شود تنفس هنگام شب بارها متوقف شود. درصورتیکه این بیماری درمان نشود فرد در معرض مشکلات قلبی و بیماری‌های دیگر قرار می‌گیرد.
برترین‌هابرترین‌ها6 ماه قبل
او که تخصص نوروفیزیولوژی بالینی و فلوشیپ صرع و اختلالات خواب دارد، شما را با فیزیولوژی خواب و رویا و شایع‌ترین اختلالات خواب آشنا می‌کند. رویا دیدن در چه مرحله‌ای از خواب رخ می‌دهد؟ برخلاف تصور افراد، رویا دیدن در مرحله خواب عمیق اتفاق نمی‌افتد، بلکه بعد از ورود به خواب سطحی رم تجربه می‌شود. این وضعیت می‌تواند در انواعی از تشنج‌های حین خواب یا اختلالات خواب ریشه داشته باشد. از تست خواب چه می‌دانید؟ تست خواب یا پلی‌سومنوگرافی، آزمایشی است که برای تشخیص اختلالات خواب و علل آنها انجام می‌شود. این روش یکی از درمان‌های ساده و کم‌عارضه برای وقفه‌های تنفسی حین خواب است که از عوارض مرگبار آن پیشگیری می‌کند.

به انتهای لیست رسیدید