کارت سوخت

اخبار « کارت سوخت »

ایرناایرنا4 روز قبل
** بلاتکلیفی کارت سوخت در سال جدیدبا پایان یافتن سال ۹۷ نیز هیچ تصمیم جدیدی درباره اجباری شدن استفاده از کارت سوخت اتخاذ نشد و حتی سرنوشت کارت سوخت در سال ۹۸ نیز مشخص نشده و به نظر می‌رسد بلاتکلیفی این کارت‌ها همچنان ادامه یابد. رانندگان با حذف سهمیه بندی بنزین، به کارت سوخت به عنوان ابزاری مزاحم می‌نگریستند که هیچ کارایی ندارد، زیرا به راحتی می‌شد با استفاده از کارت سوخت جایگاه داران سوخت گیری کرد. بدین ترتیب به تدریج کارت سوخت از چرخه سوخت گیری رانندگان کنار گذاشته شد، حتی افرادی که کارت خود را گم کرده بودند به سراغ آن نرفتند. بی رغبتی به کارت سوخت تا آنجا پیش رفت که در دفترهای پستی انبوهی از کارت‌های سوخت وجود داشت که رانندگان برای تحویل گرفتن آنها مراجعه نکرده بودند. در اجباری کردن کارت سوخت تردیدی وجود ندارد، اما زمان و نحوه اجرای طرح‌های جدید مدیریت مصرف از طریق کارت سوخت هنوز مشخص نیست.
خانه ملتخانه ملت1 هفته قبل
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با ضروری دانستن احیاء کارت سوخت، گفت: صریح می‌گویم؛ کارت سوخت تعمدا حذف شد این درحالی است که حذف‌کنندگان می‌دانستند کارت سوخت مصرف را بهینه کرده و مانع از قاچاق می‌شود، مجلس نیز همان زمان با این اقدام مخالفت کرد چراکه کارت سوخت مزایای بسیار برای کشور دارد. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مدت زمان استفاده از کارت سوخت، نزدیک به یک میلیون خودروی بلاتکلیف، بدون سند، موتور تعویض شده و سرقتی کشف شد، افزود: کارت سوخت می‌تواند سوخت را کنترل و تحت‌نظارت داشته باشد، مصرف را بهینه کند و اطلاعات به روز ارائه دهد. حذف کارت سوخت عامل افزایش ۳۰ تا ۴۰درصد مصرف سوخت شدجعفرزاده ایمن‌آبادی با تاکید بر اینکه اکنون یک مسئول پیدا شود و بگوید به چه دلیل کارت سوخت را حذف کرده و آثار زیان‌بار این کار را بپذیرد، ادامه داد: این کار عامل افزایش ۳۰ تا ۴۰درصد مصرف سوخت شد، حذف کارت سوخت به‌معنای سوزاندن بانک اطلاعاتی است و زمانی که ابزارهای اطلاعاتی وجود نداشته باشند هر نوع تخلف و قاچاقی امکان‌پذیر می‌شود. مجلس باید دولت را مکلف به احیاء کارت سوخت کندعضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر فردی تصمیم به حذف کارت سوخت را گرفته باید پاسخگوی ملت باشد، اضافه کرد: مجلس باید با توجه به نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت احیاء کارت سوخت، دولت را مکلف به احیاء این کارت کند. /پایان پیام
فارسفارس1 ماه قبل
این عضو سابق مرکزپژوهشهای مجلس تصریح کرد: همیشه گفته‌ام که یکی از بزرگترین اشتباهات وزارت نفت، حذف کارت سوخت بود و در شرایطی زنگنه کارت سوخت را کنار گذاشته بود که استفاده از آن تبدیل به یک فرهنگ شده بود. وی با تاکید بر اینکه آنچه در استفاده از کارت سوخت انجام می‌شد، یک چیز حداقلی بود، ادامه داد: کارت سوخت در ادامه‌اش طرح تکمیلی هم داشت، قرار بود در گام نخست میزان مصرف سوخت هر خودرو مشخص شود و در گام‌های بعدی بر اساس الگوهای تدوین شده، ابزارهای مدیریت مصرف به آن اضافه شود که در دراز مدت بر اساس الگوهای رفتاری موجود در مصرف سوخت راهکارهای متناسب با آن در کارت سوخت تعبیه و به اجرا در می‌آمد که متاسفانه گام‌های بعدی آن با وجود اینکه طراحی شده بود، ولی عملیاتی نشد. وی گفت: عواملی وجود دارد که از بالابودن مصرف حکایت می‌کند، برای مثال یکی از این موارد قاچاق سوخت است و بدیهی قاچاق سوخت را باید از حساب مصرف مردم کم کرد، یا شغل مسافرکشی یا جابجایی بار با موتور اینها مربوط به حوزه‌های دیگری غیر از مصرف واقعی سوخت است. وی ادامه داد هزینه استقرار کارت سوخت در کشور در گام نخست بالا بود، ولی حتی در همان اول کار، کاهش ظاهری مصرف بنزین ۹ میلیون لیتر بود و سال‌های بعد این تا ۲۰ میلیون لیتر هم رسید، یعنی هم کاهش مصرف سوخت هم استفاده از زیرساخت‌های ملی و هم فروش هوشمند و یکپارچه بنزین بود، بنابراین کارت سوخت همچنان بهترین گزینه مدیریت مصرف سوخت است. انتهای پیام/ب
خبر فوریخبر فوری2 ماه قبل
پیگیری موضوعات مرتبط با کارت سوخت و بنزین از سوی مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. در موعد مقرر نتوانستم برای کارت سوخت خودرو ثبت نام کنم تکلیف من وامثال من چیست؟ پاسخ: با اتمام مهلت ثبت‌نام کارت سوخت المثنی، امکان ثبت‌نام از طریق درگاه‌های اینترنتی و کدهای تلفن همراه امکان پذیر نیست، اما کماکان دفاتر پلیس ۱۰+ نسبت به ثبت‌نام متقاضیان کارت سوخت المثنی اقدام می‌کنند. شما می‌توانید با در دست داشتن مدارک مالکیتی خودرو و یا موتورسیکلت خود و مراجعه به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ نسبت به ثبت‌نام کارت سوخت المثنی اقدام کنید. چه زمانی کارت‌های بانکی به کارت سوخت وصل میشوند و آنهایی که اینکار را کرده‌اند تا چه زمانی باید منتظر باشند؟ پاسخ: هنوز زمان مشخصی برای اتصال کارت‌های بانکی به کارت سوخت اعلام نشده است. شما و دیگر کسانی که اقدام به اتصال کارت بانکی خود به کارت سوخت کرده‌اند، نیازی نیست هیچ اقدام دوباره‌ای انجام دهید، فقط باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص اعلام زمان الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی و عملیاتی شدن امکان به‌کارگیری کارت بانکی به عنوان کارت سوخت بمانید.
تسنیمتسنیم2 ماه قبل
در موعد مقرر نتوانستم برای کارت سوخت خودرو ثبت نام کنم تکلیف من وامثال من چیست؟ پاسخ: با اتمام مهلت ثبت‌نام کارت سوخت المثنی، امکان ثبت‌نام از طریق درگاه‌های اینترنتی و کدهای تلفن همراه امکان پذیر نیست، اما کماکان دفاتر پلیس ۱۰+ نسبت به ثبت‌نام متقاضیان کارت سوخت المثنی اقدام می‌کنند. شما می‌توانید با در دست داشتن مدارک مالکیتی خودرو و یا موتورسیکلت خود و مراجعه به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ نسبت به ثبت‌نام کارت سوخت المثنی اقدام کنید. چه زمانی کارت‌های بانکی به کارت سوخت وصل میشوند و آنهایی که اینکار را کرده‌اند تا چه زمانی باید منتظر باشند؟ پاسخ: هنوز زمان مشخصی برای اتصال کارت‌های بانکی به کارت سوخت اعلام نشده است. این موضوع زمانی عملیاتی می‌شود که در وهله اول زمان الزام ارائه کارت سوخت شخصی در هنگام سوخت‌گیری اعلام شود. شما و دیگر کسانی که اقدام به اتصال کارت بانکی خود به کارت سوخت کرده‌اند، نیازی نیست هیچ اقدام دوباره‌ای انجام دهید، فقط باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص اعلام زمان الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی و عملیاتی شدن امکان به‌کارگیری کارت بانکی به عنوان کارت سوخت بمانید.
تسنیمتسنیم2 هفته قبل
در این مدت (از مهر تا اسفند) شاهد ثبت‌نام متقاضیان کارت سوخت المثنی و بیان اظهاراتی در خصوص امکان متصل کردن کارت‌های بانکی به کارت سوخت بودیم؛ اما کارت سوخت شخصی هنوز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، هنوز مصرف بنزین زیاد است و هنوز هم این سوخت باارزش، قاچاق می‌شود. این سهم برای گازوئیل از مصرف روزانه ۹۰ میلیون لیتری، در حدود ۲۰ میلیون لیتر است. می‌توان گفت حدود ۲۰ میلیون لیتر و یا حتی بیشتر، سوخت گازوئیل به‌صورت روزانه از مرزهای زمینی و دریایی کشور قاچاق می‌شود. نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه «توزیع هدفمند سوخت در شرایط سخت تحریمی و اقتصادی در کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است»، گفت: بدون شک احیای مجدد کارت سوخت ضمن توزیع نظام‌مند و مدیریت بهتر فرآورده‌های نفتی موجب کاهش شدید آمار قاچاق سوخت در کشور خواهد شد. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا با استفاده از کارت سوخت به‌طور کامل می‌شود جلوی قاچاق سوخت را در کشور گرفت؟»، گفت: شاید به‌صورت صددرصدی نباشد ولی در کاهش آمار قاچاق سوخت بسیار مؤثر است و شکی در این قضیه نیست.
برترین‌هابرترین‌ها1 ماه قبل
معاون پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید استفاده از کارت سوخت اجباری شود و اگر فردی از کارت سوخت جایگاهداران استفاده کرد، مبلغ اضافی پرداخت کند. ایرنا نوشت: معاون پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید استفاده از کارت سوخت اجباری شود و اگر فردی از کارت سوخت جایگاهداران استفاده کرد، مبلغ اضافی پرداخت کند. وی ادامه داد: در گام بعد باید به سراغ تحلیل وضعیت مصرف و همچنین تحلیل عوامل اقتصادی و اجتماعی رفت تا تصمیم درستی را برای مدیریت مصرف سوخت اتخاذ کرد. رشد بالای مصرف سوخت در کشور و قاچاق گسترده آن به کشور‌های همسایه، نهاد‌های مسئول را تکاپو انداخته تا راهکاری برای مدیریت مصرف و جلوگیری از رشد سرسام آور سوخت بویژه بنزین بیابند. در هفته‌های اخیر طرح‌های متعدد توسط کارشناسان و نمایندگان مجلس برای مدیریت مصرف سوخت ارایه شده که هیچ کدام به تصویب نرسیده‌اند.
میزان‌آنلاینمیزان‌آنلاین1 هفته قبل
خبرگزاری میزان- احیای کارت سوخت در زمان سوخت‌گیری نیازمند فراهم سازی زیرساخت‌های مربوطه در جایگاه‌ها است که آخرین پیگیری‌ها از این موضوع نشان می‌دهد تنها حدود ۱۰۰ نازل در جایگاه‌های کوچک در سراسر کشور نیاز به بازبینی داشته و سایر تجهیزات مورد بازبینی و در صورت لزوم تعمیر قرار گرفته است. با تمام این اوصاف برخی فعالان حوزه سوخت معتقد اند در صورت الزامی شدن استفاده از کارت سوخت، بازبینی و تعمیری از نازل‌های سوخت صورت نگرفته که این مسئله اجرای طرح را با تعویق همراه می‌سازد. موضوع را از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیگیری کردیم که در این راستا، حمیدرضا موسوی خواه مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، در خصوص زیرساخت‌های مورد نیاز در استفاده از کارت سوخت گفت: تمام زیرساخت‌های مربوط با استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها آماده هستند و هیچ جایگاهی نیست که بدون کارت سوخت اقدام به عرضه بنزین کند. وی با اشاره به اینکه گروه مخصوصی به صورت مستمر جایگاه‌های سوخت را مورد سنجش و در صورت لزوم تعمیر می‌کند، افزود: تنها حدود ۱۰۰ نازل در جایگاه‌های کوچک در سراسر کشور داریم که تجهیزاتشان نیاز به بازبینی دارد که بازسازی آن‌ها نیز به تدریج صورت می‌گیرد. تحت این شرایط باید امیدوار بود با مراجعه صاحبان خودرو به جایگاه‌های سوخت و با تاکیدهای مکرر برای استفاده از کارت سوخت، رانندگان با قطعی یا خرابی نازل یا کارت خوان جایگاه‌ها مواجه نباشند.
برترین‌هابرترین‌ها2 ماه قبل
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه هیچ تصمیمی درباره افزایش و یا ۲ نرخی شدن بنزین در دولت و مجلس اتخاذ نشده است، گفت: دولت فعلا تصمیم گرفته که ساماندهی سوخت را از طریق احیای کارت سوخت که زیر ساخت‌های آن فراهم است، انجام دهد. محمد خالدی‌سردشتی با بیان این مطلب از فراهم شدن سازوکارهای به‌کارگیری مجدد «کارت هوشمند سوخت» در دولت خبر داد و گفت: با توجه به تهدیدات دشمنان و اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، چاره‌ای جز سهیه‌بندی بنزین وجود ندارد. نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارت هوشمند سوخت را یکی از راهکارهای کنترل میزان مصرف بنزین و دیگر سوخت‌هاست. وی ادامه داد: ‌ در همه کشورهای دنیا میزان مصرف سوخت از سوی دولت‌ها کنترل می‌شود، نباید این طور باشد که هر کس به هر میزانی که دلش می‌خواهد بنزین مصرف کند، روش فعلی در مصرف بنزین اصلا معقول و منطقی نیست. تجربه استفاده از کارت هوشمند سوخت موفق بوده استنماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه احیای مجدد کارت هوشمند سوخت برای جلوگیری از قاچاق و مصرف بی‌رویه سوخت تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از کارت سوخت در سال ۸۸ به عنوان یک تجربه موفق بوده که بستر و زمینه استفاده از آن در جامعه فراهم شده است.
اعتمادآنلایناعتمادآنلاین2 هفته قبل
یکی از راهکارهای مواجهه با این موضوع، الزام استفاده از کارت سوخت خودرو در هنگام سوخت گیری و ممنوعیت هرگونه مبادله بنزین خارج از سامانه است. به علاوه همانطور که ذکر شد، بیش از ۷۰ درصد قاچاق سوخت از یک استان صورت می‌گیرد. احیای کارت سوخت به همراه سهمیه‌بندیبرآورد رشد ۱۰ درصدی مصرف بنزین در سال جاری و سال آینده لزوم توجه به رویکردهای مهار تقاضای بنزین با ابزارهای قیمتی و غیر قیمتی را ضروری کرده است. استفاده از این روش در سال ۱۳۸۶ مصرف بنزین را به شدت کاهش داد، به طوری که مصرف بنزین از روزانه ۷۳٫۶ میلیون لیتر در سال ۱۳۸۵ به روزانه ۶۴٫۵ میلیون لیتر در سال ۱۳۸۶ و کمتر از ۶۰ میلیون لیتر در سال ۱۳۹۰ رسید. با استفاده از کارت سوخت امکان سهمیه بندی در مواقع ضروری فراهم می‌شود.
برترین‌هابرترین‌ها2 هفته قبل
مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف و قاچاق سوخت، ۷ راهکار در این زمینه از جمله احیای کارت سوخت با یا بدون سهمیه‌بندی، استفاده از ظرفیت جایگاه‌های CNG و فروش نفت گاز با قیمت فوب به مصرف‌کنندگان عمده ارائه داد. خبرگزاری فارس: مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف و قاچاق سوخت، ۷ راهکار در این زمینه از جمله احیای کارت سوخت با یا بدون سهمیه‌بندی، استفاده از ظرفیت جایگاه‌های CNG و فروش نفت گاز با قیمت فوب به مصرف‌کنندگان عمده ارائه داد. با سرعت ۱۰ درصدی افزایش مصرف بنزین، حتی با اتمام فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، تولید داخل جوابگوی مصرف نخواهد بود و سرعت افزایش مصرف قطعا بیشتر از سرعت احداث پالایشگاهها خواهد بود. *مزایای متعدد احیای کارت سوخت بدون سهمیه بندیبازوی کارشناسی مجلس درباره ضرورت و مزایای اجرای راهکار دوم یعنی احیای کارت سوخت بدون سهمیه‌بندی اعلام کرده است: «تفاوت قیمت بنزین در ایران و کشورهای همسایه زمینه قاچاق گسترده این کالا را به‌وجود آورده که نیاز به تدبیر مناسب دارد. به علاوه، همان طور که ذکر شد، بیش از ۷۰ درصد قاچاق سوخت از یک استان صورت می‌گیرد.
خانه ملتخانه ملت1 هفته قبل
بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص «احیای کارت سوخت بدون سهمیه‌بندی» و «احیای کارت سوخت با سهمیه‌بندی» به‌عنوان راهکارهای ارائه شده ازسوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای مدیریت مصرف و قاچاق سوخت، گفت: در رابطه با قاچاق سوخت جلسات متعددی میان دولت و مجلس به‌ویژه در «ستاد عالی اطلاع‌رسانی کشور» برگزار شده است و مباحث مورد کارشناسی دقیق قرار گرفته‌اند اما سهمیه‌بندی بنزین و هر نوع سوخت دیگر مخالفت بسیاری از اعضاء را به دنبال داشت. احیاء مجدد کارت سوخت یکی از ابزارهای مقابله با قاچاق سوختنماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با هر نوع سهمیه‌بندی سوخت، افزود: ساماندهی مصرف و جلوگیری از قاچاق بنزین با احیاء مجدد کارت سوخت امکان‌پذیر خواهد بود چراکه میزان مصرف افراد از سوخت مشخص خواهد شد ضمن آنکه می‌تواند به‌عنوان یکی از ابزارهای مقابله با قاچاق سوخت موثر واقع شود. دو نرخی شدن بنزین حباب‌های کاذب قیمت را به دنبال داردسخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در توضیح دلایل مخالفت خود با سهمیه‌بندی بنزین، توضیح داد: مردم این روزها با مشکلات اقتصادی بسیاری دست به گریبان هستند لذا کوچکترین تغییر قیمت یا دو نرخی شدن بنزین، حباب‌های کاذب قیمت را به دنبال دارد و تورم بیش از گذشته خواهد شد. دولت تصمیمی بر سهمیه‌بندی بنزین ندارددولت تصمیمی بر سهمیه‌بندی بنزین ندارد اما ممکن است کارت سوخت به منظور ساماندهی مصرف احیاء شود چراکه می‌تواند از اختیاری که برنامه ششم توسعه به آن‌ها داده استفاده کرده و کارت سوخت را مجددا به کشور باز گردانندعضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: دولت تصمیمی بر سهمیه‌بندی بنزین ندارد اما ممکن است سال آینده کارت سوخت به منظور ساماندهی مصرف احیاء شود چراکه دولت می‌تواند از اختیاری که برنامه ششم توسعه به آن‌ داده استفاده کرده و کارت سوخت را مجددا به کشور باز گرداند. /پایان پیام
تسنیمتسنیم1 ماه قبل
قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه تاکنون هیچ تصمیمی برای سهمیه‌بندی و یا افزایش قیمت بنزین از سوی دولت و مجلس اتخاذ نشده است، گفت: در جلسه اخیر کمیسیون انرژی تمامی طرح‌ها برای سهمیه‌بندی بنزین و افزایش آن رد شده است. وی افزود: در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ هم پیشنهادات برخی از نمایندگان برای سهمیه‌بندی بنزین تصویب نشد، بنابراین تا کنون بنزین بر اساس لایحه بودجه مانند سال ۹۷ بوده و سهمیه بندی و افزایش قیمت نخواهیم داشت. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نظر شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی مبنی بر سوخت‌گیری خودرو‌ها در جایگاه‌ها از طریق کارت سوخت اشاره کرد و گفت: استفاده از کارت سوخت به معنی افزایش نرخ و یا سهمیه‌بندی بنزین نیست، بلکه تنها برای شناسایی افرادی‌ است که به صورت غیرمتعارف سوخت‌گیری می‌کنند؛ البته در زمینه استفاده از کارت سوخت و زمان فعال‌سازی آن نیز هم هنوز تصمیم‌گیری نشده است. قره‌خانی با تاکید بر اینکه استفاده از کارت سوخت برای بررسی میزان مصرف کشور و همچنین پایش برای جلوگیری از قاچاق سوخت است، اضافه کرد: با فعال شدن و استفاده از کارت سوخت می‌توان متوجه شد سوختی که از مرز‌ها قاچاق می‌شود از طریق خودرو‌ها، جایگاه‌ها سوخت، پالایشگاه‌ها و یا نیرو‌گاه‌هایی که سوخت دریافت می‌کنند، انجام ‌می‌شود. انتهای‌پیام/
اقتصاد آنلایناقتصاد آنلاین2 ماه قبل
اقتصادآنلاین - عبدالله محمدی؛ سال ۱۳۸۶ و با رشد و افزایش شیب مصرف بنزین طرح استفاده از کارت هوشمند سوخت و تخصیص بنزین با استفاده از این کارت آغاز شد. سهمیه بندی همزمان با افزایش نرخ بنزین از ۸۰ تومان تا ۱۰۰۰تومان در سال ۱۳۹۴ ادامه پیدا کرد. درحالی که صحبت‌هایی هم مبنی بر طرح‌های جایگزینی برای کارت سوخت صورت گرفت مانند: استفاده از کارت ملی هوشمند و کارت بانکی، جهت جایگزین کردن کارت سوخت، چرا که به گفته وزیر ارتباطات، درحال حاضر حدود ۱۰ میلیون خودرو در کشور کارت سوخت ندارند و صدور این کارت برای آن‌ها هزینه بسیاری را به دنبال خواهد داشت. اما طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت با مخالفت شدید نمایندگان روبه رو شد و آن‌ها این کار را فشار مضاعفی بر مردم دانستند. سرانجام پس از پافشاری دولت نسبت به این امر و افزایش قیمت بنزین، دیروز و در جلسه علنی علیرضا رحیمی یکی از اعضای هیئت رییسه مجلس از اعلام وصول طرح سهمیه بندی بنزین خبر داد. وی همچنین از ایجاد و راه‌اندازی یک سامانه‌ ویژه در این کار خبر داد، که بنزین در آن خرید و فروش شود.
اعتمادآنلایناعتمادآنلاین6 روز قبل
عبدالله هندیانی معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه گفت: ۲۵ میلیارد دلار حجم قاچاق کشور بین سال ۹۲ تا ۹۶ سهم قاچاق سوخت از ۷٫۸ میلیارد دلار به ۵۰۰ میلیارد دلار رسید. کارت سوخت نادیده گرفته شدوی همچنین در مورد وضعیت کارت سوخت، گفت: کارت سوخت حذف نشد و تعداد افرادی که کارت سوخت همراه نداشتند با تعداد جایگاه داران که کارت سوخت دریافت کردند تعویض شد و تک نرخی شدن بنزین هم جز مطالبات مردم در رابطه با کنار گذاشتن کارت سوخت شد. ادیانی در همین رابطه خاطر نشان کرد: نمایندگان در مجلس با این استناد مواجه شدند که نگهداری سامانه کارت سوخت هزینه بردار است. کارت سوخت ۱۲۰ هزار مهاجر سیستان باطل شدموسوی خواه در مورد قاچاق سوخت با حجم بالا اظهار کرد: حدود ۳ هزار تانکر نفت کش در چهار بخش پنهان، در حال تردد، در مرزها و بارگیری سوخت برای قاچاق هستند. رشد ۲۳ درصدی مصرف سوخت سیستان و بلوچستانموسوی خواه در بخشی از این گفتگو اعلام کرد: قاچاق در استان سیستان و بلوچستان مصرف سوخت حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است و این در حالی است که سال قبل یک درصد هم از متوسط رشد مصرف سوخت کشور کمتر مصرف داشتند.
برترین‌هابرترین‌ها4 روز قبل
دولت بر اساس برنامه ششم توسعه این اختیار را دارد که قیمت بنزین را تا پایان برنامه به ۸۰درصد قیمت فوب خلیج فارس برساند؛ بنابراین حربه افزایش قیمت سوخت حداقل تا ۴ سال آینده در دست دولت است و اگر روزی دولت مردان اراده کنند که قیمت‌ها را افزایش دهند باید در انتظار نرخ‌های عجیب و غریب در قیمت سوخت بود. با توجه به اینکه در سال ۹۷ ارزش پول ملی به شدت کاهش پیدا کرده و دست کم به یک چهارم ارزش سال خود رسیده، چنانچه دولت بخواهد تصمیمی در این خصوص بگیرد، قیمت سوخت باید تا چهار برابر نیز افزایش داشته باشد. بهروز نعمتی درباره «احیای کارت سوخت بدون سهمیه‌بندی» و «احیای کارت سوخت با سهمیه‌بندی» به ‌عنوان راهکارهای ارائه شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای مدیریت مصرف و قاچاق سوخت گفت: در رابطه با قاچاق سوخت جلسات متعددی میان دولت و مجلس به‌ویژه در «ستاد عالی اطلاع‌رسانی کشور» برگزار شده و مباحث مورد کارشناسی دقیق قرار گرفته‌اند؛ اما سهمیه‌بندی بنزین و هر نوع سوخت دیگر مخالفت بسیاری از اعضا را به دنبال داشت. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با هر نوع سهمیه‌بندی سوخت افزود: ساماندهی مصرف و جلوگیری از قاچاق بنزین با احیای دوباره کارت سوخت امکان‌پذیر خواهد بود، چون میزان مصرف افراد از سوخت مشخص خواهد شد ضمن آنکه می‌تواند به‌عنوان یکی از ابزارهای مقابله با قاچاق سوخت موثر واقع شود. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: دولت تصمیمی بر سهمیه‌بندی بنزین ندارد، ولی شاید در سال جدید کارت سوخت به منظور ساماندهی مصرف احیا شود، چون دولت می‌تواند از اختیاری که برنامه ششم توسعه به آن‌ داده استفاده کرده و کارت سوخت را مجددا به کشور بازگرداند.
اعتمادآنلایناعتمادآنلاین2 هفته قبل
اعتمادآنلاین| هفته پایانی مهرماه سال جاری بود که بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان گفت: «مصرف بنزین خیلی زیاد است و قاچاق هم می‌شود؛ نه به اندازه و اقلامی که برخی می‌گویند، اما قاچاق صورت می‌گیرد.» وی افزود: «از من پرسیدند «وضع قاچاق چطور است؟»، من گفتم «الحمدلله خیلی خوب است، از تمام مرزها با موفقیت در جریان است» …» در این مدت (از مهر تا اسفند) شاهد ثبت‌نام متقاضیان کارت سوخت المثنی و بیان اظهاراتی در خصوص امکان متصل کردن کارت‌های بانکی به کارت سوخت بودیم؛ اما کارت سوخت شخصی هنوز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، هنوز مصرف بنزین زیاد است و هنوز هم این سوخت باارزش، قاچاق می‌شود. اگرچه رقم مشخصی از میزان آمار قاچاق در دست نیست، اما قاچاق سوخت هم در خصوص بنزین و هم در خصوص گازوئیل ادامه دارد و طبق آنچه پایگاه اطلاع رسانی دولت در دی‌ماه سال جاری اعلام کرده، سهم گازوئیل در قاچاق سوخت به ۸۵ درصد می‌رسد. می‌توان گفت حدود ۲۰ میلیون لیتر و یا حتی بیشتر، سوخت گازوئیل به صورت روزانه از مرزهای زمینی و دریایی کشور قاچاق می‌شود. نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه «توزیع هدفمند سوخت در شرایط سخت تحریمی و اقتصادی در کشورضرورتی اجتناب ناپذیر است»، گفت: بدون شک با احیای مجدد کارت سوخت ضمن توزیع نظام‌مند و مدیریت بهتر فرآورده‌های نفتی موجب کاهش شدید آمار قاچاق سوخت در کشور خواهد شد. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا با استفاده از کارت سوخت بطور کامل می‌شود جلوی قاچاق سوخت را در کشور گرفت»، گفت: شاید بصورت صد درصدی نباشد ولی در کاهش آمار قاچاق سوخت بسیار موثر و شکی در این قضیه نیست.
خبر فوریخبر فوری2 هفته قبل
مرکز پژوهش‌های مجلس در تحلیلی احیای دوباره کارت‌های سوخت و انجام سهمیه‌بندی و یا فعال‌سازی کارت‌های سوخت بدون سهمیه‌بندی را ضروری دانست. یکی از راهکارهای مواجهه با این موضوع، الزام استفاده از کارت سوخت خودرو در هنگام سوخت گیری و ممنوعیت هرگونه مبادله بنزین خارج از سامانه است. به علاوه همانطور که ذکر شد، بیش از ۷۰ درصد قاچاق سوخت از یک استان صورت می‌گیرد. احیای کارت سوخت به همراه سهمیه‌بندیبرآورد رشد ۱۰ درصدی مصرف بنزین در سال جاری و سال آینده لزوم توجه به رویکردهای مهار تقاضای بنزین با ابزارهای قیمتی و غیر قیمتی را ضروری کرده است. استفاده از این روش در سال ۱۳۸۶ مصرف بنزین را به شدت کاهش داد، به طوری که مصرف بنزین از روزانه ۷۳٫۶ میلیون لیتر در سال ۱۳۸۵ به روزانه ۶۴٫۵ میلیون لیتر در سال ۱۳۸۶ و کمتر از ۶۰ میلیون لیتر در سال ۱۳۹۰ رسید.
اعتمادآنلایناعتمادآنلاین1 هفته قبل
بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تصمیمی بر سهمیه‌بندی بنزین ندارد، اما ممکن است سال آینده کارت سوخت به منظور ساماندهی مصرف احیا شود. اعتمادآنلاین| بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره «احیای کارت سوخت بدون سهمیه‌بندی» و «احیای کارت سوخت با سهمیه‌بندی» به‌عنوان راهکار‌های ارائه شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای مدیریت مصرف و قاچاق سوخت، گفت: در رابطه با قاچاق سوخت جلسات متعددی میان دولت و مجلس به‌ویژه در «ستاد عالی اطلاع‌رسانی کشور» برگزار شده است و مباحث مورد کارشناسی دقیق قرار گرفته‌اند، اما سهمیه‌بندی بنزین و هر نوع سوخت دیگر مخالفت بسیاری از اعضا را به دنبال داشت. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با هر نوع سهمیه‌بندی سوخت، افزود: ساماندهی مصرف و جلوگیری از قاچاق بنزین با احیای مجدد کارت سوخت امکان‌پذیر خواهد بود، چراکه میزان مصرف افراد از سوخت مشخص خواهد شد ضمن آنکه می‌تواند به‌عنوان یکی از ابزار‌های مقابله با قاچاق سوخت موثر واقع شود. دو نرخی شدن بنزین حباب‌های کاذب قیمت را به دنبال داردسخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توضیح دلایل مخالفت خود با سهمیه‌بندی بنزین، تصریح کرد: مردم این روز‌ها با مشکلات اقتصادی بسیاری دست به گریبان هستند، بنابراین کوچکترین تغییر قیمت یا دو نرخی شدن بنزین، حباب‌های کاذب قیمت را به دنبال دارد وتورم بیش از گذشته خواهد شد. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت تصمیمی بر سهمیه‌بندی بنزین ندارد، اما ممکن است سال آینده کارت سوخت به منظور ساماندهی مصرف احیا شود، چراکه دولت می‌تواند از اختیاری که برنامه ششم توسعه به آن داده استفاده کرده و کارت سوخت را مجدد به کشور باز گرداند.
ایرناایرنا3 هفته قبل
مجتبی عسکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از سوختگیری کارت‌های سوخت مهاجر است. وی گفت: در روزهای گذشته موج جدید کارت‌های مهاجر وارد سیستان و بلوچستان شده که این امر باعث التهاب و شلوغی در جایگاه‌های سوخت شد. سرپرست منطقه نفتی زاهدان افزود: تیم‌های نظارتی منطقه از روز پنج شنبه در جایگاه‌ها مستقر و عملیات جایگاهها را رصد می‌کنند. عسکری با بیان اینکه در اختیار قرار دادن کارت سوخت به دیگران تخلف محسوب می‌شود، گفت: در صورت سوختگیری با کارت سوخت خودروهای دیگر، علاوه بر مسدود و ابطال شدن کارت، صاحبان کارت‌های متخلف برابر قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. وی افزود: ممنوعیت استفاده از کارت هوشمند سایر خودروها از طریق نصب بنر در جایگاه‌ها و صدور اطلاعیه از طریق رسانه‌ها و موارد ذکر شده در پشت کارت‌های سوخت اطلاع رسانی شده است.
انتخابانتخاب5 روز قبل
استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مرزی است که مشکل قاچاق بنزین بر شانه‌های آن سنگینی می‌کند و به همین دلیل دولت همواره تمهیدات مختلفی را برای مقابله با این مشکل در نظر می‌گیرد. ورود کارت‌های سوخت مهاجر، ورود محموله‌های سوخت قاچاق از دیگر استان‌ها، گستردگی مرزها با کشورهای همسایه، افزایش نرخ ارز و … از جمله دلایل افزایش قاچاق سوخت در استان سیستان و بلوچستان است. ۸۵ درصد سوختی که از مرزهای سیستان و بلوچستان قاچاق می‌شود و از دیگر استان‌های کشور با استفاده از بارنامه جعلی به این استان وارد می‌شوند. البته در استان سیستان و بلوچستان تعدادی جایگاه برای عرضه به مسافران تعبیه شده است اما مسافران بدانند سهمیه بنزین در کارت سوخت آنها شارژ شده و بدون محدودیت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. بر اساس این گزارش، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اواسط زمستان سال ۱۳۹۷ از بازگشت کارت سوخت به چرخه سوخت‌گیری خبر داد و از مالکان خودرو و موتور سیکلتی که فاقد کارت سوخت بودند تقاضا کرد برای دریافت این کارت ثبت‌نام کنند.
خانه ملتخانه ملت1 ماه قبل
اسدالله قره‌خانی آلوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به برخی اظهارنظرهای رسانه‌ای ‌درخصوص فعال شدن دوباره کارت سوخت و سهمیه‌بندی و گران شدن بنزین طی سال آیندهگفت: با وجود برخی اخبار رسانه‌ها اما هنوز تصمیمی در این رابطه در دولت و کمیسیون انرژی مجلس اتخاذ نشده، البته موضوع استفاده از کارت سوخت بدون سهمیه‌بندی و گرانی قیمت از مدت‌ها پیش مطرح است. کارت سوخت؛ سر نخ برای کشف قاچاق‌های اصلی و کلاننماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد استفاده از کارت سوخت بدون سهمیه‌بندی و گرانی قیمت از مدت‌ها قبل مطرح بوده و دلیل آن ایجاد مانع در نوعی از قاچاق سوخت است، ادامه داد: میزان اثرگذاری این طرح مشخص نیست چراکه در پی آن فقط مقدار سوخت دریافتی یک خودرو طی یک هفته در سامانه ثبت می‌شود و در ادامه خودروهایی که مصرف غیرمتعارف دارند پیگیری خواهند شد که این سوخت را چه می‌کنند، درواقع می‌تواند نوعی سر نخ برای کشف قاچاق‌های اصلی و کلان نیز باشد. جلوگیری از قاچاق سوخت تنها دو راه دارد؛ سهمیه‌بندی و گران کردن سوختوی با تاکید بر اینکه بلاخره باید مشخص شود قاچاق سوخت از درگاه پالایشگاه‎ها یا انبارهای شرکت ملی نفت یا جایگاه‌های سوخت صورت می‌گیرد، گفت: در جلسه اخیر کمیسیون انرژی مجلس درخصوص گرانی و سهمیه‌بندی شدن یا نشدن سوخت اظهارنظری نشده، بلکه گفته شده است؛ اگر قرار بر جلوگیری از افزایش مصرف و قاچاق سوخت است تنها دو راهکار وجود دارد که آن هم «سهمیه‌بندی» و «افزایش قیمت سوخت» نهفته ولذا تصمیمی دراین خصوص گرفته نشده و صرفا یک اظهارنظر بوده است. کمیسیون انرژی با سهمیه‌بندی و گرانی سوخت مخالف استسخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس نیز درخصوص اجرای مجدد طرح کارت سوخت تصمیم نگرفته و قائل به ادامه شیوه سبک و سیاق سال جاری در رابطه با سوخت برای سال ۹۸ است، اضافه کرد: کمیسیون با سهمیه‌بندی و گرانی سوخت مخالف است و هیچ یک از طرح‌های متعدد مطرح شده در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ در رابطه با سهمیه‌بندی و گرانی سوخت نیز رای کافی را کسب نکردند. /پایان پیام
ایرناایرنا2 روز قبل
رحمدل بامری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در طول ایام نوروز ۳۲ کارت سوخت آزاد برای رفاه حال مسافران به جایگاه‌های سوخت سطح شهرستان چابهار تحویل شده است. وی افزود: چهار جایگاه سوخت شامل منطقه آزاد با هشت کارت سوخت ۱۰هزار لیتری، جایگاه تیس با چهار کارت سوخت ۱۰هزار لیتری، جایگاه شیلات ۱۲ کارت سوخت ۲ هزار و ۵۰۰ لیتری، و جایگاه ترمینال ورودی از طرف نوبندیان با هشت کارت سوخت ۱۰هزار لیتری برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی تعیین شده و کارت‌های سوخت آنها به صورت روزانه شارژ می‌شوند. جانشین رئیس ناحیه مرکزی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار نیز اظهار داشت: برای تامین سوخت مسافران هیچ مشکلی نداریم و مسافران می‌ توانند هرگونه نارسایی، انتقادات و پیشنهادات خود را در تمام ساعت‌‌های شبانه ‌روز با شماره تماس ۰۹۶۲۷ مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش در میان بگذارند. علی خلیلی افزود: مسافران و میهمانان نوروزی در نوروز امسال با تدابیر اندیشیده شده مشکل سوخت نخواهند داشت. ۳۰۴۳**۳۲۱۳انتهای پیام /*
تابناکتابناک2 هفته قبل
یکی از راهکارهای مواجهه با این موضوع، الزام استفاده از کارت سوخت خودرو در هنگام سوخت گیری و ممنوعیت هرگونه مبادله بنزین خارج از سامانه است. به علاوه همانطور که ذکر شد، بیش از ۷۰ درصد قاچاق سوخت از یک استان صورت می‌گیرد. احیای کارت سوخت به همراه سهمیه‌بندیبرآورد رشد ۱۰ درصدی مصرف بنزین در سال جاری و سال آینده لزوم توجه به رویکردهای مهار تقاضای بنزین با ابزارهای قیمتی و غیر قیمتی را ضروری کرده است. استفاده از این روش در سال ۱۳۸۶ مصرف بنزین را به شدت کاهش داد، به طوری که مصرف بنزین از روزانه ۷۳٫۶ میلیون لیتر در سال ۱۳۸۵ به روزانه ۶۴٫۵ میلیون لیتر در سال ۱۳۸۶ و کمتر از ۶۰ میلیون لیتر در سال ۱۳۹۰ رسید. با استفاده از کارت سوخت امکان سهمیه بندی در مواقع ضروری فراهم می‌شود.
خبر فوریخبر فوری2 هفته قبل
اگرچه رقم مشخصی از میزان آمار قاچاق در دست نیست، اما قاچاق سوخت هم در خصوص بنزین و هم در خصوص گازوئیل ادامه دارد و طبق آنچه پایگاه اطلاع رسانی دولت در دی‌ماه سال جاری اعلام کرده، سهم گازوئیل در قاچاق سوخت به ۸۵ درصد می‌رسد. این سهم برای گازوئیل از مصرف روزانه ۹۰ میلیون لیتری، در حدود ۲۰ میلیون لیتر است. می‌توان گفت حدود ۲۰ میلیون لیتر و یا حتی بیشتر، سوخت گازوئیل به صورت روزانه از مرزهای زمینی و دریایی کشور قاچاق می‌شود. نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه «توزیع هدفمند سوخت در شرایط سخت تحریمی و اقتصادی در کشورضرورتی اجتناب ناپذیر است»، گفت: بدون شک با احیای مجدد کارت سوخت ضمن توزیع نظام‌مند و مدیریت بهتر فرآورده‌های نفتی موجب کاهش شدید آمار قاچاق سوخت در کشور خواهد شد. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا با استفاده از کارت سوخت بطور کامل می‌شود جلوی قاچاق سوخت را در کشور گرفت»، گفت: شاید بصورت صد درصدی نباشد ولی در کاهش آمار قاچاق سوخت بسیار موثر و شکی در این قضیه نیست.
ایرناایرنا3 هفته قبل
این در حالی است که یارانه پنهان، یکسان توزیع نمی‌شود. ساکنان شهرهای بزرگ مثل تهران، چندین برابر حاشیه‌نشینان، کارگران ساده و روستاییان از یارانه پنهان بهره می‌برند. **پیشنهاد تأسیس صندوق انرژیدر این بیانیه تأکید شده که درآمد پایه همگانی باید مستقل از بودجه بوده و تنها از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی تأمین شود. نویسندگان بیانیه یاد شده همچنین گفته‌اند که حذف یارانه پنهان حامل‌های انرژی باید به‌صورت تدریجی و مستمر و تا رسیدن قیمت به هزینه‌فرصت صادرات ادامه یابد. سرزعیم در رابطه با وضعیت قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی اظهار کرد: برای کنترل مصرف یا باید قیمت‌ها را اصلاح کرد یا باید به نظام برنامه‌ریزی و مداخله روی آورد که کارت سوخت در این مقوله می‌گنجد.
نامه‌نیورنامه‌نیور1 هفته قبل
به گزارش نامه نیوز، طبق آمار‌های رسمی در بازه زمانی نوروز ۹۷ مصرف روزانه سوخت به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر رسیده بود. او گفته: مصرف بنزین در سال ۹۷ در مجموع رشد ۹٫۵ درصدی داشته است که این میزان با برآورد‌های ابتدایی سال با انحراف معیار یک درصد محقق شد. او می‌گوید: در ایام نوروز مصرف بنزین در تهران به شدت کم می‌شود و مصرف پایین می‌آید اما در کل کشور، معمولا مصرف بنزین بین ۸ تا ۱۲ درصد رشد می‌کند. حاج محمدرضا در مورد بازگشت مجدد کارت سوخت در سال ۹۸ نیز می‌گوید: خودرو‌های تا ۲۰۰۰ سی سی می‌توانند از کارت سوخت استفاده کنند، اما خودرو‌های ۶ سیلندر سهمیه‌ای ندارند و از کارت جایگاه‌ها استفاده می‌کنند. او می‌گوید: در سال جدید احتمال آنکه بر روی بهای سوخت تجدید نظر شود وجود دارد، اما آنچه تاکنون اعلام کرده‌اند برای سال ۹۸ همچنان بهای بنزین معمولی لیتری ۱۰۰۰ تومان و بنزین سوپر لیتری ۱۲۰۰ تومان است.
خانه ملتخانه ملت1 هفته قبل
هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص «احیای کارت سوخت بدون سهمیه‌بندی» و «احیای کارت سوخت با سهمیه‌بندی» به‌عنوان راهکارهای ارائه شده ازسوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای مدیریت مصرف و قاچاق سوخت، گفت: چندین راهکار برای کنترل مصرف و قاچاق سوخت وجود دارد که اصلی‌ترین آن توسعه سیستم حمل و نقل و عمومی است تا جایی که مردم نیازی به خودروی شخصی برای انجام امور روزانه خود نداشته باشند. تولید خودروهای گازی و برقی یکی از روش‌های مهم برای مقابله با مصرف بیش از اندازه بنزیننماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان که تولید خودروهای گازی، برقی و استاندارد یکی‌دیگر از روش‌های مهم برای مقابله با مصرف بیش از اندازه بنزین به شمار می‌آید، افزود: قیمت بنزین نیز باید موثر باشد تا افراد خارج از نیاز واقعی‌ای خود از خودرو استفاده نکند. احیاء مجدد کارت سوخت یکی از اقدامات موثر در کنترل مصرف بنزینوی با اعتقاد به اینکه اکنون که نه خودروها استاندارد می‌سوزند و نه قیمت‌ها تاثیری در کاهش مصرف بنزین دارند لذا احیاء مجدد کارت سوخت یکی از اقدامات موثر در کنترل مصرف است، اضافه کرد: کارت سوخت شفافیت ایجاد می‌کند بدین شکل که میزان سوخت تحویلی توسط جایگاه‌دار و حتی میزان فروش به چه خودرویی در سامانه ثبت می‌شود. بعید است دولت برای سال آینده کارت سوخت را احیاء کندخادمی با اشاره به اینکه ایجاد شفافیت، قاچاق و مصرف بنزین را کاهش می‌دهد، اظهارکرد: از آنجا که میزان تولید بنزین در کشور به حدی است که می‌تواند مصرف داخلی را تامین کند و حداقل برای سال آینده کمبودی نخواهیم داشت بعید است دولت برای سال آینده کارت سوخت را احیاء کند چراکه هنوز ضرورت آن احساس نشده اما با این وجود دولت به دلایل مختلف این کار را در برنامه خود دارد. دولت نیز این شرایط را درک کرده و بعید است حتی درصورت تمایل اقدام به سهمیه‌بندی بنزین کند چراکه دو نرخ شدن بنزین گرانی ده‌ها کالای دیگر و تورم را به دنبال خواهد داشتسهمیه‌بندی بنزین در شرایط اقتصادی کنونی کشور به نفع مردم نیستعضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی باوجود حمایت از احیاء کارت سوخت، سهمیه‌بندی را در شرایط اقتصادی کنونی کشور به نفع مردم ندانست و افزود: دولت نیز این شرایط را درک کرده و بعید است حتی درصورت تمایل اقدام به سهمیه‌بندی بنزین کند چراکه دو نرخ شدن بنزین گرانی ده‌ها کالای دیگر و تورم را به دنبال خواهد داشت. /پایان پیام
اقتصاد آنلایناقتصاد آنلاین3 هفته قبل
اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ در آخرین تلاش‌های صورت پذیرفته از سوی نمایندگان مجلس برای گنجاندن بندی مربوط به افزایش و یا حتی سهمیه بندی قیمت بنزین در سال آتی نیز به ثمر ننشست. اما این پیشنهادات در خانه ملت نیز رد شد و نهایتا تصمیم بر این است که قیمت بنزین در سال آینده تغییری پیدا نکند. وی با بیان این مسئله که هم اکنون قیمت هر لیتر آب گرانتر از یک لیتر بنزین است گفت: با علم این موضوع اما شرایط تاب آوری اقتصادی جامعه ایجاب می‌کند که قیمت بنزین تغییری نداشته باشد. این عضو کمیسیون انرژی همچنین با ابراز موافقت نسبت به سهمیه بندی و بهره برداری مجدد از کارت سوخت گفت: کارت سوخت یکی از ابزارهای کلیدی برای نظارت و پایش بر مصرف سوخت است. باوجود اینکه ما موافق استفاده از کارت سوخت بودیم و همچنین زیر ساخت‌های بهره برداری از آن مجددا فراهم شد اما به دلایل نامعلومی استفاده از آن به زمان دیگری موکول شد.
برترین‌هابرترین‌ها1 ماه قبل
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: احیای کارت سوخت از دیدگاه این ستاد منتفی نیست زیرا آن را ابزار موثری در ایجاد شفافیت در تولید، توزیع و مصرف سوخت می‌دانیم اما اینکه سیاست وزارت نفت در اقدام چه باشد، به خودش باز می‌گردد. خبرگزاری تسنیم: سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: احیای کارت سوخت از دیدگاه این ستاد منتفی نیست زیرا آن را ابزار موثری در ایجاد شفافیت در تولید، توزیع و مصرف سوخت می‌دانیم اما اینکه سیاست وزارت نفت در اقدام چه باشد، به خودش باز می‌گردد. حمیدرضا دهقانی‌نیا درباره آخرین اقدامات انجام شده برای جلوگیری و کاهش قاچاق سوخت اظهار کرد: در حوزه قاچاق سوخت اتفاقات قابل توجهی افتاده که از آن جمله می‌توان به کارت‌های مهاجر و شناسنامه‌دار شدن محصولات و مشتقات فرآورده‌های نفتی اشاره کرد. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا موضوع احیای کارت سوخت منتفی شده است یا خیر گفت: کارت سوخت از نظر ما منتفی نیست زیرا آن را ابزار موثری در ایجاد شفافیت در تولید، توزیع و مصرف سوخت می‌دانیم. دهقانی‌نیا تاکید کرد: از نقطه نظر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارت سوخت چون فضا را در حوزه مصرف شفاف و کنترل می‌کند، در پیشگیری از قاچاق موثر است و از این موضوع حمایت می‌‌کنیم.

به انتهای لیست رسیدید

کارت سوخت

در این صفحه آخرین اخبار کارت سوخت و خبرهای مرتبط با کارت سوخت را می‌خوانید.