پرویز صیاد

پرویز صیاد

اعتمادآنلایناعتمادآنلاین1 ماه قبل
پرویز صیاد، ضد انقلاب هتاک و فراری مقیم آمریکا در گفت‌وگویی با تلویزیون صدای آمریکا VOA، اظهار داشت که نویسندگان بیانیه موسوم به ۲۰۰ نفر سینماگر، برای امضاء به سراغ او هم رفته بودند اما وی به دلائلی از امضای بیانیه یاد شده خودداری کرده است! اعتمادآنلاین| صیاد گفت که او در مقابل درخواست و خواهش طراحان بیانیه فوق، متذکر شده که او حدود ۳۷ سال است دیگر فیلمی نساخته و قاعدتا نمی‌تواند در زمره فیلمسازانی قرار گیرد که فیلم می‌سازند و دغدغه‌های صنفی و سیاسی داشته و بیانیه فوق را امضاء کرده‌اند. این اظهار نظر پرویز صیاد از یک طرف نشانگر مقاصد ضدایرانی بیانیه‌نویسان است که برای امضای بیانیه‌شان، حتی به پای یک ضد انقلاب گستاخ و توهین‌کننده به ارزش‌های دینی و ملی هم افتاده‌اند، درحالی که او اساسا در سینمای پس از انقلاب و در شرایط مورد نظر ایشان، حضور نداشته و همان اوایل پیروزی انقلاب از ایران فرار کرده است! حرف‌های صیاد از طرف دیگر تمسخر امضای کسانی است که در طی همین مدت در خارج کشور به سر برده و هیچ ارتباطی به سینمای ایران ندارند و یا افرادی که اساسا در عمرشان حتی به اندازه یک فریم هم فیلم نساخته و یا با فرآیند تولید آن ارتباطی نداشته‌اند که تعداد کثیری از امضاکنندگان بیانیه فوق را شامل می‌شد! منبع: روزنامه کیهان
خبر فوریخبر فوری1 ماه قبل
پرویز صیاد، ضد انقلاب هتاک و فراری مقیم آمریکا در گفت‌وگویی با تلویزیون صدای آمریکا VOA، اظهار داشت که نویسندگان بیانیه موسوم به ۲۰۰ نفر سینماگر، برای امضاء به سراغ او هم رفته بودند اما وی به دلائلی از امضای بیانیه یاد شده خودداری کرده است! صیاد گفت که وی در مقابل درخواست و خواهش طراحان بیانیه فوق، متذکر شده که او حدود ۳۷ سال است دیگر فیلمی نساخته و قاعدتا نمی‌تواند در زمره فیلمسازانی قرار گیرد که فیلم می‌سازند و دغدغه‌های صنفی و سیاسی داشته و بیانیه فوق را امضاء کرده‌اند. این اظهار نظر پرویز صیاد از یک طرف نشانگر مقاصد ضدایرانی بیانیه‌نویسان است که برای امضای بیانیه‌شان، حتی به پای یک ضد انقلاب گستاخ و توهین‌کننده به ارزش‌های دینی و ملی هم افتاده‌اند، درحالی که وی اساسا در سینمای پس از انقلاب و در شرایط مورد نظر ایشان، حضور نداشته و همان اوایل پیروزی انقلاب از ایران فرار کرده است! حرف‌های صیاد از طرف دیگر تمسخر امضای کسانی است که در طی همین مدت در خارج کشور به سر برده و هیچ ارتباطی به سینمای ایران ندارند و یا افرادی که اساسا در عمرشان حتی به اندازه یک فریم هم فیلم نساخته و یا با فرآیند تولید آن ارتباطی نداشته‌اند که تعداد کثیری از امضاکنندگان بیانیه فوق را شامل می‌شد!
ایسناایسنا1 ماه قبل
او در ادامه نقدهایی در ارتباط با سریال سروش صحت هم مطرح کرده است. «فوق لیسانسه‌ها» سریالی به کارگردانی سروش صحت است که در ادامه مجموعه‌ای طنز با عنوان «لیسانسه‌ها» تولید و پخش می‌شود. با ذکر این مقدمه نسبتا طولانی سبک خاص سریال فوق‌لیسانسه‌ها با توجه به سطور فوق در دسته «نظیره و تا حدی نقیضه» قرار می‌گیرد. در زندگی روزمره آدم‌ها در برابر یکدیگر با ریا و تظاهر نقش بازی می‌کنند اما در این‌گونه از نمایش‌ها بازیگران تبدیل به انسان‌هایی می‌شوند که بی‌تکلف و به دور از نقش‌آفرینی در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند و صادقانه خود واقعی‌شان را در معرض یکدیگر قرار می‌دهند! شخصیت‌های سریال بدون تعارف و ریا با یکدیگر تعامل دارند و حتی چیزهایی که پنهان کرده‌اند را نشان می‌دهند که پنهان کرده‌اند!
اعتمادآنلایناعتمادآنلاین2 ماه قبل
حذف اطلاعات نیمی از تاریخ سینمای ایران از دایره‌المعارف دیجیتال فیلم‌های ایرانی شبهه وجود دست‌های پنهانی را در ذهن ایجاد می‌کند که به سلیقه شخصی خود بخش‌هایی از تاریخ سینمای کشور را به رسمیت نشناخته و آن را از بانک اطلاعاتی مهم‌ترین ارگان فرهنگی رسمی کشور، یعنی وزارت ارشاد، پاک کند. بسیاری از این پایگاه‌های تجاری، از اطلاعات ما هم استفاده می‌کنند. عجیب این است که تقریبا در همه‌ی آنها به بازیگران و سینماگران قبل از انقلاب هم اشاره شده است. چطور کسی که فیلم ندیده می‌تواند قضاوت کند که کس دیگری اهل سینما بوده یا خیر. در فیلم «بودن یا نبودن» ساخته کیانوش عیاری هم اثری از هیچ یک از بازیگران اصلی فیلم یعنی عسل بدیعی، فرهاد شریفی، چکامه چمن ماه و شبنم طلوعی نیست، در کنار بازیگران فیلم «خانه‌ای روی آب» ساخته بهمن فرمان‌آرا هم نام هدیه تهرانی و رضا کیانیان دیده نمی‌شود.
فراروفرارو2 ماه قبل
حذف سرفصل فائقه آتشین در پایگاه تاریخ سینماکیهان و گوگوشپس از اولین انتقادات از پایگاه دایره المعارف سینمای ایران، روزنامه کیهان نیز وارد گود شد و این بار تندتر از دیگر رسانه‌ها از اتفاق رخ داده انتقاد کرد. کیهان نوشت: «سازمان سینمایی در پایگاه تاریخ نگاری خود خواننده کاباره‌ای و معشوق‌اشرف پهلوی را به‌عنوان سینماگر شناسایی کرد». این اتفاق نشانگر عقب نشینی آشکار سازمان سینمایی با چند انتقاد کوچک است. حالا سوال این است که تکلیف سایت «تاریخ نگاری سینمای ایران» چه می‌شود؟ دایره المعارفی که با آنهمه سروصدا، پرسنل و بودجه افتتاح شد، به چه روزی خواهد افتاد. قرار بود این سایت تاریخ نگار سینمای ایران باشد تا علاقمندان و پژوهشگران ایرانی و غیر ایرانی بتوانند از آن استفاده کنند.
آفتاب‌نیوزآفتاب‌نیوز2 ماه قبل
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه کیهان در واکنش به درج نام گوگوش و بهروز وثوقی در وب‌سایت تاریخ‌نگاری سینمای ایران نوشته بود: "سازمان سینمایی در پایگاه تاریخ‌نگاری خود خواننده کاباره‌ای و معشوق اشرف پهلوی را به‌ عنوان سینماگر شناسایی کرد. وزارت ارشاد در حالی فائقه آتشین مشهور به گوگوش و بهروز وثوقی و … را به‌ عنوان اهالی سینما مطرح و نام آنها را‌ ترویج می‌کند که در کارنامه این افراد نقش مخرب فرهنگی و اخلاقی؛ کاملا بدیهی و غیرقابل کتمان است». گوگوش در ادامه افزوده است که از نظر او «مهم این است که مردم به من رسمیت بدهند که داده‌اند.» ایرج تقی‌پور، مسئول اجرایی این سایت یکی از دلایل راه‌اندازی آن را نبود «منابع موثق» در خصوص سینمای ایران در جهان اعلام کرد. کیهان: گوگوش از ما عصبانی استروزنامه کیهان امروز در واکنش به اظهارات گوگوش نوشت: بی‌بی‌سی در گزارش تحلیلی خبری بعدازظهر روز جمعه ۱۷ آبان خود از خواننده فراری و کاباره‌ای، فایقه آتشین معروف به گوگوش نقل قول کرد که وی از خبر روز هشتم آبان کیهان در انتقاد از سازمان سینمایی به‌خاطر ثبت‌نام دو عنصر فاسد سینمای قبل از انقلاب (گوگوش و بهروز وثوقی) در پایگاه تاریخ نگاری سینما عصبانی شده است.
مشرق‌نیوزمشرق‌نیوز2 ماه قبل
پایگاه «تاریخ نگاری سینمای ایران» به منظور ثبت اطلاعات جامع فیلم‌ها و سینماگران اول اردیبهشت هزار و سیصد و نود و هفت با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی حیدریان رئیس وقت سازمان سینمایی رونمایی شد و بدین ترتیب فعالیت رسمی خود را تحت نظر سازمان سینمایی آغاز کرد؛ پایگاهی دو زبانه که کارکردی شبیه «بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها | Internet Movie Database» یا اختصار IMDb خوانده می‌شود، دارد. در این میان، اطلاعات بازیگران پیش از انقلاب از جمله بازیگرانی نظیر بهروز وثوقی و فائقه آتشین مشهور به گوگوش نیز به همراه تصاویر از ابتدا تا انتها درج شده و بدین ترتیب سوابق گوگوش برای نخستین بار از سوی سازمان سینمایی به رسمیت شناخته شد. این اطلاعات که با دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس قرار گرفته، به دقت و گستردگی سامانه‌اش شبیه به IMDb یا آنچه سوره سینما عمدتا درباره سینماگران پس از انقلاب راه‌اندازی کرده، نیست. این اطلاعات همچنین از دقت نیز برخوردار نیست و به عنوان نمونه اطلاعات گوگوش در دو صفحه با نام «گوگوش» و «فائقه آتشین» جمع آوری و منتشر شده و به عنوان اقدامی با رویکرد تاریخی از نظر تکنیک جمع آوری و پیاده سازی جای نقد و بررسی دارد. این بانک اطلاعاتی جزو دریافت‌کنندگان بودجه از سازمان سینمایی بوده و تاکنون رقم قابل توجهی برای این پروژه از متولی سینمای ایران دریافت شده و به این پروژه تخصیص یافته است.
فراروفرارو2 ماه قبل
پایگاه تاریخ نگاری سینمای ایران متعلق به سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور ثبت سوابق سینماگران ایرانی راه اندازی شده، اطلاعات برخی بازیگران پیش از انقلاب از جملهمشهور به گوگوش و بهروز وثوقی را بابه این بازیگر و خواننده پیش از انقلاب در سامانه خود ثبت و منتشر کرد. به گزارش «تابناک»؛ پایگاه «تاریخ نگاری سینمای ایران» به منظور ثبت اطلاعات جامع فیلم‌ها و سینماگران اول اردیبهشت هزار و سیصد و نود و هفت با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی حیدریان رئیس وقت سازمان سینمایی رونمایی شد و بدین ترتیب فعالیت رسمی خود را تحت نظر سازمان سینمایی آغاز کرد؛ پایگاهی دو زبانه که کارکردی شبیه «بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها | Internet Movie Database» یا اختصار IMDb خوانده می‌شود، دارد. با وجود گذشت یک سال و اندی از عمر این سامانه اطلاعاتی، تقریبا اطلاعات بخش قابل توجهی از فیلمسازان پیش از انقلاب در این سامانه به همراه تصاویر آن‌ها به صورت فیلم به فیلم و در قالب پرونده کار درج شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. در این میان، اطلاعات بازیگران پیش از انقلاب از جمله بازیگرانی نظیر بهروز وثوقی و فائقه آتشین مشهور به گوگوش نیز به همراه تصاویر از ابتدا تا انتها درج شده و بدین ترتیب سوابق گوگوش برای نخستین بار از سوی سازمان سینمایی به رسمیت شناخته شد. البته همان گونه که اشاره شد، تنها سوابق و تصاویر گوگوش در این سامانه دولتی جمع آوری و ضبط نشده و این رویکرد عمومیت دارد و سوابق اشخاصی نظیر پرویز صیاد درج شده و در واقع سازمان سینمایی ملاحظات مرسوم را کنار گذاشته و کلیه اطلاعات و تصاویر را بدون در نظر گرفتن تبعات احتمالی‌اش در وب‌سایتی که راه اندازی کرده، درج نموده است. این اطلاعات که با دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس قرار گرفته، به دقت و گستردگی سامانه‌اش شبیه به IMDb یا آنچه سوره سینما عمدتا درباره سینماگران پس از انقلاب راه‌اندازی کرده، نیست. این اطلاعات همچنین از دقت نیز برخوردار نیست و به عنوان نمونه اطلاعات گوگوش در دو صفحه با نام «گوگوش» و «فائقه آتشین» جمع آوری و منتشر شده و به عنوان اقدامی با رویکرد تاریخی از نظر تکنیک جمع آوری و پیاده سازی جای نقد و بررسی دارد. این بانک اطلاعاتی جزو دریافت‌کنندگان بودجه از سازمان سینمایی بوده و تاکنون رقم قابل توجهی برای این پروژه از متولی سینمای ایران دریافت شده و به این پروژه تخصیص یافته است. پیش از این، سوره سینمایی حوزه هنری نیز به شکل محدود در بانک اطلاعات سینمایی خود، اطلاعات برخی از سینماگران پیش از انقلاب را وارد کرده بود؛ اما با توجه به آنکه سوره سینمایی بر خلاف سازمان سینمایی متولی حاکمیتی سینمای ایران محسوب نمی‌شود و اطلاعات مندرج در سامانه‌های آن چنین بار معنایی ندارد، مورد توجه قرار نگرفته بود.
سینماپرسسینماپرس2 ماه قبل
سینماپرس: پایگاه تاریخ نگاری سینمای ایران که به منظور ثبت سوابق سینماگران ایرانی راه اندازی شده، اطلاعات برخی بازیگران پیش از انقلاب از جمله فائقه آتشین مشهور به گوگوش را در سامانه خود ثبت و منتشر کرد. در این میان، اطلاعات بازیگران پیش از انقلاب از جمله بازیگرانی نظیر بهروز وثوقی و فائقه آتشین مشهور به گوگوش نیز به همراه تصاویر از ابتدا تا انتها درج شده و بدین ترتیب سوابق گوگوش برای نخستین بار از سوی سازمان سینمایی به رسمیت شناخته شد. این اطلاعات که با دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس قرار گرفته، به دقت و گستردگی سامانه‌اش شبیه به IMDb یا آنچه سوره سینما عمدتا درباره سینماگران پس از انقلاب راه‌اندازی کرده، نیست. این بانک اطلاعاتی جزو دریافت‌کنندگان بودجه از سازمان سینمایی بوده و تاکنون رقم قابل توجهی برای این پروژه از متولی سینمای ایران دریافت شده و به این پروژه تخصیص یافته است. پیش از این، سوره سینمایی حوزه هنری نیز به شکل محدود در بانک اطلاعات سینمایی خود، اطلاعات برخی از سینماگران پیش از انقلاب را وارد کرده بود؛ اما با توجه به آنکه سوره سینمایی بر خلاف سازمان سینمایی متولی حاکمیتی سینمای ایران محسوب نمی‌شود و اطلاعات مندرج در سامانه‌های آن چنین بار معنایی ندارد، مورد توجه قرار نگرفته بود.
برترین‌هابرترین‌ها2 ماه قبل
پایگاه تاریخ نگاری سینمای ایران که به منظور ثبت سوابق سینماگران ایرانی راه اندازی شده، اطلاعات برخی بازیگران پیش از انقلاب از جمله فائقه آتشین مشهور به گوگوش را در سامانه خود ثبت و منتشر کرد. گوگوش و بهروز وثوقی از سوی سازمان سینمایی به رسمیت شناخته شدندبا وجود گذشت یک سال و اندی از عمر این سامانه اطلاعاتی، تقریبا اطلاعات بخش قابل توجهی از فیلمسازان پیش از انقلاب در این سامانه به همراه تصاویر آنها به صورت فیلم به فیلم و در قالب پرونده کار درج شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. در این میان اطلاعات بازیگران پیش از انقلاب از جمله بازیگرانی نظیر بهروز وثوقی و فائقه آتشین مشهور به گوگوش نیز به همراه تصاویر از ابتدا تا انتها درج شده و بدین ترتیب سوابق گوگوش برای نخستین بار از سوی سازمان سینمایی به رسمیت شناخته شد. این اطلاعات همچنین از دقت نیز برخوردار نیست و به عنوان نمونه اطلاعات گوگوش در دو صفحه تحت عنوان «گوگوش» و «فائقه آتشین» جمع آوری و منتشر شده و به عنوان اقدامی با رویکرد تاریخی از نظر تکنیک جمع آوری و پیاده سازی جای نقد و بررسی دارد. این بانک اطلاعاتی جزو دریافت‌کنندگان بودجه از سازمان سینمایی بوده و تاکنون رقم قابل توجهی برای این پروژه از متولی سینمای ایران دریافت شده و به این پروژه تخصیص یافته است.
ایلناایلنا3 ماه قبل
برنامه تولیدی اگرچه شفاف و شیشه‌ای و تمیزتر از برنامه زنده است ولی توی ذوق می‌زند. خود من وقتی متوجه می‌شوم که برنامه زنده نیست، چه در ماشین چه در محل کار، ادامه‌اش را گوش نمی‌دهم! چون برنامه زنده بود و همه چیز به شکلی شفاف روی آنتن می‌رفت؛ حتی خط قرمزهایی که گاهی به آن‌ها نزدیک و گاهی از آن‌ها رد می‌شدیم. در همان برنامه «چشم شب روشن» در شبکه چهار سیما در دو برنامه ساز نشان داده شد که یکی از آن‌ها نوازندگی دوتار عثمان محمدپرست بود. اگر ما چند مدیر مقتدر در عرصه هنر و فرهنگ داشتیم تا الان موضوع نشان دادن تصویر ساز حل شده بود.
زوم‌جیزوم‌جی4 ماه قبل
علی حاتمی در این فیلم برای اولین‌بار با محمدعلی فردین و برای دومین بار با ناصر ملک مطیعی همکاری کرد. آیین چراغ خاموشی نیست (حاجی واشینگتن) در سال ۱۳۵۱ پرکارترین سال حرفه‌ای علی حاتمی رقم خورد. علی حاتمی برای سریال «هزاردستان» شهرک سینمایی غزالی را ساختسریال «هزاردستان» اما لقب بزرگ‌ترین پروژه علی حاتمی را به دوش می‌کشد. بنابر سخنان علی حاتمی، این شخصیت تلفیقی از عمادالکتاب، میرزا رضا کلهر، کریم دواتگر و خود علی حاتمی است. یکی از مستندهای مشهور ساخته شده درباره علی حاتمی، مستند «آن معلم بی‌استاد» است.
زوم‌جیزوم‌جی5 ماه قبل
ناصر تقوایی پیش از این که فیلمسازی را آغاز کند، به ساختن مستند روی آورده بود. از ناصر تقوایی به عنوان یکی از کارگردانان تاثیرگذار در موج نو دوم سینمای ایران یاد شده است. ناصر تقوایی اولین فیلم خود را در سال ۱۳۴۹ ساخت؛ «آرامش در حضور دیگران» ناصر تقوایی اولین فیلم سینمایی خود را در سال ۱۳۴۹ با نام «آرامش در حضور دیگران» ساخت. ناصر تقوایی یک‌سال بعد از «آرامش در حضور دیگران»، فیلم سینمایی «صادق کرده» را به عنوان کارگردان و نویسنده جلوی دوربین برد. ناصر تقوایی به آشنایی زیاد با ادبیات مشهور استناصر تقوایی از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۶۵ فیلمی نساخت.
آفتاب‌نیوزآفتاب‌نیوز6 ماه قبل
اول هیکل ۱۳۳۹اول هیکل نام نخستین سناریویی است که احمد شاملو برای سینمای ایران نوشت. از نکات جالب این فیلم، فیلم‌نامه مزخرف آن بود که احمد شاملو مدعی شاعری و روشنفکری نوشته بود. شاملو و سینمای مستندآثار مستند احمد شاملو را می‌توان به ۲ بخش تقسیم کرد. با این همه می‌توان گفت که اگر چه حضور احمد شاملو در سینمای ایران درخشان نیست اما از بسیاری جهات در خور توجه است. احمد شاملو، شاعر بزرگ آزادی ۱۳۷۷در این فیلم زندگی احمد شاملو و همسرش آیدا سرکیسیان در سال‌های آخر زندگی این شاعر همراه با دیدگاه‌های شاعران و نویسندگان برجسته ایران درباره احمد شاملو از جمله محمود دولت آبادی، محمد قاضی، جواد مجابی بهرام بیضایی و ناصر تقوایی به همراه شعر خوانی‌هایی از احمد شاملو و آیدا سرکیسیان نمایش داده می‌شود.
اعتمادآنلایناعتمادآنلاین6 ماه قبل
جوادطوسی، منتقد سینما، عنوان کرد: در روزهای اخیر آقای مسعود کیمیایی درباره دخالت ساواک در پایان‌بندی فیلم «گوزن‌ها» صحبت‌هایی بیان کرد. در آخرین نمونه آن مسعود کیمیایی یکی از مشهورترین سینماگران ایرانی در گفت‌وگویی از مشکلات تولیدی «گوزن‌ها» گفته است. مسعود کیمیایی گفت: برای فیلمبرداری این سکانس، نیروهای امنیتی رژیم پهلوی، یک کارگردان دیگر را سرصحنه آوردند، زیرا او تن به انجام چنین کاری نداده است. نگاه کیمیایی نسبت به جامعه، سیاست و طبقات ناهمگون اجتماعی در آثار قبل از انقلاب او به گونه‌ای بود که موردپسند رژیم وقت نبود. نگرش مسعود کیمیایی نسبت به مسائل اجتماعی در قیاس با فیلمسازان همنسل خودش خیلی تندتر و تهاجمی‌تر بود.

(ویدئو) مهاجرت از قاب شهید ثالث

فراروفرارو6 ماه قبل
سال‌ها قبل، زمانی که هنوز موج‌های عظیم مهاجرت به راه نیفتاده و تبدیل به معزلی جهانی نشده بود، سهراب شهید ثالث، کارگردان نوگرای ایرانی، در سال ۱۹۷۵ فیلمی درباره این پدیده پیچیده ساخت. عدم ارتباط و جهان‌های متفاوت مهاجران و اهالی کشور پذیرنده تم‌های اصلی این فیلم بودند. در غربت، قصه مهاجری ترک با بازی پرویز صیاد است که سعی دارد با فراگیری زبان آلمانی با مردمان بومی آنجا ارتباط برقرار کند، اما مشکل فراتر از نبود زبان مشترک است.
ایسناایسنا7 ماه قبل
یک کارگردان و نویسنده جوان تئاتر با اشاره به اینکه جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی زمانی از تاثیرگذارترین جشنواره‌های تئاتری ایران بود و الان با افول روبرو شده، می‌گوید: به دلیل نبود سواد آکادمیک و خلاقیت هنرمندانه بسیاری از کارهایی که در این حوزه شکل می‌گیرد آثاری بومی، سنتی، غریزی و بدون خلاقیت هستند. علی شمس در گفت‌وگویی با ایسنا درباره جایگاه جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی و میزان تاثیرش در جریان تئاتر بیان کرد: جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی در یک دوره‌ای که حدودا اوایل دهه ۸۰ بود، از تاثیرگذارترین جشنواره‌های تئاتر ایران محسوب می‌شد. آن زمان جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی در کنار دو جشنواره تئاتر فجر و عروسکی یکی از سه جشنواره مهم ایران بود. این جشنواره در طول فعالیت خود و در همین دهه اخیر توانسته هنرمندان مطرحی را به تئاتر مملکت معرفی کند مثل علی اصغر دشتی و حمید پورآذری که پس از جشنواره وارد فضای حرفه‌ای تئاتر شدند. او گفت: بنابراین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی چنین سابقه‌ای دارد که توانسته چنین کیفیتی از آرتیست را تولید کند.
موجموج7 ماه قبل
به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر سومین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی با حضور حمید فروتن، محمد فرنوذ، فرهاد سلیمانی، افشین بختیار و پرویز صیاد از اعضای هیات مدیره و هیات موسس انجمن عکاسان مطبوعاتی برگزار شد. در ابتدای این مراسم فروتن گفت: ما در طی سه سال گذشته سعی کرده‌ایم روند رو به رشدی داشته باشیم. ضمن اینکه در بیستمین سال تاسیس انجمن از فرد دیگری که با این مسأله مرتبط بوده‌اند هم تجلیل خواهد شد. وی افزود: یکی از این کارها در کنار جشن تصویر سال، تاسیس نشان سال مطبوعاتی بوده که بسیار مهم است. فرنود ادامه داد: کسانی که آثارشان در عالم عکاسی برای آینده و با ملاک‌های جهانی عکاسی خبری منجمد شده، مد نظر ما قرار می‌گیرند و این تجلیل شامل حال همه عکاسان نخواهد شد.
ایسناایسنا7 ماه قبل
در مراسم نکوداشت منوچهر فرید، این هنرمند در مصاحبه تصویری‌ای که از استرالیا ارسال کرده بود، گفت: اهل جلب توجه و فیلم‌های کمدی نبودم البته زیاد هم مورد توجه نبودم اما کارهایی انجام می‌دادم که مفهومی عمیق داشتند. طرفدار جلب توجه و فیلم‌های کمدی نبودم البته زیاد هم مورد توجه نبودم اما کارهایی انجام می‌دادم که مفهومی عمیق داشتند. منوچهر فرید: حمید سمندریان اولین کارگردان تحصیل کرده بود که در آلمان کارگردانی خوانده بود. ‌ او در تئاتر ایران بسیار موثر بود. برای بازی در فیلم «شیر خفته» من اولین فردی بودم که آقای کوشان برای انتخاب کرده بود. من پرسیدم چه افراد دیگری در این فیلم بازی میکنند تعدادی اسم آورد و گفت اینها نیستند.
ایلناایلنا9 ماه قبل
اتفاقا پیام زنده‌یاد مشایخی را خبرگزاری ایلنا در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ بازتاب داده بود. او برای دیدن یک نمایش، لحظه‌شماری می‌کرد و هر بار که به تماشای نمایشی می‌نشست، به این مهم آگاهی بیشتری پیدا می‌کرد که هنر نمایش را بیشتر از سینما دوست دارد. در این گروه، زنده‌یاد شاهین سرکیسیان، عباس جوانمرد، علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید لایق و … فعالیت می‌کردند. زنده‌یاد مشایخی برای زنده‌یاد داوود رشیدی در نمایش «می‌خواهید با من بازی کنید؟» نوشته مارسل آشار بازی کرد. نقش‌آفرینی زنده‌یاد مشایخی در هر دوی این نمایش‌ها ماندگار بوده و در اذهان باقی مانده است.
ایسناایسنا9 ماه قبل
برای همین هم حالا جمشید مشایخی نه بابت بازی در نقش‌های معمولی در فیلم‌های معمولی که بابت شاه‌نقش‌هایش عزیز شمرده می‌شود. مشایخی در «شازده احتجاب» هم پیر به نظر می‌رسد، همان‌طور که در «ماه عسل» و «سوته‌دلان» هم پیر است. حالا که پیر شده بود بیشتر به درد نقش پدربزرگ‌ها می‌خورد و تلویزیون از حضور او در نقش مرد موسفید محبوب خانواده استقبال می‌کرد. اما این به معنی دور افتادن‌اش از سینما نبود؛ مشایخی روش‌اش را برای بازی در سینما هرگز ترک نکرد. بله خب، صدای گرم منوچهر اسماعیلی در ساخت این شخصیت انکارنشدنی است ولی توانایی مشایخی در نمایش معصومیت خوشنویس و هوشمندی تفنگچی کم‌نظیر بود.
خبر فوریخبر فوری10 ماه قبل
مشایخی در سال ۱۳۴۲ با بازی در فیلم کوتاه «جلد مار» بازیگری در سینما را آغاز کرد. جمشید مشایخی حضور پر رنگی در سینمای پیش از انقلاب داشت. بسیاری از ستاره‌های سینمای ایران به تدریج از حضور بر روی پرده نقره‌ای محروم شدند. عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، داود رشیدی، علی نصیریان و چندین هنرپیشه معتبر سینما و تئاتر ایران - با وجود سابقه طولانی در سینما و تئاتر پیش از انقلاب- چهره‌های جدید سینمای ایران شدند. اما نقش جمشید مشایخی در مجموعه تلویزیونی «هزار دستان» و فیلم «کمال الملک» پر رنگ‌تر از نقش دیگر همکارانش بود.
برترین‌هابرترین‌ها11 ماه قبل
به تازگی تئاتر توهین آمیزی در آمریکا به نمایش درآمده است که پرویز صیاد، بازیگر مطرح قبل از انقلاب در آن بازی کرده است. برترین‌ها: به تازگی تئاتر توهین آمیزی در آمریکا به نمایش درآمده است که پرویز صیاد، بازیگر مطرح قبل از انقلاب در آن بازی کرده است. این نمایش با اعتراض شدید کاربران توییتر همراه بوده است چرا که اشاره به امام زمان، امام دوازدهم شیعیان داشته است. بسیاری از کاربران آن را توهین آمیز دانسته‌اند و موج انتقادات گسترده‌ای را نسبت به پرویز صیاد ایجاد کرده است.
تسنیمتسنیم1 سال قبل
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه‌خبرنگاران پویا، نمایشگاه بخش «پلاک۴۰» یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور حجت‌الاسلام کاویانی‌راد؛ معاون فرهنگی-آموزشی بنیادشهید و امور ایثارگران، سیدمحمدمجتبی حسینی؛ معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم حقیقی دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سید امیر سقراطی دبیر هنری جشنواره، محسن سلیمانی دبیر اجرایی ‏جشنواره، احسان آقایی؛ رییس موزه هنرهای معاصر، نظام‌الدین امامی‌فر مدیر بخش «پلاک ۴۰» و هنرمندانی چون حبیب‌الله صادقی، طاهر شیخ الحکمایی و … از ساعت ۱۷ عصر امروز در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد. در بخشی از این مراسم از خانواده‌های شهیدان افشار، صباغچی و میرعلی اکبری تجلیل و قدردانی شد. نمایشگاه بخش پلاک۴۰ با همکاری موزه هنرهای معاصر، موزه امام علی (ع)، موزه مرکزی شهدا، موزه دفاع مقدس، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد فرهنگی روایت فتح و دفتر نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) برپا شده‌است. گفتنی است یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی برگزار می‌شود. انتهای پیام/

به انتهای لیست رسیدید

موضوع‌های مشابه

پرویز صیاد