لادا

لادا

ایرناایرنا16 ساعت قبل
در ادامه با تبدیل ارقام و مقایسه آنها براساس هر روبل، ۲۰۰ تومان تلاش کرده‌ایم مشوق‌های ارایه شده در روسیه برای فرزند آوری را تشریح کنیم. طبق گفته پوتین، خانواده‌هایی هم که فرزند دوم خود را بدنیا بیاورند ۶۱۸ هزار روبل چیزی در حدود ۱۲۴ میلیون تومان از دولت پاداش خواهند گرفت. با توجه به قوانین سختگیرانه ثبت محل زندگی برای افراد داخلی و خارجی در روسیه با عنوان طرح رجیستری محل سکونت، دولت روسیه به راحتی به اطلاعات مربوط به محل زندگی افراد دسترسی دارد. کمیته آمار دولتی روسیه اواخر سال گذشته در گزارشی اعلام کرد: در ۹ ماه سال ۲۰۱۹ میلادی، جمعیت روسیه ۲۵۹ هزار و ۶۰۰ نفر کاهش یافت. براین اساس، جمعیت روسیه ۱۴۶ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۴۶۰ نفر است که ۶۷ میلیون و ۸۸۶ هزار نفر یا ۴۶٫۳ درصد را مردان و ۷۸ میلیون و ۶۸۱ هزار نفر یا ۵۳٫۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

«سونی» هم خودروساز شد! / از واکمن تا خودرو در نمایشگاه CES (+تصاویر)

19+
عصر ایرانعصر ایران1 هفته قبل

بوگاتی شیرون ۵ اسب بخاری/ ساختاری از یک میلیون قطعه دست ساز! (+تصاویر)

63+
عصر ایرانعصر ایران2 هفته قبل
اقتصادنیوزاقتصادنیوز2 هفته قبل
به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از توریست آنلاین، وسیله‌های تزئینی درختان کریسمس در هر فرهنگی متفاوت و معنای خاص خود را دارد. نورپردازی درخت کریسمس از قرن ۱۸ آغاز شد و نخستین کاج‌های مدرن امروزی ابتدا در آلمان دیده شد. اما در سال‌های اخیر نماد درخت کریسمس گاهی دستکاری می‌شود و حتی به جای درخت از وسیله‌های دیگری برای درست کردن این سمبل استفاده می‌شود. یک موزه در روسیه ابتکار جالبی برای درخت کریسمس خود امسال داشته است. نخستین مدل اتومبیل «لادا» (نشان تجاری شرکت خودروسازی آوتوواز-روسیه-) در حالی که قسمت‌های مختلف آن از هم جدا شده، تزئین شده‌اند. از-۲۱۰۱ در سال ۱۹۷۰ به عنوان اولین محصول این شرکت معرفی شد.
دنیای خودرودنیای خودرو3 هفته قبل
به گزارش «اخبار خودرو»، نیوا یکی از پرفروش‌ترین محصولات لاداست که به دلیل قابلیت‌های آفرودی مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است. لادا قصد دارد برای سال ۲۰۲۰ این شاسی‌بلند ۴X۴ را با تغییراتی در کابین به بازار عرضه کند. نسخه جدید این خودرو در نمای بیرونی چندان تغییرا نکرده است و با همان ظاهر قدیمی به بازار عرضه خواهد شد. ازجمله تغییرات در کابین این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل سیستم تهویه‌ مطبوع جدید با کلیدهای دایره‌ای، خروجی‌های تهویه‌ بزرگ‌تر، نورپردازی جدید، نشان‌دهنده‌ها و منوی جدید برای سیستم کامپیوتر سفری اشاره کرد. سایر تغییرات در کابین لادا‌نیوا شامل نورپردازی، آفتاب‌گیرها و پوشش جدید برای ستون A هستند.
تابناکتابناک1 ماه قبل
اتوواز، بزرگ‌ترین خودروساز روسیه، بنا دارد تا سهم جنرال‌موتورز از شرکت مشترک دو طرف را خریداری کند و به این ترتیب قرار است در عمل به حضور جنرال‌موتورز تحت برند شورولت در روسیه پایان داده شود. اتوواز، بزرگ‌ترین خودروساز روسیه، بنا دارد تا سهم جنرال‌موتورز از شرکت مشترک دو طرف را خریداری کند و به این ترتیب قرار است در عمل به حضور جنرال‌موتورز تحت برند شورولت در روسیه پایان داده شود. به‌تازگی اتوواز توافقی را با جی‌ام به امضا رسانده است تا ۵۰ درصد سهام طرف آمریکایی در این شرکت را خریداری کند. براساس توافق مزبور قرار است این کارخانه تولید خودرو را تا زمانی مشخص و تحت برند شورولت ادامه دهد و در ادامه نیز برند آن به «لادا» تغییر یابد. بازار خودروی روسیه یکی از پررونق‌ترین بازارهای اروپایی تا پیش از تحریم‌های غرب در سال ۲۰۱۴ علیه این کشور بود.

(ویدئو) خودروی خودران به سبک روسی

فراروفرارو1 ماه قبل
در شهر پرم روسیه، یک خودروی لادا پرورای روسی، بدون راننده شروع به حرکت کرده و با توجه به جهت فرمان آن، چندین بار دور خود می‌چرخد. اهالی تلاش می‌کنند که خودرو را متوقف کنند، اما با توجه به قفل بودن در از انجام این کار باز می‌مانند. مالک خودرو هم خود را با وضع نامناسبی به خیابان می‌رساند، اما موفق به توقف خودرو خود نمی‌شود. تا این که یکی از اهالی با شکستن شیشه و خاموش کردن آن، این خودرو چموش را از پا می‌اندازد.
تجارت‌نیوزتجارت‌نیوز1 ماه قبل
سرپرست معاونت امور بین الملل سازمان توسعه تجارت می‌گوید: تولید مشترک خودرو میان ایران و روسیه جدی و زمینه همکاری فراهم شده است. از چندین ماه گذشته تاکنون چندین نشست میان مدیران لادا، ایران خودرو و سایپا شکل گرفت و خودروسازان مذاکرات متعددی را با شریک‌های تجاری برگزار کردند. به گزارش تجارت‌نیوز، تولید خودروهای مشترک با کشورهای همسایه موضوعی است که این روزها در زمان تشدید تحریم‌ها داغ شده است. آنچه که به نظر می‌رسد قطعا پای ایران در تولید مشترک خودرو با کشورهای همسایه وسط است و امکان مشارکت میان خودروسازان ایران و منطقه وجود دارد. مقام روسی درباره تولید خودروهای مشترک چه می‌گوید؟ در عین حال نماینده بازرگانی روسیه هم در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره وضعیت مذاکرات خودروسازان ایرانی با لادای روسیه به تجارت‌نیوز گفت: در گذشته مذاکراتی مبنی بر تولید خودروهای مشترک میان ایران و روسیه مطرح شد.
چرخانچرخان1 ماه قبل
خروج آمریکا از برجام و به تبع آن بازگشت تحریم‌های صنعت خودروسازی کشور باعث شد تا خودروسازان کشورمان با مشکلات زیادی روبرو شوند. از جمله این شرکت‌ها پارس خودرو است که عملا از قله پیشرفت به یک تاریکی عمیق فرو رفت و حتی شایعاتی پیرامون تعطیلی قریب الوقوع آن نیز شنیده شد. اما حالا گویا شایعاتی از بازگشت برلیانس وجود دارد که این شرکت را زنده خواهد کرد! به گزارش چرخان، شرکت پارس خودرو از جمله شرکت‌های متضرر از بازگشت تحریم‌های صنعت خودروسازی کشور بوده و زیان‌های زیادی را تحمل کرده است. لادای روسیه باعث شد تا دوباره پارس خودرو بر سر زبان‌ها بیفتد و قیمت سهام این شرکت در بورس نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

۱۰ اتومبیل پرفروش تاریخ را بشناسید

6+
خبر فوریخبر فوری2 ماه قبل

۱۰ اتومبیل پرفروش تاریخ+ عکس

6+
افکارنیوزافکارنیوز2 ماه قبل

۱۰ اتومبیل پرفروش تاریخ را بشناسید

6+
برترین‌هابرترین‌ها2 ماه قبل
چرخانچرخان2 ماه قبل
تحریم صنعت خودروسازی کشور باعث شد تا حضور رنو و پژو در کشورمان ملغی شده و خودروسازان کشورمان با مشکلات زیادی روبرو شدند. البته این دو شرکت صرفا در تولید خانواده محصولات رنو و پژو دچار مشکل نشده‌اند و تولید محصولاتی از قبیل برلیانس و آریو و … نیز متوقف شده است. ما باید قبل از اینکه اقدام جدیدی در زمینه تولید اشتراکی خودرو انجام دهیم، باید اقدامات قبلی را مورد بررسی قرار دهیم. البته طبق گفته‌های نجفی منش، چند سال قبل صحبت‌هایی در رابطه با تولید پلتفرم مشترک بین روسیه و ترکیه و ایران شده بود ولی هنوز به نتیجه نرسیده است. در صورتی که این ۳ کشور بتوانند همکاری لازم را برای تولید این خودروها انجام دهند، حتی امکان تولید خودروهای برقی نیز وجود داشت.

خودرو در روسیه؛ از تزار تا لادا در بازارهای جهانی! (+تصاویر)

54+
عصر ایرانعصر ایران2 ماه قبل
همشهریهمشهری2 ماه قبل
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، فصل رویایی تیم مرسدس در فرمول یک با کسب یک و دوی تیمی دیگری در گرندپری آمریکا با پیروزی والتری بوتاس و سکوی دوم لوییز همیلتن ادامه یافت تا در روزی که همیلتن از هم‌تیمی و تنها رقیب باقیمانده‌اش در رقابت‌های قهرمانی جهان شکست خورده بود، ششمین قهرمانی جهان خود را جشن بگیرد. بوتاس در پایان با تبریک به لوییز همیلتن برای کسب ششمین قهرمانی جهانش گفت: «من امسال نتوانستم به هدفم برسم، همیشه فصل بعدی هست … اما لوییز شایسته‌ این قهرمانی بود.» در پایان در مراسمی که هیچ شبیه جشن شایسته‌ ششمین قهرمانی جهان نبود، لوییز همیلتن روی سکوی دوم پیست کوتا ایستاد و ششمین قهرمانی جهان خود را به سردی جشن گرفت تا منتظر جشنی شایسته‌تر در گاراژ مرسدس بماند. او حالا تنها یک عنوان قهرمانی جهان دیگر برای رسیدن به رکورد مایکل شوماخر افسانه‌ای لازم دارد. رکوردی که با توجه به عملکرد درخشان این راننده‌ بریتانیایی و سلطنت شش ساله‌ تیم مرسدس بر فرمول یک، دور از دست نیست.

ششمین قهرمانی جهان؛ همیلتون در یک‌قدمی اسطوره

5+
ورزش۳ورزش۳2 ماه قبل

اولین خودروی شخصیت‌های برجسته و معروف

34+
زومیتزومیت2 ماه قبل
ورزش۳ورزش۳3 ماه قبل
همیلتون بریتانیایی برای کسب عنوان قهرمانی فصل ۲۰۱۹ مسابقات فرمول یک فقط کافی‌ست در مکزیک ۱۴ امتیاز بیشتر از والتری بوتاس کسب کند. همیلتون عنوان قهرمانی جهان خود در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را در پیست هرمانوس رودریگز مکزیکوسیتی برده است. سال گذشته همیلتون و بوتاس با رده‌ی چهارم و پنجم مسابقه‌ی مکزیک را به پایان رساندند. گفتنی‌ست که همیلتون عنوان قهرمانی جهان خود در سال ۲۰۱۵ را نیز در آستین تگزاس به دست آورد. توتو ولف گفت: "ششمین قهرمانی جهان برای ما بسیار خاص است و ما آن را تقدیم به نیکی می‌کنیم.
برترین‌هابرترین‌ها3 ماه قبل
ایران آرت: درسا بخشندگی: هفته فیلم فنلاند از ششم تا ۱۲ مهرماه به همت موسسه هنر و تجربه سینمای ایرانیان و با همکاری سفارت فنلاند و بنیاد فیلم فنلاند برگزار شد و در این مدت ۹ فیلم بلند و هفت فیلم کوتاه فنلاندی در خانه هنرمندان ایران، پردیس هویزه مشهد و پردیس سیتی سنتر اصفهان به نمایش درآمد. سارینن ۵۹ ساله در ۲۰۰۳ جایزه تهیه‌کننده سال را از فدراسیون تهیه‌کنندگان فیلم فنلاند دریافت کرد. او که تهیه‌کننده فیلم‌هایی چون «اگر لادا یک ماشین بود» (۱۹۹۲)، «جهش» (۲۰۰۳)، «نامه‌هایی به پدر یاکوب» (۲۰۰۹) است، درباره تغییرات سینمای فنلاند در سال‌های اخیر گفت: سینمای فنلاند هر سال بهتر می‌شود. این تهیه‌کننده فیلم در پایان درباره همکاری مشترک میان سینمای ایران و فنلاند گفت: می‌توان ایده‌ها و پیشنهاد‌ها را شنید و بهترین آن را انتخاب کرد. بسیار علاقه‌مندم یک تولید مشترک با کارگردان یا تهیه‌کننده ایرانی داشته باشم.

حمل و نقل عمومی در ایروان، ارمنستان

8+
کجاروکجارو3 ماه قبل
اقتصاد آنلایناقتصاد آنلاین3 ماه قبل
در جریان واگذاری‌ها برخی با استفاده از رانت و بدون پیروی از روش‌های قانونی و حتی زیر قیمت واقعی توانستند شرکت‌های دولتی را خریداری کنند. در اقتصاد ایران به دلیل برتری اقتصاد دولتی به سایر بخش‌ها و همچنین فضای پیش‌بینی ناپذیری که در آن وجود دارد، خصوصی سازی‌ها به نتیجه مطلوب خود نرسیده است. این درحالی است که برخی از نمایندگان مجلس نسبت به پائین بودن قیمت واگذاری شرکت‌های دولتی انتقاد می‌کنند. زمانی که شرایط برای فعالیت بخش خصوصی وجود ندارد حتی همین قیمت‌های به ظاهر پائین نیز برای بخش خصوصی زیان دارد. وقتی هزینه‌های بخش خصوصی را حتی با مالیات صفر هم درنظر بگیریم شاهد هزینه‌های سنگین برای فعالان بخش خصوصی هستیم.
اقتصادنیوزاقتصادنیوز3 ماه قبل
به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص واردات خودروهای روسی به کشور عنوان کرد با توجه به تجربیات تخصصی که انجمن واردکنندگان خودرو دارد قادر است به خوبی فرایند واردات این خودروها را عملی کند و به دخالت دولت نیز نیازی ندارد. وی افزود برای تولید هر خودرویی در کشور رعایت استانداردهای تعیین شده ضروری است. از این رو می‌بایست استاندارد خودروهایی چون لادا، گاز و کاماز را مورد بررسی قرار دارد تا متوجه شویم که آیا توانایی پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه ایران را دارند یا خیر؟ چالش خودروهای روسی و استانداردهای ۸۵ گانهدبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه تاکید کرد باید ببینیم آیا سازمان استاندارد خواهان کوتاه آمدن از معیارهای خود در خصوص استانداردهای ۸۵ گانه است یا در شرایط فعلی برای خودروهای روسی یک استثنا در نظر گرفته می‌شود. اگر قرار است استاندارد خودرو تغییر پیدا کند، این موضوع می‌بایست برای تمام محصولات شرکت‌های خودروسازی اعمال شود. همچنین در این شرایط چرا برای واردات خودروهای روسی می‌بایست هزینه پرداخت شود؟ دادفر در ادامه اظهار کرد: اگر برای واردات خودرو باکیفیت به ‌کشور ارز کم داریم و دولت نمی‌خواهد مسیری برای ادامه فعالیت شرکت‌های واردکننده خودرو حتی با سرمایه‌های خودشان باز کند، باید پرسید چطور می‌شود برای خودروهای روسی هزینه کرد؟ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تکذیب خبر واردات خودروهای روسیه افزود اینکه از روسیه خودرویی وارد کشور شود را بعید می‌دانم؛ چراکه واردات خودرو همچنان ممنوع است.
جام نیوزجام نیوز3 ماه قبل
اگر قصد تغییر استاندارد خودرو را داریم، این اتفاق باید تمام محصولات خودروسازهای دنیا را شامل شود. درحال‎حاضر این سوالات مطرح می‌شود که چرا استانداردها برای برندهای اول تا دهم دنیا کاهش نیافت و اینکه چرا به‌واردکنندگان خودمان که به‌سمت تولید می‌رفتند، سختگیری کردیم که درنتیجه باعث ورشکستگی آن‌ها شد و درنهایت بااین شرایط چرا باید ازروسیه خودرو وارد کنیم؟» این مقام توضیح داد: «اگر برای واردات خودرو باکیفیت به‌کشور ارز کم داریم و دولت نمی‌خواهد مسیری برای ادامه فعالیت شرکت‌های واردکننده خودرو حتی باسرمایه‌های خودشان باز کند، باید پرسید چطور می‌شود برای خودروهای روسی هزینه کرد؟» وی خبر واردات خودرو ازروسیه را تکذیب کرده و ادامه داد: «بعید است خودرویی از روسیه وارد شود. چرا که واردات خودرو ممنوع است.» دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: «درگذشته با ۶۴۰شرکت خودرویی دردنیا همکاری داشتیم و ازانواع برندهای دنیا نیز خودرو وارد می‌کردیم. اما متاسفانه اکنون دو سال است جلوی واردات خودرو را گرفته‌اند که باعث ورشکستگی مطلق شرکت‌های واردکننده و نمایندگان رسمی شده است. این درحالی‌است که با درنظر گرفتن زمان به‎روزرسانی سایت «ثبتارش» که به‌دستور وزیر اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی شد، نزدیک به‌دوسال‌ است که خودروهای وارداتی درگمرکات جنوبی کشور محبوس مانده‌اند.» ایران جیب۲۰۲۵
ایران‌جیبایران‌جیب3 ماه قبل
ایران در گذشته با ۶۴ شرکت خودروسازی دنیا همکاری داشت اما طی دوسال اخیر با بسته شدن واردات خودرو، شرکت‌های واردکننده و نمایندگان رسمی …ایران در گذشته با ۶۴ شرکت خودروسازی دنیا همکاری داشت اما طی دوسال اخیر با بسته شدن واردات خودرو، شرکت‌های واردکننده و نمایندگان رسمی ورشکست شده‌اند. اگر قصد تغییر استاندارد خودرو را داریم، این اتفاق باید تمام محصولات خودروسازهای دنیا را شامل شود. چرا که واردات خودرو ممنوع است.» دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: «درگذشته با ۶۴۰شرکت خودرویی دردنیا همکاری داشتیم و ازانواع برندهای دنیا نیز خودرو وارد می‌کردیم. اما متاسفانه اکنون دو سال است جلوی واردات خودرو را گرفته‌اند که باعث ورشکستگی مطلق شرکت‌های واردکننده و نمایندگان رسمی شده است. این درحالی‌است که با درنظر گرفتن زمان به‎روزرسانی سایت «ثبتارش» که به‌دستور وزیر اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی شد، نزدیک به‌دوسال‌ است که خودروهای وارداتی درگمرکات جنوبی کشور محبوس مانده‌اند.»
خبر فوریخبر فوری3 ماه قبل
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: واردات خودرو مدتی است که ممنوع شده است و امکان ترخیص خودرو وجود ندارد. مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به واردات خودرو از شرکت‌های روسی، گفت: اگر قرار است خودرویی وارد کشور شود، در قدم اول باید انجمن واردکنندگان خودرو به این موضوع ورود پیدا کنند که این کار باید توسط فعالان حوزه تجارت خودرو انجام شود و دولت نباید در این بخش ورود کند. او بیان کرد: انجمن واردکنندگان خودرو به خوبی می‌توانند کار واردات این کالا را انجام دهند و نیازی به دخالت دولت ندارد. سوالی که پیش می‌آید هم اکنون دولت چطور قصد دارد کار واردات را انجام دهد؟ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره بلاتکلیفی ترخیص خودروهای دپو شده، گفت: خودروهای دپو شده در حال از بین رفتن هستند و اجازه ترخیص آنها صادر نشده است. چطور هنوز خودروهایی در گمرکات هستند و دولت قصد واردات جداگانه از آنها دارد؟
دنیای خودرودنیای خودرو3 ماه قبل
درحالی‌که نزدیک به‌دوسال‌ونیم ازاعلام ممنوعیت مشکل‎ساز واردات خودرو می‎گذرد، حالا خبر همکاری باخودروسازان روسی و امکان واردات خودرو ازکشور روسیه رسانه‌ای شده است. دراین شرایط هراتفاقی امکان‌پذیر است؛ چراکه درگذشته هم واردات و استفاده ازخودروهای چینی موضوع قابل باوری نبود، اما ممنوعیت واردات خودرو و همچنین ضعف درتولید خودروهای داخل باعث شد استفاده از خودروهای چینی برای مردم جذاب‌تر شود. چرا که واردات خودرو ممنوع است.» دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: «درگذشته با ۶۴۰شرکت خودرویی دردنیا همکاری داشتیم و ازانواع برندهای دنیا نیز خودرو وارد می‌کردیم. اما متاسفانه اکنون دو سال است جلوی واردات خودرو را گرفته‌اند که باعث ورشکستگی مطلق شرکت‌های واردکننده و نمایندگان رسمی شده است. سوال بسیاری ازمتقاضیان ازدفتر انجمن واردکنندگان خودرو دراین روزها، این بوده است که چطور هنوز خودروهای ما درگمرکات هستند و برخی دولتمردان ازبرنامه واردات خودرو ازبرخی کشورها صحبت می‎کنند؟»
خبرآنلاینخبرآنلاین3 ماه قبل
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به واردات خودرو از شرکت‌های روسی، گفت: اگر قرار است خودرویی وارد کشور شود، در قدم اول باید انجمن واردکنندگان خودرو به این موضوع ورود پیدا کنند که این کار باید توسط فعالان حوزه تجارت خودرو انجام شود و دولت نباید در این بخش ورود کند. او بیان کرد: انجمن واردکنندگان خودرو به خوبی می‌توانند کار واردات این کالا را انجام دهند و نیازی به دخالت دولت ندارد. او افزود: در گذشته با ۶۴۰ شرکت در دنیا فعالیت داشتیم که انواع برندهای دنیا را هم وارد می‌کردیم اما متاسفانه اکنون یک سال و ۶ ماه است جلوی واردات را گرفته‌اند که باعث ورشکستگی مطلق ما شده است. سوالی که پیش می‌آید هم اکنون دولت چطور قصد دارد کار واردات را انجام دهد؟ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره بلاتکلیفی ترخیص خودروهای دپو شده، گفت: خودروهای دپو شده در حال از بین رفتن هستند و اجازه ترخیص آنها صادر نشده است. چطور هنوز خودروهایی در گمرکات هستند و دولت قصد واردات جداگانه از آنها دارد؟ ۲۳۲۳
برترین‌هابرترین‌ها3 ماه قبل
روزنامه جهان صنعت: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: واردات خودرو مدتی است که ممنوع شده است و امکان ترخیص خودرو وجود ندارد. مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به واردات خودرو از شرکت‌های روسی، گفت: اگر قرار است خودرویی وارد کشور شود، در قدم اول باید انجمن واردکنندگان خودرو به این موضوع ورود پیدا کنند که این کار باید توسط فعالان حوزه تجارت خودرو انجام شود و دولت نباید در این بخش ورود کند. او بیان کرد: انجمن واردکنندگان خودرو به خوبی می‌توانند کار واردات این کالا را انجام دهند و نیازی به دخالت دولت ندارد. سوالی که پیش می‌آید هم اکنون دولت چطور قصد دارد کار واردات را انجام دهد؟ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره بلاتکلیفی ترخیص خودروهای دپو شده، گفت: خودروهای دپو شده در حال از بین رفتن هستند و اجازه ترخیص آنها صادر نشده است. چطور هنوز خودروهایی در گمرکات هستند و دولت قصد واردات جداگانه از آنها دارد؟
اقتصادنیوزاقتصادنیوز3 ماه قبل
آیاتکذیب خبر واردات خودروی روسیه/واردات خودرو نیاز به دخالت دولت نداردمهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به واردات خودرو از شرکت‌های روسی، گفت: اگر قرار است خودرویی وارد کشور شود، در قدم اول باید انجمن واردکنندگان خودرو به این موضوع ورود پیدا کنند که این کار باید توسط فعالان حوزه تجارت خودرو انجام شود و دولت نباید در این بخش ورود کند. او بیان کرد: انجمن واردکنندگان خودرو به خوبی می‌توانند کار واردات این کالا را انجام دهند و نیازی به دخالت دولت ندارد. او افزود: در گذشته با ۶۴۰ شرکت در دنیا فعالیت داشتیم که انواع برند‌های دنیا را هم وارد می‌کردیم اما متاسفانه اکنون یک سال و ۶ ماه است جلوی واردات را گرفته‌اند که باعث ورشکستگی مطلق ما شده است. سوالی که پیش می‌آید هم اکنون دولت چطور قصد دارد کار واردات را انجام دهد؟ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره بلاتکلیفی ترخیص خودروهای دپو شده، گفت: خودروهای دپو شده در حال از بین رفتن هستند و اجازه ترخیص آنها صادر نشده است. چطور هنوز خودروهایی در گمرکات هستند و دولت قصد واردات جداگانه از آنها دارد؟
ایسناایسنا3 ماه قبل
بهرام پارسایی با ارائه توضیحاتی درباره طرح ساماندهی بازار خودرو و گزارش وضعیت صنایع خودروسازی از نفوذ خودروسازان در این باره می‌گوید. همین جا برای من ثابت شد که مافیای خودروسازی، واردات خودرو و نحوه واردات آن را هم در چنگ خود دارد. البته از زمان تصویب طرح، تهاجمی را به انحاء مختلف شاهد هستیم، برخی معتقدند این طرح صنعت خودرو را تضعیف می‌کند. گزارش وضعیت صنعت خودروسازی ۵-۶ جلد قطور شده استسخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره‌ی گزارش این کمیسیون در خصوص صنعت خودروسازی گفت: ما مبنای گزارش را بر کار کارشناسی گذاشتیم. کره جنوبی صنعت خودروسازی را با ما شروع کرده و زمانی که عده‌ای می‌خواستند در این کشور واردات را ممنوع کنند دولتشان موافقت نکرد.

به انتهای لیست رسیدید