سید محمد بطحایی

سید محمد بطحایی

تسنیمتسنیم4 ماه قبل
تا به امروز گزارش‌های بسیاری از مسائل و مشکلات گروه‌های مختلف معلمان، نوشته‌ایم از مشکلات معلمان خرید خدمات تا معلمان ماده ۲۸ از مشکلات معلمان رسمی و حق‌التدریس تا اعتراض اخیر آنها به شیوه اجرای رتبه‌‌بندی معلمان. در ادامه تعدادی از نامه‌هایی که با محوریت حل مسائل و مشکلات آموزش‌وپرورش و معلمان تدوین شده است اما هیچ‌گاه سرنوشت آنها مشخص نشد و نتیجه خاصی را رقم نزد، مرور می‌کنیم. درباره سرنوشت این نامه باید گفت، طرح رتبه‌بندی معلمان بدون ارجاع به مجلس و با تصویب در دولت برای اجرا ابلاغ شد که البته اجرای آن با انتقادات‌ مختلف معلمان همراه شده است. با این وجود فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی انتظار دارد، ضمن بررسی اشکالات، نتیجه جهت اطلاع فرهنگیان که طی دوهفته اخیر معترض اجرای نظام رتبه‌بندی بوده‌اند، به نمایندگان مردم اعلام شود. البته باید گفت از بین نامه‌های مختلف، پیگیری‌ها برای افزایش حقوق دانشجومعلمان به ۱٫۵ میلیون تومان به نتیجه رسید و براین اساس هم‌اکنون حقوق دانشجومعلمان به ۱٫۵ میلیون تومان افزایش یافته است.
فارسفارس4 ماه قبل
هرچند که فانی عنوان کرده بود که که فعالیت‌های اقتصادی برای فرهنگیان را اعلام نمی‌کند و چراغ خاموش حرکت می‌کند اما نشد. شاید یک دلیل این موضوع این است که جامعه فرهنگیان، جامعه گسترده‌ای است و اتفاقاتی که برای آن رقم می‌خورد یا نمی‌خورد به چشم می‌آید. تمام وزرای آموزش و پرورش در بخشی از زمان فعالیت خود مطرح کردند که نباید فعالیت‌های اقتصادی که برای فرهنگیان انجام می‌دهند را اطلاع‌رسانی کنند اما این اتفاق هیچ وقت نیفتاد. به گونه‌ای که بحث رتبه‌بندی از رسانه ملی به رسانه‌های استانی راه پیدا کرده است. وی ادامه داد: در حال حاضر اطلاع عموم جامعه و دانش‌آموزان از نظام رتبه‌بندی معلمان، به مراتب بیشتر و بهتر از معلمان است.

فراز و نشیب بیمه تکمیلی فرهنگیان

5+
فارسفارس4 ماه قبل
ایرناایرنا4 ماه قبل
اگر بنا باشد کنکور را با چیزی غیر از دانشگاه گره بزنیم، بی تردید عرصه اقتصادی و درآمدزایی است. افکار عمومی هنوز از این سردرگمی بیرون نیامده بود که این‌بار معافیت مالیاتی مؤسسه‌های کنکور هم بدان اضافه شد. تشکیلات موازی با نظام آموزشی و ترغیب به مدرک‌گرایییکی از دغدغه‌های اصلی مؤسسه‌های کنکور، افزایش حساسیت پذیری جامعه نسبت به مساله کنکور است. این نوع عملکرد از مؤسسه‌های آموزشی را می‌توان بدون شک اقدامی موازی با سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش دانست که به‌جای آموزش مهارت، به مدرک‌گرایی روی آورده‌اند. چنین فردی بعد از مدتی این قابلیت را دارد که به «ضد جامعه» تبدیل شده و از تسهیلات جامعه مطابق با عادتواره‌های ذهنی خود، تنها در جهت منافع شخصی استفاده ‌کند.
ایمناایمنا4 ماه قبل
به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین اخبار حوزه آموزش و پرورش هفته جاری را در ادامه می‌خوانید. رخشانی مهر افزود: در هر استان ۲ مجتمع آموزشی و در استان کرمان که زادگاه این شهید بزرگوار بوده است سه مجتمع به نام پرافتخار سردار سلیمانی مزین خواهد شد. کلاس‌های جبرانی تعطیلات آلودگی هوا آغاز شدتعطیلات پیش‌بینی‌نشده تا به امروز حدود دو هفته مدارس را فقط در پایتخت به تعطیلی کشانده است، این مسئله منجر به از دست دادن بخشی از زمان آموزش دانش‌آموزان در مدارس دولتی کشور شد. احداث بزرگترین مجتمع آموزشی و ورزشی خیرساز کشور به نام سردار سلیمانیبزرگترین مجتمع آموزشی و ورزشی خیرساز کشور در شهرتهران به نام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی احداث و مزین خواهد شد. این مجتمع آموزشی در منطقه ١٥ آموزش و پرورش شهرتهران، توسط یکی از خیرین نیک اندیش مدرسه ساز و در مکانی احداث خواهد شد که تراکم دانش آموزی بسیار بالایی دارد.
فارسفارس4 ماه قبل
وزیر سابق آموزش و پرورش معتقد است که کنکور⁩ و مؤسسات به اصطلاح آموزشی چون ⁧اژدها، ⁩ شادی و نشاط کودکان را بلعیده‌اند و ما نه‌تنها این تومور بدخیم را جراحی نمی‌کنیم بلکه ⁧معافیت مالیاتی⁩ می‌دهیم. صالح تصریح کرد: مدارس غیردولتی در برخورداری از تمام تخفیفات، ترجیهات، معافیت‌های مالیاتی و عوارض مانند مدارس دولتی هستند یعنی معافیت مالیاتی دارند. بر اساس گفته‌های مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی، ۴ درصد شهریه مراکز به حساب درآمدهای خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. اگر طبق قانون قرار است از مؤسسات آموزشی مالیاتی اخذ شود مسلما باید اخذ شود و دستگاه‌های مسؤول این امر باید اقدام کنند. آنچه مسلم است باید در بحث مالیات مؤسسات آموزشی بازنگری صورت گیرد و در این مسیر تکلیف مدارس غیردولتی، مؤسسات آموزشی و مؤسسات کنکوری روشن شود.
فارسفارس4 ماه قبل
وزیرسابق آموزش و پرورش گفت: به همکارانم در سازمان‌ پژوهش وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنم تا به نحوی برنامه‌ریزی کنند که زندگینامه پرافتخار حاج قاسم سلیمانی به کتب درسی وارد شود. به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: به همکارانم در سازمان‌ پژوهش وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنم تا به نحوی برنامه‌ریزی کنند که زندگینامه پرافتخار حاج قاسم سلیمانی به کتب درسی وارد شود. وی ادامه داد: ان‌شاءالله به‌زودی یک مجتمع بزرگ آموزشی با نام این سردار سرافراز در مجموعه مدارس سازمان سما افتتاح خواهد شد. پیشنهاد می‌کنم ضمن پیگیری، این قرارگاه به نام مبارک سردار سرافراز مزین گردد. وی گفت: سابقا هم گفته‌ام ما امروز در کشور ١۴ میلیون مدافع وطن داریم که هریک حاج‌قاسم‌های آینده هستند.
اصفهان امروزاصفهان امروز5 ماه قبل
۸ دی ۱۳۹۸, ۱۶:۵۵ / کد خبر:۷۸۴۹۶مدارس سما از لحاظ کیفی نیاز به کار بیشتری داردبه اعتقاد معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی و ظرفیت‌های ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مدارس سما در حدی است که می‌تواند مدارسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشد و همچنین شایستگی آن را دارد که داعیه‌دار آموزش‌وپرورش در کشور باشد. بطحایی تأکید کرد: مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی جذب دانش‌آموزان با استعداد مناطق مختلف جامعه را دارند و مدیریت این مجموعه، چند سالی است که این مأموریت را در پیش دارد که دانش‌آموزان را از مهدکودک تا دکتری تحت پوشش قرار دهد. معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: نقشه راه مدارس سما به پشتوانه آموزش‌وپرورش و سازمان نوسازی مدارس ترسیم شده که در این راه به افرادی که دل در گرو تعالی آموزش در کشور دارند، نیاز داریم. او تأکید کرد: در سیاست‌گذاری هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی از حیث کمی، اصراری بر گسترش این مدارس وجود ندارد و همه تلاش‌ها، معطوف به ارتقای کیفیت خواهد بود. در همین راستا مدارس سما از لحاظ کیفی نیاز به کار بیشتری دارد و نقشه راه طراحی شده عمدتا ناظر بر ارتقای کیفیت آموزشی خواهد بود.
تسنیمتسنیم5 ماه قبل
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرانجام جشن خداحافظی ۲۴ هزار مدرسه کشور با بخاری نفتی در روز پنجشنبه ۵ دی آن هم در قالب یک مراسم نمادین با حضور وزیر آموزش‌‌وپرورش برگزار شد. پیش از این مسئولان آموزش و پرورش از سرپرست این وزارتخانه تا وزیر جدید و رئیس و معاونان سازمان نوسازی مدارس کشور، وعده خداحافظی مدارس با بخاری نفتی را در اول مهر داده بودند و حالا این وعده چند ماه بعد و در ۵ دی ماه محقق شد. ۲۵ هزار کلاس درس همچنان بخاری نفتی دارندبا این وجود هنوز ۸۸ هزار کلاس درس کشور‌ سیستم گرمایشی استاندارد ندارند و ۲۵ هزار کلاس درس همچنان با بخاری نفتی گرم می‌شوند که مسئولان مربوطه علت آن را نداشتن علمک گاز می‌دانند. مقدورات دولت و خزانه اجازه نمی‌‌دهد در ۲ یا ۳ سال آینده مشکل بخاری‌های غیرایمن را حل کنیم. به گزارش تسنیم، بیشترین تعداد بخاری‌های نفتی از آن مدارس سیستان‌وبلوچستان است از سوی دیگر در شهرهای تهران، قزوین، قم، همدان و یزد بخاری نفتی وجود ندارد.
فارسفارس5 ماه قبل
وزارت آموزش و پرورش نیز از چند سال پیش برای تغییر ساختار، دست به کار شد تا برنامه مناسبی را در این راستا طراحی کند. مرداد ۹۸، سید جواد حسینی سرپرست وقت وزارت آموزش و پرورش به اصلاح ساختار در وزارت آموزش‌ و پرورش اشاره کرد و گفت: احیای روابط عمومی ابلاغ‌ شده است. این نگرش به تغییر ساختار آموزش و پرورش به زمان دوره سرپرستی حسینی قد نداد و با آمدن محسن حاجی‌میرزایی، دوباره ساختار وزارت آموزش و پرورش دستخوش تغییر شد و مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ایجاد شد. البته ناگفته نماند که تغییرات ساختار تشکیلاتی در آموزش و پرورش، به تمام معاونت‌ها و سازمان‌ها تعمیم یافته و تنها به بخش روابط عمومی، اختصاص ندارد و عنوان کردن روابط عمومی، من باب مثال است. و چقدر در راستای این تغییرات، اهداف اصلی وزارت آموزش و پرورش که همانا «آموزش» و «پرورش» است، محقق شده است؟ انتهای پیام/
مازن آنلاینمازن آنلاین5 ماه قبل
قصه از آنجا آغاز شد که تبعیض، قانون شد. اما دلایل این امر می‌تواند این باشد: پایین بودن کیفیت مدارس دولتی باعث رشد مدارس غیرانتفاعی، رشد مدارس غیرانتفاعی باعث کاهش کیفیت آموزش مدارس دولتی، بی توجهی دولت به مدارس دولتی، نداشتن بودجه این مدارس، قانون‌های تبعیض آمیز، با این که می‌گویند آب، گاز و برق مدارس رایگان است، اما مدارس دولتی هر ماه به دلیل قبض‌های سنگین تحت فشار قرار می‌گیرند بدون هیچ بودجه‌ای. آموزش پرورش موظف است ۵۰ ٪ بودجه کل مدارس غیرانتفاعی را تأمین کند مدارس دولتی چه می‌شود؟ هیچ، مثل همیشه. دولتی که خواستار خصوصی و جداسازیست، نه تنها به مدارس دولتی بودجه نمی‌دهد بلکه برای مدارس غیرانتفاعی صندوق تاسیس می‌کند. پ. ن۱سیاست خصوصی سازی: مدارس غیرانتفاعی مقابل مدارس دولتی مظلوم واقع شدند، باید برایشان صندوق حمایت باز کنیم.
خبر فوریخبر فوری5 ماه قبل
وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: اینکه معتقدم جایگاه آموزش و پرورش تنزل پیدا کرده و مورد غفلت واقع شده است تنها به معنی بی‌توجهی به بودجه این وزارتخانه نیست. سید محمد بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: اینکه معتقدم جایگاه آموزش و پرورش تنزل پیدا کرده و مورد غفلت واقع شده است تنها به معنی بی‌توجهی به بودجه این وزارتخانه نیست چراکه چه‌بسا اعداد و ارقام بودجه نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده باشد؛ متاسفانه هر زمان که مدیران و دغدغه‌مندان حوزه تعلیم و تربیت از بی‌توجهی به آموزش و پرورش گلایه می‌کنند، افرادی که کمتر با این حوزه آشنا هستند ذهنشان به سمت بودجه و تخصیص اعتبار می‌رود، در حالی که منظور تنها پول نیست و چه بسا پول بخش کمی از بی‌توجهی و غفلت از آموزش و پرورش را شامل شود. بطحایی گفت: با آقای علی عسگری رئیس‌سازمان صدا و سیما جلساتی را داشتم، در این جلسات به ایشان عرض کردم که کتاب‌ها و کلاس‌های کمک آموزشی مانند دارویی برای یک بیمار است، آیا تا به حال شما در صدا و سیما تبلیغ آنتی بیوتیک داشته‌اید؟ ‌ نداشته‌اید، چراکه مجاز نیستید و این دارو باید توسط پزشک برای بیمار نیازمند این دارو تجویز شود بنابراین، این کتاب و کلاس و روش مناسب همه نیست و مخصوص برخی از دانش‌آموزان است؛ خروجی این جلسات خوشبختانه کاهش حجم تبلیغ‌های این موسسات بود اما امروز متاسفانه دوباره این تبلیغ‌های سیر صعودی وحشتناکی گرفته‌اند؛ با آقای صالحی وزیر ارشاد نیز گفت‌وگوهایی داشتم که به ایشان گفتم خیلی از کتاب‌های کمک آموزشی که مجوز انتشار می‌گیرند به مانند سم عمل می‌کنند.
خبرآنلاینخبرآنلاین5 ماه قبل
سید محمد بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با کیهان گفت: اینکه معتقدم جایگاه آموزش و پرورش تنزل پیدا کرده و مورد غفلت واقع شده است تنها به معنی بی‌توجهی به بودجه این وزارتخانه نیست چراکه چه‌بسا اعداد و ارقام بودجه نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده باشد؛ متاسفانه هر زمان که مدیران و دغدغه‌مندان حوزه تعلیم و تربیت از بی‌توجهی به آموزش و پرورش گلایه می‌کنند، افرادی که کمتر با این حوزه آشنا هستند ذهنشان به سمت بودجه و تخصیص اعتبار می‌رود، در حالی که منظور تنها پول نیست و چه بسا پول بخش کمی از بی‌توجهی و غفلت از آموزش و پرورش را شامل شود.
فردا نیوزفردا نیوز6 ماه قبل
هر سه فراکسیون مهم مجلس، امید، ولایی و مستقلین موافق استیضاح محمود حجتی از وزارت جهاد کشاورزی بودند و به احتمال خیلی زیاد استیضاح حجتی رای بالایی نیز می‌آورد. اما حجتی پیش‌دستی کرد و قبل از مطرح‌شدن استیضاح در صحن مجلس، استعفا داد. روز گذشته دوشنبه و فقط ۲۴ ساعت قبل از برگزاری جلسه استیضاح حجتی در صحن مجلس، به یک‌باره حسن روحانی با استعفای حجتی موافقت کرد. نکته مهم در روند کنار رفتن وزرای دولت، تلاش برای فرار از استیضاح نمایندگان مجلس است. طرح استیضاح عباس آخوندی اواخر شهریور و اوایل مهر سال ۹۷ با بیش از ۵۰ امضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیم هیات‌رییسه پارلمان شد.
دنیای اقتصاددنیای اقتصاد6 ماه قبل
در این میان برخی نیز از مخالفت حسن روحانی با این استعفا سخن گفتند که ماجرای استعفا و حتی استیضاح حجتی را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. او روز یکشنبه درگفت‌وگو با «ایسنا» گفته بود که «معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اعلام کردند که وزیر استعفا داده‌اند و رئیس‌جمهوری هم نپذیرفته است. او ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ با رای موافق ۱۷۷ نماینده مجلس تصدی وزارت جهاد کشاورزی کابینه اول روحانی را به دست گرفت. به این ترتیب، محمود حجتی تا کنون ۴ بار ردای وزارت بر تن کرده است؛ دو بار در دولت اصلاحات و دو بار در دولت روحانی. سرپرست وزارتخانهرئیس‌جمهوری همچنین با صدور حکمی «عباس کشاورز» را به عنوان سرپرست «وزارت جهاد کشاورزی» منصوب کرد. عباس کشاورز پیش‌تر معاونت وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت را عهده‌دار بود.
میزان‌آنلاینمیزان‌آنلاین6 ماه قبل
او در گفت و گو با «میزان» هرچند می‌گوید سه فرزندش در مدارس دولتی تحصیل کرده‌اند اما ضمن دفاع از مدارس غیردولتی، علت استقبال برخی از این مدارس را کیفیت پایین مدارس دولتی می‌داند! کیفیت مدارس دولتی مردم را به مدارس «غیردولتی» سوق می‌دهد/ کسی را برای ثبت نام مجبور نمی‌کنند! سرپرست پیشین وزارت آموزش و پرورش با اشاره به داوطلبانه بودن ثبت نام دانش آموزان در این مدارس، تاکید کرد: هیچکس اولیا را مجبور به ثبت نام در این مدارس نکرده است، ولی کیفیت مدارس دولتی باعث می‌شود مردم به سمت این مدارس سوق پیدا کنند. حسینی با بیان اینکه مدارس غیردولتی به آموزش و پرورش کمک می‌کند تا کیفیت مدارس دولتی را بالاتر ببرد، افزود: توسعه مدارس غیر دولتی به نظر من کمک به عدالت آموزشی است. سه فرزندم در مدارس دولتی تحصیل کرده‌اند!
مهرمهر6 ماه قبل
اما موضوع اصلی این است که اگر دغدغه آموزش زبان به عنوان یک مهارت جدی به فرزندانمان نزد مسئولان و نمایندگان جدی باشد، باید تغییرات وسیعی در بسیاری از زمینه‌های آموزش زبان رخ بدهد که مشخص نیست مقدمات آن مهیا باشد اما از سوی دیگر کارنامه آموزشگاه‌های زبان هم در آموزش زبان به دلایل متعدد که به آن خواهیم پرداخت، چندان موفقیت آمیز نیست. به نظر می‌رسد همانظور که ذکر شد موضوع انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس از نظر قانونی منتفی است و اینکه آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از طرح این مساله از قوانین مطلع بودند و یا منظورشان از رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس آموزش زبان‌های مشخصی است که مصوبه قانونی ندارد، را باید شفاف‌تر بیان کنند. چرا باید آموزش زبان انگلیسی جز دروس عمومی باشد؟ علیرضا کربلایی مدیر گروه رشته زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان که سابقه تدریس زبان انگلیسی در همه سطوح از مدرسه تا دانشگاه و آموزشگاه را دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این سوال که چرا آموزش زبان انگلیسی در مدارس به فراگیری منتهی نمیشود، گفت: ما در انگلیسی ۴ مهارت داریم. زمان آموزش زبان در مدرسه اندازه ۳ ترم آموزشگاه نیستکربلایی درباره انتقادهای نمایندگان مجلس به همین وضعیت آموزش زبان در مدارس و اینکه آموزش زبان بهتر است به موسسات خصوصی سپرده شود، بیان کرد: فقط نباید انتقاد کرد. معلمان تکلیف خود را نمی‌دانندسخنان مدیر گروه آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان که متولی تربیت دبیر زبان انگلیسی برای مدارس است، نکاتی قابل تامل دارد که یکی از آنها به چرخش روش آموزش زبان در مدارس از روش ارتباطی به روش گرامر محور و همچنین عدم تسلط معلمان به مکالمه به زبان انگلیسی اشاره دارد.
فارسفارس7 ماه قبل
سید جواد حسینی سرپرست سابق آموزش و پرورش به عنوان رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی منصوب شد. «سرپرست سابق آموزش و پرورش» رئیس آموزش و پرورش استثنایی شدبه گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی امروز در هشتمین روز آبان، انتصاباتی در ساختار ستاد مرکزی آموزش و پرورش ایجاد کرد. امروز سید جواد حسینی سرپرست سابق آموزش و پرورش به عنوان رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی معارفه شد. همچنین علی باقرزاده که معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بود به عنوان رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی منصوب شد؛ البته باقرزاده از زمانی که حاجی‌میرزایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش توانسته بود رأی اعتماد از مجلس بگیرد، همواره در کنارش بوده است. امروز حکم سرپرستی جلال دلقندی هم به ریاست مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش تبدیل شد و البته مجید قدمی رئیس سابق آموزش و پرورش استثنایی هم به عنوان مشاور وزیر آموزش و پرورش منصوب شد.
مهرمهر7 ماه قبل
البته در حال حاضر مدارس ما زیر مجموعه دولتی و غیر دولتی هستند اما منظور این طرح حذف تنوع مدارس دولتی است. تنوع و تکه‌پاره کردن مدارس، ریز و درشت کردن ‏مدارس، بالا و پایین شهر کردن مدارس، نخبه و غیر نخبه کردن دانش‌آموزان، آفت جدی در مسیر ‏تربیت است. حال وقتی می‌گوییم تمام مدارس خاص دولتی، دولتی شوند، درواقع می‌گوییم شهریه ‏مصوبی از اولیاء گرفته نشود و می‌دانیم که دولت نمی‌تواند این تعداد مدارس را پوشش دهد. لاجرم ‏فکر می‌کنیم قرار است این مدارس غیردولتی شوند، به معنای دیگر، تنوع مدارس از زیرمجموعه دولتی ‏برداشته می‌شود و به زیرمجموعه غیردولتی اضافه خواهد شد. در نهایت باید بگویم که اصل مصوبه مجلس درباره محدود ‏کردن تنوع مدارس، بحث بسیار درستی است اما اجرای آن نیاز به استلزاماتی دارد که باید گفت این ‏استلزامات مهیا نیست.
مهرمهر7 ماه قبل
هر چند ظاهرا اصل این مصوبه برای حذف انحصار آموزش زبان ‏انگلیسی در مدارس ارائه شد اما تبصره‌هایی دارد که آن تبصره‌ها عملا به حذف آموزش زبان در ‏مدارس می‌انجامد. بحث ‏رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس برای اولین‌بار در دوره وزارت سید محمد بطحایی مطرح و رسانه‌ای شد. وزیر سابق آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره این طرح گفت: نکته اصلی این است که برای رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس، اصلا نیازی به طرح و ‏مصوبه در مجلس نداریم. بطحایی ادامه داد: در همان روزهایی که این مساله در آموزش و پرورش مطرح شد، شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه ارائه داد و اعلام کرد که آموزش و ‏پرورش می‌تواند زبان‌های انگلیسی، فرانسه، روسی و اسپانیایی آموزش دهد. امروز می‌توان گفت که در حال حاضر حتی ‏یک نفر هم نیست به جز زبان انگلیسی، درس زبان خارجی رسمی دیگری را در مدرسه انتخاب کند.
الفالف7 ماه قبل
سه معلم از دو استان یزد و سیستان و بلوچستان با «اعتماد» گفت‌وگو کردند و چند معلم از دیگر استان‌ها اگر قرارداد یا فیش حقوقی داشتند، فرستادند تا صدای‌شان شنیده شود. حقوق سال پیش‌مان ۹۷۰ هزار تومان بود. حرف حرف موسس است؛ هیچ کدی نداریم، هیچ سابقه‌ای در آموزش و پرورش نداریم که تحت حمایت کسی باشیم. در ابتدایی من هم دارم عین نیروی رسمی کار می‌کنم اصلا اضافه کار از کجا بیاورم؟ یا ما را معلم حساب کنید یا کارگر. فکر کردیم مثل حق‌التدریسی‌های آموزش و پرورش است اما حالا توی مدرسه حق امضا کردن هم نداریم، اصلا اسم‌مان نباید جایی باشد.

چگونه پای «بوم» به مدارس باز شد؟ / از سیر تا پیاز «برنامه ویژه مدرسه»

8+
فارسفارس7 ماه قبل
سلامت نیوزسلامت نیوز7 ماه قبل
خبر فوریخبر فوری7 ماه قبل
سال ۹۸ سال پر چالشی میان دولت و مجلس رقم خورد تا آنجا که در طول چند ماه نزدیک به ۲۴ سوال از وزرای کابینه دوازدهم در صحن علنی مجلس مطرح شد. از ابتدای سال ۹۸ تا امروز نمایندگان مجلس نزدیک به ۲۴ سوال از وزرای دولت دوازدهم پرسیده‌اند که بالای ۸۰ درصد توضیحات وزرا برای نمایندگان قانع‌کننده بوده است. در جدول زیر نگاهی می‌اندازیم به سوالاتی که در سال ۹۸ تا امروز در صحن علنی مجلس مطرح شده است. *ولی داداشی (نماینده آستارا) منصور غلامی (وزیر علوم) *عدم ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان دکتری ۹۸/۰۴/۲۴ قانع شدحبیب‌الله دهمرده (نماینده زابل) رضا رحمانی (وزیر صمت) در رابطه با بنگاه ‌های کوچک و متوسط ایران چه اقداماتی انجام دادید. ۹۸/۰۴/۰۳ قانع شد*بیت الله عبدالهی (اهر و هریس) *محمود نگهبان‌سلامی (خواف و رشتخوار) محمدجواد آذری‌جهرمی (وزیر ارتباطات) *وضعیت امکانات تلفن همراه و اینترنت در جاده‌ها *توسعه و ترویج ارتباطات و فناوری اطلاعات ۹۸/۰۳/۲۷ عبداللهی از پاسخ وزیر قانع شد اما مجلس از پاسخ وزیر به سوال نگهبان سلامی قانع نشد و کارت زرد گرفتهدایت‌الله خادمی (نماینده ایذه‌وباغ‌ملک) بیژن‌نامدار زنگنه (وزیر نفت) * چرا سیاست‌های گاز کشور چه در بخش خدمات گازرسانی به روستاها و بخش‌های مختلف کشور و چه در گرفتن سهم بازار گاز دنیا غیرعادلانه و ضد منافع ملی بوده است ۹۸/۰۳/۰۲ نماینده از پاسخ وزیر قانع نشد اما بعد از رای‌گیری مجلس پاسخ‌های وزیر را قانع‌کننده دانستولی‌الله نانوا کناری (نماینده بابلسر و فریدون‌کنار) عبدالرضا رحمانی‌فضلی (وزیر کشور) درباره وضعیت دپوی زباله در شهرستان مازندران ۹۸/۰۲/۳۱ قانع شدهاجر چنارانی (نماینده نیشابور) سید محمد بطحایی (وزیر آموزش و پرورش) ارتقای جایگاه این وزارتخانه به عنوان مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی ۹۸/۰۲/۲۴ قانع شدعلیرضا محجوب (نماینده تهران) رضا اردکانیان (وزیر نیرو) درباره وضعیت اپراتورهای برق ۹۸/۰۲/۱۷ قانع شدعلی ساری (نماینده اهواز) بیژن نامدار زنگنه (وزیر نفت) علت عدم اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از بحران مازوت در آینده چیست؟ ۹۸/۰۲/۰۳ قانع شد
خبرآنلاینخبرآنلاین7 ماه قبل
نماینده سوال کننده وزیر پاسخ‌دهنده و سوال تاریخ انجام سوال/نتیجه*سمیه محمودی (نماینده شهرضا) عبدالرضا رحمانی فضلی (وزیر کشور) *دلایل عدم برنامه ریزی مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ۹۸/۰۷/۲۲ قانع شد*محمود صادقی (نماینده تهران) *زهراسعیدی (نماینده مبارکه) منصور غلامی (وزیر علوم) * موضوع بورسیه تحصیلی دانشجویان *علت عدم توجه و ضعف در ارتقای رشد کیفی اساتید، کارمندان، پرسنل قراردادی ۹۸/۰۷/۱۶ هر دو نماینده از پاسخ وزیر قانع شدند*محمدعلی پورمختار (نماینده کبودرآهنگ) *علی کرد (نماینده خاش) *جلال محمودزاده (نماینده مهاباد) محمدجواد ظریف (وزیر امورخارجه) * اقدامات صورت گرفته برای اقتصاد و توسعه ملی کشور *عدم دیپلماسی پایدار با کشورهای شرق و جنوب شرقی ایران *اقدامات وزارت امور خارجه برای جلوگیری از سدسازی غیرقانونی توسط دولت ترکیه و حمله به مردم عفرین سوریه ۹۸/۰۷/۱۴ هرسه نماینده از پاسخ‌های وزیر قانع شدند*فرید موسوی (نماینده تهران) رضا رحمانی (وزیر صمت) *درخصوص بهبود فضای کسب و کار ۹۸/۰۷/۰۸ قانع شدمحمدرضا صباغی بافقی (مهریز و ابرکوه) فرهاد دژپسند (وزیر اقتصاد) عدم راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا ۹۸/۰۶/۱۱ مجلس قانع نشد و وزیر کارت زرد گرفت*جهانبخش محبی‌نیا (شاهین‌دژ و میاندوآب) * حسن کامران (نماینده اصفهان) علیرضا آوایی (وزیر دادگستری) * عملکرد قوه قضائیه در مبارزه با فسادهای کلان اقتصادی * علت عدم اجرای ماده ۱۷۴ قانون آئین‌ دادرسی مدنی و انحصار آگهی‌ها در روزنامه حمایت و بیکاری ۲۰۰۰ نفر چیست؟ ۹۸/۰۵/۰۷ *محبی‌نیا قانع شد اما وزیر برای سوال کامران کارت زرد گرفت*علیرضا رحیمی (نماینده تهران) *قاسم جاسمی (کرمانشاه) امیرحاتمی (وزیر دفاع) * نحوه دسترسی به فیلم اعترافات و مستند مربوط به دو تابعیتی‌ها و علت پخش آن در جلسه علنی * علل عدم ارائه خدمات حمایتی به ایثارگران ۹۸/۰۴/۳۱ هر دو نماینده از پاسخ‌های وزیر قانع شدند*شادمهر کاظم زاده (دهلران و آبادان) *حبیب‌الله نیکزادی‌پناه (نماینده بم) رضا اردکانیان (وزیر نیرو) * علت عدم مهار آبهای مرزی * مدیریت علمی و عملی در امور آب ۹۸/۰۴/۳۱ هردو نماینده از پاسخ‌های وزیر قانع شدند. *ولی داداشی (نماینده آستارا) منصور غلامی (وزیر علوم) *عدم ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان دکتری ۹۸/۰۴/۲۴ قانع شدحبیب‌الله دهمرده (نماینده زابل) رضا رحمانی (وزیر صمت) در رابطه با بنگاه ‌های کوچک و متوسط ایران چه اقداماتی انجام دادید. ۹۸/۰۴/۰۳ قانع شد*بیت الله عبدالهی (اهر و هریس) *محمود نگهبان‌سلامی (خواف و رشتخوار) محمدجواد آذری‌جهرمی (وزیر ارتباطات) *وضعیت امکانات تلفن همراه و اینترنت در جاده‌ها *توسعه و ترویج ارتباطات و فناوری اطلاعات ۹۸/۰۳/۲۷ عبداللهی از پاسخ وزیر قانع شد اما مجلس از پاسخ وزیر به سوال نگهبان سلامی قانع نشد و کارت زرد گرفتهدایت‌الله خادمی (نماینده ایذه‌وباغ‌ملک) بیژن‌نامدار زنگنه (وزیر نفت) * چرا سیاست‌های گاز کشور چه در بخش خدمات گازرسانی به روستاها و بخش‌های مختلف کشور و چه در گرفتن سهم بازار گاز دنیا غیرعادلانه و ضد منافع ملی بوده است ۹۸/۰۳/۰۲ نماینده از پاسخ وزیر قانع نشد اما بعد از رای‌گیری مجلس پاسخ‌های وزیر را قانع‌کننده دانستولی‌الله نانوا کناری (نماینده بابلسر و فریدون‌کنار) عبدالرضا رحمانی‌فضلی (وزیر کشور) درباره وضعیت دپوی زباله در شهرستان مازندران ۹۸/۰۲/۳۱ قانع شدهاجر چنارانی (نماینده نیشابور) سید محمد بطحایی (وزیر آموزش و پرورش) ارتقای جایگاه این وزارتخانه به عنوان مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی ۹۸/۰۲/۲۴ قانع شدعلیرضا محجوب (نماینده تهران) رضا اردکانیان (وزیر نیرو) درباره وضعیت اپراتورهای برق ۹۸/۰۲/۱۷ قانع شدعلی ساری (نماینده اهواز) بیژن نامدار زنگنه (وزیر نفت) علت عدم اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از بحران مازوت در آینده چیست؟ ۹۸/۰۲/۰۳ قانع شد
فارسفارس7 ماه قبل
وی با اشاره به گروه‌هایی که در نظام تعلیم و تربیت وجود دارد، گفت: ما ۴ گروه را در نظام رتبه بندی قرار داده‌ایم. حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس ۲۳ شهریور امسال گفت: تقلیل نظام رتبه بندی معلمان به افزایش حقوق مقطعی معلمان ظلمی بزرگ به معلم، سند تحول بنیادین و نظام رتبه‌بندی معلمان است. * مهر امسال رسید و از رتبه‌بندی خبری نشدبه رغم اظهارنظرهای متعدد درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان از مهر امسال اما رتبه‌بندی اجرا نشد و در حقوق معلمان هم فعلا خبری نیست. در حال حاضر آیین‌نامه رتبه بندی در کمیسیون اجتماعی دولت است و تا ۲، سه هفته آینده به صحن دولت خواهد رسید و با تصویب دولت رتبه بندی فرهنگیان اجرا خواهد شد اما زمان اجرای رتبه بندی از ابتدای مهر خواهد بود. به گزارش فارس، از فرصت ۲، ۳ هفته‌ای وزیر هم گذشت و حاجی میرزایی ۲۳ مهر امسال هم در خصوص آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به خبرنگار فارس اظهار کرد: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار دولت قرار دارد؛ در حال تصویب این آیین‌نامه هستیم و زمانی که تصویب شد، اجرا می‌شود و اعمال آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان از ابتدای مهرماه سال ۹۸ خواهد بود.

روایت بچه‌ها از مدرسه‌ رویایی/ حیاطی پر از گل تا کلاس‌های رنگی رنگی

11+
فارسفارس8 ماه قبل
اقتصادنیوزاقتصادنیوز8 ماه قبل
وزیر پیشین آموزش و پرورش گفت: تلاش زیادی در راستای سند تحول بنیادین و بهبود کارکردهای آموزش و پرورش انجام شد؛ چون کارکردهای این نهاد رو به افول می‌رود. باید استقلال آموزش و پرورش حفظ شود، باید از نظام آموزش و پرورش تمرکز زدایی کنیم و این لایه بندی فراوان پیچیده مدیریتی را حذف کنیم. حسینی هم اعلام کرد: با تمام توان در خدمت آقای حاجی میرزایی هستم. به هرحال حاجی میرزایی در زمینه تدوین لوایح به خصوص لایحه شفافیت نقش بسیار مهمی داشت؛ وی از نظر من مدیری موفق، راهبردی، صاحب‌فکر و برنامه است. محسن حاجی میرزایی وزیرآموزش‌وپرورش متولد ۱۳۳۸ در شهر قم دارای مدرک کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی است.

به انتهای لیست رسیدید