علی حاتمی

علی حاتمی

تسنیمتسنیم14 ساعت قبل
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده شهر «معمولان» استان لرستان به کارگردانی روح‌الله جعفری از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور در تماشاخانه سنگلج برگزار می‌شود. در این رپرتوار ۱۰ نمایشنامه از نمایشنامه‌نویسان مطرح ایران با مشارکت بیش از ۱۰۰ هنرمند خوانده می‌شود و تمام عواید مادی و فروش بلیت آن به مردم سیل‌زده شهر «معمولان» استان لرستان اختصاص می‌یابد. رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده شهر «معمولان» استان لرستان به کارگردانی روح‌الله جعفری و با مشارکت بیش از صد هنرمند از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور در تماشاخانه سنگلج برگزار می‌شود و تمامی عواید مادی این برنامه به عزیزان خسران دیده تعلق خواهد گرفت. «مثل هیچکس» از ششم مردادماه، ساعت ۱۹ در سالن ماه حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت. پرستو کرمی و مسعود رحیم‌پور بازیگران این اثر نمایشی هستند.
مهرمهر17 ساعت قبل
به گزارش خبرگزاری مهر، رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده شهر «معمولان» استان لرستان به کارگردانی روح‌الله جعفری از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور در تماشاخانه سنگلج برگزار می‌شود. در این رپرتوار ۱۰ نمایشنامه از نمایشنامه‌نویسان مطرح ایران با مشارکت بیش از ۱۰۰ هنرمند خوانده می‌شود و تمام عواید مادی و فروش بلیت آن به مردم سیل‌زده شهر «معمولان» استان لرستان اختصاص پیدا می‌کند. در طی ۱۰ روز به ترتیب ۱۰ نمایشنامه «تاج ماه» از فریده فرجام، «بلبل سرگشته» علی نصیریان، «چوب به دست‌های ورزیل» غلامحسین ساعدی، «قصه طلسم حریر و ماهی‌گیر» علی حاتمی، «سگی در خرمن‌جا» نصرت‌الله نویدی، «حالت چطوره مش‌رحیم؟» و «گلدونه‌خانوم» اسماعیل خلج، «گمشدگان» بهرام بیضایی، «آسیدکاظم» محمود استادمحمد، «شاپرک خانوم» بیژن مفید و «لبخند باشکوه آقای گیل» اکبر رادی خوانده می‌شود.
ایلناایلنا17 ساعت قبل
رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی به کارگردانی روح‌الله جعفری در حمایت از مردم سیل‌زده شهر «معمولان» استان لرستان برگزار می‌شود. به گزارش ایلنا، رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده شهر «معمولان» استان لرستان به کارگردانی روح‌الله جعفری از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور در تماشاخانه سنگلج برگزار می‌شود. در این رپرتوار ۱۰ نمایشنامه از نمایشنامه‌نویسان مطرح ایران با مشارکت بیش از ۱۰۰ هنرمند خوانده می‌شود و تمام عواید مادی و فروش بلیت آن به مردم سیل‌زده شهر «معمولان» استان لرستان اختصاص می‌یابد. در طی ۱۰ روز به ترتیب ۱۰ نمایشنامه «تاج ماه» از فریده فرجام، «بلبل سرگشته» علی نصیریان، «چوب به دست‌های ورزیل» غلامحسین ساعدی، «قصه طلسم حریر و ماهی‌گیر» علی حاتمی، «سگی در خرمن‌جا» نصرت‌الله نویدی، «حالت چطوره مش‌رحیم؟» و «گلدونه‌خانوم» اسماعیل خلج، «گمشدگان» بهرام بیضایی، «آسیدکاظم» محمود استادمحمد، «شاپرک خانوم» بیژن مفید و «لبخند باشکوه آقای گیل» اکبر رادی خوانده می‌شود. رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده شهر «معمولان» استان لرستان به کارگردانی روح‌الله جعفری و با مشارکت بیش از صد هنرمند از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور در تماشاخانه سنگلج برگزار می‌شود و تمامی عواید مادی این برنامه به عزیزان خسران دیده تعلق خواهد گرفت.
اقتصاد آنلایناقتصاد آنلاین1 روز قبل
به گزارش اقتصادآنلاین، خبر ورزشی نوشت؛ ۲۹ تیر ۱۳۹۳ علی کریمی تصمیم گرفت با دنیای فوتبال باشگاهی و ملی وداع کند. تراکتورسازی تبریز آخرین باشگاهی بود که کریمی پیراهن آن را بر تن کرد. این بازیکن از راه‌آهن و یکی دو تیم دیگر پیشنهاد داشت، اما ترجیح داد از فوتبال خداحافظی کند. البته هرگز تن به بازی خداحافظی که متأسفانه در فوتبال ما نوعی حرکت تشریفاتی و تبلیغاتی است نخواهم داد. خوشا آن که پاک آمد و پاک رفت.
مهرمهر1 روز قبل
به گزارش خبرگزاری مهر، امید اسدی کارگردان نمایش «حسن کچل» درباره انتخاب این قصه برای اجرا روی صحنه نمایش گفت: در آثار فولکلور با ۲ نوع از ادبیات روبرو هستیم؛ یکی ادبیات مکتوب و دیگر ادبیات سینه به سینه که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. وی افزود: به عقیده من این متن به دلایل مختلف از جمله درامی که در آن شکل می‌گیرد بیشتر نمایشی است تا سینمایی. بعد از دیدن فیلم «حسن کچل» جرقه‌ای در ذهنم زده شد که فیلمنامه او را تبدیل به نمایشنامه کنم. نمایشنامه‌ای که من از این قصه تهیه کردم از روی فیلم علی حاتمی نوشته شد و ایده پردازی‌هایم را بر همین اساس انجام دادم. پیش فروش بلیت‌های نمایش «حسن کچل» که از ۵ مرداد تا ۹ شهریور همه روزه ساعت ۲۱ در تماشاخانه ایران تماشا روی صحنه خواهد بود، آغاز شده و علاقه مندان می‌توانند برای خرید اینترنتی بلیت‌های این نمایش به سایت تیوال و ایران تماشا مراجعه کنند.
خبر فوریخبر فوری1 روز قبل
نمایش کمدی موزیکال «حسن کچل» نوشته زنده‌یاد علی حاتمی، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امید اسدی و بازی رضا رویگری از ۵ مرداد در تماشاخانه ایران تماشا روی صحنه می‌رود. یکی ادبیات مکتوب و دیگر ادبیات سینه به سینه که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. بعد از دیدن فیلم «حسن کچل» جرقه‌ای در ذهنم زده شد که فیلمنامه او را تبدیل به نمایشنامه کنم. نمایشنامه‌ای که من از این قصه تهیه کردم از روی فیلم علی حاتمی نوشته شد و ایده پردازی‌هایم را بر همین اساس انجام دادم. پیش فروش بلیط‌های نمایش حسن کچل از ۵ مرداد تا ۹ شهریور همه روزه ساعت ۲۱ در تماشاخانه ایران تماشا روی صحنه خواهد بود.
ایسناایسنا1 روز قبل
نمایش کمدی موزیکال «حسن کچل» نوشته زنده یاد علی حاتمی، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امید اسدی و بازی رضا رویگری از ۵ مرداد در تماشاخانه ایران تماشا روی صحنه می‌رود. یکی ادبیات مکتوب و دیگر ادبیات سینه به سینه که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. بعد از دیدن فیلم «حسن کچل» جرقه‌ای در ذهنم زده شد که فیلمنامه او را تبدیل به نمایشنامه کنم. نمایشنامه‌ای که من از این قصه تهیه کردم از روی فیلم علی حاتمی نوشته شد و ایده پردازی‌هایم را بر همین اساس انجام دادم. پیش فروش بلیط‌های نمایش حسن کچل از ۵ مرداد تا ۹ شهریور همه روزه ساعت ۲۱ در تماشاخانه ایران تماشا روی صحنه خواهد بود.
افکارنیوزافکارنیوز1 روز قبل
افکارنیوز، به گزارشامید اسدی کارگردان نمایش «حسن کچل» درباره انتخاب این قصه برای اجرا روی صحنه نمایش گفت: در آثار فولکلور با ۲ نوع از ادبیات روبرو هستیم؛ یکی ادبیات مکتوب و دیگر ادبیات سینه به سینه که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. بعد از دیدن فیلم «حسن کچل» جرقه‌ای در ذهنم زده شد که فیلمنامه او را تبدیل به نمایشنامه کنم. نمایشنامه‌ای که من از این قصه تهیه کردم از روی فیلم علی حاتمی نوشته شد و ایده پردازی‌هایم را بر همین اساس انجام دادم. به طور معمول عنصر اصلی آثار نمایشی بر درام و موقعیت‌های نمایشی استوار است، اما واقعیت این است که در نمایش «حسن کچل» رکن اصلی موسیقی است و از آنجا که در موسیقی تخصص ندارم از یک موسیقی‌دان دعوت کردم تا در تولید این اثر به عنوان دراماتورژ در کنارم باشد. پیش فروش بلیت‌های نمایش «حسن کچل» که از ۵ مرداد تا ۹ شهریور همه روزه ساعت ۲۱ در تماشاخانه ایران تماشا روی صحنه خواهد بود، آغاز شده و علاقه مندان می‌توانند برای خرید اینترنتی بلیت‌های این نمایش به سایت تیوال و ایران تماشا مراجعه کنند.
میزان‌آنلاینمیزان‌آنلاین2 روز قبل
نماز یکشنبه‌های ماه ذی القعده را در دو رکعت و هر رکعت یک بار سوره حمد و پنج مرتبه سوره شمس خوانده می‌شود، پس از سلام نیز ذکر ««لاحول ولا قوة الا بالله»» خوانده می‌شود. عباسی به وقایع و رویداد‌های ماه ذی القعده اشاره و اظهار کرد: در ۲۳ ماه ذی القعده قرائت زیارت مخصوص «امام رضا (ع)» سفارش شده و از اهمیت خاصی برخودار است به نحوی که قرائت زیارت نامه این امام رئوف حتی از راه دور نیز از اهمیت زیادى برخوردار است. بر اساس آخرین گزارشات، فیلم سینمایی «تاپ گان ۲» با نام فرعی «تک رو» هم اکنون با حضور تام کروز و دیگر بازیگران فیلمبرداری خود را به اتمام رسانده است. این فیلم ادامه‌ای بر فیلم سینمایی «تاپ گان» ساخته «تونی اسکات» در سال ۱۹۸۶ است. پیتر کریگ، جاستین مارکس، کریستوفر مک‌کوری، اریک وارن سینگر نگارش فیلمنامه این اثر سینمایی را بر پایه شخصیت‌ها اثر جیم کش نوشته جک ایپس جونیور بر عهده داشته‌اند.
میزان‌آنلاینمیزان‌آنلاین2 روز قبل
خبرگزاری میزان- تماشاخانه‌های شهر تهران در هفته جاری میزبان آثار مختلفی از کارگردانان با سابقه و جوان تئاتر است که از جمله مهمترین آنها می‌توان به اجرای نمایشنامه‌ای به قلم «علی حاتمی» نویسنده و کارگردان بزرگ سینمای ایران اشاره کرد. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، تماشاخانه‌های شهر تهران در هفته جاری میزبان آثار مختلفی از کارگردانان با سابقه و جوان تئاتر است که از جمله مهمترین آنها می‌توان به اجرای نمایشنامه‌ای به قلم «علی حاتمی» نویسنده و کارگردان بزرگ سینمای ایران اشاره کرد. «حسن کچل» به نویسندگی علی حاتمی از پنجم مرداد ماه در تماشاخانه ایران تماشا روی صحنه خواهد رفت، این نمایش باعث حضور «رضا رویگری» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بعد از سالها در عرصه تئاتر شده است. داستان نویسنده‌های جوان به دنبال ایده، دلقک‌های آزاده، مغروق‌های قانع و بازیگرانی که هنر را برای هنر میدانند. برای خواستن لحظه‌ای نفس کشیدن، لحظه‌ای زندگی.

میترا استاد در فیلم اخراجی‌ها فقط سیاه لشگر بود + فیلم گفتگوی اختصاصی

رکنارکنا4 روز قبل
رضا رویگری که پس از سالها دوری از صحنه تئاتر، پنجم مردادماه با نمایش نامه حسن کچل به کارگردانی امید اسدی در تماشاخانه ایران تماشا نقش آفرینی می‌کند از ماجرای ورودش به این نمایش نامه تا هم بازی شدن خود با میترا استاد در اخراجی‌های ۳ مسعود ده نمکی ودلتنگی اش برای خوانندگی می‌گوید. وی در ادامه گفت: من مثل آدمی هستم که سالها از کشورش دور بوده و حالا با نمایش حسن کچل دوباره به صحنه تئاتر که مثل کشورم ایران دوستش دارم خوشحال هستم. او در ادامه با بیان اینکه همسرش تارا کریمی در این نمایش بازی می‌کند افزود: یک بار دیگر هم همسرم در فیلمی که خودم ساختم بازی کرده بود و حالا نیز در نمایش حسن کچل نقش آفرینی دارد و باعث سربلندی ام شده است. «درهمین رابطه چندی پیش این مسعود ده نمکی درباره میترا استاد گفته بود: ارتباط این خانم با همان کارگردانی ‌است که در این مدت از انتشار خبر‌ها برآشفته شدند و واکنش‌های تندی نشان دادند. من هیچ ‌ارتباطی با میترا استاد نداشتم.

یک عمر بازیگری داوود رشیدی در یک قاب

الفالف6 روز قبل
تسنیم نوشت: ۲۵ تیر سالروز تولد داوود رشیدی است. مردی که در کنار علی نصیریان، جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی و محمدعلی کشاورز یکی از چهره‌های برجسته بازیگری ایران بود، وی در سالهای پایانی عمرش به بیماری آلزایمر مبتلا شد و در نهایت ۵ شهریورماه ۱۳۹۵ به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. رشیدی پیش از انقلاب بازیگری حرفه‌ای را آغاز کرد و بعد از انقلاب فعالیت حرفه‌ای پر افت و خیزی داشت از ماندگارترین نقشهای او می‌توان به مفتش شش انگشتی سریال هزاردستان، به کارگردانی علی حاتمی اشاره کرد، این بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در فیلمهایی چون آوای فاخته، گل پامچال، تنهاترین سردار، ولایت عشق، مختارنامه و کلاه پهلوی حضور داشت.
مهرمهر1 هفته قبل
امروزه آثار به روز منتشر شده در سطح جهان نیز بلافاصله در ایران ترجمه و منتشر می‌شود و از نظر منابع مطالعاتی شاید کمبودی به چشم نیاید. یا در حوزه خصوصی مشغول دست و پا زدن هستند و مشاوره می‌دهند یا بدل شده‌اند به روشنفکران ارگانیک حکومت و دولت. این وابستگی و بدل شدن به جزئی ارگانیک از دولت در واقع گفت‌وگویی بین روشنفکران و دولت نیست. یا در حوزه خصوصی مشغول دست و پا زدن هستند و مشاوره می‌دهند یا بدل شده‌اند به روشنفکران ارگانیک حکومت و دولت. حالا ما کاری نداریم که حدود و ثغور نظریه پردازی و کار اصلی نظریه پرداز چیست.
خبر فوریخبر فوری1 هفته قبل
رضا رویگری بعد از ۱۰ سال دوری از صحنه تئاتر، در نمایش «حسن کچل» به کارگردانی امید اسدی و با همراهی همسرش به ایفای نقش می‌پردازد. رضا رویگری بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون که طی یک دهه گذشته از تئاتر فاصله گرفته بود، درباره بازگشت مجدد خود و ایفای نقش بر صحنه تئاتر گفت: آخرین بار تابستان سال ۸۸ با نمایش «مرغ مینا» به کارگردانی تاجبخش فناییان و در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفتم و از آن زمان تا امروز در هیچ اثری به ایفای نقش نپرداخته‌ام. وی با اشاره به بازگشت خود به صحنه تئاتر بعد از ۱۰ سال دوری، افزود: قرار است با نمایش «حسن کچل» نوشته زنده‌یاد علی حاتمی به صحنه تئاتر بازگردم. رویگری با بیان اینکه حضور در اثری به قلم زنده‌یاد علی حاتمی انگیزه بالایی به او برای حضور مجدد بر صحنه تئاتر داده، درباره زمان و مکان اجرای این اثر نمایشی توضیح داد: این اثر با کارگردانی امید اسدی و در تماشاخانه خصوصی «ایران تماشا» به صحنه می‌رود و قرار است از ۵ مرداد اجرای عمومی این اثر نمایشی را شروع کنیم. این بازیگر با سابقه تئاتر در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه نمایش «حسن کچل» اثری موزیکال است، اظهار کرد: قرار است در نمایش «حسن کچل» همسرم تارا کریمی نیز به ایفای نقش بپردازد و در این نمایش با همسرم همبازی هستم.
اعتمادآنلایناعتمادآنلاین1 هفته قبل
استفاده از چنین بستری زمانی بیش از پیش به مدد فیلمنامه‌نویس می‌آید که قرار باشد اثرش به صورت شبانه و روتین روی آنتن برود. سریالی که قصه‌هایش از فضای تحریریه نشریه‌ای به نام «شهر قشنگ» نقل می‌شود. از این رو پس از گذشت سال‌ها همچنان می‌توان بدون شرح را بهترین اثر در کارنامه او دانست. اویسی پس از این مجموعه در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی کمدی نه‌چندان خوب، ظاهر و به تکرار خود مشغول شد. فرید و تکیه‌کلام‌هایش هم مثل بسیاری از شخصیت‌های حاضر در شهر قشنگ به سرعت سر زبان‌ها افتاد.
عصر ایرانعصر ایران1 هفته قبل
حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران به «شهروند» از حواشی نامگذاری‌ خیابان‌ها به نام هنرمندان می‌گوید. به غیر از محمدرضا شجریان، فروغ فرخزاد دیگر فرد موجود در این لیست بود که نامگذاری خیابانی به نامش مناقشه‌برانگیز شد و مخالفان با قدرت هر چه بیشتر بر این نامگذاری تاختند. این توییت در فضای مجازی با واکنش‌های بسیاری مواجه شد و بسیاری از مردم خواستند تا شورا مصوبه را پس نگیرد و واکنشی نسبت به این اتفاق داشته باشد. در شورای شهر اما وضع گویا به شکل دیگری است. حسن خلیل‌آبادی از اعضای شورای شهر به ایرنا پلاس گفته فرمانداری نسبت به بخشی از این نامگذاری‌ها اعتراض دارد؛ در حالی ‌که اعتراضش قانونی نیست.
برترین‌هابرترین‌ها1 هفته قبل
همین استقبال به نوعی مجوز من شد برای ساخت سریال «امیرکبیر». این پیش زمینه را گفتم تا برسیم به سریال «امیرکبیر» که ابتدا هرگز فکرش را هم نمی‌کردم خودم نقش امیرکبیر را بازی کنم. یاد فخری خوروش افتادم که در سریال امیرکبیر نقش مهدعلیا را به‌عهده داشت. کمی از ایشان بگویید، از دیالوگ‌های فاخرانه و ادیبانه‌شان، از سینمای شاعرانه و از خودشان؟ من و علی حاتمی هم محلی بودیم. اگر می‌بینید آثار علی حاتمی هنوز که هنوز است می‌درخشد، به این دلیل است که حتی خیاط لباس بازیگرانش هم قدیمی بود.
سینماپرسسینماپرس1 هفته قبل
سینماپرس: ابوالفضل اقبالی: احترام متقابل در میان اعضای خانواده تقریبا در سینمای خانواده ما رنگ باخته است و سینمایی شده است که بی‌احترامی کوچکتر به بزرگتر به وفور دیده می‌شود. نکته اولی که درباره سینمای ما و خانواده می‌توان گفت این است که سینمای ما اساسا خانواده محور نیست بلکه به نوعی ضدخانواده یا ضد ارزش‌های خانواده است. واقعیت آن است که سبک زندگی جامعه هنری ما با ارزش‌های اسلامی و ایرانی فاصله دارد و تمایلشان بیشتر به بازنمایی زندگی خودشان است. به نظر من باید قدم اول را در ساخت درام خانوادگی، محوریت بخشی عشق زن و شوهری سالم و به دور از خیانت قرار داد. ولی سینمای ما تلاشش بر روایتگری سیاه از خانواده است.
مشرق‌نیوزمشرق‌نیوز1 هفته قبل
واقعیت آن است که سبک زندگی جامعه هنری ما با ارزش‌های اسلامی و ایرانی فاصله دارد و تمایلشان بیشتر به بازنمایی زندگی خودشان است. اگر سینمای ما می‌خواهد روایتگر خانواده اصیل و سالم باشد باید بجای روایتگری عشق‌های دختر و پسری به عشق‌های همسران در خانه و خانواده برسد. به نظر من باید قدم اول را در ساخت درام خانوادگی، محوریت بخشی عشق زن و شوهری سالم و به دور از خیانت قرار داد. ولی سینمای ما تلاشش بر روایتگری سیاه از خانواده است. زمانی که قوانین حوزه اشتغال، زن و خانواده را می‌بینیم متوجه می‌شویم که رویکرد غالب در آن به نوعی گذر از خانواده و بیرون کشیدن زن از خانواده است.
خبرآنلاینخبرآنلاین1 هفته قبل
بعضی از نسل کارگردان‌های موج نوی سینمای ایران هنوز داخل ایران و در حال کارکردن هستند مثل مسعود کیمیایی و داریوش مهرجویی. جایگاه تقوایی در سینمای ایران ربطی به وضعیت امروز یا دیروزش ندارد. به دلیل اینکه این افراد هر چند سال یکبار یک فیلم می‌ساختند و آن فیلم می‌شد معیار سینمای خوب و متعالی در سینمای ایران. گرچه با شرایط این روزها و حضور اسپانسرها در سینمای ایران معلوم نیست اگر تقوایی می‌توانست کار کند چه اتفاقی برایش می‌افتاد. من فیلمنامه «چای تلخ» را بارها خواندم، آنقدر درجه یک است که اگر ساخته می‌شد می‌توانستیم بگوییم بهترین فیلم جنگی تاریخ سینمای ایران می‌شد اما متاسفانه سرمایه‌گذار از همان ابتدا کنار کشید و به دیگران هم توصیه کرد همکاری نکنند.
تسنیمتسنیم1 هفته قبل
واقعیت آن است که سبک زندگی جامعه هنری ما با ارزش‌های اسلامی و ایرانی فاصله دارد و تمایلشان بیشتر به بازنمایی زندگی خودشان است. زن در سینمای ما اول شاغل و محصل است بعد همسر و مادرنکته دیگر بحث نقش زن در خانواده است که کاملا محوری است و رکن و اساس خانواده در خانه تلقی می‌شود. در این فیلم‌هایی که گفته شد کنشگر این عشق و روابط زن و شوهر نیستند بلکه دختر و پسر هستند. به نظر من باید قدم اول را در ساخت درام خانوادگی، محوریت بخشی عشق زن و شوهری سالم و به دور از خیانت قرار داد. زمانی که قوانین حوزه اشتغال، زن و خانواده را می‌بینیم متوجه می‌شویم که رویکرد غالب در آن به نوعی گذر از خانواده و بیرون کشیدن زن از خانواده است.
سینماپرسسینماپرس2 هفته قبل
سینماپرس: سردیس ۵ اسطوره هنر ایران در حوزه تئاتر، سینما و تلویزیون در شهرک سینمایی غزالی (ایران) جانمایی شده است. به گزارش سینماپرس، احداث شهرک سینمایی غزالی سال ۱۳۵۸ در بزرگراه کرج به طرح و پیشنهاد شادروان علی حاتمی، کارگردان شهیر سینمای ایران و اجرای ولی‌الله خاکدان آغاز شد. علی حاتمی پس از مدتی با بررسی زمین‌های کنار بزرگراه تهران کرج، احداث شهرک سینمایی را در اسفند سال ۱۳۵۸ آغاز کرد. علی رغم اینکه مرحوم علی حاتمی، بنیان گذار این شهرک بوده، از آنجا که زمین‌های شهرک موسوم به زمین‌های غزالی بوده، این شهرک نیز بین افکار عمومی به شهرک غزالی شهره شد. البته طی سالهای اخیر نام آن به شهرک سینمایی ایران تغییر کرده است که هنوز حتی برای هنرمندان هم خیلی جا نیافتاده است.
برترین‌هابرترین‌ها2 هفته قبل
سردیس ۵ اسطوره هنر ایران در حوزه تئاتر، سینما و تلویزیون در شهرک سینمایی غزالی (ایران) جانمایی شده است. خبرگزاری فارس: احداث شهرک سینمایی غزالی سال ۱۳۵۸ در بزرگراه کرج به طرح و پیشنهاد شادروان علی حاتمی، کارگردان شهیر سینمای ایران و اجرای ولی‌الله خاکدان آغاز شد. علی حاتمی پس از مدتی با بررسی زمین‌های کنار بزرگراه تهران کرج، احداث شهرک سینمایی را در اسفند سال ۱۳۵۸ آغاز کرد. علی رغم اینکه مرحوم علی حاتمی، بنیان گذار این شهرک بوده، از آنجا که زمین‌های شهرک موسوم به زمین‌های غزالی بوده، این شهرک نیز بین افکار عمومی به شهرک غزالی شهره شد. البته طی سالهای اخیر نام آن به شهرک سینمایی ایران تغییر کرده است که هنوز حتی برای هنرمندان هم خیلی جا نیافتاده است.
مازن آنلاینمازن آنلاین2 هفته قبل
پیام مازند - ساری- بابلی‌ها عصر امروز پنجشنبه در آستانه چهلمین روز درگذشت همشهریشان مرحوم پرویز بهرام با روشن کردن شمع یاد و خاطره این صدای ماندگار دوبلور ایران را گرامی داشتند. زنده یاد پرویز بهرام که به خاطر شغل پدر دوران کودکیش را در بابل گذرانده بود، با صدای ماندگار خود آثار زیادی در سینما خلق کرد که تحسین همگان را به همراه داشت. وی افزود: این هنرمند برجسته دوبله ایران با جان و دل کار هنری خود را پیش می‌برد و هماهنگی در گفتار و حرکت دست او ستودنی بود. صدای این هنرمند از جمله صداهای ماندگار دوبله ایران بود و بی‌گمان یکی از ماندگارترین صداهای او در مستند «جاده‌ی ابریشم» و یکی از شخصیت‌های «کاراگاه کاستر» آشنای گوش‌های ایرانیان است. این هنرمند در سال ۱۳۸۴ به عنوان چهره ماندگار مورد تجلیل قرار گرفت.
پارس نیوزپارس نیوز2 هفته قبل
پارس نیوز، به گزارشمحمود بصیری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: پیشنهادات زیادی برای بازیگری داشته‌ام اما هیچکدام باب طبع من نبوده است، نزدیک به ۱۰ سال است که کار نکرده‌ام و حالا اگر بخواهم به بازیگری برگردم باید کاری باشد که قابل دفاع بوده و ارزش داشته باشد. وی در همین راستا ادامه داد: من تا به حال در فیلم ‌های بزن در رو بازی نکرده‌ام، وقتی در کارنامه کاری خود همکاری با علی حاتمی را داشته‌ام چگونه می‌توانم در چنین آثاری بازی کنم؟، امروزه همه چیز سریع و زود اتفاق می‌افتد. بازیگر سریال «بدون شرح» با اشاره به عدم حضور خود در سینما تاکید کرد: من شاید ۲۵ سال است که سینما نرفته‌ام، یعنی فیلمی نیست که بخواهم به خاطر آن به سینما بروم، البته در این بین آثار محترم و خوبی هم ساخته می‌شود که سعی می‌کنم آنها را از دست ندهم اما در کل سینمای امروز چیزی برای دیدن ندارد. این بازیگر سینما درباره دلیل دوری خود از سینما اذعان کرد: بعد از سریال «دارا و ندار» به دلیل یک تصادف بسیار شدید یکسال از عرصه بازیگری دور بودم، اما این تنها دلیل دوری ام از بازیگری نبود. بصیری درباره پایین آمدن ارزش سینما در میان جامعه خاطرنشان کرد: پیشتر اگر به یک خانواده می‌گفتند که خانه شما به عنوان لوکیشن استفاده شود، آن خانواده به این اتفاق افتخار می‌کرد اما امروزه اینقدر وجهه سینما خراب شده که اگر به یک خانواده همین حرف را بزنید با بی میلی کامل و با گرفتن پول این کار را می‌کند.
میزان‌آنلاینمیزان‌آنلاین3 هفته قبل
خبرگزاری میزان- دهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به حضور دوباره کارگردان تازه کار سینما در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، دهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به حضور دوباره کارگردان تازه کار سینما در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. نگارش فیلمنامه خوب بد جلف ۲ را نیز بار دیگر خود پیمان قاسمخانی بر عهده دارد، این فیلم با نام اصلی «ارتش سری» هم اکنون فیلمبرداری خود را آغاز کرده و بدون شک خود را برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند. انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» به کارگردانی مشترک «جان لستر» و «جاش کولی» ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ اکران شد. این انیمیشن به عنوان نسخه چهارم یکی از محبوب‌ترین کارتون‌های معاصر است و در نسخه چهارم به ادامه داستان «وودی» و «باز» می‌پردازد.
جام نیوزجام نیوز3 هفته قبل
به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، محمود بصیری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: پیشنهادات زیادی برای بازیگری داشته‌ام اما هیچکدام باب طبع من نبوده است، نزدیک به ۱۰ سال است که کار نکرده‌ام و حالا اگر بخواهم به بازیگری برگردم باید کاری باشد که قابل دفاع بوده و ارزش داشته باشد. وی در همین راستا ادامه داد: من تا به حال در فیلم ‌های بزن در رو بازی نکرده‌ام، وقتی در کارنامه کاری خود همکاری با علی حاتمی را داشته‌ام چگونه می‌توانم در چنین آثاری بازی کنم؟، امروزه همه چیز سریع و زود اتفاق می‌افتد. بازیگر سریال «بدون شرح» با اشاره به عدم حضور خود در سینما تاکید کرد: من شاید ۲۵ سال است که سینما نرفته‌ام، یعنی فیلمی نیست که بخواهم به خاطر آن به سینما بروم، البته در این بین آثار محترم و خوبی هم ساخته می‌شود که سعی می‌کنم آنها را از دست ندهم اما در کل سینمای امروز چیزی برای دیدن ندارد. این بازیگر سینما درباره دلیل دوری خود از سینما اذعان کرد: بعد از سریال «دارا و ندار» به دلیل یک تصادف بسیار شدید یکسال از عرصه بازیگری دور بودم، اما این تنها دلیل دوری ام از بازیگری نبود. بصیری درباره پایین آمدن ارزش سینما در میان جامعه خاطرنشان کرد: پیشتر اگر به یک خانواده می‌گفتند که خانه شما به عنوان لوکیشن استفاده شود، آن خانواده به این اتفاق افتخار می‌کرد اما امروزه اینقدر وجهه سینما خراب شده که اگر به یک خانواده همین حرف را بزنید با بی میلی کامل و با گرفتن پول این کار را می‌کند.
میزان‌آنلاینمیزان‌آنلاین3 هفته قبل
خبرگزاری میزان- بازیگر سریال «آرایشگاه زیبا» گفت: هیچگاه دغدغه اسم نداشته‌ام و شما یک بار نمی‌بینید که گفته باشم اسم مرا کجای تیتراژ بنویسند، چون بازیگری چیز دیگری است، اما متاسفانه خیلی‌ها بر سر اینکه اسمشان کجای تیتراژ باشد دعوا می‌کنند. محمود بصیری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: پیشنهادات زیادی برای بازیگری داشته‌ام اما هیچکدام باب طبع من نبوده است، نزدیک به ۱۰ سال است که کار نکرده‌ام و حالا اگر بخواهم به بازیگری برگردم باید کاری باشد که قابل دفاع بوده و ارزش داشته باشد. وی در همین راستا ادامه داد: من تا به حال در فیلم ‌های بزن در رو بازی نکرده‌ام، وقتی در کارنامه کاری خود همکاری با علی حاتمی را داشته‌ام چگونه می‌توانم در چنین آثاری بازی کنم؟، امروزه همه چیز سریع و زود اتفاق می‌افتد. این بازیگر سینما درباره دلیل دوری خود از سینما اذعان کرد: بعد از سریال «دارا و ندار» به دلیل یک تصادف بسیار شدید یکسال از عرصه بازیگری دور بودم، اما این تنها دلیل دوری ام از بازیگری نبود. انتهای پیام/

مشاهیری که در اوج مردند

3+
پارس نیوزپارس نیوز3 هفته قبل
پارس نیوزپارس نیوز3 هفته قبل
کمال­‌الملک او در شمار بازیگرانی است که به واسطه‌ی نگاه‌­های نافذی که دارد، همواره در بازی­‌هایش از این ویژگی استفاده کرده است. او در مجموعه‌ی تلویزیونی مریم مقدس (۱۳۷۹) در نقش زکریا ظاهر شد و در مختارنامه (۱۳۸۹) در نقش میثم تمار فرو رفت. یکی از واپسین نقش‌­هایی که پورحسینی در آن­‌ها بازی کرده، نقش حاج‌آقا نوربخش در قاتل اهلی (۱۳۹۵)، ساخته‌ی مسعود کیمیایی است. نقش حاج­‌آقا در واقع هیچ «اکت بیرونی» ندارد اما بر خلاف حضور­های کوتاه پورحسینی در برخی آثار دیگر پررنگ است و در طرح داستانی فیلم حضوری مؤکد دارد. حاج­‌آقا نوربخش با بازی پورحسینی یکی از کسانی است که چم‌وخم سیاست و مهره‌­های سیاسی حاضر در جامعه را می­‌شناسد.

به انتهای لیست رسیدید