هنر و تجربه

هنر و تجربه

ایسناایسنا2 روز قبل
هفته فیلم ایتالیا میزبان مهمانان ویژه چون وینچنزو ماررا فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده ایتالیایی و سرجیو توفتی عضو کمیته علمی بایگانی تبلیغات رادیویی ملی تلویزیون و مدیر سابق موزه ملی سینما است. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هنر و تجربه، در ادامه برگزاری هفته‌های فیلم کشورهای مختلف توسط موسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان، هفته فیلم ایتالیا با عنوان «دریچه‌ای به سوی سینمای ایتالیا» به همت این موسسه و سفارت ایتالیا در ایران برگزار می‌شود. طراحی پوستر هفته فیلم ایتالیا را بهزاد خورشیدی برعهده داشته‌است. هفته فیلم ایتالیا با عنوان «دریچه‌ای به‌ سوی سینمای ایتالیا» پنجشنبه یکم اسفند ساعت ۱۷:۳۰ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. در این برنامه ضمن نمایش فیلم «تعادل»، کارگاه فیلم‌سازی «تولید مشترک فیلم و سینمای هنری معاصر ایران و ایتالیا» برگزار می‌شود.
افکارنیوزافکارنیوز2 روز قبل
افکارنیوز، به گزارشدر ادامه برگزاری هفته‌های فیلم کشورهای مختلف توسط موسسه «هنر و تجربه» سینمای ایرانیان، هفته فیلم ایتالیا با عنوان «دریچه‌ای به سوی سینمای ایتالیا» به همت این موسسه و سفارت ایتالیا در ایران برگزار می‌شود. طراحی پوستر هفته فیلم ایتالیا را بهزاد خورشیدی برعهده داشته ‌است. هفته فیلم ایتالیا با عنوان «دریچه‌ای به‌ سوی سینمای ایتالیا» پنجشنبه یکم اسفند ساعت ۱۷:۳۰ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. در این برنامه ضمن نمایش فیلم «تعادل»، کارگاه فیلمسازی «تولید مشترک فیلم و سینمای هنری معاصر ایران و ایتالیا» برگزار می‌شود. این کارگاه به ترتیب در روزهای سه‌شنبه ششم اسفند و چهارشنبه هفتم اسفند در کیش و شیراز هم برگزار خواهد شد.
خبر فوریخبر فوری1 هفته قبل
در بخش بعدی پس از پخش تیزر بخش مسابقه تبلیغات سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، برگزیدگان این بخش معرفی شدند. سیمرغ بلورین بهترین صدا به مهدی صالح کرمانی صدابردار و آرش قاسمی صداگذار برای فیلم شنای پروانه اهدا شد. سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه به بهرام و بهمن ارک برای فیلم «پوست» تلعق گرفت. سیمرغ بلورین بهترین فیلم به امیر بنان و مجید مجیدی برای فیلم «خورشید» اهدا شد. سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم به فیلم «شنای پروانه» رسید.

«خورشید» بهترین فیلم شد/ پنج سیمرغ برای «روز صفر» و «شنای پروانه»

5+
اعتمادآنلایناعتمادآنلاین1 هفته قبل
سینماپرسسینماپرس1 هفته قبل
فیلم سینمایی «دشمنان» داستان زهره زنی میانسال است که برای کم کردن عذاب وجدان خود در مرگ فرزند؛ رو به نوشتن شب نامه هایی آورده که در ان به اشتباهاتش اعتراف می‌کند؛ شب نامه هایی که عموم ساکنان شهرک اکباتان! تصور می‌کنند که فرد دیگری به قصد آزار زهره اقدام به تهیه آن‌ها نموده و به خانه‌ها می‌اندازد. داستان یک خطی و در برخی مواقع بی جهت کش آمده‌ای که سبب می‌شود تا اثر به صورتی شبه روشنفکری و لایه دار خود را مطرح سازد! و بخواهد موضوعاتی را به صورتی نمادین مطرح کند که به نظر می‌رسد به جهت عدم رسانایی اثر و به تبع آن همراهی مخاطب، کاملا ابتر و همچنان در ذهن صاحب اثر خواهد ماند.
برترین‌هابرترین‌ها1 هفته قبل
تهیه‌کننده «دشمنان» در نشست این فیلم در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: این حق ماست که فارابی از ما حمایت کند اما شرایط برای فیلم مستقل به گونه‌ای است که انگار از اینجا مانده و از آنجا رانده‌ایم. وی تاکید کرد: من درباره برگزار شدن‌ یا نشدن نشست فیلم «عنکبوت» که امشب به نمایش درخواهد آمد هم سوال خواهم کرد. در ادامه نشست علی درخشنده کارگردان فیلم «دشمنان» درباره فیلم بیان کرد: ما صرفا این اثر را برای گیشه نساختیم و بازیگرانمان در کار خودشان استاد هستند. ما به عنوان فیلم مستقل از اینجا مانده و از آنجا رانده‌ایم و شاید باید به تعریف جدیدی از مستقل برسیم زیرا نه در آمریکا و نه در اروپا چنین چیزی وجود ندارد. او در ادامه بیان کرد که ما در نشست‌ها فقط می‌آییم و می‌رویم و هیچ کس سوالی نمی‌پرسد.
انتخابانتخاب1 هفته قبل
نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «دشمنان» به کارگردانی علی درخشنده در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «دشمنان» عصر امروز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه با حضور عوامل این فیلم سینمایی در پردیس ملت برگزار شد. برزگر درباره امکان شکست فیلم در اکران بیان کرد: علی درخشنده دغدغه‌ای داشت و می‌خواست فیلم اولش را بسازد و من هم کمکش کردم. وی درباره شباهت فیلم به «پرویز» عنوان کرد: نمی‌دانم فیلم چقدر نسخه زنانه «پرویز» است چون خیلی‌ها به من این حرف را زده‌اند و نمی‌دانم چقدر خوب است یا بد البته فیلم، فیلم علی درخشنده است و همه ایده‌ها متعلق به خود اوست و من هم تلاش کردم کمترین دخالت را داشته باشم. خوشحالم که در این فیلم حضور پیدا کردم چون مساله اعتیاد برایم بسیار جذاب است.
ایسناایسنا1 هفته قبل
تهیه‌کننده «دشمنان» در نشست این فیلم در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: این حق ماست که فارابی از ما حمایت کند اما شرایط برای فیلم مستقل به گونه‌ای است که انگار از اینجا مانده و از آنجا رانده‌ایم. وی تاکید کرد: من درباره برگزار شدن‌ یا نشدن نشست فیلم «عنکبوت» که امشب به نمایش درخواهد آمد هم سوال خواهم کرد. در ادامه نشست علی درخشنده کارگردان فیلم «دشمنان» درباره فیلم بیان کرد: ما صرفا این اثر را برای گیشه نساختیم و بازیگرانمان در کار خودشان استاد هستند. ما به عنوان فیلم مستقل از اینجا مانده و از آنجا رانده‌ایم و شاید باید به تعریف جدیدی از مستقل برسیم زیرا نه در آمریکا و نه در اروپا چنین چیزی وجود ندارد. او در ادامه بیان کرد که ما در نشست‌ها فقط می‌آییم و می‌رویم و هیچ کس سوالی نمی‌پرسد.
سینماپرسسینماپرس1 هفته قبل
در ابتدای نشست علی درخشنده با اشاره به گیشه و بازیگران فیلم «دشمنان» گفت: صرفا فکر نمی‌کنم فیلم را برای گیشه ساخته باشم. او در ارتباط با گیشه و اکران فیلم عنوان کرد: این فیلم برای اکران و مخاطب به خصوص ساخته شده است. کارگردان فیلم «دشمنان» خاطر نشان کرد: از قبل به همه موضوعات پرداخته شده بود. تاکید می‌کنم فیلم «دشمنان» و «ابر بارانش گرفته» هیچ کمکی از سمت هیچ نهاد دولتی مخصوصا فارابی نداشته‌اند. ندا جبرئیلی نیز درباره نقش خود در فیلم «دشمنان» توضیح داد: این نقش از شخصیت اصلی‌ام دور بود.
همشهریهمشهری1 هفته قبل
«دریا، ماهی و پرنده» اتفاقا در سی و سومین جشنواره فیلم فجر در بخش «هنر و تجربه» هم به نمایش درآمد اما دستاوردی برای کارگردانش نداشت. شعیبی امسال هم «روز بلوا» را در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر دارد که آن را با سرمایه گذاری مؤسسه اوج ساخته است. هم او بود که تندیس بلورین بهترین کارگردانی را برای این فیلم دریافت کرد البته در همین سال سیمرغ بهترین فیلم این بخش هم به همین فیلم رسید. همین فیلم در جشنواره ونیز هم توانست جایزه بهترین کارگردانی را برای او و جایزه بهترین بازیگر را برای نوید محمدزاده در بخش افق‌های این رویداد به همراه بیاورد. در تداوم حذف بخش نگاه نو، در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر هم آثار این بخش و سودای سیمرغ توأمان مورد قضاوت قرار گرفتند.

فیلم‌اولی‌های سیمرغ‌دار دهه۹۰ چه می‌کنند؟ / پرکارها و فراموش‌شده‌ها

9+
افکارنیوزافکارنیوز1 هفته قبل
تسنیمتسنیم1 هفته قبل
فیلم‌های اکران شده در روز هشتم عبارتند از تعارض ساخته محمدرضا لطفی، پدران ساخته سالم صلواتی و من می‌ترسم ساخته بهنام بهزادی. امیررضا مافی: فیلم تعارض محمدرضا لطفی، حرف‌های بزرگ و زیادی می‌زند، درباره‌ی اعتماد، تنهایی و رنجوری تن، اما برای هنر و تجربه خوب است و مخاطب عام را درگیر نمی‌کند. فیلم رفیق‌مان محمدرضا لطفی در بهترین حالت یک فیلم تجربه‌گراست که احتمالا نگاهش به مخاطب خاص جشنواره‌ها است. امیررضا مافی: فیلم پدران سالم صلواتی، کند و ضعیف، با موضوع تکراری و فاقد جهان‌بینی است. شاید بهنام بهزادی فکر می‌کرده درست به هدف زده و همچنانکه گفته، فیلمش در آستانه ورود به جشنواره کن هم قرار داشته است.
افکارنیوزافکارنیوز1 هفته قبل
افکارنیوز، به گزارشبابک بهداد از اعضای هیأت انتخاب بخش مستند سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر درباره آثار این دوره از جشنواره گفت: سینمای مستند همیشه مهجور است. سینما فقط فیلم کمدی نیست ولی ظاهرا فاکتورهایی برای سینما در نظر گرفته می‌شود که شامل سینمای مستند نمی‌شود و این بزرگترین معضلی است که در حال حاضر برای سینمای مستند وجود دارد. تا ما زیرساخت‌های سینمای مستند را عوض نکنیم و روند مرکز گسترش، حوزه هنری و هر ارگانی که فیلم مستند تولید می‌کند، اصلاح نشود، وضعیت مستند همین است. سینمای مستند هم نیاز به تزریق پول داردوی افزود: سینما واقعا احتیاج به پول دارد اینکه برخی می‌گویند می‌شود آثار مستند را با یک دوربین ساخت خیلی درست نیست چون این موضوع تنها یک بخشی از فیلمسازی مستند است. تا وقتی شرایط سینمای مستند به این صورت است، تعداد فیلم‌های مستند باید همان ۵ فیلم باشد.
ایرناایرنا1 هفته قبل
رویا افشار، ندا جبرائیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی و علی بی غم در این فیلم بازی کرده‌اند. پوست؛ فیلمی از برادران ارکسومین فیلم نهمین روز از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر فیلم پوست به کارگردانی و نویسندگی بهمن ارک و بهرام ارک و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح است. برادران ارک پس از چند فیلم ویدیویی، با نخستین فیلم خود به زبان ترکی در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارند. فیلم کوتاه کوچه نیز بعد از مستند خط باریک قرمز به نمایش درمی آید. سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال جاری همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود.
تسنیمتسنیم1 هفته قبل
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ رسما کلید خورد. خبرگزاری تسنیم به‌روال سال‌های گذشته متن و حواشی هر روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را برای مخاطبان خود منتشر می‌کند. «گلاره عباسی» برای فیلم «پدران» و «ستاره پسیانی» برای فیلم «من می‌ترسم» تنها بازیگران چهره نشست‌های دیروز بودند. *شهاب حسینی سرانجام به جشنواره آمدشهاب حسینی که گفته بود جشنواره فیلم فجر را تحریم نمی‌کند، شب گذشته برای نمایش فیلم «شین» به سینمای رسانه سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر رفت. روز جمعه ابراهیم حاتمی‌کیا و فرامرز قریبیان از اعمال فشارهای گسترده سیاسی مدیران، در جشنواره فجر پرده برداشتند، حال، مازیار میری یکی از داوران جشنواره فجر با انتشار این استوری نوشت: «آدم امروز می‌فهمه دیروز چقدر خر بوده».
انتخابانتخاب1 هفته قبل
محمدرضا لطفی کارگردان فیلم سینمایی «تعارض» از فیلم‌های راه یافته به بخش «نگاه نو» سی‌هشتمین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد این فیلم را با نگاه سیاسی کارگردانی نکرده است. در ادامه لطفی و عوامل فیلمش به احترام خبرنگاران حاضر در سالن از جا بلند شدند و برای آنها دست زدند. فیلم من، فیلم قطعیت نیستلطفی درباره سیاسی بودن فیلم توضیح داد: من درباره جهان امروز فیلم می‌سازم. این فیلم، فیلم قطعیت نیست و بین واقعیت و رؤیا اتفاق می‌افتد. یراقچیان نیز درباره موسیقی فیلم توضیح داد: موسیقی فیلم در حقیقت یک سبک باروک است که خودم نوشتم.
صدا و سیماصدا و سیما1 هفته قبل
وی با رد کند بودن این فیلم افزود: ریتم کند الزاما بد نیست و باید گاهی مواقع تعمق کرد البته ریتم فیلم را کند نمی‌دانم. کارگردان فیلم سینمایی تعارض گفت: ۹۰ درصد فیلم را در ۱۴ قاب می‌بینید و این جهان بینی فیلم است. سودابه بیضایی بازیگر دیگر این فیلم سینمایی هم دراین نشست گفت: سینمای ما این روز‌ها فقیر شده است. حمید یراقچیان آهنگساز فیلم سینمایی تعارض نیز گفت: عنصر این فیلم زمان است و در موسیقی فیلم سه عنصر زمانی مختلف و الکترونیک را لحاظ کردم. علی گراکویی صدا بردار این فیلم سینمایی نیز گفت: افتخار می‌کنم این فیلم را صدابرداری کردم.
انتخابانتخاب1 هفته قبل
نوید محمودی کارگردان «مردن در آب مطهر» در نشست خبری این فیلم در جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر، در واکنش به برخی انتقادات تأکید کرد که این فیلم ضد ایرانی نیست. این فیلم هم مثل فیلم‌های قبلی ماست ولی به هر حال مخاطب ما، فیلم را پیدا می‌کند اما حضور در جشنواره به فروش فیلم ما کمک می‌کند. اگر در فیلم شریک شوند هرآنچه که فیلم آورده مالی داشته باشد به اندازه سهمشان برمی‌دارند ضمن اینکه فیلم ما گران نبود. این کارگردان اظهار کرد: هر فیلمسازی وقتی فیلم خود را می‌سازد طبیعتا به همه چیز فکر می‌کند همه به صادرات کارهایشان فکر می‌کنند. محمودی درباره واقعیت مهاجرت بیان کرد: واقعیت مهاجرت همین است البته سعی کردیم از اغراق هم کمک کنیم که جزوی از سینماست.
برترین‌هابرترین‌ها1 هفته قبل
نوید محمودی کارگردان «مردن در آب مطهر» در نشست خبری این فیلم در جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر، در واکنش به برخی انتقادات تأکید کرد که این فیلم ضد ایرانی نیست. این فیلم هم مثل فیلم‌های قبلی ماست ولی به هر حال مخاطب ما، فیلم را پیدا می‌کند اما حضور در جشنواره به فروش فیلم ما کمک می‌کند. اگر در فیلم شریک شوند هرآنچه که فیلم آورده مالی داشته باشد به اندازه سهمشان برمی‌دارند ضمن اینکه فیلم ما گران نبود. نوید محمودی درباره سوژه تغییر دین برای مهاجرت در این فیلم گفت: دغدغه فیلم هویت اعتقادی است. محمودی درباره واقعیت مهاجرت بیان کرد: واقعیت مهاجرت همین است البته سعی کردیم از اغراق هم کمک کنیم که جزوی از سینماست.
فردا نیوزفردا نیوز1 هفته قبل
نوید محمودی کارگردان «مردن در آب مطهر» در نشست خبری این فیلم در جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر، در واکنش به برخی انتقادات تأکید کرد که این فیلم ضد ایرانی نیست. این فیلم هم مثل فیلم‌های قبلی ماست، ولی به هر حال مخاطب ما، فیلم را پیدا می‌کند، اما حضور در جشنواره به فروش فیلم ما کمک می‌کند. اگر در فیلم شریک شوند هرآنچه که فیلم آورده مالی داشته باشد به اندازه سهمشان برمی‌دارند ضمن اینکه فیلم ما گران نبود. نوید محمودی درباره سوژه تغییر دین برای مهاجرت در این فیلم گفت: دغدغه فیلم هویت اعتقادی است. محمودی درباره واقعیت مهاجرت بیان کرد: واقعیت مهاجرت همین است البته سعی کردیم از اغراق هم کمک کنیم که جزوی از سینماست.
آفتاب‌نیوزآفتاب‌نیوز1 هفته قبل
نوید محمودی در نشست رسانه‌ای: نوید محمودی کارگردان «مردن در آب مطهر» در نشست خبری این فیلم در جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر، در واکنش به برخی انتقادات تأکید کرد که این فیلم ضد ایرانی نیست. این فیلم هم مثل فیلم‌های قبلی ماست ولی به هر حال مخاطب ما، فیلم را پیدا می‌کند اما حضور در جشنواره به فروش فیلم ما کمک می‌کند. اگر در فیلم شریک شوند هرآنچه که فیلم آورده مالی داشته باشد به اندازه سهمشان برمی‌دارند ضمن اینکه فیلم ما گران نبود. نوید محمودی درباره سوژه تغییر دین برای مهاجرت در این فیلم گفت: دغدغه فیلم هویت اعتقادی است. این کارگردان اظهار کرد: هر فیلمسازی وقتی فیلم خود را می‌سازد طبیعتا به همه چیز فکر می‌کند همه به صادرات کارهایشان فکر می‌کنند.
مهرمهر1 هفته قبل
این فیلم هم مثل فیلم‌های قبلی ماست ولی به هر حال مخاطب ما، فیلم را پیدا می‌کند اما حضور در جشنواره به فروش فیلم ما کمک می‌کند. اگر در فیلم شریک شوند هرآنچه که فیلم آورده مالی داشته باشد به اندازه سهمشان برمی‌دارند ضمن اینکه فیلم ما گران نبود. نوید محمودی درباره سوژه تغییر دین برای مهاجرت در این فیلم گفت: دغدغه فیلم هویت اعتقادی است. این کارگردان اظهار کرد: هر فیلمسازی وقتی فیلم خود را می‌سازد طبیعتا به همه چیز فکر می‌کند همه به صادرات کارهایشان فکر می‌کنند. محمودی درباره واقعیت مهاجرت بیان کرد: واقعیت مهاجرت همین است البته سعی کردیم از اغراق هم کمک کنیم که جزوی از سینماست.
صدا و سیماصدا و سیما1 هفته قبل
«مردن در آب مطهر» فیلم خوب و قابل تقدیری است بازیگران بسیار خوبی در این فیلم بازی کرده‌اند و تمام تلاششان را برای بهتر به تصویر کشیدن زندگی افغان‌ها کرده‌اند و حتما دیده می‌شود. نوید محمودی درباره اکران این فیلم عنوان کرد: قرار است این فیلم در افغانستان و تاجیکستان هم اکران شود. این کارگردان درباره فروش فیلم «مردن در آب مطهر» در گیشه عنوان کرد: هر فیلمسازی که فیلم می‌سازد و به سوژه‌اش فکر می‌کند، مانند این است که نقاشی می‌کشد. کارگردان فیلم «مردن در آب مطهر» درباره لهجه متین حیدری‌نیا عنوان کرد: می‌خواستم از بازیگران ایرانی یک افغان باورپذیر بسازم و این بسیار سخت است. کارگردان فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» در واکنش به کلیشه‌ای بودن این فیلم گفت: به نظر من این طور نبوده فیلم سرپاست قصه دارد و تکلیفش معلوم است.
تسنیمتسنیم1 هفته قبل
بعد از این بخش نوید محمودی کارگردان فیلم در ابتدا گفت که بعد از ۶ دوره در این جشنواره هستیم. چند مرکز فرهنگی وجود دارد که در آن محیط‌ها فیلم اکران خواهد شد که می‌تواند به گیشه فیلم نیز کمک کند. این دومین کاری است که با برادران محمودی کار می‌کنم. جمشید محمودی درباره اکران فیلم در گروه هنر و تجربه گفت که با اکران در هنروتجربه مخالفم و می‌خواهیم اکران عمومی داشته باشیم. محمودی بار دیگر درباره درباره سیاه نمایی فیلم خود گفت که واقعیت مهاجرت سیاه و مشکلات فراوان دارد و سیاه نمایی نکردم.
مشرق‌نیوزمشرق‌نیوز1 هفته قبل
*****روزنامچه فجر - شماره پنجنویسنده: امیر اهوارکیدر میان فیلم‌های روز سوم، فیلم مغز استخوان به لحاظ دشمنی با شرع و طرح شبهات تازه، چشمگیرتر از بقیه بود. فیلم مغز استخوان نیز مانند اثر قبلی، نه واجد کیفیت هنری است و نه محتوا. بنده به این جوانمردی، احترام می‌گذارم اما به عهده گرفتن جرم فرد دیگر در فیلم مغز استخوان را نمی‌توانم بفهمم. مگر اینکه به نویسنده مظنون شویم که او قصد داشته فیلمنامه‌ای علیه شرع مقدس و قانون قصاص بنویسد. حسین، بهار را طلاق می‌دهد تا او به طور موقت به عقد مجید درآید.
ایرناایرنا2 هفته قبل
خط باریک قرمز مستندی سینمایی به کارگردانی فرزاد خوشدست است که بر مبنای تئوری تأثیر سایکودرام بر کاهش خشونت و کاهش جمعیت کیفری و تأثیرات مثبت آن بر تغییر شخصیت افراد بزه‌کار و مجرم طراحی شده که با نتیجه‌ای درخشان به یک پایان‌بندی رسیده است. رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: فکر می‌کنم سایکودرام بتواند راهی برای اصلاح این بچه‌ها باشد. سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز با تشکر از ساخت مستند خط باریک قرمز این فیلم را اثری بسیار خوب در حوزه تغییر رفتار افراد بزه‌کار دانست. خط باریک قرمز توانسته با توجه به هزینه مناسب از میان تقریبا ۱۷۰ نفر ۱۷ نفر انتخاب کند که در نهایت ۹ نفر در این اثر به پرورش و تربیت می‌رسند. این اثر پیشتر نامزد نهایی بهترین فیلم در یازدهمین دوره آسیاپاسیفیک استرالیا و نامزد بهترین مستند سال در جشن خانه سینما شده بود.
ایرناایرنا2 هفته قبل
جشنواره فیلم فجر از شنبه ۱۲ آغاز شده است. ابراهیم حاتمی‌کیا در ۵۸ سالگی، بیستمین فیلمش را به سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر فرستاده است، آن هم با سوژه‌ای ملتهب و ساختی متفاوت. روز سوم جشنواره فیلم فجرروزنامه وطن امروز در گزارشی می‌نویسد: سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر تا اینجای کار بهترین روز جشنواره از نظر کیفیت آثار نمایش داده شده در سالن رسانه‌ها بوده است. هر سال در جمع آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، آثاری حضور دارند که باید آنها را در زمره «فیلم‌های اشتباهی» بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر دسته‌بندی کرد! فیلم «درخت گردو» یک نمونه نسبتا خوب از سینمای آرمانی با عنوان «سینمای ملی» است که همه به دنبال تحققش هستند.

روزنامچه فجر ۳؛ حال خوب روز سوم، با دو فیلم حماسی

3+
مشرق‌نیوزمشرق‌نیوز2 هفته قبل
سینماپرسسینماپرس2 هفته قبل
حمید خرمی/ فیلم سینمایی «ابر بارانش گرفته» بر خلاف ظاهر عام پسند خود از حیث دال و مدلول و دلالت‌های ضمنی و تلویحی، نمادین و چندلایه است. فیلمی در قالب معروف به هنر و تجربه که ظاهر آن در ستایش زندگی و تقبیح و حتی با منظری تشویق به اوتانازی و مرگ خودخواسته است. اما این لایه رویین اثر است که در پس آن به ترسیم جامعه‌ای مریض و بیمار می‌پردازد و از این منظر است که «ابر بارانش گرفته» در صدر و ذیلش، نمونکی از یک تمدن منحط اما رؤیایی به نام ایرانی - اسلامی را به بازسازی می‌نشیند. درواقع «ابر بارانش گرفته» معتقد است که جامعه، کاملا بیمار است و نیاز به یک پرستار و یا در اصل فرشته مرگ! فرشته مرگ فیلم، یعنی همان پرستار معتقد است که پیرمرد اثر نباید بمیرد!

به انتهای لیست رسیدید