معاون شهردار

معاون شهردار

فارسفارس10 ساعت قبل
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد با اشاره به امضا تفاهم نامه میان شهرداری مشهد و تهران به لزوم وجود داده برای هوشمندسازی تاکید کرد. تعریفی که از شهر هوشمند ارائه می‌شود روش هوشمندانه حل چالش‌های شهری است. وی افزود: کپی کردن هوشمندسازی از یک شهر به شهر دیگر امکان پذیر نیست و با این روش الزاما هوشمندسازی رخ نمی‌دهد. از این رو باید با نیازها و مشکلات و روش‌های خودمان شهر را هوشمند کنیم. معاون شهردار مشهد با اشاره به امضای تفاهم نامه میان شهرداری تهران و مشهد، افزود: توافق میان شهرداری مشهد و تهران بر همین پایه است.
ایسناایسنا16 ساعت قبل
ایسنا/یزد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در هم‌اندیشی مهندسان شهرساز به جای خالی مهندسان شهرساز در شهرسازی یزد اشاره کرد و گفت: تفکر شهرسازی در بسیاری از تصمیم گیری‌های امروز شهر خالی و نتیجه آن افزایش حجم پرونده‌های ورودی به کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ است. برای پررنگ کردن نقش مهندسان شهرساز، نقش سازمان نظام مهندسی و شهرداری بسیار مهم است. وی افزود: عقیده دارم مهندسان شهرساز باید مورد توجه قرار گیرند. آمادگی مهندسان شهرساز برای ساختن آینده بهتر یزد «مجتبی فرهمند» معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد نیز در پنل تخصصی هم‌اندیشی مهندسان شهرساز استان یزد با بیان اینکه شهر یزد بر مبنای تعادل و تعامل با اقلیم به صورت مسالمت آمیز شکل گرفته و حاصل نبوغ گذشتگان است، گفت: نگاه توسعه طلبانه شهرها که به سمت خیابان کشی‌ها و زیرگذرها کشیده شده است، نتوانسته پاسخگوی نیازهای شهر باشد. معاون شهردار با بیان این که شهر یزد شهری متفاوت است، گفت: تخلفات ساخت و ساز در شهر یزد بسیار است اما مبنای همه این تخلفات، تخلفات شهرسازی است.
صدا و سیماصدا و سیما16 ساعت قبل
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در سخنان خود در جمع مدیران روابط عمومی شهرداری تهران افزود: شرایط اقتصادی جامعه از دیگر دلایل افزایش اقبال عمومی نسبت به میادین میوه و تره بار است، چنانچه به عنوان نمونه، قیمت پرتقال که در میادین میوه و تره بار ۳ تا ۴ هزار تومان است، در فروشگاه‌های شمال شهر ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان و در فروشگاه‌های جنوب شهر ۵ تا ۷ هزار تومان به فروش می‌رسد. وی با اشاره به اینکه علاوه بر میوه و تره بار، در بحث گوشت قرمز، مرغ و آبزیان نیز از شرایط خوبی در میادین میوه و تره بار برخوردار هستیم، اظهار کرد: مردم با مراجعه به این مراکز، می‌توانند نیاز‌های روزانه و هفتگی خود را با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب تهیه کنند. یزدانی با بیان اینکه ۲۴۶ میدان و بازار میوه و تره بار داریم و تا پایان سال ۱۰ بازار جدید نیز احداث می‌شود، تصریح کرد: با اولویت محله‌هایی که فاقد بازار هستند، احداث ۲۲ بازار برای سال آینده و ۱۵ بازار برای سال ۱۴۰۰ را در دستور کار داریم. معاون شهردار تهران در پایان، کیفیت مطلوب، مکان یابی مناسب، دسترسی آسان و قیمت ارزان را از دلایل و عوامل استقبال شهروندان از میادین میوه و تره بار بر شمرد و خاطرنشان کرد: همه محله‌های تهران باید بازار میوه و تره بار داشته باشند و از این رو، احداث یک بازار میوه و تره بار در هر محله تهران را هدف‌گذاری کرده‌ایم.
مشرق‌نیوزمشرق‌نیوز16 ساعت قبل
از وعده محسن پورسید آقایی چند روز می‌گذرد ولی هنوز خبری از بازگشت دوچرخه‌های نارنجی به پایتخت نیست. از جمله موضوعاتی که ممکن بود اغتشاشگران به آن آسیب وارد کنند هم همین دوچرخه‌های نارنجی بود. بر همین اساس شرکت «بیدود» یک شبه همه دوچرخه‌هایش را به پارکینگ برد و از سطح شهر جمع آوری کرد. احتمال گران شدن دوچرخه‌های اشتراکیمدیر سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران با اشاره به اینکه «بیدود» جوانب مختلفی را برای رفع مشکلات اقتصادیش در نظر گرفته بود، اظهار داشت: شرکت بیدود حتی معتقد است افزایش قیمت‌ها بر روی دوچرخه‌های اشتراکی هم اثر داشته و نرخ‌ دوچرخه‌های نارنجی نیاز به تغییر دارد. محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از جمله این افراد است.

دوچرخه‌های نارنجی به تهران بازمی‌گردند؟

5+
فارسفارس17 ساعت قبل
میزان‌آنلاینمیزان‌آنلاین1 روز قبل
خبرگزاری میزان- معاون شهردار تهران با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در شکل گیری و استقرار نظام نوآور شهری، بحث انتقال دانش و ساز و کار‌های اشتراک گذاری آن است، گفت: نظام نوآوری در کلانشهر تهران با چالش‌های بسیاری روبه رو است. به گفته وی، نظام حکمروایی شهر تهران در ابهامی از تعدد نهاد‌ها و ناپیوستگی فرایند‌ها قرار گرفته است و یکی از حلقه‌های مفقود نظام نوآوری شهری تهران کمبود تعاملات هدفمند و شفافیت اندک مکانیزم‌های همکاری و مشارکت شهرداری و سایر نهاد‌ها است. شاهد این امر وجود ۳ مرکز نوآوری، ۲۷ مرکز رشد و همچنین ۹ پارک علم و فناوری در شهر تهران است. وی تاکید کرد: همچنین ۱۷۶۹ شرکت دانش بنیان از ظرفیت‌های بارز شکل گیری زیست بوم نوآوری در شهر تهران است. وی با تقسیم چالش هاتی اصلی نظام نوآوری به ۴ عامل مهم ادامه داد: فقدان سازوکار نهادی مشخص در مدیریت شهری برای مدیریت و توسعه نوآوری شهری (سیاست-گذاری نوآوری)، ناکارآمدی تعاملات میان سیستم مدیریت شهری و سایر بازیگران دخیل در نظام نوآوری شهر (شبکه و تعاملات نوآوری)، عدم توجه به نوآوری در برنامه‌ها و طرح‌های توسعه شهری (زیرساخت نوآوری) و ضعف بستر محیطی و ساختار اجتماعی، فرهنگی شهر برای توسعه نوآوری (زیرساخت نوآوری) مهمترین عوامل تاثیرگذار در بحران نهادینه کردن نظام نوآوری در مدیریت شهری است.
ایلناایلنا1 روز قبل
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: بررسی حدود ۸ هزار تصمیم شورای معماری نشان داد که بیش از۷۰ درصد مصوبات با ضوابط طرح تفصیلی مغایر بوده است که چنین رویه نادرستی حتما فساد و سوء استفاده از موقعیت را در پی داشته است. گلپایگانی تأکیدکرد که رویکرد این طرح مشارکت جدی‌تر مردم محل درتعریف پروژه، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و اجرای بخشی از پروژه‌ها است. معیار ما ضوابط و مقررات طرح تفصیلی و قوانین و مقررات ملی ساختمان و آن مواردی هستند که از مراجع قانونی به شهرداری‌های کل کشور ابلاغ می‌شوند. بررسی‌های ما از طرح تفصیلی نشان داد تصمیماتی که در شوراهای معماری گرفته می‌شوند منتج از بخش‌نامه‌هایی بود که به مناطق ابلاغ شده بود و بسیاری از این تصمیم‌ها خارج از چارچوب‌های قانونی است. وی ادامه داد: مصوبات شورای معماری در مقایسه ۸ ماه نخست امسال با ۸ ماه نخست سال ۹۵ حدود ۴۰۰ درصد کاهش داشته با اینکه آمار تعداد صدور پروانه تقریبا با سال ۹۵ برابر بوده است.
ایلناایلنا1 روز قبل
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: بررسی حدود ۸ هزار تصمیم شورای معماری نشان داد که بیش از۷۰ درصد مصوبات با ضوابط طرح تفصیلی مغایر بوده است که چنین رویه نادرستی حتما فساد و سوء استفاده از موقعیت را در پی داشته است. گلپایگانی تأکیدکرد که رویکرد این طرح مشارکت جدی‌تر مردم محل درتعریف پروژه، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و اجرای بخشی از پروژه‌ها است. معیار ما ضوابط و مقررات طرح تفصیلی و قوانین و مقررات ملی ساختمان و آن مواردی هستند که از مراجع قانونی به شهرداری‌های کل کشور ابلاغ می‌شوند. بررسی‌های ما از طرح تفصیلی نشان داد تصمیماتی که در شوراهای معماری گرفته می‌شوند منتج از بخش‌نامه‌هایی بود که به مناطق ابلاغ شده بود و بسیاری از این تصمیم‌ها خارج از چارچوب‌های قانونی است. وی ادامه داد: مصوبات شورای معماری در مقایسه ۸ ماه نخست امسال با ۸ ماه نخست سال ۹۵ حدود ۴۰۰ درصد کاهش داشته با اینکه آمار تعداد صدور پروانه تقریبا با سال ۹۵ برابر بوده است.
مهرمهر2 روز قبل
به گزارش خبرگزاری مهر، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران در حالی برای پنجمین بار، اداره پایتخت به عنوان شهردار شب را بر عهده داشت که در بازدید از محلات کمتر توسعه یافته در منطقه ۴ تهران بر ضرورت ارتقای سطح سرانه‌ها در این محلات تاکید کرد. مظاهریان، در جلسه بررسی طرح‌های توسعه محلات گلشن و جوادیه، با اشاره به برنامه‌های شهرداری در دو سال آینده تصریح کرد: ضرورت دارد در محلات کم برخوردار بتوانیم سطح سرانه‌ها را به یک سطح استاندارد رسانده که این موضوع آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و نیز فاصله طبقاتی را کم‌تر کرده و موجب سر زندگی و نشاط شهری خواهد شد. وی ادامه داد: البته شهرداری در تلاش است تا زمین‌های مشخص و فاقد مشکل در سطح محله را شناسایی و تملک کند تا بتواند برای خدمات‌رسانی و ارتقای سرانه‌ها از آن بهره ببرد. البته تمامی زنان، پس از حضور، با دستور قاضی کشیک، تعیین وضعیت شده و با دستور قضایی در آنجا نگهداری می‌شوند. مظاهریان در این حضور از وضعیت حمام، اتاق مادر و کودک، بهیاری و رختشور خانه بازدید کرد.
اقتصاد آنلایناقتصاد آنلاین2 روز قبل
وی ادامه داد: البته شهرداری در تلاش است تا زمین‌های مشخص و فاقد مشکل در سطح محله را شناسایی و تملک کند تا بتواند برای خدمات‌رسانی و ارتقای سرانه‌ها از آن بهره ببرد. سختی کار در سامان‌سرای لویزانیکی از مقاصد بازدید مظاهریان به عنوان شهردار شب پایتخت، سامان‌سرای بانوان لویزان بود. البته تمامی زنان، پس از حضور، با دستور قاضی کشیک، تعیین وضعیت شده و با دستور قضایی در آنجا نگهداری می‌شوند. مظاهریان در این حضور از وضعیت حمام، اتاق مادر و کودک، بهیاری و رختشور خانه بازدید کرد. مدیر سامانسرای لویزان ادامه داد: این افراد به واحد غربال سامانسرای لویزان منتقل شده و با حضور مددکار اجتماعی کشیک و با کمک مصاحبه عمیق غربالگری انجام و در نهایت پرونده دقیقی از شرایط و وضعیت افراد تهیه می‌شود.
تسنیمتسنیم2 روز قبل
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، احمد سراج معاون شهردار و رئیس سابق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهوازبا حضور در ستاد انتخابات شهرستان اهواز برای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه نام نویسی کرد. احمد سراج روز ۱۴ خرداد ماه امسال استعفای خود را از سمت معاون شهردار و ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز تقدیم سرپرست شهرداری اهواز کرده بود. همچنین مجتبی یوسفی شهردار منطقه ۳ اهواز نیز با حضور در ستاد انتخابات اهواز مستقر در فرمانداری این شهرستان آمادگی خود را برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد. مجتبی یوسفی ۲ سال شهردار منطقه ۳ اهواز بود که اقدامات فراوانی برای خدمت رسانی و رسیدگی به وضعیت عمران و آبادانی این منطقه انجام داد. یوسفی نیز برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه ثبت نام کرد.
مهرمهر2 روز قبل
به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز در نشست فوق العاده اعضای شورای اسلامی شوش با اکثریت آرا سیدعبدالحسین حسینی، به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد. فتانه رستمی رئیس شورای اسلامی شهر شوش اظهار کرد: هم‌زمان با استعفای زمانی و انتصاب وی به عنوان فرماندار بهبهان، سعید مهرپرور معاون شهردار شوش به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد. وی با اشاره به جلسات متعدد و فشرده در راستای بررسی رزومه گزینه‌های احراز پست شهردار، بیان کرد: اعضای شورای شهر از بین ۲۱ گزینه مطرح شده پس از بررسی رزومه‌ها با اکثریت آرا سید عبدالحسین حسینی را به عنوان شهردار شوش انتخاب کردند. رئیس شورای اسلامی شهر شوش افزود: با بررسی همه جوانب، بر اساس مسائل و مشکلات حوزه شهری، شهردار شوش توسط نمایندگان مردم انتخاب شد که انتظار می‌رود همه وی را مورد حمایت قرار دهند. به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالحسین حسینی ۴۵ ساله دارای فوق لیسانس برنامه‌ریزی شهری و فوق لیسانس مدیریت کشاورزی است که در طول دوران خدمت سمت هایی نظیر شهردار قلعه تل، شهردار ایذه، شهردار رامهرمز و شهردار فرخ شهر را در کارنامه دارد.
تکراتوتکراتو2 روز قبل
فروش ساعتی صندلی اتوبوس‌های تهران و راه‌اندازی سامانه ویژه‌ای در این زمینه گفته جدید مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران است که حاشیه‌ساز شده است. بر همین اساس می‌توانیم برای دو ساعتی که اوج ترافیک است، فروش ساعتی صندلی‌های اتوبوس را انجام دهیم. مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران امیدوار است سیستم طراحی شده در این زمینه در آذرماه راه‌اندازی شود. بر اساس گفته‌های آقای سنندجی رزرو و فروش ساعتی صندلی اتوبوس‌های تهران به صورت اینترنتی و مشابه رزرو اتوبوس‌های بین‌شهری خواهد بود. چنین تصمیمی مغایر با عدالت است.» شب گذشته (جمعه) شهردار تهران نیز به موضوع فروش ساعتی صندلی اتوبوس‌های تهران واکنش نشان داد و آن «خبر و بحثی غلط و فاقد موضوعیت» لقب داد.

پارک حاشیه‌ای زیان ده یا سودده مسأله این است!

5+
فارسفارس2 روز قبل
خوزستان آنلاینخوزستان آنلاین2 روز قبل
پیام خوزستان - اهواز - معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به وجود آبگرفتگی تا ۲۴ ساعت پس از بارش باران در برخی نقاط این شهر گفت: سرعت دفع آب باران به دلیل نبود شبکه دفع آب‌های سطحی در اهواز و استفاده از شبکه فاضلاب در مناطق مختلف اهواز متفاوت است. وی درخصوص دلیل این آبگرفتگی‌ها بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته به صورت مستمر شاهد بارش باران در اهواز بودیم که از شامگاه جمعه باران شدت گرفته است و با توجه به عنبود شبکه دفع آب‌های سطحی در اهواز، آب باران باید از طریق شبکه فاضلاب دفع شود. عالیپور گفت: شبکه فاضلاب اهواز قادر به دفع آب با تاخیر چند ساعته است به همین دلیل هنگام بارندگی شاهد آبگرفتگی معابر هستیم. معاون خدمات شهری شهرداری اهواز یادآور شد: اهواز شبکه دفع آب‌های سطحی ندارد از این رو باید با اقدامات و تمهیداتی ظرفیت شبکه فاضلاب افزایش پیدا کند که با توجه به منابع مالی محدود این روش موقت بسیار کارساز است. برچسب‌هاآبگرفتگی معابر بارش باران اهواز شهرداری اهواز
فارسفارس2 روز قبل
معاون شهردار تهران گفت: دولت باید نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهد. معاون حناچی: نیمی از درآمد بنزین را به حمل و نقل عمومی بدهیدبه گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، محسن پورسیدآقایی درباره لایحه بودجه ۹۹ که فردا از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، اظهارداشت: انتظار داریم دولت اهتمام ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی در لایحه بودجه داشته باشد. وی با اشاره به افزایش تقاضای سفر با وسایل نقلیه عمومی، گفت: نه تنها کلانشهر تهران که سایر کلانشهرها نیز انتظار دارند نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد. پورسیدآقایی با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا دو معضل اجتماعی است که با کاهش تردد خودروهای شخصی و توسعه حمل ونقل عمومی مدیریت می‌شود تصریح کرد: معتقتدم با افزایش قیمت بنزین و صرفه‌جویی بیشتر در این بخش دولت می‌تواند بخشی از بنزین را صادر کرده و منابع خوبی حاصل کند، از این‌رو نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را باید به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهد. انتهای پیام/
خوزستان آنلاینخوزستان آنلاین2 روز قبل
پیام خوزستان - شوش- سیدعبدالحسین حسینی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر شوش به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد. به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر شنبه در نشست فوق العاده اعضای شورای اسلامی شوش با اکثریت آرا سیدعبدالحسین حسینی، به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد. فتانه رستمی رئیس شورای اسلامی شهر شوش اظهار کرد: هم‌زمان با استعفای زمانی و انتصاب وی به عنوان فرماندار بهبهان، سعید مهرپرور معاون شهردار شوش به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد. وی با اشاره به جلسات متعدد و فشرده در راستای بررسی رزومه گزینه‌های احراز پست شهردار، بیان کرد: اعضای شورای شهر از بین ۲۱ گزینه مطرح شده پس از بررسی رزومه‌ها با اکثریت آرا سید عبدالحسین حسینی را به عنوان شهردار شوش انتخاب کردند. رئیس شورای اسلامی شهر شوش افزود: با بررسی همه جوانب، بر اساس مسائل و مشکلات حوزه شهری، شهردار شوش توسط نمایندگان مردم انتخاب شد که انتظار می‌رود همه وی را مورد حمایت قرار دهند.
آناجآناج2 روز قبل
یکی از آخرین اقدامات شهرداری تبریز برای توسعه مناصبات شهری، برگزاری رویداد "روزهای فرهنگی تبریز در بوسنی و هرزگوئین بود. در آن رویداد معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با سفر به بوسنی و هرزگوین از نمایشگاههای روزهای فرهنگی تبریز بازدید کرد. آن رویداد موجب انتقادهای گسترده فعالان رسانه‌ای و همین‌طور برخی اعضای شورای شهر تبریز شد و از آن پس پرونده ارتباطات بین‌المللی شهری تبریز راکد شد. این حضور را مقایسه کنید با حضور مدیران شهری جمهوری اسلامی ایران و بخصوص مناطق شمالغرب کشور که با وجود مذهب و زبان مشترک با مردم اکثریت این همسایه. بایدها و نبایدهای دیپلماسی شهری تبریزاین نکته را باید در نظر داشت که در دیپلماسی شهری نیاز به عقد قرارداد و تفاهم‌نامه‌هایی است که ضمانت اجرایی داشته باشند.
فارسفارس2 روز قبل
معاون شهردار منطقه ۱۱ گفت: اجرای طرح انضباط شهری و جلوگیری از سد معبر دستفروشان و بساط گستری در خیابان ولی عصر (عج) ادامه دارد. به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، کوروش خرد با بیان این که چندی پیش گزارش هایی مبنی بر بازگشت دستفروشان به خیابان ولی عصر (عج) در رسانه‌ها منشر شده بود، افزود: اجرای طرح انضباط شهری و جلوگیری از سد معبر دستفروشان و بساط گستران با مشارکت نیروی انتظامی و یگان حفاظت شهرداری تهران کماکان ادامه دارد. خرد با اشاره به بازدید میدانی که روز گذشته با حضور معاون عملیات یگان حفاظت شهرداری تهران و معاونین خدمات شهری مناطق ۱۱و۶ از محور خیابان ولی عصر (عج) انجام شد؛ عنوان کرد: سد معبر دستفروشان پس از اخذ مصوبه شورای تأمین به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد و تفاهم نامه‌ای نیز در همین راستا بین مناطق ۱۱و ۶ با محوریت یگان حفاظت شهرداری تهران با نیروی انتظامی منعقد شده است که بر اساس آن اجرای طرح انضباط شهری از ساعت ۸صبح تا ۲۱ در محور خیابان ولی عصر (عج) انجام شود. وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که در نیمه اول سال زمان تاریکی هوا با نیمه دوم متفاوت است و با توجه به ثبات سیستم، حساسیت‌ها کمی کاهش یافت که طبق گزارشات واصله مبنی بر فعالیت دستفروشان در این محور مجددا مذاکرات با نیروی انتظامی انجام و مقرر شد ساعت اجرای طرح برای رفع سد معبر و تداوم پیش گیری از بساط گستری افزایش یابد. انتهای پیام/

اتوبوس‌های جنجالی یک روزه به ایستگاه آخر رسید!

5+
فارسفارس2 روز قبل
افکارنیوزافکارنیوز2 روز قبل
افکارنیوز، به گزارشمحسن پورسیدآقایی درباره لایحه بودجه ۹۹ که فردا از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، اظهارداشت: انتظار داریم دولت اهتمام ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی در لایحه بودجه داشته باشد. اخبار اجتماعی -وی با اشاره به افزایش تقاضای سفر با وسایل نقلیه عمومی، گفت: نه تنها کلانشهر تهران که سایر کلانشهرها نیز انتظار دارند نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد. به گفته معاون شهردار تهران حتی اگر با تغییر قیمت سوخت ۱۰ درصد از تقاضای سفر با حمل‌ونقل شخصی کاسته و به حمل‌ونقل عمومی افزوده شود باید برای پاسخگویی به این نیازها حداقل ۲ هزار دستگاه اتوبوس یا معادل ناوگان فعلی مترو به مجموعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران افزوده شود. پورسیدآقایی با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا دو معضل اجتماعی است که با کاهش تردد خودروهای شخصی و توسعه حمل ونقل عمومی مدیریت می‌شود تصریح کرد: معتقتدم با افزایش قیمت بنزین و صرفه‌جویی بیشتر در این بخش دولت می‌تواند بخشی از بنزین را صادر کرده و منابع خوبی حاصل کند، از این‌رو نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را باید به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.
مهرمهر2 روز قبل
به گزارش خبرگزاری مهر، حامد مظاهریان در دیدار با جمعی از توان یابان شاغل در شهرداری تهران، اظهار داشت‌: هر انسانی در طول زندگی خود ممکن است با دچار شدن به بیماری هایی به طور موقت یا دائم دچار شرایط خاص شود. بنابراین مناسب سازی فضاهای شهری فقط ویژه معلولین نیست و شهر باید برای استفاده همه شهروندان بویژه اقشار خاص مانند سالمندان، مادران باردار، کودکان و … نیز مناسب باشد. گرچه با فضای ایده آل شهری فاصله داریم اما در این دوران گذار اقدامات به تدریج در حال انجام است. سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به تهیه پیش نویس آیین نامه دورکاری گفت: می‌توان دورکاری را برای جامعه ۵۰۰ نفری شاغلین دارای معلولیت در شهرداری تهران به صورت آزمایشی اجرا کرد و تاثیرات دوسویه آن را به لحاظ رضایت شغلی کارکنان و ارتقای بهره وری سازمانی مورد سنجش قرار داد. بنابراین فرآیندهای مدیریت آینده مستلزم بکارگیری تلاش‌های نوآورانه در برنامه ریزی، سازماندهی، مدیریت عملکرد و ارزیابی کارکنان، و تعریف روش‌های جبران خدمت هستند.
تسنیمتسنیم2 روز قبل
ترکیه٬ ی. پ. گ و ناتوسعدی سومونجی اوغلو/ روزنامه ینی چاغپیش از آن که در هفتادمین سالگرد تاسیس ناتو٬ نشست سران کشورهای عضو این پیمان نظامی در لندن برگزار شود٬ ترکیه اعلام کرد که یکی از تصمیمات مهم ناتو را وتو می‌کند. ترکیه اعلام کرد: تصمیم ناتو برای اتخاذ تدابیر دفاعی در مورد جبهه شمال و موضوعات لهستان و بالکان را وتو می‌کند. استدلال ترکیه این بود که قرار نیست ناتو فقط به فکر جبهه شمال باشد و باید به جبهه جنوب نیز بیاندیشد. لذا٬ قبل از آغاز نشست لندن٬ آنکارا اعلام کرد که ناتو باید ی. پ. گ را به عنوان عنصر تروریست معرفی کند. اما پس از انتشار بیانیه پایانی سران ناتو٬ دیدیم که درخواست ترکیه را مورد توجه قرار ندادند.
فارسفارس3 روز قبل
محسن پورسیدآقایی معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره انتخاب رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اظهار داشت: مدتی پیش فراخوان جهت انتخاب رئیس این ستاد انجام گرفت و ۱۲۳ نفر ثبت‌نام کردند. وی افزود: از میان ثبت‌نام شدگان ۱۱ نفر انتخاب شدند که وضعیت آنها در کانون توسعه مدیریت ارزیابی شد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: انتخاب رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران تا دو هفته آینده و براساس ارزیابی‌های علمی انجام می‌گیرد. به گزارش فارس، سید نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ۱۳ مهر امسال استعفا کرد و محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران استعفای او را پذیرفت بود؛ پس از آن اعلام کرد در راستای شایسته‌گزینی در شهرداری تهران فراخوان جدید به منظور انتخاب فرد واجد شرایط برای مدیریت ستاد معاینه فنی انجام می‌گیرد. حسین مقدم پس از استعفای سیدنواب حسینی منش که چهار سال مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران بود، به عنوان سرپرست این ستاد منصوب شد.
مهرمهر4 روز قبل
به گزارش خبرگزاری مهر، محسن پور سیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه مدیران زیر مجموعه این حوزه، با حضور در جلسه ارتباط مستقیم این هفته ۱۸۸۸ که روز چهارشنبه ۱۳ آذر برگزار شد، به درخواست ۲۷۳ شهروند پاسخ دادند. مهمترین موضوعات درخواستی شهروندان در این جلسه به ترتیب مربوط به تغییر مسیر و اصلاح هندسی معابر، پیگیری جهت افزایش سهمیه بنزین تاکسی‌ها و موضوع پله برقی و آسانسور به ویژه در ایستگاه مترو شادمان بود. وی با اشاره به سهمیه بندی بنزین و گلایه مندی تاکسیرانان از میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای تاکسی‌ها گفت: سهمیه تخصیص داده شده به تاکسیرانان سهمیه اولیه بوده و با رویکرد مثبت وزارت نفت و کشور، مقرر شده تا این میزان سهمیه بر اساس گزارش هایی که ما ارائه میدهیم بهبود یابد. وی افزود: راهکار اساسی برای رفع مشکل کمبود بنزین تاکسیرانان پیمایشی کردن سهمیه بنزین تاکسی هاست؛ بدین معنا که هر ون یا تاکسی بر اساس میزان حمل و نقل و مسافرگیری سهمیه بنزین دریافت خواهد کرد. افندی زاده افزود: حوزه حمل و نقل و ترافیک با توجه به داشتن مترو، اتوبوس، تاکسی، بحث‌های ترافیکی و غیره بالاترین آمار مخاطبان را به خود اختصاص داده است که همین امر باعث شده تا اطلاع رسانی در خصوص این موضوعات نیز اهمیت بیشتری یاید.
خبرآنلاینخبرآنلاین4 روز قبل
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازدید از پروژه زیرگذر گیشا و استاد معین صبح امروز با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و حضور خبرنگاران برگزار شد. وی درخصوص ایرادات پروژه زیرگذر گیشا گفت: ده نقض طراحی در پل گیشا وجود داشت و این پروژه در حال افزایش مشکلات بود، اما با مهندسی ارزش، ۵ خط ورودی به گیشا به دو خط ورودی تبدیل شد. همچنین زیرگذر ورودی به گیشا را قطع کردیم و یک دوربرگردان غیرهمسطح در روبروی بوستان گفت و گو درنظر گرفتیم. وی افزود: طراحی پروژه باید جوری باشد که کیفیت زندگی را ارتقا دهیم و از یک محل تجاری و عبور آنرا به محل زندگی تبدیل کنیم. معاون شهردار درباره هزینه این پروژه اظهار داشت: هزینه پروژه کمتر از ۵۰ میلیارد تومان است.
مهرمهر4 روز قبل
وی با اشاره به اینکه احداث زیرگذر گیشا پیش از بازنگری مشکلات را در این محدوده بیشتر می‌کرد، افزود: در بازنگری که انجام گرفت مبلغ پروژه نیز ۶۰ میلیارد تومان ارزان‌تر شد و ۵ ورودی این زیرگذر به دو خط کاهش یافت. معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه عنوان می‌شود که مدیریت شهری بنا دارد به سرعت پروژه گیشا را به خاطر انتخابات بهره‌برداری کند، گفت: این حرف‌ها کاملا ناصحیح است. ضمن اینکه پلیس با طرح بازنگری پروژه زیرگذر گیشا موافقت کرده است و برهمین اساس قسمت ابتدایی گیشا یک پلازای شهری احداث خواهد شد و ممکن است باند غربی گیشا به یک پیاده‌راه تبدیل شود و این پلازا می‌تواند به محله امیرآباد برسد. صبوری دیلمی خاطرنشان کرد: ظرف چند روز آینده قسمت غرب به شرق زیرگذر گیشا به زیر بار ترافیک خواهد رفت. وی همچنین در بازدید از پروژه زیرگذر استاد معین نیز گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های ویژه شهر تهران است که از نظر مهندسی اقدامی بسیار پیچیده و فنی دارد.
ایسناایسنا4 روز قبل
ایسنا/خراسان رضوی معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی شهرداری مشهد گفت: شهرها بیش از آنکه به رقابت نیاز داشته باشند، به همکاری نیاز دارند. با وجود تصور رقابت میان شهرها، حداقل مشهد باوجود بخش زیادی از مزیت‌هایی که دارد، خود را رقیب شهری نمی‌داند. اژدری بیان کرد: ما فکر می‌کنیم که در سطح کشور، شهرها بیش از آنکه به رقابت نیاز داشته باشند به همکاری نیاز دارند. شهرها در معرض اتهام همیشگی شهرفروشی هستندوی ادامه داد: نظرات باید منجر به تصویب قانونی شود که تاثیر داشته باشد. شهرها در معرض اتهام همیشگی شهرفروشی هستند و از سوی دیگر منابع درآمدی آن‌ها محدود تعریف می‌شود؛ به این صورت که خیلی از مسیرهایی که منجر به کسب درآمد برای شهرداری‌ها می‌شود متاسفانه با محدودیت‌هایی در قوانین کشور مواجه هستند.
صدا و سیماصدا و سیما4 روز قبل
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: مسیر غرب به شرق زیرگذر گیشا در هفته آینده برای تردد خودرو‌ها به صورت موقت از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح بازگشایی خواهد شد. صفا صبوری دیلمی گفت: زیرگذر گیشا با سرعت تمام در حال ساخت است و ۸۳ درصد از کار انجام شده و در مراحل نازک کاری و آسفالت است. وی گفت: با توجه به حجم ترافیک بزرگراه چمران و جلال آل احمد و هماهنگی‌هایی که با پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شده است و مراحل نهایی را طی می‌کند، هفته آینده مسیر غرب به شرق زیرگذر گیشا آماده تردد خودرو‌ها خواهد بود. صبوری دیلمی گفت:: اگر نمی‌توانیم بیشتر از این ساعت را اختصاص دهیم، به علت این است که هنوز عملیات عمرانی در حال انجام است و مجبور می‌شویم برای امنیت خودرو‌ها کار را متوقف کنیم که این موضوع با ادامه کار و به پایان رساندن آن منافات پیدا خواهد کرد. وی گفت: طول زیرگذر ۱۱۰۰ متر است که ۲۰۰ متر آن مسقف است و در حال حاضر ۲۰۰ کارگر و مهندس در حال کار هستند و در این پروژه مهم ۸۰۰ شمع کوبی انجام شده است. معاون شهردار تهران گفت: امیدواریم با تلاشی که مهندسان ما دارند تا پایان سال این زیرگذر تحویل پایتخت نشینان شود تا مشکل ترافیک را در محدوده مرکزی تهران کم کنیم.
ایسناایسنا4 روز قبل
ایسنا/خراسان رضوی معاون شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد هدف از برگزاری اولین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری را انعقاد قراردادهای جدید، به‌خصوص در حوزه غیرساختمانی، عنوان کرد. معاون خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: قطعا ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های جذب سرمایه‌گذاری انکارناپذیر است. شهرداری برای نخستین‌بار نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقتصاد شهری را برگزار کرده که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه صورت گرفته است. معاون خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد افزود: هر چند در گذشته سرمایه‌گذاران داخلی تمایلی به سرمایه‌گذاری در سطح شهر مشهد نداشتند، در حال حاضر این سرمایه‌گذاران رغبت پیدا کردند تا در برخی از پروژه‌های شهری سرمایه‌گذاری کنند. درواقع، این حوزه رقم کلانی را در کارنامه حوزه معاونت اقتصادی به خود اختصاص داده است.

به انتهای لیست رسیدید