قیمت

اخبار « قیمت خودرو »

تجارت‌نیوزتجارت‌نیوز1 هفته قبل
به گزارش تجارت‌نیوز، حذف قیمت خودرو از سایت‌های فروش یکی از راهکارهایی بود که در چند روز گذشته برای کنترل قیمت خودرو اجرا شد. اما اینکه دلیل این کاهش قیمت جلوگیری از اعلام قیمت توسط سایت‌ها بوده یا خیر بررسی میدانی ایران نشان می‌دهد نمایشگاه‌داران و فروشندگان تاثیر این عامل در کاهش قیمت برخی خودروها را پررنگ ارزیابی نمی‌کنند. با این وجود کاهش قیمت‌ها آنقدری نبود که بتوان با اطمینان از کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو سخن گفت. تفاوت قیمت، عامل رانتبسیاری از کارشناسان و فعالان بازار خودرو تفاوت قیمت کارخانه و بازار را علت افزایش دلالی در این بازار عنوان می‌کنند. با وجود این فعالان بازار خودرو معتقدند قیمت‌ خودروهای داخلی و وارداتی بر هم تأثیر دارند یعنی همان‌طور که کمبود تولید خودرو داخلی علتی برای افزایش قیمت خودروهای وارداتی هم است ترخیص خودروهای وارداتی هم می‌تواند بر کاهش قیمت‌های خودرو چه تولید داخل چه وارداتی موثر باشدیکی از نمایشگاه‌داران در این خصوص می‌گوید: با افزایش قیمت ارز قیمت خودرو وارداتی نسبت به قیمت مبدا دو برابر است.
افکارنیوزافکارنیوز1 هفته قبل
افکارنیوز، به گزارشحذف قیمت خودرو از سایت‌های فروش یکی از راهکارهایی بود که در چند روز گذشته برای کنترل قیمت خودرو اجرا شد. اما اینکه دلیل این کاهش قیمت جلوگیری از اعلام قیمت توسط سایت‌ها بوده یا خیر بررسی میدانی نشان می‌دهد نمایشگاه‌داران و فروشندگان تأثیر این عامل در کاهش قیمت برخی خودروها را پررنگ ارزیابی نمی‌کنند. با این وجود کاهش قیمت‌ها آنقدری نبود که بتوان با اطمینان از کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو سخن گفت. با وجود این فعالان بازار خودرو معتقدند قیمت‌ خودروهای داخلی و وارداتی بر هم تأثیر دارند یعنی همان‌طور که کمبود تولید خودرو داخلی علتی برای افزایش قیمت خودروهای وارداتی هم است ترخیص خودروهای وارداتی هم می‌تواند بر کاهش قیمت‌های خودرو چه تولید داخل چه وارداتی مؤثر باشد. یکی از نمایشگاه داران در این خصوص می‌گوید: با افزایش قیمت ارز قیمت خودرو وارداتی نسبت به قیمت مبدا دوبرابر است.
ایرناایرنا2 ماه قبل
لذا انتشار این مطلب به معنای تائید محتوای آن نیستدر این یادداشت آمده است: بعد از داغ شدن قیمت خودروهای داخلی قول ایران خودرو و سایپا برای فروش فوری خودروهایشان عملی شد. پیش فروش خودرو بعد از یک روز گرانی غیرمنطقی با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار آزاد، انجام شد. اما شرکتهای خودروسازی دلیل این کار خود را ترکاندن حباب قیمت‌ها و کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو می‌دانند؛ چرا که علت گرانی خودرو را افزایش تقاضا عنوان می‌کنند و معتقدند با افزایش عرضه، قیمت کاهش می‌یابد. آنها امیدوارند خودرو را با قیمت کارخانه خریداری کنند و به قیمت بازار بفروشند. هنوز ٢۴ساعت از جهش قیمت خودروهای داخلی نگذشته که به بهانه شکستن حباب، فروش نقدی را مطرح می‌کند.
تجارت‌نیوزتجارت‌نیوز5 روز قبل
مطالعه بیشتر: برنامه دولت در رابطه با کاهش قیمت خودروقیمت خودرو بالاتر هم می‌رود؟! رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران با تاکید بر اینکه قیمت خودرو در حال حاضر افزایش چندانی ندارد، درباره نرخ‌های متعدد و متفاوت بازار گفت: برخی خودروها را با قیمت بالا خریده‌اند و در حال حاضر در برابر قبول قیمت بازار مقاومت می‌کنند. رحیمی در خصوص بدقولی خودروسازان در تحویل به موقع خودرو به مشتریان خاطرنشان کرد: ‌ بازار خودرو تابع شرایط مالی جامعه است. همچنین سایپا ۱۱۱ با قیمت ۵۳ میلیون تومان، تیبا معمولی با نرخ ۵۳ میلیون تومان و تیبا هاچ‌بک با قیمت ۵۸ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند. قیمت جک S۵ نیز قبلا در بازار به ۳۵۸ میلیون تومان رسیده بود که حالا به ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است.
افتصادنیوزافتصادنیوز2 هفته قبل
یک روز بانک مرکزی از انتشار نرخ تورم ماهانه سرباز می‌زند، روز دیگر مسئولان، سایت‌های اینترنتی را مهم‌ترین عامل سونامی قیمت خودرو قلمداد می‌کنند. اخیرا نیز به دنبال اظهارنظرات درباره تاثیر سایت‌های خرید و فروش اینترنتی و پایگاه‌های خبری بر ناآرامی بازار، قیمت خودرو از صفحات این سایت‌ها حذف شد تا شاید بدین گونه آرامش به بازار خودرو بازگردد! قیمت‌گذاری خودرو در سایت‌های اینترنتی اقدام جدیدی نیست که ناگهان بازار را دچار آشفتگی کند، سال‌ها با وجود فعالیت این سایت‌ها، بازار خودرو هم شرایط باثباتی را سپری می‌کرد. حال باید دید با اتخاذ این سیاست طی روزهای آینده آرامش به بازار خودرو بازمی‌گردد یا باید ریشه مشکل را در جای دیگری جست‌وجو کرد؟ رواج دلالیسم اینترنتیماه‌هاست که بازار خودرو دچار سردرگمی قیمت‌ها شده است. اگر اکنون مسئولان از فیلترینگ ابزاری نظیر تلگرام و یا حذف گزارش بانک مرکزی درباره نرخ تورم نتیجه مثبتی گرفته‌اند، از حذف قیمت فروش خودرو هم نتیجه مثبت دریافت می‌کنند.
میزان‌آنلاینمیزان‌آنلاین5 روز قبل
خبرگزاری میزان- رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو در بازار کاهش یافته است، گفت: فروش خودرو در بازار باید بر اساس یک فرمول و درصد سود مشخص باشد. سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان اظهار کرد: در حال حاضر بازار خودرو آرام است اما، خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. وی خاطرنشان کرد: طی هفته‌های گذشته افرادی اقدام به خرید خودرو با قیمت بالا کردند و در اکنون حاضر به فروش آنها نیستند و منتظرند قیمت‌ها دوباره افزایش یابد از طرفی خریداران نیز منتظر کاهش بیشتر قیمت هستند. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه فروش خودرو در بازار باید بر اساس یک فرمول و درصد سود مشخص باشد تاکید کرد: زمانی که قیمت خودرو مشخص نشده نهاد نظارتی هم نمی‌تواند بر روی قیمت نظارت کند. وی با بیان اینکه باید سامانه قیمت خودرو در کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اگر سامانه خودرو وجود داشت، قیمت خودرو دقیقا مشخص بود و کسی نمی‌توانست بازار را ملتهب کند و سایت‌ها هم فقط می‌توانستند کار تبلیغات انجام دهند.
عصر ایرانعصر ایران4 ماه قبل
طبق فرمول جدیدی که برای قیمت گذاری خودرو تعیین شده، به جز پراید و پژو ۴۰۵ قیمت مابقی خودروها پنج درصد کمتر از قیمت بازار آزاد عرضه شود. سوالی که مطرح می‌شود این است که این سیاست چقدر می‌تواند در کاهش قیمت خودرو تاثیر بگذارد؟ بابک صدرایی کارشناس بازار خودرو به پول نیوز می‌گوید: اینکه به تولید کننده گفته می‌شود قیمت‌های خود را بر اساس قیمت بازار تعیین کند نشان دهنده درد کهنه «بی ثباتی در اقتصاد کشور» است. کارشناس بازار خودرو ادامه می‌دهد: قیمت بازار علاوه بر عرضه و تقاضا تابع پارامترهای اقتصادی و سیاسی هم هست. اگر اتفاقی که در ابتدای سال ۹۷ افتاد و در سال آینده هم رخ دهد و دوباره قیمت ارز بالا رود قیمت خودرو دوباره افزایش خواهد داشت. این کارشناس بازار خودرو اما معتقد است اگر قیمت ارز بدون تغییر باشد بازار خودرو تغییر چشمگیری نخواهد داشت چرا که بازار کشش افزایش قیمت ندارد.
برترین‌هابرترین‌ها2 ماه قبل
بازار خودرو یکی از آشفته‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد. خبرگزاری ایسنا: بازار خودرو یکی از آشفته‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد. بهمن قدمی دمآبی کارشناس مسائل اقتصادی، با اشاره به افزایش حباب‌گونه قیمت خودرو طی چند وقت اخیر، اظهار کرد: مشاهده نوسانات بسیار گسترده در بازار خودرو ناشی از افزایش نقدینگی است. قدمی با اشاره به اینکه اکنون مردم به سمت بازار خودرو هجوم برده و خودرو خریداری می‌کنند، گفت: دولت از چند روز گذشته ثبت‌نام خودرو را آغاز کرد و اکنون بازار خودرو تا حدودی فروکش کرده و از روزهای گذشته، بازار طلا برای سرمایه‌گذاران مطلوب شده و عملا این بازار دارای نوسان است و معامله‌ای در آن صورت نمی‌گیرد. وی با بیان اینکه وجود حباب قیمت در بازار خودرو عمده‌ترین و اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت خودرو است، تصریح کرد: این امر ناشی از ایجاد جو روانی در بازار و انتظارات افزایش قیمت در آینده بوده که بخشی از آن مربوط به بدقولی خودروسازان است که موجب شده قیمت خودرو به صورت تصاعدی افزایش یابد، گرچه نوسان قیمت و حباب‌ها، کوتاه‌مدت خواهد بود.
رکنارکنا3 ماه قبل
به گزارش گروه اقتصادی رکنا، با افزایش قیمت خودروهای خارجی مردم به سمت خودروهای داخلی با کیفیت روی آوردند و در بین خودروهای داخلی تلاطم بیشتری در قیمت خودرو وجود دارد. در بازار امروز پژو۲۰۶ صندوق‌دار با افزایش ۵ میلیون تومانی با قیمت ۷۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۳ میلیون تومانی با قیمت ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۷۴ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ با قیمت ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، استپ وی با افزایش ۳ میلیون تومانی با قیمت ۱۳۵ میلیون تومان، سمند EF۷ با افزایش ۵ میلیون تومانی با قیمت ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و رانا با افزایش ۱ میلیون تومانی با قیمت ۶۲ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز ۱۳۹۷/۱۱/۱۴ به شرح زیراست: ردیف نوع خودرو قیمت خودرو کارخانه قیمت خودرو بازار ۱ قیمت پراید ۱۱۱ ۳۶، ۱۰۰، ۰۰۰ ۴۰، ۵۰۰، ۰۰۰ ۲ قیمت پراید ۱۳۱ ۳۳، ۷۲۵، ۰۰۰ ۳۸، ۵۰۰، ۰۰۰ ۳ قیمت پراید ۱۵۱ ۳۴، ۲۰۰، ۰۰۰ ۳۸، ۷۰۰، ۰۰۰ ۴ قیمت چانگان ۱۲۷، ۰۰۰، ۰۰۰ ۱۳۱، ۵۰۰، ۰۰۰ ۵ قیمت تیبا صندوق دار ۴۰، ۰۰۰، ۰۰۰ ۴۳، ۷۰۰، ۰۰۰ ۶ قیمت ساینا دنده‌ای ۴۴، ۱۷۵، ۰۰۰ ۴۷، ۵۰۰، ۰۰۰ ۷ قیمت پژو ۴۰۵ ۴۲، ۸۲۹، ۰۰۰ ۶۲، ۰۰۰، ۰۰۰ ۸ قیمت پژو SLX ۴۵، ۶۳۸، ۰۰۰ ۶۰، ۸۰۰، ۰۰۰ ۹ قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۴۵، ۱۷۰، ۰۰۰ ۵۸، ۳۰۰، ۰۰۰ ۱۰ قیمت پژو پارس ۵۳، ۰۰۰، ۰۰۰ ۷۶، ۸۰۰، ۰۰۰ ۱۱ قیمت پژو پارس TU۵ کلاس ۱۳ ۴۲، ۴۸۱، ۰۰۰ ۸۰، ۵۰۰، ۰۰۰ ۱۲ قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۴۷، ۱۷۴، ۰۰۰ ۶۵، ۵۰۰، ۰۰۰ ۱۳ قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۵۴، ۵۲۶، ۰۰۰ ۷۵، ۰۰۰، ۰۰۰ ۱۴ قیمت پژو ۲۰۶ V۸ صندوقدار ۵۵، ۵۹۳، ۰۰۰ ۷۸، ۰۰، ۰۰۰ ۱۵ قیمت سمند ال ایکس (LX) ۴۳، ۵۹۷، ۰۰۰ ۶۷، ۵۰۰، ۰۰۰ ۱۶ قیمت سمند EF۷ ۴۴، ۶۴۰، ۰۰۰ ۶۸، ۵۰۰، ۰۰۰ ۱۷ قیمت سمند دوگانه سوز کلاس ۱۶ ۴۷، ۶۰۳، ۰۰۰ ۶۶، ۰۰۰، ۰۰۰ ۱۸ قیمت دنا ۶۶، ۰۰۰، ۰۰۰ ۸۳، ۵۰۰، ۰۰۰ ۱۹ قیمت تندر پلاس دنده ۴۶، ۰۶۹، ۹۰۰ ۹۳، ۵۰۰، ۰۰۰ ۲۰ قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۷۰، ۰۰۰، ۰۰۰ ۹۱، ۵۰۰، ۰۰۰ ۲۱ قیمت مزدا۳ ۱۴۲، ۷۰۰، ۰۰۰ ۲۷۵، ۰۰۰، ۰۰۰ ۲۲ قیمت H۳۰ ۷۵، ۰۰۰، ۰۰۰ ۹۵، ۵۰۰، ۰۰۰ ۲۳ قیمت استپ وی ۱۲۶، ۰۰۰، ۰۰۰ ۱۳۵، ۰۰۰، ۰۰۰ ۲۴ قیمت ۲۰۷ اتوماتیک ۸۵، ۰۰۰، ۰۰۰ ۱۱۰، ۰۰۰، ۰۰۰ ۲۵ قیمت پژو۲۰۰۸ ۱۱۴، ۹۹۴، ۰۰۰ ۲۲۸، ۰۰۰، ۰۰۰ قیمت رانا ۵۱، ۳۶۰، ۰۰۰ ۶۲، ۵۰۰، ۰۰۰برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
تجارت‌نیوزتجارت‌نیوز5 روز قبل
مطالعه بیشتر: برنامه دولت در رابطه با کاهش قیمت خودروقیمت خودرو بالاتر هم می‌رود؟! رحیمی درخصوص بدقولی خودروسازان در تحویل به موقع خودرو به مشتریان خاطرنشان کرد: ‌ بازار خودرو تابع شرایط مالی جامعه است. همچنین سایپا ۱۱۱ با قیمت ۵۳ میلیون تومان، تیبا معمولی با نرخ ۵۳ میلیون تومان و تیبا هاچ‌بک با قیمت ۵۸ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز در بازار ۹۸ میلیون تومان و تیپ ۵ این خودرو ۱۲۰ میلیون تومان است، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز با قیمت ۱۱۸ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت جک S۵ نیز قبلا در بازار به ۳۵۸ میلیون تومان رسیده بود که حالا به ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است.
رکنارکنا3 ماه قبل
همشهریهمشهری3 روز قبل
به گزارش میزان، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو در بازار کاهش یافته است، گفت: فروش خودرو در بازار باید بر اساس یک فرمول و درصد سود مشخص باشد. سعید موتمنی اظهار کرد: در حال حاضر بازار خودرو آرام است اما، خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. وی خاطرنشان کرد: طی هفته‌های گذشته افرادی اقدام به خرید خودرو با قیمت بالا کردند و در اکنون حاضر به فروش آنها نیستند و منتظرند قیمت‌ها دوباره افزایش یابد از طرفی خریداران نیز منتظر کاهش بیشتر قیمت هستند. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه فروش خودرو در بازار باید بر اساس یک فرمول و درصد سود مشخص باشد تاکید کرد: زمانی که قیمت خودرو مشخص نشده نهاد نظارتی هم نمی‌تواند بر روی قیمت نظارت کند. وی با بیان اینکه باید سامانه قیمت خودرو در کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اگر سامانه خودرو وجود داشت، قیمت خودرو دقیقا مشخص بود و کسی نمی‌توانست بازار را ملتهب کند و سایت‌ها هم فقط می‌توانستند کار تبلیغات انجام دهند.
دنیای اقتصاددنیای اقتصاد1 هفته قبل
در واقع طی بیش از یک دهه گذشته، تمام راهکارهای دولتی کشف قیمت خودرو به نوعی شکست خورده‌اند، چه آنکه بیشتر بیراهه بوده‌اند تا سیاستی درست و منطقی برای آرامش دادن به بازار. این بیراهه‌ها را در گزارش امروز مرور کرده‌ایم تا مشخص شود نتیجه سیاست‌ها و دخالت‌های دولتی در بازار خودرو و سرکوب قیمت، چه بوده است. این آزادی قیمت البته یک ماه بیشتر طول نکشید و دولت شورای رقابت را وارد عرصه قیمت‌گذاری خودرو کرد. مشتریان هم چون ذاتا به افزایش قیمت خودرو حساس هستند، روش کار شورای رقابت را که معمولا سالی ۱۰ درصد روی قیمت‌ها می‌گذاشت، نمی‌پسندیدند. این تنها اقدام دولت در کنترل دستوری بازار خودرو نبوده، چه آنکه اخیرا نیز به سراغ سایت‌ها رفته و آنها را به قیمت‌سازی و نقش داشتن در التهاب بازار خودرو متهم کرده است. دولت شرط درج قیمت در این سایت‌ها را نیز قیمت‌گذاری براساس نرخ‌های اتحادیه صنف نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو (تعیین قیمت تا سقف سه درصد بالاتر از نرخ اتحادیه) تعیین کرده است.
دنیای اقتصاددنیای اقتصاد3 ماه قبل
چند هفته پیش بود که پس از یک دهه سیاست سرکوب قیمت، دولت بالاخره روش قیمت‌گذاری خودرو را تغییر داد و به اصطلاح آن را به بازار واگذار کرد. تصمیم جدید دولت در بازار خودرو را بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان، به فال نیک گرفته و آن را سرآغاز حذف دلالی و واسطه‌گری در بازار خودرو و حل نسبی مشکل نقدینگی خودروسازان و قطعه‌سازان دانستند. علاوه‌بر اینها، کاهش قیمت خودرو در بازار نیز دیگر وعده‌ای بود که در ذیل طرح «قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار» داده شد و نه‌تنها کارشناسان، بلکه فعالان صنعت خودرو نیز بر آن تاکید کردند. حالا که قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار جایگزین سیاست سرکوب قیمت شده و کف قیمت خودرو به بالای ۴۰ میلیون تومان رسیده، برخی مسوولان و منتقدان دولت و همچنین افکار عمومی می‌پرسند چرا وعده‌ها به‌خصوص «کاهش قیمت» محقق نشد؟ آنها در واقع بر این باورند که تغییر سیاست دولت در بازار خودرو (قیمت‌گذاری در حاشیه بازار)، فنر قیمت‌ها را بیش از پیش باز و آشفته‌بازار فعلی را ایجاد کرده است. در این مورد اما حسن کریمی‌سنجری کارشناس خودرو با بیان اینکه اصلا آزادسازی قیمت خودرو به‌طور کامل اجرا نشد، به «دنیای‌اقتصاد» گفت: شرط موفقیت این طرح، رشد تولید و به تبع آن، عرضه بود، منتها مجموعه اتفاقاتی که رخ داد، از جمله لغو افزایش قیمت ۳۰ درصدی و دخالت‌های وزارت صنعت با وجود آزادسازی قیمت، مانع آن شد.
برترین‌هابرترین‌ها1 هفته قبل
حذف قیمت خودرو از سایت‌های فروش یکی از راهکارهایی بود که در چند روز گذشته برای کنترل قیمت خودرو اجرا شد. کاهش قیمت پرتیراژهانگاهی به قیمت برخی خودروهای پرتیراژ داخلی نشان می‌دهد قیمت این خودروها در بازار در حدود ۱٫۵ تا ۲٫۵ میلیون تومان کاهش داشته است. اما اینکه دلیل این کاهش قیمت جلوگیری از اعلام قیمت توسط سایت‌ها بوده یا خیر بررسی میدانی ایران نشان می‌دهد نمایشگاه‌داران و فروشندگان تأثیر این عامل در کاهش قیمت برخی خودروها را پررنگ ارزیابی نمی‌کنند. قیمت سمند EF۷ نیز که در هفته گذشته در بازار حدود ۹۳ میلیون تومان بود روز گذشته ۸۹ میلیون تومان قیمت خورد. با این وجود کاهش قیمت‌ها آنقدری نبود که بتوان با اطمینان از کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو سخن گفت.
دنیای خودرودنیای خودرو1 هفته قبل
به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم، رضا الفت نسب با اعلام خبر بازگشت قیمت در آگهی خرید و فروش خودرو در سایت‌ها از امروز در تشریح این خبر اظهار کرد: در جلساتی که با اتحادیه فروشندگان خودرو داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که در صورت اعلام روزانه قیمت کف خودروها از سوی اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، درج قیمت خودرو با حداکثر ۳ درصد بیش از قیمت اعلامی، در آگهی‌های اینترنتی ممکن خواهد بود. سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی افزود: بر این اساس از امروز و پس از اعلام کف قیمت خودروها توسط اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، قیمت‌ها در آگهی‌های اینترنتی فروش خودرو ثبت می‌شود. وی با بیان اینکه قرار است اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران هر روز لیست کف قیمت تمامی خودروها در بازار را در اختیار سایت‌های درج آگهی قرار دهد گفت: با توجه به توافق انجام شده به عنوان مثال اگر قیمت خودرویی از سوی اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شود، آگهی‌ خودروهایی که نهایتا تا ۱۰۳ تومان قیمت گذاری شده باشند، مجاز به انتشار و درج قیمت خواهند بود.
تجارت‌نیوزتجارت‌نیوز6 روز قبل
حال به‌نظر می‌رسد که تمام راهکارهای دولتی کشف قیمت خودرو به نوعی شکست خورده‌اند. این آزادی قیمت البته یک ماه بیشتر طول نکشید و دولت شورای رقابت را وارد عرصه قیمت‌گذاری خودرو کرد. این تنها اقدام دولت در کنترل دستوری بازار خودرو نبوده، چه آنکه اخیرا نیز به سراغ سایت‌ها رفته و آنها را به قیمت‌سازی و نقش داشتن در التهاب بازار خودرو متهم کرده است. دولت شرط درج قیمت در این سایت‌ها را نیز قیمت‌گذاری براساس نرخ‌های اتحادیه صنف نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو (تعیین قیمت تا سقف سه درصد بالاتر از نرخ اتحادیه) تعیین کرده است. کارشناسان معتقدند این روش نیز مانند دیگر بیراهه‌های کشف قیمت، جواب نمی‌دهد و نمی‌تواند بازار خودرو را در‌حالی‌که در بخش عرضه ضعیف شده و سیاست سرکوب قیمت اجرا می‌شود، به ساحل آرامش برساند، همان‌طور که هم‌اکنون نرسانده است.
ایران‌جیبایران‌جیب1 هفته قبل
برهم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا، دلالی بواسطه اختلاف قیمت کارخانه و بازار و …روزنامه ایران: روند قیمت خودرو در بازار از فروردین روندی افزایشی بود. حذف قیمت خودرو از سایت‌های فروش یکی از راهکارهایی بود که در چند روز گذشته برای کنترل قیمت خودرو اجرا شد. اما اینکه دلیل این کاهش قیمت جلوگیری از اعلام قیمت توسط سایت‌ها بوده یا خیر بررسی میدانی ایران نشان می‌دهد نمایشگاه‌داران و فروشندگان تأثیر این عامل در کاهش قیمت برخی خودروها را پررنگ ارزیابی نمی‌کنند. با این وجود کاهش قیمت‌ها آنقدری نبود که بتوان با اطمینان از کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو سخن گفت. یکی از نمایشگاه داران در این خصوص به «ایران» می‌گوید: با افزایش قیمت ارز قیمت خودرو وارداتی نسبت به قیمت مبدا دوبرابر است.
زومیتزومیت1 هفته قبل
رضا الفت‌نسب، سخن‌گوی اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای اینترنتی، از بازگشت قیمت به آگهی‌های اینترنتی فروش خودرو خبر داد و جزئیاتی از نرخ‌گذاری قیمت خودرو در این وب‌سایت‌ها را تشریح کرد. الفت‌نسب دراین‌باره گفت: در جلساتی که با اتحادیه‌ی فروشندگان خودرو برگزار کردیم، به این نتیجه رسیدیم که اگر اتحادیه‌ی نمایشگاه‌داران خودرو تهران قیمت کف خودروها را روزانه اعلام کنند، درج قیمت خودرو با حداکثر ۳ درصد بیش از قیمت اعلامی در آگهی‌های اینترنتی ممکن خواهد بود. بر‌این‌اساس، از امروز و پس از اعلام کف قیمت خودروها به‌وسیله‌ی اتحادیه‌ی نمایشگاه‌داران خودرو تهران، قیمت‌ها در آگهی‌های اینترنتی فروش خودرو ثبت شد. به‌گفته‌ی سخن‌گوی اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای اینترنتی، قرار است اتحادیه‌ی نمایشگاه‌داران خودرو تهران هرروز فهرست کف قیمت تمامی خودروها در بازار را دراختیار وب‌سایت‌های درج آگهی قرار دهد. الفت‌نسب صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: باتوجه‌به توافق حاصل‌شده، به‌عنوان مثال اگر قیمت خودرویی را اتحادیه‌ی نمایشگاه‌داران خودرو تهران ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد، آگهی‌ خودروهایی که نهایتا ۱۰۳ تومان قیمت‌گذاری شده باشند، مجاز به انتشار و درج قیمت خواهند بود.
آفتاب‌نیوزآفتاب‌نیوز3 ماه قبل
یک کارشناس صنعت خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: افزایش اخیر قیمت خودرو در بازار غیرواقعی بوده و این مساله تنها جوسازی دلالان است و صراحتا باید اعلام کنم که در این شرایط به نفع و صلاح مردم نیست که اقدام به خرید خودرو کنند، چرا که قیمت‌ها به این شکل باقی نخواهد ماند. حسن کریمی سنجری با اشاره به افزایش قیمت خودرو طی چند روز اخیر در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر خودروسازان باید خودروهایی که در گذشته پیش‌فروش کرده‌اند را به مشتریان‌شان تحویل دهند و با توجه به این‌که عمده این مشتریان را دلالان تشکیل داده‌اند، جوسازی‌هایی در بازار خودرو به وجود آمده که موجب گرانی قیمت خودرو شده است. وی ادامه داد: دلالان علاقه‌مند هستند که در این شرایط قیمت خودرو را افزایش دهند، چرا که بیشتر افرادی که در گذشته خودرو پیش‌خرید کرده‌اند دلالان هستند و بنده بارها این موضوع را گوشزد کرده‌ام که تا زمانی که فروش خودرو به این صورت باشد که به قیمت‌های حاشیه بازار توجه نشود و قیمت خودرو در کارخانه پایین‌تر از بازار باشد، قطعا چنین مشکلاتی به وجود خواهد آمد و در این شرایط عرصه برای جولان دلالان باز خواهد شد. این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: پس از این‌که دلالان خودروهای خود را از شرکتهای سازنده دریافت کردند و توانستند این خودروها را در بازار به فروش برسانند، قطعا بازار خودرو آرامش پیدا خواهد کرد و قیمت‌ها منطقی‌تر خواهد شد. در یکی دو روز اخیر قیمت‌ها در بازار خودرو با افزایش بی‌ضابطه‌ای همراه بوده است.
افکارنیوزافکارنیوز2 ماه قبل
افکارنیوز، به گزارشبهمن قدمی دمآبی کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به افزایش حباب‌گونه قیمت خودرو طی چند وقت اخیر، اظهار کرد: مشاهده نوسانات بسیار گسترده در بازار خودرو ناشی از افزایش نقدینگی است. قدمی با اشاره به اینکه اکنون مردم به سمت بازار خودرو هجوم برده و خودرو خریداری می‌کنند، گفت: دولت از چند روز گذشته ثبت‌نام خودرو را آغاز کرد و اکنون بازار خودرو تا حدودی فروکش کرده و از روزهای گذشته، بازار طلا برای سرمایه‌گذاران مطلوب شده و عملا این بازار دارای نوسان است و معامله‌ای در آن صورت نمی‌گیرد. وی با بیان اینکه وجود حباب قیمت در بازار خودرو عمده‌ترین و اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت خودرو است، تصریح کرد: این امر ناشی از ایجاد جو روانی در بازار و انتظارات افزایش قیمت در آینده بوده که بخشی از آن مربوط به بدقولی خودروسازان است که موجب شده قیمت خودرو به صورت تصاعدی افزایش یابد، گرچه نوسان قیمت و حباب‌ها، کوتاه‌مدت خواهد بود. وی ادامه داد: اگر دولت نتواند این اقدام را انجام دهد، موجب افزایش نقدینگی و تورم در کشور خواهد شد و در کوتاه‌مدت نمی‌توان به مصرف کننده خرده گرفت. قدمی تاکید کرد: هیچ فردی در این بازار سود نمی‌کند بلکه عملا همه بازنده هستند، زیرا وقتی قیمت‌ها افزایش یابد کاهش قیمتی رخ نمی‌دهد.
رکنارکنا3 هفته قبل
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو با بیان اینکه افزایش قیمت ارز عاملی شده تا قیمت قطعات لوازم یدکی خودرو در هفته‌های اخیر افزایش پیدا کند، گفت: در حال حاضر قیمت انواع قطعات داخلی و وارداتی تا ۱۰ درصد رشد داشته است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
الفالف2 ماه قبل
بازار خودرو یکی از آشفته‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد. گروه اقتصادی الف، ۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۱۷ ۳۹۷۱۲۱۲۰۷۸بهمن قدمی دمآبی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش حباب‌گونه قیمت خودرو طی چند وقت اخیر، اظهار کرد: مشاهده نوسانات بسیار گسترده در بازار خودرو ناشی از افزایش نقدینگی است. قدمی با اشاره به اینکه اکنون مردم به سمت بازار خودرو هجوم برده و خودرو خریداری می‌کنند، گفت: دولت از چند روز گذشته ثبت‌نام خودرو را آغاز کرد و اکنون بازار خودرو تا حدودی فروکش کرده و از روزهای گذشته، بازار طلا برای سرمایه‌گذاران مطلوب شده و عملا این بازار دارای نوسان است و معامله‌ای در آن صورت نمی‌گیرد. وی با بیان اینکه وجود حباب قیمت در بازار خودرو عمده‌ترین و اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت خودرو است، تصریح کرد: این امر ناشی از ایجاد جو روانی در بازار و انتظارات افزایش قیمت در آینده بوده که بخشی از آن مربوط به بدقولی خودروسازان است که موجب شده قیمت خودرو به صورت تصاعدی افزایش یابد، گرچه نوسان قیمت و حباب‌ها، کوتاه‌مدت خواهد بود. وی ادامه داد: اگر دولت نتواند این اقدام را انجام دهد، موجب افزایش نقدینگی و تورم در کشور خواهد شد و در کوتاه‌مدت نمی‌توان به مصرف کننده خرده گرفت.
میزان‌آنلاینمیزان‌آنلاین1 روز قبل
گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ واردات خودرو‌های سواری تمام برقی و تمام هیبریدی تا زمان تولید آن‌ها در داخل از پرداخت حقوق ورودی معاف می‌باشند. دولت موظف است زمینه تولید داخل خودرو‌های مذکور را ظرف مدت پنج سال فراهم کند. نمایندگان مجلس این مصوبه را در جریان بررسی طرح «ساماندهی صنعت خودرو» به تصویب رساندند. «این مصوبه به شدت قیمت خودرو را کاهش خواهد داد» این موضوع را محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگار میزان گفت. نادر قاضی پور پیش‌تر -۲۱ اردیبهشت - به خبرنگار میزان گفته بود که کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طرح «ساماندهی بازار خودرو» را نهایی کرده و قرار است به زودی آن را به صحن علنی مجلس ارائه کند. وی اذعان داشت که این طرح ۱۰ ماده داشته و می‌تواند به طور نسبی بسیاری از مشکلات بازار خودرو را حل و فصل کند.
الفالف1 ماه قبل
وزارت صنعت دی‌ماه سال گذشته و پس از چند ماه بررسی، سیاست‌های کلی قیمت‌گذاری خودرو را اعلام و طبق آن مجوز افزایش قیمت خودرو‌ها در دو مرحله صادر شد. مرحله اول، افزایش قیمت ۳۰ درصدی خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان بود که خودرو‌های با موعد تحویل ابتدای شهریور تا انتهای دی‌ماه سال‌گذشته را شامل می‌شد. اما با توجه به چشم‌انداز تولید و قیمت خودرو در سال‌جاری، پیش‌بینی غالب، تداوم دخالت دولتی در تعیین قیمت خودروهاست. اگر اینچنین باشد، عملا مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار به اجرا در نخواهد آمد و باز هم شاهد همان آش و همان کاسه در بازار خودرو خواهیم بود. طبعا هرچه فاصله قیمت کارخانه و بازار خودرو‌ها زیاد باشد، میل به دلالی و واسطه‌گری نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه به‌دلیل صعود منحنی قیمت، مصرف‌کنندگان واقعی بیشتری از بازار خودرو خارج خواهند شد.
دنیای اقتصاددنیای اقتصاد1 هفته قبل
مساله دیگر این است که واگذاری قیمت به بازار در بلندمدت انگیزه‌های توسعه تیراژ خودروسازان را از بین می‌برد؛ چراکه واگذاری قیمت به بازار در شرایط بازار انحصاری، به معنای واگذاری قیمت به عرضه‌کنندگان است. یا عرضه خود را افزایش داده و با کاهش قیمت و حاشیه سود، سود مدنظر خود را از طریق افزایش فروش تامین کند یا اینکه عرضه خود را کاهش داده و قیمت و حاشیه سود را افزایش دهد. از همین رو واگذاری قیمت به بازار اگر در کوتاه‌مدت برای صنعت خودرو با توجه به پیگیری‌های فراوان دولت مضر نباشد، در بلندمدت حتما مضر خواهد بود. به‌طور مثال، دی ماه سال گذشته پس از اعلام تصمیم سازمان حمایت مبنی‌بر عدم‌افزایش قیمت خودروها با تحویل شهریور، افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودروها با تحویل دی و فروش خودرو با ۵درصد زیر قیمت حاشیه بازار از بهمن به بعد، همگان انتظار عرضه خودرو از ابتدای بهمن را داشتند. ثانیا به مردم نشان داد که دولت توان تصمیم‌گیری سخت و جسارت لازم را ندارد و در صورت افزایش قیمت خودرو در بازار دولت خودرو را با قیمت ۵ درصد زیر حاشیه بازار عرضه نخواهد کرد، از همین رو حضور در بازار خودرو سودده خواهد بود که البته قیمت‌گذاری‌های اسفند ۹۷ و اردیبهشت سال‌جاری نیز بر این سیگنال صحه گذاشت.
فارسفارس1 هفته قبل
کوهکن خاطرنشان کرد: سازوکار عرضه خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار می‌تواند راهکاری درست باشد اما برای جاهایی که قیمت بازار و قیمت تمام شده، حرکتی متعادل دارد و اگر در برخی موارد قیمت بازار پایین آمد، تولید کننده هم باید به تبعیت از قیمت بازار، قیمت خودرو عرضه شده را پایین بیاورد اما وقتی بازار دچار التهاب است چنین چیزی قابلیت اجرا ندارد. اگر برای مثال فقط ۱۰ درصد از تولید روزانه خودرو به بازار نیاید قطعا منجر به افزایش قیمت خودرو و تفاوت قیمت افزایش قیمت تمام شده خواهد بود. چرایی این که قیمت تولید یک خودرو در داخل با قیمت تولید شده یک خودروی مشابه خارجی بالاتر است دلایل خاصی دارد که عمده آن به ساختار دولتی خودروسازان باز می‌گردد. اگر برای مثال فقط ۱۰ درصد از تولید روزانه خودرو به بازار نیاید قطعا منجر به افزایش قیمت خودرو و تفاوت قیمت افزایش قیمت تمام شده خواهد بود. البته این افزایش قیمت تنها مختص به خودروی داخلی نبوده و خودروهای خارجی و وارداتی هم چنین وضعیتی داشته‌اند؛ البته دلیل افزایش قیمت خودروهای خارجی و وارداتی را باید از وزارت صمت و گمرک پرس‌وجو کنیم.
خبر فوریخبر فوری3 ماه قبل
بازار خودرو با نزدیکی به آخرین ماه سال، به واسطه حضور گسترده دلالان و واسطه‌گران قیمت‌های شگفت انگیزی به خود می‌بیند. به گزارش خبر فوری، بازار خودرو با نزدیکی به آخرین ماه سال، به واسطه حضور گسترده دلالان و واسطه‌گران قیمت‌های شگفت انگیزی به خود می‌بیند. این موج افزایش قیمت در شرایطی اتفاق افتاده که دست‌اندرکاران بازار سه دلیل برای این مساله عنوان می‌کنند. محدودیت در عرضه خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز عمده‌ترین دلیلی است که از سوی فعالان بازار در ارتباط با افزایش قیمت‌ها عنوان می‌شود. این مساله خود عاملی شد تا واسطه‌ها و دلالان حضور پررنگی در بازار داشته باشند.
تسنیمتسنیم5 روز قبل
به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مهرداد لاهوتی در گفتگو با مهر، با انتقاد از افزایش شدید قیمت خودرو، اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو به ویژه خودروهای داخلی هیچ توجیهی ندارد و کاملا غیرمنطقی است. وی با تأکید بر ضرورت برخورد جدی با خودروسازان متخلف، گفت: ممنوعیت واردات خودرو به دلیل آن بود که زمینه رقابت برای خودروسازان داخلی فراهم شود و خودروسازان باید از این فرصت برای افزایش کیفیت تولیدات خود استفاده کنند. لاهوتی با انتقاد از خودروسازانی که افزایش قیمت خودرو را به نوسانات نرخ ارز نسبت می‌دهند، تأکید کرد: نرخ ارز در قیمت بسیاری از خودروهای داخلی به ویژه خودروهایی که قطعاتشان را خودمان تولید می‌کنیم، تأثیری ندارد و برخی افراد صرفا از این موضوع سو استفاده می‌کنند و علت گرانی‌های بی‌دلیل خودرو را به افزایش نرخ ارز ربط می‌دهند. سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس با تاکید بر اینکه قطعا این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا مانع افزایش بی‌رویه قیمت خودرو شویم، اظهار داشت: تاکنون چندین بار رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات فراکسیون مستقلین مجلس حضور یافته و درباره افزایش قیمت خودرو توضیحاتی را به نمایندگان داده است که قطعا ما این روند را ادامه می‌دهیم و از وزیر می‌خواهیم که در این باره پاسخگو باشد. وی با اشاره به توضیحات رحمانی درباره افزایش قیمت خودرو، تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد که در فرآیند خرید و فروش خودرو دلالی‌هایی وجود دارد و یکی از برنامه‌هایشان این است که با دلال‌های بازار خودرو برخورد کنند تا قیمت خودرو کاهش یابد.

به انتهای لیست رسیدید

قیمت

در این صفحه اخبار قیمت خودرو را می‌خوانید.